Lourdes (Hauts Pyrenees)

We hebben een aantal aanbieders voor Lourdes (Hauts Pyrenees) voor je op een rij gezet:

vakanties Lourdes (Hauts Pyrenees)

Reviews over Lourdes (Hauts Pyrenees)

Prachtige natuur

G.D.,
    19-1-2018

Je moet echt eens Lourdes bezoeken om te voelen welke sfeer er daar is ( onbeschrijfelijk) Wij dachten er zullen daar alleen maar oudere mensen zijn, maar we hebben daar heel veel jonge mensen en kinderen gezien. Je kan er echt prachtige dingen gaan bezichtigen.1 of 2 uurtjes rijden en je kan fantastische dingen zien. In Lourdes zelf moet je echt Cafe Carrefour eens bezoeken fantastisch personeel.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Goede uitvalbasis

johan,
    14-8-2017

Als je buiten de piekdagen gaat van de bedevaarten vind je tal van hotels aan zeer schappelijke prijzen, de ligging van Lourdes is ideaal om als uitvalbasis te gebruiken voor uitstappen in de pyrenëen, veel bezienswaardigheden binnen een goed uur rijden!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Mooi en speciaal.

Jamaica,
    5-9-2016

Het was speciaal om in de heiligdommen te lopen. Er hing daar een rustige sfeer. Verder is er op loopafstand veel te doen, zoals bergen te beklimmen of met treintje. Een meer om naar te wandelen en eventueel rond te gaan of zwemmen.

Gereisd met vrienden in augustus 2016

Interessant om eens te zien en mee te maken

ikke,
    31-7-2016

Interessant om eens te zien en mee te maken, ook als je niet direct iets met het katholieke geloof hebt. Goed om te zien dat alles simpel en eenvoudig gevormd is, geen pracht en praal of poeha. Ook geen kledingvoorschriften etc. (Maar ook geen uitspattingen gezien). Alles heel relaxt en vriendelijk, iedereen heel behulpzaam, fijne sfeer.

Officiele infopunten (heiligdom/excursies) mogen hun talen wel beter spreken, minimaal engels (is mijn mening).centrum/bij heiligdommen natuurlijk super toeristisch met allemaal prullariawinkeltjes. Fatsoenlijk eten/goede koffie is natuurlijk ook moeilijk in die omgeving. In horeca iedereen wel heel welwillend om je te verstaan cq zich verstaanbaar te maken. Ook welkom gevoel, grapjes etc, géén bediening met lang gezicht of kortaf.

Gereisd anders in juli 2016

Bedevaartsoord met pro's en contra's

Ann Petitjean,
    16-8-2014

Je weet waaraan je begint. Best je overgeven aan de sfeer of je overleeft dit niet. Verbazend met kitsch overladen shops, de ene al afgrijselijker als de andere. Toch authentiek en soms ontroerend omwille van de geloofsijver van de pelgrims uit alle streken en culminerend in de kaarsjesprocessie. In de vakantie veel blijmoedige jongeren-vrijwilligers die zich bekommeren over de zieken. Je vertrekt er met vernieuwde hoop op de toekomst wat het engagement van de jeugd betreft.

Gereisd met partner in augustus 2014
Lourdes (Hauts Pyrenees) scoort een 8,6 uit 10, op basis van 195 reviews