We hebben een aantal aanbieders voor Roskilde voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Roskilde voor je op een rij gezet:

Reviews over Roskilde

• 9Corinne24-06-2017

Indrukwekkend

Vikingmuseum en de kathedraal in het centrum. In deze kerk liggen de koningen van Denemarken.

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 10Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Gereisd met partner in juni 2017

• 7H.Schuurman17-06-2017

Mooi om gezien te hebben

Koninklijk mausoleum is een must see,ook het viking museum is een aanrader.

• 8Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur
    • 5Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in april 2017

• 7Bianca01-08-2016

goed voor 1 of 2 nachten

hotel word gebruikt als doorgaand hotel voor aziaten eten was prima ontbijt is goed kamers zeer klein wel schoon alles is duur maar dat is denemarken

• 6Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2016

• 8Gerwin23-09-2014

Gezellig klein stadscentrum

Tijdens de wekelijkse markt in Roskilde geweest en de Domkerk bezocht. Gezellige sfeer en leuke winkels.

• 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2014

• 8Svenja09-09-2014

Erg indrukwekkend!

Leuke gezellig stad, veel natuur en rust. Elke dinsdagavond in het park (zomer maanden) in het park een live band, lijkt alsof de hele stad komt eten en drinken en luisteren.

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2014

• 7Maurits05-10-2012

Bekend, maar niet spectaculair

Roskilde, bekend van het Roskilde festival. Wij waren gewoon een dagje/nachtje op doortocht in deze stad van 60.000 inwoners. De stad ligt in een gloeiend landschap, is uitgestrekt en kijkt uit op het water. Er is een vikingmuseum en een glasmuseum. En verder een beetje saai. Maar dat is misschien heel Denemarken wel. Voor wie ruimte en rust zoekt ideaal overigens.

• 7Omgeving

Gereisd met vrienden in augustus 2012

• 8Mary 26-08-2012

Leuke stad

Roskilde ligt aan het einde van de Roskilde fjord. Het oude centrum rondom de Dom van Roskilde torent iets boven de stad uit. Het centrum is deels autovrij en heeft een paar leuke winkelstraten met diverse horecagelegenheden. In de stad staan veel gebouwen met een geschiedenis, zoals bijvoorbeeld het station en de Dom, maar ook diverse musea's zoals bijvoorbeeld het Vikingschipmuseum, gelegen aan het fjord. Roskilde staat ook bekend om zijn muziekfestivals. Roskilde heeft ook een camping deze ligt ca. 3 km van het centrum. Om dat de stad nogal uitgestrekt is, is het soms zoeken naar een supermarkt.

Gereisd met partner in juni 2012

• 8Egbert02-08-2012

Vikingschepen de drijvende kracht.

Iedere Viking enthousiast moet natuurlijk de Vikingschepen in Roskilde bekijken. Verder is Roskilde een aardig stadje, met voor Denen, de interessante Domkirke waar een hoop van de Deense koningen in hun sarcofaag liggen. Verder een paar interessante muurschilderingen en klokkenspel in de verder weinig spectaculaire kerk.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

• 8Danielle12-04-2012

Leuk stadje!

Roskilde is de tweede stad van Denemarken die mensen vaak links laten liggen. Het is een klein maar leuk stadje, meer een dorpje. Het heeft leuke winkeltjes, prachtige kathedraal(echt de moeite waard!) en een leuk terrasje op het marktplein. Omgeving(Roskildefjord & Isefjord) is schitterend. Dorpjes in deze fjorden hebben schattige dorpjes met veelal bakkers die voor weinig heerlijk smorebrod verkopen.

• 10Omgeving

Gereisd met vrienden in augustus 2010