Camping Europa

Kleine hotelsWeer vandaag23°17°
Camping Europa
8,1

44 reviews over Camping Europa in het Nederlands

Goed te doen, levendige camping

René
16-8-2018

We zijn hier 1 week geweest tot 16/8. Camping met veel kleine plekken. Te klein voor caravan langer dan 4.5mtr opbouw. Er zijn een paar grote plekken. In hoogseizoen rumoerig, wel gemoedelijk. Langs de achterkant vd camping loopt een lawaaiige weg, langs een zijkant zijn de toiletten vd camping ernaast, ook snachts lawaai. Eerste 11 (van 17) gangpaden zijn voor vaste plekken vd Italianen. Deze caravans zijn overkapt met frame en zeil. Lijkt op vluchtelingen kamp. Geen moment onprettig gevoeld hierdoor, de Italianen zijn druk en best vriendelijk.

Camping ligt op 1 km van strand. Er is een pendelbus. Dicht bij Pisa en Lucca. Er zijn winkeltjes en afhaal eten. Toiletten zijn ondanks intensief gebruik behoorlijk schoon. Boven verwachting.

waardeloos

Henk
14-8-2018

wat een waardeloze camping. lijkt wel een gevangenis, groot hek erom heen. bij aankomst werden we gelijk gewaarschuwd onze fietsen goed op slot te zetten, want er werd gestolen. tenten op apart terrein. rest veelal vaste plaatsen. ziet er troeperig uit.

leuk maar een beetje vies

rick de graaf
    14-5-2018

de camping is prima.

goede prijs. het zwembad was niet zo speciaal maar wel diep.

de hygiëne was niet zo goed. en er zat kopersulfaat (blauw/groen giftig spul) aan de leidingen en kraan.

en er waren ook veel mensen aan het roken.

er was ook een shuttle bus om naar het strand toe te rijden maar tijdens de siesta komen ze niet. ik waarschuw wel om niet met je auto naar het strand te gaan want er is betaald parkeren.

We hebben een aantal aanbieders voor Europa voor je op een rij gezet:

Ontspannen, italiaans en alles in de buurt

Marcel
    4-12-2017

Veel bomen, prima accomodaties, goed restaurant( ook afhaal), winkel, bar, speeltuin en zwembad. Aardig personeel, sanitair wordt gedurende de dag schoon gehouden, gratis pendelbus naar zee( prachtig strand). Strand is ook te bereiken door het bos, ongeveer 20 minuten wandelen. Torre del Lago( boodschappen, restaurants, een meer) ligt op 1 kilometer van de camping, Viareggio( boulevard, nog meer restaurants, winkels) op 4 kilometer. Goede uitvalbasis voor diverse excursies( Pisa, Lucca binnen een half uur met de auto). Kampeerplekken soms wat klein. Aanrader voor mensen die een echte Italiaanse vakantie willen beleven.

Relaxte camping

Martijn Pf
    4-12-2017

Relaxte camping waar we al heel wat jaartjes komen.

Sanitair op straat 11/12 wordt de hele dag goed schoon gehouden. De camping heeft veel schaduwrijke plekken zodat je ook uit de zon kan staan.

Sinds dit jaar buiten de mobil home, chalets om 4 nieuwe Glamping tenten die er netjes uitzien.

Verder een kleine supermarkt met iedere dag vers brood en vleeswaren aanwezig. Ook een campingwinkel aanwezig voor de eerste behoefte als je iets mist van kampeer attributen of speelgoed/ zwembad benodigdheden.

Dan nog een bar en restaurant wat gerund wordt door een familie die weten wat koken is.

In de omgeving van de camping is genoeg te doen aangezien het een uitvalsbasis is voor de legio bezienswaardigheden die Toscane te bieden heeft.

Al met al gewoon een leuke relaxte plek om naar toe te gaan.

Geweldige camping,kom hier al dertig jaar

Jaap Stienstra
    4-12-2017

Mooi gelegen camping vlakbij zee en je kunt een grooot deel van Tosacen verkennen.

matige camping met veel goeds maar ook veel slecht

Familie met 2 oudere kinderen
    10-8-2017

Afhankelijk van de plaats erg veel verkeerslawaai, ook kunnen de afstanden naar sanitairgebouw, winkel, receptie en zwembad erg ver zijn (120-300 meter!)

Verder veel last gehad van muggen: 's-avonds maar ook 's-ochtends. Sanitair is schoon alsmede het zwembad. Het personeel is vriendelijk. Eten is ruimschoots aanwezig maar is geen hoogstaande culinaire kost, wel betaalbaar. Perfecte ligging voor uitstapjes naar de meeste toeristische plaatsen: Siena en San Gimignano op 1u50min maar ook Cinqe Terra op 1u afstand. De zee is op 20min lopen maar er is ook een gratis pendelbus van af de camping.

Zeker voor herhaling vatbaar!

Tessa
    28-2-2017

De camping bestaat voor een deel uit vaste plaatsen van Italianen die er een heel seizoen zitten. Dat had ook zijn charme, we maakten iedere avond een wandelingetje over het terrein om te kijken hoe de families samenkwamen om te koken, eten en kletsen. Dat is erg landeigen, wij vonden het leuk, je verveelt je er nooit. De andere helft wordt bevolkt door koppels en families uit heel Europa. We zaten een week in een mobilhome, brandschoon, netjes en prima bedden. Het restaurant was boven verwachting, lekker eten (en wij zijn kritisch) voor een heel schappelijke prijs. Het zwembad is niet groot maar leuk en alles wordt goed schoon gehouden. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel bij zowel receptie, zwembad als winkeltjes! Viareggio stelt niet veel voor, maar de camping is een prima uitvalbasis voor Pisa, Lucca, Pistoia en Florence (en strand). Zeker een aanrader!

Redelijke camping

Alice
    15-8-2015

Camping die voor een groot deel bestaat uit vaste Italiaanse bezoekers met complete nederzettingen. Het doet een beetje zigeunerachtig aan. De plekken hebben nauwelijks gras waardoor je altijd in het zand zit. Ligging tov het stadje Viareggio viel tegen, circa 5km, dus we hadden altijd de auto nodig. De zee is ongeveer een half uur lopen van tent tot strand. (Trage) WiFi e7 voor 1 week met bereik over de hele camping.

Sfeer op de camping vonden we wat ongezellig.

Afhaal eten (pizza's en pasta's) voor een goede prijs en erg lekker.

Sanitair eenvoudig maar prima, wordt vaak schoongehouden. Douches wel wat krap.

Schaduwrijke plekken.

Wij kwamen zonder reservering aan en was voldoende plek om uit te kiezen.

Veel muggen vanwege de bosrijke omgeving.

Al met al voor de prijs (e29 pn voor een tent en twee personen - excl WiFi en douche) een redelijke keus, maar wij gaan er (ook vanwege het massale en weinig sfeervolle Viareggio) niet nog eens heen.

Leuke camping voor in het laagseizoen

Anoniem12345
    12-8-2015

We hebben deze camping in juni bezocht. Het merendeel bestaat uit vaste plekken waar Italianen hun caravan+voortent+luifel+schuurtje hebben opgebouwd. Het staat er hutje aan mutje. De kampeerplekken zelf zijn wel oke, grotendeels in de schaduw. De camping was grotendeels leeg waardoor we geen buren hadden, maar als je hier in de zomer staat en de camping is helemaal vol dan is het erg krap. Onze middelgrote tent was al te groot voor de kampeerplek. Sanitair is prima. Geen aparte kindervoorzieningen. Leuke speeltuin en zwembad. Iedere dag vers brood te bestellen in het winkeltje. Je kunt er ook eten en eten afhalen zoals pizza.

In 20 minuten loop je door het bos naar het strand. Dit is een vrij strand, je kunt dus je eigen handdoek en parasol meenemen. Supermarkt zit is vlakbij. Uitgang camping naar rechts, dan rechts. Rotonde rechtdoor (negeer verkeersbord) en dan zit het rechts. Goede uitvalbasis voor Pisa, Lucca en CInque Terre

We hebben een aantal aanbieders voor Europa voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Europa in Viareggio, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Europa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.