header
Italië

Zó beleef je natuurlijk Italië!

Italië vormt met de prachtige gevarieerde natuur en rijke historische steden een ideale kampeerbestemming. Of je nu je zinnen hebt gezet op Toscane, het Gardameer of in de buurt van Rome wilt verblijven: het aanbod aan sfeervolle en geweldig gelegen campings is groot. Wij selecteerden een paar topcampings voor een onvergetelijke vakantie!

Inspiratie voor kamperen in Italië

Top-3 campings in Italië

Voor een échte gezinsvakantie

3x fijne campings in de natuur

Verblijf in het groen of aan het water

Goed voorbereid op vakantie

Met deze praktische kampeertips

Top 3 campings in Italië

Waterpret bij Camping Altomincio

Deze groots opgezette camping is ideaal voor een gezinsvakantie. Kinderen raken niet uitgespeeld bij de maar liefst drie zwembaden met een fantastisch lagunebad. Hetzelfde geldt voor de leuke minigolf en de speeltuin. In de avond is er kinderdisco of kun je naar de bioscoop. Het Gardameer en attractiepark Gardaland liggen om de hoek.

In het groen bij Camping Village Continental Lido

Verscholen in het groen van Piemont ligt de sfeervolle Camping Continental Lido. De ligging aan het prachtige meer zorgt meteen voor een écht vakantiegevoel. Het enthousiaste animatieteam en de mogelijkheid tot voetballen, tennissen en hiken maakt dat de kinderen zich goed zullen vermaken. In de omliggende dorpen zijn veel winkels en restaurants

Een lagune bij Camping Pra'delle Torri

Op camping Pra'delle Torri is een ruime keuze uit zwembaden en waterglijbanen. Er is zelfs een lagunezwembad met piratenthema! Ook is er vlakbij een 18-holes golfbaan en kun je er diverse watersporten beoefenen. Daarnaast is er een uitstekend animatieprogramma voor jong en oud en zijn er in de buurt veel plekjes om heerlijk Italiaans te eten.

3x fijne campings in de natuur

Aan het strand: Camping Bella Italia

Vanaf camping Bella Italia heb je direct toegang tot een kiezelstrand aan het Gardameer. Voor de liefhebbers zijn er ook meerdere luxe zwembaden, waaronder een verwarmd bad, een lagune en een kinderbad met waterglijbanen. Het centrum van Peschiera del Garda ligt op loopafstand, maar je kunt er ook met een treintje heen

Heerlijk eten bij Camping Le Capanne

Op Camping Le Capanne staat de bourgondische inslag van Italië centraal. Maak dus regelmatig de gang naar het uitstekende restaurant op de camping. In alle rust dineren terwijl je uitkijkt over de uitgestrekte omgeving. Daarna maak je een lange wandeling door de schitterende natuur en keer je terug naar deze comfortabele uitvalsbasis. Genieten!

Verblijf op een heuvel bij Camping Girasole Club

Norcenni Girasole Club is een terrassencamping die je trakteert op een prachtig uitzicht en veel privacy vanaf de standplaatsen. Ideaal voor een rustige vakantie. Even geen zin om te klimmen? Dan stap je in het treintje dat van boven naar beneden rijdt. Verken met de auto de prachtige Chianti streek en bezoek Siena, Lucca of Greve.

Goed voorbereid op vakantie

decoration
De mooiste plekjes van natuurlijk Italië

Italië telt ongelofelijk veel schitterende plekken waar de natuurliefhebber zijn hart kan ophalen, uiteraard vanuit een mooie camping als uitvalsbasis. Maar waar kun je nu het beste je tentje opzetten of caravan stallen? Wij zetten ter inspiratie een aantal prachtige natuurgebieden op een rijtje. Waar ga jij verblijven?

Op ontdekkingstocht in Ligurië

Wow, Ligurië heeft wel een heel grote concentratie aan schitterende natuurlijke bezienswaardigheden. Ideaal voor de vakantieganger die op zoek is naar rust en de échte Italiaanse cultuur en natuur. Rij van dorpje naar dorpje en laat je verrassen door de overweldigende schoonheid. Gevarieerd genieten!

10x handige kampeertips

Een goede voorbereiding zorgt voor een ontspannen start van je vakantie. Van praktische tips voor het aanschaffen van materiaal tot het vinden van de beste staplaats: wij zetten de meest praktische zaken voor je op een rij. Zodat jij alleen nog maar hoeft te genieten. Bella vacanza!

Sorteren

1.130

campings Italië

Reviews over accommodaties in Italië

Geweldige omgeving, meer niet om in te zwemmen.

Ilse
    18-8-2018

Mooi gelegen camping aan het Lago Maggiore. Veel mogelijkheden tot hele diverse uitstapjes en dit ook veel gedaan. Nette camping met keurige getegelde straatjes, ruime plaatsen en veel grote caravans of campers inclusief eigen (motor) boot. Door de vele waterplanten is het meer geen aanrader als je hierin graag wil zwemmen. Lange stengels die zowel in het ondiepe als diepere deel groeien en aan je armen en benen plakken. Dit laatste is een echt minpunt te noemen.

Prachtige plek!

Tessa
    18-8-2018

Prachtige camping qua ligging, in de omgeving zijn ook diverse leuke uitjes te doen. Vergis je niet in de vele bergweggetjes, dat maakt dat je naar een goede supermarkt zeker 15 min. onderweg bent. De camping is erg stijl, dus je moet wel een beetje in conditie zijn 😁

Gastvrijheid vonden wij matig, de camping stelt gezinnen met kinderen niet erg op prijs lijkt het. Vanaf 2019 zal het dan ook een adult only camping worden begrepen wij.

Het sanitair vonden we matig, bijna altijd koude douches en in top drukte maar beperkte schoonmaak. Wij hebben genoten van deze prachtige plek en alle mooie zonsondergangen!

Heerlijke vakantie!

RSMVM
    18-8-2018

Mooie,grote en complete familiecamping. Mooi en schoon zwembad, geen badmuts verplicht! Ligbedden en parasols voldoende aanwezig, maar wel tegen betaling (6 euro p.d.) Op het gras liggen uiteraard gratis. Veel animatie aanwezig, wel erg gericht op Italianen. Receptie sprak goed Engels/ Duits. Rest v.d. camping liet dit nog wel te wensen over. Minimarket & campingwinkeltje aanwezig, voldoende assortiment. Goede service bij de receptie, zij hebben ons gratis geholpen met het repareren van een van onze tentstokken! Restaurant aanwezig, reserveren noodzakelijk.Camping plekken aan de kleine kant. Stroom in de buurt, geen water tapplaatsen. Daarvoor moest je naar het sanitairgebouw. Sanitairgebouwen oud maar schoon. Vanuit Cecina met de trein naar Pisa geweest (uurtje reizen). Met de auto naar Florence, laatste stukje naar het centrum met de tram (ong. 1,5 tot 2 uur reizen). Kleine 10 min lopen naar het strand v.a. camping. Prima zandstrand.

Prima verblijf voor korte periode

RSMVM
    18-8-2018

Kleine, maar prima camping. Plekken zijn lekker ruim met stroomaansluiting en water in de buurt. Nieuwe, schone en ruime toilethokken. Goed restaurant op de camping. Goed Engels sprekende receptie, het Engels in het restaurant liet wel te wensen over. Er is een zwembad aanwezig, maar je moet wel een badmuts op. Geen winkeltje op de camping, maar er zijn genoeg supermarktjes in de buurt. Ook geen animatie, voor kinderen dus minder te doen. Een groot nadeel vonden wij de mega drukke weg die achter de camping langs loopt, dit hield ons soms echt wakker! En, zoals in veel delen van Italië, MUGGEN. Maar hier kan je je natuurlijk op voorbereiden. Omgeving niet erg aansprekend. Ligt wel mooi centraal om bijvoorbeeld naar de Cinque Terre te gaan, leuk om dit met de trein te doen vanuit La Spezia (half uurtje rijden v.a. camping). Grotta del Vento zeker ook een aanrader. Zandstrand in Massa is overigens prima.

Fantastische camping in prachtige omgeving

Arjan N
    18-8-2018

Mooie centrale ligging tussen Meran en Boden. Prachtige streek om te fietsen en te wandelen. Lana is ook een levendige plaats met voldoende supermarkten e.d.

Sanitair vd camping is echt prachtig en ook goed echt warm(heet) water voor afwas en meer dan voldoende waterdruk voor heerlijke regendouches.

Normale plekken op de camping doen wat rommelig aan omdat de auto ook op de plek moet. Dit is vaak heel krap maar er is geen extra parkeergelegenheid. Zwembad is ook mooi en eten en drinken is goed in restaurant. Een echte aanrader deze camping!

Italië scoort een 7,8 uit 10, op basis van 28896 reviews