Varaignes (Dordogne)

We hebben een aantal aanbieders voor Varaignes (Dordogne) voor je op een rij gezet:

Reviews over Varaignes (Dordogne)

De twee dorpsavonden mag je niet missen!

Carla Smits,
    25-8-2014

Rustig historisch dorp met 400 inwoners. 's Avonds is er niet veel te doen met uitzondering van 2 avonden. In juli en augustus organiseert de lokale bevolking een bbq op het dorpsplein en op dinsdagavond is er een markt met lokale eetstandjes, erg leuk. Verder is er een uitstekende bakker in het dorp en een kleine kruidenier, erg handig. De mensen zijn heel vriendelijk.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2014

Autenthieke plek

Mirjam Konings,
    18-8-2014

In Varaignes heeft de tijd stil gestaan en daar moet je van houden. Wij wel in ieder geval. In de zomermaanden wordt wekelijks de marchee des producteurs gehouden. Dat houdt in dat je op de markt bereide producten kunt kopen (vlees, groenten), wijn, brood, ijs e.d. En daar ter plekke, temidden van de inwoners op kunt eten. Je hebt eigen vervoer nodig om dingen te kunnen ondernemen, bijv. boodschappen doen. Er is wel een bakker, dus je kunt iedere morgen vers brood halen. Er zijn voldoende plaatsen om je heen om te bekijken en voor de sportievelingen kun je volop wandelen, fietsen, kanoën en bij Norton en bij Angouleme is een klimbos.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2014

Het Frankrijk van de Fransen

Familie van der Most,
    30-11-2012

Varaignes ligt in het noorden van de Dordogne. Een prachtige groene streek, vol kastelen, rivieren, meren etc. Het massa toerisme is hier -gelukkig- nergens te bekennen. Overal worden er dorpsBBQ's etc georganiseerd, waar je als toerist tussen de locals zit. Voor liefhebbers van buitensport een paradijs.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2012

Niet veel te doen met kleine kinderen

Catelien,
    18-7-2012

In de omgeving is niet heel veel te doen met kleine kinderen. Je kan er wel goed fietsen omdat het er glooiend is. Er ligt 300 km aan fietspaden/routes. Kwa entertainment en bezienswaardigheden is er in het zuiden van de Dordogne veel meer te doen.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2012
Varaignes (Dordogne) scoort een 8,1 uit 10, op basis van 8 reviews