St. Amans-des-Cots (Aveyron)

Reviews over St. Amans-des-Cots (Aveyron)

Mooie omgeving

f_bergsma
    8-7-2013

In St.Amans des Cots zelf is weinig te beleven. De Spar winkel heeft weinig te bieden. De dorpjes erom heen zijn wel leuk. In Montezic kun je de waterval bezichtigen , boodschappen in Espalion ( Super U ) en Chateau de Valon is zeker een bezoek waard.

Gereisd Met oudere kinderen in Sun Jun 30 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Dorpje te midden van mooie natuur

Ben
    26-8-2012

Net zoals vele Franse dorpjes heeft de tijd ook hier bijna stilgestaan. Voor de toeristen is er op een kleine brocante na weinig te zoeken. Een paar cafeetjes, de kerk en Spar supermarkt zijn het weinige wat het dorpje te bieden heeft. Even ten zuiden van het dorpje is de Camping les Tours op zo'n 3.3 km. Het dorpje biedt maar weinig voor de vakantiegangers, zo zijn geen restaurantjes of andere faciliteiten. Echter, even ten noorden van het dorpje is nog een leuke wandelroute door de bergen met een fantastisch uitzicht. Dit is zeker de moeite om te bezoeken.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2012

Mooi rustig dorp.

E
    29-7-2012

Wat opvalt aan deze omgeving is het landschap en de vele huizen en gebouwen welke momenteel zijn gerenoveerd of nieuw worden gebouwd. Complete ruines van o.a. kastelen (bijv, Chateau Vallon op 15 km) worden geheel opnieuw opgebouwd en in originele staat hersteld. De algemene indruk van de gemeentes welke wij hebben gezien is ook uitstekend en ook erg mooi! Ook over de wegen wil ik nog even melden dat deze er allemaal zeer goed bij liggen. Iets wat mij als frequent bezoeker van diverse Fransde streken erg heeft verbaasd! Al met al, een hele mooie streek en beslist de moeite waard om eens te bezoeken. Mooie natuur landschappen, vulcanen en vele meren en rivieren en hun kloven.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2012

leuk voor 1 keer

M & G
    29-7-2012

Klinkt zo verwend, maar wij vonden de omgeving écht saai! (ondanks onze goede voorbereidingen op internet). De een vindt deze streek geweldig, de ander saai. Wij zijn hier nu 1x geweest, we hebben het met eigen ogen gezien en willen naar deze streek nooit meer terug. Met de camping zelf is overigens weinig mis!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2012

rustig dorpje

Annet
    13-7-2012

in St Amans des Cots heb je alles wat je nodig hebt. een supermarkt, een bistro met terrasje naast de kerk, een cafetaria ala pizzeria, een bakker en een slager, en een geldautomaat. aardige mensen, een lokaal marktje op donderdagochtend en dan heb je alles wel gezien. Oh ja niet te vergeten een speelgoedwinkel annex huishoudartiekelenzaak.

Gereisd Met oudere kinderen in Sat Jul 07 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
St. Amans-des-Cots (Aveyron) scoort een 6,7 uit 10, op basis van 30 reviews