Plomeur

Reviews over Plomeur

Super stranden

Anneke en Leo
    14-12-2016

Afgelopen zomer een weekje verbleven in een gite. Het dorp is klein, maar we kwamen voor de stranden. La Torche is super, prachtig strand, veel activiteit zonder bomvol te zijn. Heerlijk gegeten in diverse retaurantjes, vooral de moules-frites va de rayon vert zijn zeer aan te bevelen.

Gereisd met oudere kinderen in Fri Jul 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Plomeur typisch rustig Bretons dorp dat ligt aan een de 2

Marc Jagt
    15-5-2006

Plomeur typisch rustig Bretons dorp dat ligt aan een de doorgaande weg. Er zijn 2 soorten stranden die op 15 minuten afstand liggen. De stranden ten westen zijn ruig. Er staat meestal een krachtige wind en stroming. Zeer geschikt voor golfsurfen en bodyboarding. In het zuiden zijn de stranden rustig. De zee is er ondiep en er staat bijna geen stroming. Ideaal voor gezinnen met kleine kinderen. In het dorp zijn diverse restaurants te vinden met voornamelijk een lokale dis. Er zijn veel dorpsfeesten, de zgn. Fest-Noz. Deze hebben een Bretons karakter. Er worden gegeten en door iedereen gedanst op traditionele muziek. Er is veel te zien van de prehistorische cultuur te vinden; menhirs, dolmen, graf velden etc. Overal zijn laatmiddeleeuwse restanten te vinden. Vooral in de vorm van kerken. Door menging van de Keltische en christelijke cultuur kan je je wanen in een mysterieuze omgeving.

Gereisd anders in Mon May 15 2006 15:12:13 GMT+0000 (UTC)
Plomeur scoort een 8 uit 10, op basis van 5 reviews