Clermont-Ferrand

We hebben een aantal aanbieders voor Clermont-Ferrand voor je op een rij gezet:

vakanties Clermont-Ferrand

We hebben een aantal aanbieders voor Clermont-Ferrand voor je op een rij gezet:

Reviews over Clermont-Ferrand

Een bezoekje waard op weg naar het Zuiden

Koen,
    22-8-2012

Een stadje waar de bandentram (tram met banden en op 1 spoor) je overal comfortabel brengt. Gebouwen en kerken zijn nogal eens zwart door de lavasteen. De Puy de Dome is overal te zien.

Gezellige straatjes, vele fonteintjes, een mooi park.

Heel wat eetgelegenheden op Place de Jaude.

Een prima locatie als tussenstop naar het Zuiden. De autostrade is daar trouwens honderden kilometers gratis (met Millau op 200 km).

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

Grauw industriestadje

Manorma en Joop,
    30-7-2012

Voor veel bouwwerken is lava-steen gebruikt. De kerk ziet er uit als een zwarte bedreiging. Een paar donderwolken er boven staat goed, zo zie je de kerk ook vaak afgebeeld in tekeningen !

Wel heel veel winkels !

Gereisd met partner in juli 2012

Leuke stad!

m.e.daanen,
    19-11-2011

Heerlijke restaurantjes en mooie omgeving, puy-de-dome, vulkanen gebied. Bezoek eens Vulcanis, het interactieve museum waar je uitleg krijgt over de vulkanen en diverse expedities. Leuk en leerzaam, neem een zendertje met koptelefoontje om alles in eigen taal (NL) te beluisteren. Leuke drukke stad. Met een tomtom makkelijker door te komen dan zonder. Veel eenrichtingsverkeer en pas op voor de drukte rondom 16-18u. Dat ontzien en het is een aanrader.

Gereisd met partner in oktober 2011
Clermont-Ferrand scoort een 7,3 uit 10, op basis van 12 reviews