header
Italië

Zó beleef je natuurlijk Italië!

Italië vormt met de prachtige gevarieerde natuur en rijke historische steden een ideale kampeerbestemming. Of je nu je zinnen hebt gezet op Toscane, het Gardameer of in de buurt van Rome wilt verblijven: het aanbod aan sfeervolle en geweldig gelegen campings is groot. Wij selecteerden een paar topcampings voor een onvergetelijke vakantie!

Inspiratie voor kamperen in Italië

Top-3 campings in Italië

Voor een échte gezinsvakantie

3x fijne campings in de natuur

Verblijf in het groen of aan het water

Goed voorbereid op vakantie

Met deze praktische kampeertips

Top 3 campings in Italië

Waterpret bij Camping Altomincio

Deze groots opgezette camping is ideaal voor een gezinsvakantie. Kinderen raken niet uitgespeeld bij de maar liefst drie zwembaden met een fantastisch lagunebad. Hetzelfde geldt voor de leuke minigolf en de speeltuin. In de avond is er kinderdisco of kun je naar de bioscoop. Het Gardameer en attractiepark Gardaland liggen om de hoek.

In het groen bij Camping Village Continental Lido

Verscholen in het groen van Piemont ligt de sfeervolle Camping Continental Lido. De ligging aan het prachtige meer zorgt meteen voor een écht vakantiegevoel. Het enthousiaste animatieteam en de mogelijkheid tot voetballen, tennissen en hiken maakt dat de kinderen zich goed zullen vermaken. In de omliggende dorpen zijn veel winkels en restaurants

Een lagune bij Camping Pra'delle Torri

Op camping Pra'delle Torri is een ruime keuze uit zwembaden en waterglijbanen. Er is zelfs een lagunezwembad met piratenthema! Ook is er vlakbij een 18-holes golfbaan en kun je er diverse watersporten beoefenen. Daarnaast is er een uitstekend animatieprogramma voor jong en oud en zijn er in de buurt veel plekjes om heerlijk Italiaans te eten.

3x fijne campings in de natuur

Aan het strand: Camping Bella Italia

Vanaf camping Bella Italia heb je direct toegang tot een kiezelstrand aan het Gardameer. Voor de liefhebbers zijn er ook meerdere luxe zwembaden, waaronder een verwarmd bad, een lagune en een kinderbad met waterglijbanen. Het centrum van Peschiera del Garda ligt op loopafstand, maar je kunt er ook met een treintje heen

Heerlijk eten bij Camping Le Capanne

Op Camping Le Capanne staat de bourgondische inslag van Italië centraal. Maak dus regelmatig de gang naar het uitstekende restaurant op de camping. In alle rust dineren terwijl je uitkijkt over de uitgestrekte omgeving. Daarna maak je een lange wandeling door de schitterende natuur en keer je terug naar deze comfortabele uitvalsbasis. Genieten!

Verblijf op een heuvel bij Camping Girasole Club

Norcenni Girasole Club is een terrassencamping die je trakteert op een prachtig uitzicht en veel privacy vanaf de standplaatsen. Ideaal voor een rustige vakantie. Even geen zin om te klimmen? Dan stap je in het treintje dat van boven naar beneden rijdt. Verken met de auto de prachtige Chianti streek en bezoek Siena, Lucca of Greve.

Goed voorbereid op vakantie

decoration
De mooiste plekjes van natuurlijk Italië

Italië telt ongelofelijk veel schitterende plekken waar de natuurliefhebber zijn hart kan ophalen, uiteraard vanuit een mooie camping als uitvalsbasis. Maar waar kun je nu het beste je tentje opzetten of caravan stallen? Wij zetten ter inspiratie een aantal prachtige natuurgebieden op een rijtje. Waar ga jij verblijven?

Op ontdekkingstocht in Ligurië

Wow, Ligurië heeft wel een heel grote concentratie aan schitterende natuurlijke bezienswaardigheden. Ideaal voor de vakantieganger die op zoek is naar rust en de échte Italiaanse cultuur en natuur. Rij van dorpje naar dorpje en laat je verrassen door de overweldigende schoonheid. Gevarieerd genieten!

10x handige kampeertips

Een goede voorbereiding zorgt voor een ontspannen start van je vakantie. Van praktische tips voor het aanschaffen van materiaal tot het vinden van de beste staplaats: wij zetten de meest praktische zaken voor je op een rij. Zodat jij alleen nog maar hoeft te genieten. Bella vacanza!

Sorteren

1.133

campings Italië

Reviews over accommodaties in Italië

perfect , gemoedelijk , gezellig enz enz.

ilona de jong
    13-10-2018

Punta navaccia is bezig met een inhaalslag , er is druk gewerkt om de toiletgebouwen op te knappen . Ook het speelparkje en de kano,s zijn leuk. In de vorige rescentie staat toiletten te smerig voor woorden vind ik niet terrecht. Er wordt goed schoongemaakt , ik zie dit al jaren echter ik zie ook dat er mensen heel smerig gebruik maken vd toiletten en ook vandalisme ( toiletdeur eruit halen) dat kun je niet voor zijn als schoonmaker. Dus niet terrecht. Wij komen al jaren op punta navaccia en zie gezinnen jong en oud ook al jaren terug komen en dat is niet voor niks lijkt mij. De gezelligheid ,de gemoedelijkheid is super en de betrokkenheid van de 3 zussen bij iedere bezoeker is ongekend , iets wat ik nooit eerder heb meegemaakt. Dus mensen verwacht bij punta geen afgebakende strakke plekken , geen schoonmaak machines op de plekken dan moet je iets anders zoeken. Dit is een gezellige italiaanse camping waar veel georganiseerd wordt.

Fantastisch!

Staats
    12-10-2018

Al jaren te gast op deze camping met caravan en tent voor onze 2 tieners. In 2016 en 2017 in Frankrijk geweest, maar uiteindelijk toch blij weer op Del Sole in Italië te staan: Zeer vriendelijke medewerkers, super schoon sanitair met vriendelijke schoonmaak dame die alles goed in de gaten houdt. Zwembad schoon en ruim genoeg. Geen "kermis" camping met animatie en glijbanen, maar daar houden wij van. Omgeving geweldig. Maar ook voldoende vertier op loopafstand. Cannobio is gezellig, regelmatig optredens, marktjes etc.. Leuk dat je elke avond zo dichtbij in het dorpje met mooie boulevard een ijsje kunt pakken of een terrasje kunt pikken. Ook voor de boodschappen geen auto nodig. Restaurant op de camping uitstekend: wij kunnen er voor heel weinig geld héél lekker eten! Enige minpunt zijn inderdaad, zoals zoveel al geschreven, de kleine plaatsen. Maar genoeg positieve punten om hier altijd met veel plezier terug te komen!

Heerlijke vakantie in een gezellige omgeving

Familie T
    12-10-2018

Nadat we verschillende reviews hadden gelezen gingen we met behoorlijk wat bedenkingen op reis. De ontvangst was heel gastvrij en wij verbleven in Casa de luxe. Voor ons een ideaal huis omdat we met volwassen kinderen waren. De plek is een beetje rumoerig (lees: levendig), maar er waren genoeg momenten dat het heerlijk rustig was. De ligging van de camping is perfect. Je loopt zo naar het meer. Hoewel het zwembad prima was, gaven wij de voorkeur aan zwemmen in en dobberen op het meer. De omgeving is geweldig: mooie natuur, prachtige dorpjes en ook een bezoek aan Venetië en Verona is erg leuk en goed te doen. We kijken terug op een heerlijke vakantie!

Dit is het Italië dat je wil op vakantie!

Stefan en Manon
    11-10-2018

Wij hebben in de zomer van 2018 tien dagen met onze eigen De Waard op de camping gestaan. Onderaan het veld met een werkelijk prachtig uitzicht over de vallei konden we in alle rust genieten met onze drie kinderen (3,8 en 11). Wakker werden we alleen van vogels. Heerlijke dagen gehad met uitstapjes naar prachtige meertjes, 2x naar het strand (prima te rijden) of gewoon relaxen bij het lekkere zwembad op de camping. Het verzorgde diner waar we aan mee deden was zeer smaakvol en erg gezellig met de andere gasten en de kinderen aan hun eigen tafel. Onze kinderen hebben zich sowieso ook uitstekend vermaakt met de trampoline en de andere aanwezige kinderen. Leuk was ook de 'honesty bar': de koelkast met koude drankjes en ijsjes waarbij je zelf je verbruik kon bijhouden. De gastvrijheid van Ron en Ianthe maakte ons verblijf compleet. Wij komen zeker nog een keer terug!