header

Zó beleef je natuurlijk Italië!

Italië vormt met de prachtige gevarieerde natuur en rijke historische steden een ideale kampeerbestemming. Of je nu je zinnen hebt gezet op Toscane, het Gardameer of in de buurt van Rome wilt verblijven: het aanbod aan sfeervolle en geweldig gelegen campings is groot. Wij selecteerden een paar topcampings voor een onvergetelijke vakantie!

Inspiratie voor kamperen in Italië

Top-3 campings in Italië

Voor een échte gezinsvakantie

3x fijne campings in de natuur

Verblijf in het groen of aan het water

Goed voorbereid op vakantie

Met deze praktische kampeertips

Top 3 campings in Italië

Waterpret bij Camping Altomincio

Deze groots opgezette camping is ideaal voor een gezinsvakantie. Kinderen raken niet uitgespeeld bij de maar liefst drie zwembaden met een fantastisch lagunebad. Hetzelfde geldt voor de leuke minigolf en de speeltuin. In de avond is er kinderdisco of kun je naar de bioscoop. Het Gardameer en attractiepark Gardaland liggen om de hoek.

In het groen bij Camping Village Continental Lido

Verscholen in het groen van Piemont ligt de sfeervolle Camping Continental Lido. De ligging aan het prachtige meer zorgt meteen voor een écht vakantiegevoel. Het enthousiaste animatieteam en de mogelijkheid tot voetballen, tennissen en hiken maakt dat de kinderen zich goed zullen vermaken. In de omliggende dorpen zijn veel winkels en restaurants

Een lagune bij Camping Pra'delle Torri

Op camping Pra'delle Torri is een ruime keuze uit zwembaden en waterglijbanen. Er is zelfs een lagunezwembad met piratenthema! Ook is er vlakbij een 18-holes golfbaan en kun je er diverse watersporten beoefenen. Daarnaast is er een uitstekend animatieprogramma voor jong en oud en zijn er in de buurt veel plekjes om heerlijk Italiaans te eten.

3x fijne campings in de natuur

Aan het strand: Camping Bella Italia

Vanaf camping Bella Italia heb je direct toegang tot een kiezelstrand aan het Gardameer. Voor de liefhebbers zijn er ook meerdere luxe zwembaden, waaronder een verwarmd bad, een lagune en een kinderbad met waterglijbanen. Het centrum van Peschiera del Garda ligt op loopafstand, maar je kunt er ook met een treintje heen

Heerlijk eten bij Camping Le Capanne

Op Camping Le Capanne staat de bourgondische inslag van Italië centraal. Maak dus regelmatig de gang naar het uitstekende restaurant op de camping. In alle rust dineren terwijl je uitkijkt over de uitgestrekte omgeving. Daarna maak je een lange wandeling door de schitterende natuur en keer je terug naar deze comfortabele uitvalsbasis. Genieten!

Verblijf op een heuvel bij Camping Girasole Club

Norcenni Girasole Club is een terrassencamping die je trakteert op een prachtig uitzicht en veel privacy vanaf de standplaatsen. Ideaal voor een rustige vakantie. Even geen zin om te klimmen? Dan stap je in het treintje dat van boven naar beneden rijdt. Verken met de auto de prachtige Chianti streek en bezoek Siena, Lucca of Greve.

Goed voorbereid op vakantie

decoration
De mooiste plekjes van natuurlijk Italië

Italië telt ongelofelijk veel schitterende plekken waar de natuurliefhebber zijn hart kan ophalen, uiteraard vanuit een mooie camping als uitvalsbasis. Maar waar kun je nu het beste je tentje opzetten of caravan stallen? Wij zetten ter inspiratie een aantal prachtige natuurgebieden op een rijtje. Waar ga jij verblijven?

Op ontdekkingstocht in Ligurië

Wow, Ligurië heeft wel een heel grote concentratie aan schitterende natuurlijke bezienswaardigheden. Ideaal voor de vakantieganger die op zoek is naar rust en de échte Italiaanse cultuur en natuur. Rij van dorpje naar dorpje en laat je verrassen door de overweldigende schoonheid. Gevarieerd genieten!

10x handige kampeertips

Een goede voorbereiding zorgt voor een ontspannen start van je vakantie. Van praktische tips voor het aanschaffen van materiaal tot het vinden van de beste staplaats: wij zetten de meest praktische zaken voor je op een rij. Zodat jij alleen nog maar hoeft te genieten. Bella vacanza!

1.124

campings Italië

Reviews over accommodaties in Italië

Nooit meer bij touroperator boeken!

Monique, 18-5-2018
    Safaritent gehad helft van inventaris niet aanwezig. Na klachten werd dit wel gedeeltelijk bijgevuld. Interieur is echt aan vervanging toe. Bedden liggen slecht. Mooie ligging aan het water.

Prachtig en fijn, veel muggen

Anna, 18-5-2018
    De camping was echt prachtig, 2 grote zwembaden. 1 voor de kinderen en 1 voor baantjes trekken. Er was een supermarkt op de camping inclusief een slager. Een min punt vond ik dat ze geen vegetarische dingen hadden. Bij het strand en de zee kon je via de camping binnen 1 minuut komen. Wij hadden erg lekker weer. 1 groot nadeel was dat er heel veel muggen waren. Je wordt echt lek geprikt daar. Sommige mensen die werden afgevoerd naar het ziekenhuis omdat ze door een bepaalde nare mug waren gestoken waar hun allergisch voor zijn. (ik weet niet precies welke mug) dus Het is zeker een aanrader maar let wel op de muggen in Toscane!

Kleine stadscamping naast treinstation en boten

Anita en ron, 18-5-2018
    Leuke camping pal aan het lago magoire. Geen strandje, je kunt via een helling toch makkelijk het water in en uit komen. Op loopafstand ,300meter, van de boot waarmee je het meer mee rondkunt. Ook het treinstation is op loopafstand. Met een stadsfiets, wel op de normale weg wat prima te doen is,naar stressa (4,5km) en op 3km afstand kun je met de boot naar de eilandjes en met de kabelbaan omhoog. Supermarkt en stadje is naast de camping. Nette overzichtelijke camping met voldoende schaduw. Douche is wat gedateerd maar schoon en met thermosstaatkranen.

Mooie camping, maar voor ons laatste keer

Miranda, 18-5-2018
    Na een hele positieve ervaring met deze camping 6 jaar geleden, hebben wij op verzoek van onze zoon wederom voor deze camping gekozen. Helaas werden wij net als vele andere campinggasten geconfronteerd met 3000 studenten. Dit was bij boeking niet bekend, maar op de website werd het later wel vermeld. Dat het echter zo uit de hand zou lopen, hadden we niet verwacht. Bovendien was het zwembad 3 dagen lang amper toegankelijk in de middag. we zijn iedere dag weggevlucht van de camping maar s nachts was het drama door alle geluidsoverlast. Wij zijn 5 dagen eerder vertrokken; de vakantievreugde was voor ons voorbij op deze camping. Wat betreft de camping: wij hadden een prachtige luxe accommodatie met schone badlakens, opgemaakte bedden en loungemeubels, stortdouche en ga zo maar door. In andere omstandigheden is dit nog steeds een mooie camping, ook ideaal voor wat oudere kinderen.

In alle opzichten super!

A3ana, 17-5-2018

Wat een supercamping! Rustig, klein, superschoon sanitair en een fantastisch uitzicht over het Lago Maggiore. Vlak aan het meer voor de strandliefhebbers en voor wie terrasjes, leuke straatjes en restaurantjes zoekt heeft Cannero Riviera ook genoeg te bieden.

Maar vooral ook: wat een ontzettend lieve en behulpzame mensen die zo geholpen hebben toen ik plotseling alleen moest vertrekken ivm ziekte van mijn vader.

Ik ben absoluut geen Italië-liefhebber, maar zou deze plek om alle bovenstaande redenen aan iedereen aanbevelen.

Italië scoort een 7,8 uit 10, op basis van 28650 reviews