• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Waardering

Reviews over La Plagne-Soleil

Niet mondain, veel piste-km, geen hoempapa.

Gery
    25-11-2017

Mooi groot skigebied met dorpen op 2000 meter. Sneeuwzeker. Ski-in ski-out. Niet mondain en gelukkig matige apres-ski. Een borreltje op een zonnig terras is voor mij het ultieme en je hoeft de hele week niet in de auto. Ik kom er graag. Heel geschikt voor de oudere, gevorderde skiër.

Helemaal top!

Kelly
    14-11-2017

Super groot en mooi skigebied! Wij hebben ons in twee weken tijd geen 1 moment verveeld! Helemaal niet zo druk als in Oostenrijk en hele mooie brede pistes! Uitgaansleven is natuurlijk niet zo goed als in Oostenrijk maar voor de rest wel gezellig.

Mooi skigebied

Ruud Wolffensperger
    7-1-2017

Super skigebied met zeer uitgebreide pistes voor zowel beginners als gevorderden.

In 2017 voor de 7e keer naar La Plagne Soleil.

Gery
    20-12-2016

Alles is aanwezig in La Plagne Soleil, zoals een Spar. Het is er rustig, maar best gezellig. La Plagne Centre is op loopafstand (bussen gratis). Prima verbinding met liften. Parkeergelegenheid voldoende. Bussen uit Nederland komen ook in La Plagne Soleil. De hoogte (bijna 2000 meter) is fijn, nl. middenin skigebied.

Voor zover bekend 1 goede bar, maar daar maken we geen gebruik van. Wel een aantal terrasjes. Voor beginners zijn er wel goede mogelijkheden, maar het skigebied is wel erg groot voor beginners.

Kleinschalig en afgelegen.

Erik
    18-4-2016

Plagne Soleil is een afgelegen gehucht van La Plagne. Om te skiën is het perfect, er is een skischool, er is voldoende skiverhuur en je staat vanuit alle residenties meteen op de pistes die je naar Plagne Centre brengen.

Qua vertier is het echter niet bijzonder. Er zijn enkele winkels en een paar restaurantjes en daar houdt het mee op. De supermarkt (Spar) is niet echt groot en ze doen weinig moeite om een gevarieerde en voldoende voorraad aan te leggen. Als je 's morgens niet op tijd gaat heb je geen brood of croissants bij het ontbijt.

Gelukkig is er een skibus met een goede verbinding naar Plagne Villages en naar Plagne Centre waar veel meer te beleven valt.

Zoals de naam het laat vermoeden ligt Plagne Soleil aan de zonnekant en baadt het bij mooi weer tot zonsondergang in de zon.

La Plagne-Soleil scoort een 8,1 uit 10, op basis van 32 reviews