Sorteren

Reviews over Romagne sous Montfaucon

Fantastisch op La Gabrielle

Rob Pabbruwe
    18-2-2017

Stilte, veel history,heel donker 's nachts, wandelen, museum in Romagne sous Monftfaucon,Verdun etc. Bakker komt langs. Minder voor echte boodschappen moet je links of rechts 15 km rijden: niet erg, maar handig als je het weet. Geen uitgaansleven in Romagne: maar dat is geen must voor ons

Voor herhaling vatbaar.

Joop, Petra, Youri en Marleen
    1-11-2015

Op gezellige camping La Gabrielle verbleven. Romagne is een klein plaatsje waar weinig te beleven is; erg stil. Wel een privémuseum over WO I, met een massa voorwerpen uit de directie omgeving van Romagne. Indrukwekkende herdenkingsplaats van de Amerikanen waar de resten van 14.000 militairen rusten. In de buurt ook veel begraafplaatsen van fransen en duitsers. De omgeving bevat heel veel grote en kleine herdenkingsplaatsen van de "grote oorlog". In deze omgeving zijn de sporen van WO I overduidelijk aanwezig.

mooie natuur

mirjams
    16-8-2015

Romagne is een rustig dorpje. Verwacht er geen winkeltjes en bruisend centrum. Maar wel rijk aan cultuur en natuur. Veel informatie te vinden over de WO1, in het dorp is ook een museum over WO1. Daarnaast natuurlijk de grote militaire begraafplaats. Ook is de omgeving erg geschikt om te wandelen en te fietsen, of gewoon te genieten van de leuke, kleine Franse dorpjes.

Stil, rustiek met een geschiedenis

Gilbert Wind
    11-11-2014

Rijdend door Romagne sous Montfaucon zie je meteen dat hier wel het een en ander gebeurt is...de enorme Amerikaanse begraafplaats is niet te missen, net zo min als het prachtige museum midden in het dorpje...met onwaarschijnlijk veelWOI vondsten uit de omgeving.

Mooie plek

huib.meerkerk
    19-10-2014

Fijn om te wandelen en te fietsen

Romagne sous Montfaucon scoort een 7,7 uit 10, op basis van 20 reviews