Le Mans (Sarthe)

We hebben een aantal aanbieders voor Le Mans (Sarthe) voor je op een rij gezet:

vakanties Le Mans (Sarthe)

We hebben een aantal aanbieders voor Le Mans (Sarthe) voor je op een rij gezet:

Reviews over Le Mans (Sarthe)

bijzondere stad

sylvia,
    26-7-2013

we zijn hier twee nachten geweest en dat was precies genoeg, de oude binnenstad is geweldig, prachtige straatjes, oeroud. Het moderene centrum erom heen nodigt uit tot gezellig winkelen. we hebben hier heerlijk gegeten en rondgelopen. Let op: op zondag zijn alle winkels gesloten! evenals bijna alle restaurants! gelukkig nog wat italiaanse restaurants open... op maandag iets meer winkels open(lang niet alles) en wat meer restaurants. OOk de befaamde lichtshow is er niet op zondag en maandag! verder een geweldige stad als overnachtingstad en om er net een nachtje langer te blijven.

Gereisd met partner in juli 2013

Onverwacht interessante stad

Ilene Scholte,
    12-6-2010

Het oude, Middeleeuwse centrum van Le Mans is een juweeltje: alles prachtig bijgehouden en niet commercieel-verpest. Voldoende parkeerplaats bij de cathedraal, leuke straatjes en doorkijkjes. Heerlijk, verfijnd en niet te duur eten bij restaurant La Ciboulette in de Rue de la Vieille Porte.

In het nieuwe centrum is veel winkelgelegenheid, en neem eens een terrasje met een lekker glas wijn: niet duur. Ook een kopje koffie drinken kan in Frankrijk nog voor € 1,20. Een onverwachte verassing!

Gereisd met partner in mei 2010

Le Mans is zowel een moderne als historische stad

Fam. Rovers,
    23-11-2009

Het middeleeuws centrum is een bezoek meer dan waard maar Le Mans is ook een moderne stad waar het goed winkelen is. Er zijn vele evenementen; de 24 uur van Le Mans (autorace) en Le Mans fetes son cirque (straattheater-festival) welke beide in juni worden gehouden zijn wel het bekendste en verder is er gedurende de zomermaanden een gratis klank- en lichtspel wat vrijwel iedere avond wordt vertoond

Gereisd met oudere kinderen in juni 2009

zeer fraaie binnenstad

J. Stap,
    1-8-2008

Onverwachtse verrassing, die binnenstad ('centre plantagenet') van le mans. weinig toeristen, veel middeleeuwen. Prachtige kathedraal (deels nog Romaans) en veel smalle straatjes, geplaveid met kasseien en vol oude pittoreske huizen. Ook goede restaurants die toch niet duur zijn. helaas wel bijna allemaal op zondag gesloten. Dan is er 's morgens wel een gezellige markt.

De meer moderne 'winkelbinnestad' is wat je kan verwachten van een middelgrote stad in Frankrijk. Het is niet niks, maar bijv. Zwolle heeft meer te bieden. Grote parkeerplaats tegenover de achterzijde van de kathedraal: gratis parkeren.

Ook een aanrader: het automuseum aan de zuidkant van de stad, bij het circuit.

De omgeving doet aan Zuid-Limburg denken. Naar het zuiden toe de rivieren de Loir en de Loire.

Ook een aanrader:

Gereisd familie in juli 2006

Een prachtige stad, met een mooi oud middeleeuws centrum

Feiko,
    8-8-2007

Een prachtige stad, met een mooi oud middeleeuws centrum. Prachtig om te zien hoe dit centrum de oorlogen heeft overleefd. Het doet een beetje aan Rocamadour denken, maar dan veel minder toeristisch. De oude panden in de vaak nauwe straatjes worden gewoon bewoond. Hier en daar vind je een restaurant, waar je goed en voor een redelijke prijs (evt. op een terras) kunt eten (o.a. rillette: de specialiteit van Le Mans). In en om de mooie kathedraal wordt 's avonds een (gratis) lichtshow gegeven.

Gereisd met partner in augustus 2007
Le Mans (Sarthe) scoort een 9 uit 10, op basis van 8 reviews