header

Zó beleef je natuurlijk Italië!

Italië vormt met de prachtige gevarieerde natuur en rijke historische steden een ideale kampeerbestemming. Of je nu je zinnen hebt gezet op Toscane, het Gardameer of in de buurt van Rome wilt verblijven: het aanbod aan sfeervolle en geweldig gelegen campings is groot. Wij selecteerden een paar topcampings voor een onvergetelijke vakantie!

Inspiratie voor kamperen in Italië

Top-3 campings in Italië

Voor een échte gezinsvakantie

3x fijne campings in de natuur

Verblijf in het groen of aan het water

Goed voorbereid op vakantie

Met deze praktische kampeertips

Top 3 campings in Italië

Waterpret bij Camping Altomincio
Waterpret bij Camping Altomincio

Deze groots opgezette camping is ideaal voor een gezinsvakantie. Kinderen raken niet uitgespeeld bij de maar liefst drie zwembaden met een fantastisch lagunebad. Hetzelfde geldt voor de leuke minigolf en de speeltuin. In de avond is er kinderdisco of kun je naar de bioscoop. Het Gardameer en attractiepark Gardaland liggen om de hoek.

In het groen bij Camping Village Continental Lido
In het groen bij Camping Village Continental Lido

Verscholen in het groen van Piemont ligt de sfeervolle Camping Continental Lido. De ligging aan het prachtige meer zorgt meteen voor een écht vakantiegevoel. Het enthousiaste animatieteam en de mogelijkheid tot voetballen, tennissen en hiken maakt dat de kinderen zich goed zullen vermaken. In de omliggende dorpen zijn veel winkels en restaurants

Een lagune bij Camping Pra'delle Torri
Een lagune bij Camping Pra'delle Torri

Op camping Pra'delle Torri is een ruime keuze uit zwembaden en waterglijbanen. Er is zelfs een lagunezwembad met piratenthema! Ook is er vlakbij een 18-holes golfbaan en kun je er diverse watersporten beoefenen. Daarnaast is er een uitstekend animatieprogramma voor jong en oud en zijn er in de buurt veel plekjes om heerlijk Italiaans te eten.

3x fijne campings in de natuur

Aan het strand: Camping Bella Italia
Aan het strand: Camping Bella Italia

Vanaf camping Bella Italia heb je direct toegang tot een kiezelstrand aan het Gardameer. Voor de liefhebbers zijn er ook meerdere luxe zwembaden, waaronder een verwarmd bad, een lagune en een kinderbad met waterglijbanen. Het centrum van Peschiera del Garda ligt op loopafstand, maar je kunt er ook met een treintje heen

Heerlijk eten bij Camping Le Capanne
Heerlijk eten bij Camping Le Capanne

Op Camping Le Capanne staat de bourgondische inslag van Italië centraal. Maak dus regelmatig de gang naar het uitstekende restaurant op de camping. In alle rust dineren terwijl je uitkijkt over de uitgestrekte omgeving. Daarna maak je een lange wandeling door de schitterende natuur en keer je terug naar deze comfortabele uitvalsbasis. Genieten!

Verblijf op een heuvel bij Camping Girasole Club
Verblijf op een heuvel bij Camping Girasole Club

Norcenni Girasole Club is een terrassencamping die je trakteert op een prachtig uitzicht en veel privacy vanaf de standplaatsen. Ideaal voor een rustige vakantie. Even geen zin om te klimmen? Dan stap je in het treintje dat van boven naar beneden rijdt. Verken met de auto de prachtige Chianti streek en bezoek Siena, Lucca of Greve.

Goed voorbereid op vakantie

De mooiste plekjes van natuurlijk Italië
De mooiste plekjes van natuurlijk Italië

Italië telt ongelofelijk veel schitterende plekken waar de natuurliefhebber zijn hart kan ophalen, uiteraard vanuit een mooie camping als uitvalsbasis. Maar waar kun je nu het beste je tentje opzetten of caravan stallen? Wij zetten ter inspiratie een aantal prachtige natuurgebieden op een rijtje. Waar ga jij verblijven?

Op ontdekkingstocht in Ligurië
Op ontdekkingstocht in Ligurië

Wow, Ligurië heeft wel een heel grote concentratie aan schitterende natuurlijke bezienswaardigheden. Ideaal voor de vakantieganger die op zoek is naar rust en de échte Italiaanse cultuur en natuur. Rij van dorpje naar dorpje en laat je verrassen door de overweldigende schoonheid. Gevarieerd genieten!

10x handige kampeertips
10x handige kampeertips

Een goede voorbereiding zorgt voor een ontspannen start van je vakantie. Van praktische tips voor het aanschaffen van materiaal tot het vinden van de beste staplaats: wij zetten de meest praktische zaken voor je op een rij. Zodat jij alleen nog maar hoeft te genieten. Bella vacanza!

• Type accommodatie

campings in Italië

Reviews over accommodaties in Italië

Gastvrijheid ten top!

Wim en Annemarieke, 18-2-2018

Bij aankomst op deze camping werd onze eerdere ervaring over de gastvrijheid van de zuid Italianen weer bevestigd.

Wij kwamen aan tijdens de siësta en er hing een briefje bij de receptie dat wij maar even in het restaurant moesten wachten.

Daar aangekomen bleek er een grote BBQ voor het personeel te zijn en binnen 10 minuten zaten wij tussen de Italianen te eten met uiteraard een glaasje W:

Afrekenen: onmogelijk!

Dit is een grote camping aan zee in een dennenbos met veel vaste gasten.

Wij stonden hier in Juni en hadden een prachtige plek aan zee.

Voldoende en zeer schoon sanitair en een prima restaurant.

Helaas konden wij hier maar 1 nacht blijven maar gaan zeker nog eens terug.

Wat is zuid Italië toch een fijne plek om te zijn!

helemaal geweldig

vanbakergem, 17-2-2018
    ik heb van begin tot eind genoten en gaan daarom al heel wat jaren naar deze camping

Sity, 17-2-2018
    Geweldige ligging. Uitzicht over het gardameer. Het restaurant is geweldig.Nog nooit zo'n lekker eten op een camping gehad. Voor het strand 10 minuutjes rijden. Schone camping. Gezellige plaatsen in de buurt. Wij zijn hier 2 keer geweest en dat zegt genoeg.

Komen hier al jaren en het is fantastisch.

Hanneke Wijers, 17-2-2018

uitzicht geweldig en restaurant heel goed

de kwaliteit van de caravan is zeer gedateerd

Super!Fantastisch!

Fam. de Vos, 16-2-2018
    Vanaf de camping kun je naar de bushalte lopen (ongeveer 5 minuten).Je stapt op de bus en 20 minuten later sta je in hartje Rome!!!
    Fabulous Village, Direttore, 19-2-2018

Beste familie de Vos,

Hartelijk bedankt dat u uw vakantie op Fabulous Village heeft geboekt en voor het schrijven van deze zeer postivieve recensie.

Fijn om te horen dat u onze camping een goede uitvalsbasis vindt om Rome te bezoeken.

Wij hopen dat we u snel weer als gast mogen verwelkomen!

Met vriendelijke groeten,

Fabulous Village