Camping Royal

ItaliëPiemontPettenasco

We hebben een aantal aanbieders voor Camping Royal voor je op een rij gezet:

8.1FantastischScore uit 24 reviews
+13/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

8.1FantastischScore uit 24 reviews
  • 7.2Staat v/h sanitair
  • 7.1Eetgelegenheden

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Camping Royal (Italië) is een eenvoudige, maar gemoedelijke camping met schoon sanitair. Bij het zwembad worden wel wat regels gehandhaafd zodat iedereen een leuke vakantie heeft. De camping ligt aan het minder bekende Lago d’Orta. Hier dus geen massatoerisme, maar wel gezellige dorpjes. Het is ook goed te doen om Milaan te bezoeken.

Tonen op kaart

24 Reviews over Royal

• 8Fam fransen24-08-2021

Mooie , rustige camping.

Rustige, nette camping met hele vriendelijke en behulpzame eigenaren. Toiletgebouw redelijk gedateerd maar wel schoon en altijd warm water. Vraag vooral naar plek met uitzicht op het meer, deze zijn heel erg mooi.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair
  • 8Solene et Mathieu09-09-2017

Super camping

Super camping ! Plutôt calme et bien situé.

Paolo et son équipe sont vraiment adorables et disponibles. Nous avons été très bien accueilli et renseignés pour visiter la région. L'ambiance est conviviale, le camping fleuri, agréable et ombragé, la piscine apporte un plus pour la détente. Les sanitaires sont propres et bien entretenus.

Petit bémol pour les douches chaudes payantes et un peu trop éclairé la nuit (surtout pour les tentes).

Nous reviendrons avec grand plaisir !!!

• 6Eetgelegenheden
  • 7Marieke12-08-2017

Prima voor kleinere kinderen

Voor Italiaanse begrippen ruime tentplaatsen. Wij hadden een goede plaats (nr.4) met bomen voor beschutting tegen hitte. Op de camping kun je lekkere en voordelige pizza's en hamburgers eten. Er is genoeg te zien en te doen in de omgeving. Er zijn wat kleine strandjes aan het meer, alpyland met een rodelbaan en fantastisch uitzicht over meerdere meren! Orta San Giulio en het eilandje zijn fraai en in Italië scheppen ze ruim ijs vergeleken met Nederlandse bolletjes. Voor het zwembad op deze camping gelden maar liefst 8 verboden, waaronder: Kinderen tot 16 jaar mogen niet zonder ouder naar het zwembad en je mag niets eten of drinken, behalve water, bij het zwembad. Niet rennen, geen bommetjes, geen ballen, luchtbedjes e.d. Het bad is dan ook 1 meter 20 diep en ik schat in 10x5 meter. Van 12:30-15:00 is het bad dicht.

• 7Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair
  • 7Astrid en Bart10-08-2017

Mooie camping

Camping is mooi gelegen in een prachtige omgeving die veel mogelijkheden biedt tot leuke uitstapjes. Plaatsen voor Italiaanse begrippen vrij ruim. Personeel van de camping is zeer vriendelijk en behulpzaam. Het zwembad en voetbalveld vielen erg tegen. Het voetbalveld was in gebruik genomen als kampeerveld, waardoor voetballen niet mogelijk was. Het zwembad is klein en slechts 1.20 diep. Kinderen onder de 16 jaar mogen zonder toezicht niet alleen naar het zwembad. Het zwembad is tussen 12:30 en 15:00 gesloten. Kinderen mochten niet springen in het water of met een balletje gooien. 's Avonds van 9:00 tot 11:00 (wel wat laat) eenvoudige, maar leuke activiteiten voor de kinderen. Sanitair eenvoudig maar schoon. Nauwelijks oudere kinderen op de camping.

• 8Eetgelegenheden
  • 9Peter Boekweg22-07-2017

Steile weg naar de camping toe. Deze is wel goed bewegwijzerd. Goeie campingplek met mooi vergezicht. Zeer vriendelijk personeel waarbij werkelijk niets te gek is om het de gast naar de zin te maken. Eenvoudig, maar schoon toiletgebouw met voldoende voorzieningen. Een absolute aanrader voor diegene die niet een massale maar wel een gezellige camping zoekt.

• 9Eetgelegenheden
  • 8Anton van den Nieuwenhuijzen17-10-2016

Fantastische vakantie gehad.

De weg er naar toe is lastig (stijl) , de eigenaar en zijn zoon zijn zeer behulpzaam. Ons neuswiel was beschadigd en de zoon heeft gelijk een ander neuswiel bij een andere caravan gehaald zodat we de caravan met de mover op zijn plaats konden zetten.

• 6Eetgelegenheden
  • 8alie21-08-2016

Supermooi gelegen camping

De camping is prachtig gelegen met uitzicht over het Lago 'd'Orta. Sanitair is schoon, maar wat verouderd. Er zijn helaas geen aparte washokjes (wat veel campings tegenwoordig gelukkig wel hebben). Op de plek waar wij stonden (met vouwwagen en luifel) was het te krap voor de auto, met name het in en uitdraaien viel tegen. Daarom de auto maar bij de ingang van de camping geparkeerd, wat voor ons geen probleem was. Het is een rustige camping met een relaxte sfeer. 's Nachts hoor je helemaal niks. Broodjes zijn verkrijgbaar, maar pas 's morgens vanaf 9 uur. Voor ons was dit erg laat. De eigenaren zijn vriendelijk en direct behulpzaam als er iets is. Als we er weer eens in de buurt zijn gaan we zeker terug naar deze camping!

• 8Eetgelegenheden
  • 10M.18-08-2016

Mooie rustige camping, ruime plaatsen en superschoon. Sanitairgebouw wordt minstens 2x per dag schoongemaakt. Heel vriendelijk personeel, lekker zwembad en handig klein winkeltje. Genoeg ruimte voor de kinderen om te spelen; in het zwembad waar de badmeester een oogje in het zeil houdt, op het sportveld bovenaan de camping, in de speeltuin waar ook een leuk zandbakje is voor de kleinsten of gewoon in de ruimte tussen de tenten. Leuke ligging; het Ortameer is niet zo toeristisch en heeft een paar leuke kleine strandjes. Tips: wandelen op de Monte Rosa, Alpyland op de Mottarone, wandelpad naar het dorpje Pettenasco en dan door naar het meer. Halverwege de slingerweg naar boven zit het heerlijke Italiaanse restaurant Berimbao met mooi uitzicht over het meer. Orta San Guilio is een leuk dorpje, met boottripje naar het kleine eiland in het meer.

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair
  • 9TittaeLulu04-07-2016

Il primo campeggio non si scorda mai...

Due amici ci hanno portato qui lo scorso anno per la mia prima esperienza in campeggio. Questo è il nostro angolo zen. Le piazzole sono ben disposte, i servizi igienici ben puliti (c'è la carta), le docce funzionali e spaziose. C'è un piccolo negozio, il bar, fanno anche la pizza. Non è un campeggio enorme e proprio per questo è molto vivibile, non amiamo gli spazi sovraffollati, quindi è perfetto. Splendida la vista sul lago D'Orta. C'è una piscina, toccasana delle giornate calde! La cortesia del proprietario è il fiore all'occhiello di questo campeggio. Persona garbatissima, sempre disponibile per chiarimenti, informazioni sulle iniziative in zona, pronto ad aiutare in caso di necessità ma soprattutto molto propositivo per quanto riguarda le iniziative per l'intrattenimento degli ospiti. Tutto questo senza essere in alcun modo invadente. Questa è un'oasi di relax per chi vuole "staccare la spina" qualche giorno. Lo consiglio vivamente.

• 9Eetgelegenheden
  • 9Pauline13-08-2015

Heerlijke plek!

Twee weken hebben wij met onze kinderen van 6, 8 en 10 jaar aan de rand van de camping gestaan met onze vouwwagen. Voor Italiaanse begrippen was dit een ruim opgezette camping. Iedere morgen werden we wakker met een prachtig uitzicht over het meer. Sanitair misschien niet nieuw, zoals in eerdere recensies beschreven, maar wel superschoon. De Italiaanse eigenaar spreekt goed Engels en Frans en is zeer bereidwillig. Schoon zwembad en 's avonds waren er altijd nog wat kleinschalige activiteiten voor de kinderen (pingpongen, dansen, tekenen, voetbaltafels). Daarbij voldoende te doen in de omgeving. Heerlijke vakantie gehad. O ja, wel muggen.... maar die hebben ons niet weg kunnen jagen (insmeren!)

Camping Royal info

Sport entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiene

• Prive sanitair mogelijkNiet beschikbaar