Terschelling

Voor een paar dagen, een weekendje of een midweek, Terschelling is een heerlijke bestemming om even aan de dagelijkse sleur te ontsnappen. Wandel of fiets door de duinen en bezoek de bekende Brandaris vuurtoren. Met kinderen vermaak je je prima op één van de grote luxe campings of vakantieparken. Een vakantie op Terschelling is er voor het hele gezin!

Lees meer over Terschelling

We hebben een aantal aanbieders voor Terschelling voor je op een rij gezet:

vakanties Terschelling

We hebben een aantal aanbieders voor Terschelling voor je op een rij gezet:

Over Terschelling

Terschelling is vanuit het westen geteld het derde bewoonde Nederlandse Waddeneiland en behoort tot de provincie Friesland. De totale strandlengte is 30 kilometer en je vindt er ruim 70 kilometer aan fietspaden.

Hoofdplaats West-Terschelling

De hoofdplaats van het eiland is West-Terschelling. Dit dorp heeft een oude kern, door de bewoners Oud-West genoemd, waaromheen een groot aantal nieuwe wijken zijn gebouwd. De voornaamste winkelstraten in West-Terschelling zijn de Torenstraat en de Boomstraat. Hier vind je talloze winkels, restaurants, eethuisjes en enkele hotels. In West-Terschelling staat ook de bezienswaardige vuurtoren de Brandaris uit 1594. Fiets of wandel hier dus zeker even langs als je een dagje in West-Terschelling bent.

Vakantie Terschelling: 100% natuur

Ga je op vakantie naar Terschelling, dan ga je automatisch voor een vakantie vol natuur. Terschelling bestaat voor bijna 80% uit natuurlijk duinlandschap en kwelders. Het waardevolle natuurreservaat de Boschplaat ligt op het oostelijke deel van Terschelling en is bijna tien kilometer lang. Pak 's ochtends de fiets richting dit natuurreservaat, neem een broodje mee voor tussen de middag en maak een mooie wandeling door het landschap.

Tradities op het eiland

Op Terschelling worden een aantal oude tradities in stand gehouden. Bekend is het Sunderum, een feest dat op 6 december gevierd wordt. Mannen verkleden zich tijdens dit feest en spoken 's avonds door de straten van Terschelling. In juni is Terschelling de locatie voor het Oeral-festival. Dit is een jaarlijks terugkerend festival dat zo'n 50.000 bezoekers trekt. Zij komen kijken naar de optredens van Nederlandse en buitenlandse artiesten, toneelgroepen en kunstenaars.

Weer & Klimaat Terschelling

Dagen regen121111799101112141615

Reviews over Terschelling

• 9Esther Scheffer27-12-2019

Magische

Erg sfeervol eiland , 1 week geweest maar nog tijd te kort... veel diversiteit in natuurbeleving. Genoeg zand voor kinderen en nog veel meer! We hadden niet perfect weer maar zelfs dan nog prachtig. We hebben wat bunkers bezocht , erg leuke aktiviteit en je vind ze gewoon in de duinen bij oa Formerum. Over t hele eiland goede eetgelegenheden en prachtige huisjes in de duinen. We gaan in de zomer nog een keer.

• 8Zorg voor natuur

december 2019

• 9Herm24-10-2019

Een geweldig eiland.

Ik was alleeen bekend met Texel, in vergelijk was dit een openbaring met zeer veel variëteit in landschap en cultuur. Met hartelijke, hulpvaardige eilanders. Bovendien alles dichtbij en goed bereikbaar.

Gereisd met partner in september 2019

• 8Fam vd Haar17-10-2019

Fantastisch eiland!!

Verschillende dingen ondernomen, maar de tocht naar de robben met de Riepel was wel het hoogtepunt! Zó dichtbij geweest!! Geweldig echtpaar wat ook zichtbaar meegeniet als hun passagiers genieten.

• 7Cultuur
    • 9Omgeving
    • 9Stranden

oktober 2019

• 7Jaap Verkerk18-09-2019

Prima

Terschelling is prima, maar volgende keer een Waddeneiland zal toch weer Vlieland worden. Minder auto's, minder druk, alles rustiger.

• 7Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 7Omgeving
    • 8Stranden
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2019

• 10Harja Blok04-09-2019

Terschelling, lief Terschelling

We komen er vanaf 1979 elk jaar - maar één keer gemist vanwege ongunstig vaarweer en toen werd het Schiermonnikoog. Eerst (tot 2009) met onze eigen boot, later in Hoeve Stortum. Het mooiste is het arriveren; het moeilijkste is het weer vertrekken - ook al weet je dat je er vast wel weer terugkomt. Mijn collega’s op het redactiekantoor vroegen eens: Hoe was het daar met dat slechte weer? Dat was niet zo moeilijk: Beter met regen op het eiland dan met zon op je werk. Als je goed hebt opgepast is het hiernamaals één groot Terschelling.

augustus 2019

• 9Natasja Hoogvliet27-08-2019

Aanrader

Een reis naar Terschelling is niet goedkoop! Je moet naar de boot, overvaren, evt fietsen huren en een accomodatie en restaurants.... het is prijzig. Maar het is het zeker waard. Een prachtig eiland met een schitterende natuur, vriendelijke gastvrije mensen en veel ruimte en service.

• 6Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in augustus 2019

• 10Annelies20-08-2019

TOP!!

Nooit gedacht dat Terschelling zo mooi was! We hebben genoten van de gastvrijheid van de B&B de Wadvaarder, de elektrische fietsen en de huifkartocht verzorgd door Puur! Super goed!

Gereisd met partner in augustus 2019

• 10Monique18-08-2019

Gewoon weer doen

Heerlijk eiland. Komen er al jaren en we vervelen ons zelden. Lekker fietsen, heerlijk strand, vriendelijke mensen.

juli 2019

• 9Ilonka06-08-2019

Terschelling veroverd je hart

Druk in het hoogseizoen maar Terschelling zit in mijn hart. De volgende keer dat we Terschelling bezoeken zal het na het hoogseizoen zijn.

• 9Omgeving
    • 9Stranden

augustus 2019

• 9Familie Vos31-07-2019

Terschelling is een prachtig eiland en zeker een aanrader. Prachtige brede stranden, mooie fietsroutes, fijne uitgaans- en eetgelegenheden, historie is bewaard gebleven, veel bezienswaardigheden.

Gereisd met vrienden in juli 2019

10 van de 1336 reviews gezien