Kleine hotelsWeer vandaag15°4°
8,4

Omschrijving
Echt glamperen op Camping Village Conca d’Oro direct aan het Lago Maggiore. De mooie glampingaccommodaties, sportmogelijkheden en buitenspeeltuin voor de kinderen gecombineerd met de ligging aan het meer zorgen voor een fijne vakantie ervaring. Een dagje Milaan met de trein is goed te doen (75 min.) en vergeet zeker niet een bergwandeling te maken.

We hebben een aantal aanbieders voor Village Conca d'Oro (Glamping) voor je op een rij gezet:

196 reviews over Camping Village Conca d'Oro (Glamping) in het Nederlands

Een aanrader!

M. Guijt,
4-2-2019

Het was de tweede keer dat wij met onze tent op deze camping verbleven en onze eerste keer met onze dochter van 15 maanden. Op de camping is een restaurant, bar en een klein winkeltje waar 's ochtends broodjes te verkrijgen zijn. In het winkeltje mistten wij alleen zwemluiers.

Het strand was prachtig en het water schoon. Wel hadden wij veel last van muggen en een tip is dus om horrengaas mee te nemen.

Wij hadden een plek met weinig schaduw waardoor het 's ochtends snel erg warm werd. Tip is om op tijd te reserveren en om een schaduwplekje te vragen.

Het sanitair is modern en vooral schoon. Meerdere keren per dag wordt het sanitair schoongemaakt. De douches zijn lekker warm. Voor kinderen en baby's is er een apart sanitairblok met wc's, douches, ruimte om te verschonen en een babybad in de vorm van een racewagen.

In de omgeving is veel te doen en zijn veel leuke restaurantjes.

Al met al een prachtige camping in een prachtige omgeving.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2018

Voor herhaling vatbaar!

Fam. van Dijk,
25-8-2018

Wat een fijne camping! We hadden de Mini Lodge River Suite. Onze kinderen (13 en 10 jr) sliepen in het tentje er naast. De River Suite is net een kleine hotelkamer op een camping. Prima bed, zeer schone badkamer (alles was net nieuw neergezet) en de airco konden we s'avonds goed gebruiken. Alleen het koken was wel behelpen met een 1-pitter en een nogal karige uitzet. Gelukkig is er een fijne winkel met kampeerspullen net buiten het terrein van de camping. Daar hebben we toch nog snel e.e.a. aangeschaft qua kopjes en glazen. En ach verder zijn er tal van leuke restaurantjes in de omgeving (Feriolo, Baveno). Het restaurant op de camping zelf is ook een aanrader! Wel even reserveren want het zit er echt iedere avond vol.

Met verbazing lezen wij de kritiek over het zwemwater en muggen (in Nederland heb je ook muggen bij het water!). Het Lago Maggiore is geen zwembad dus ja, je hebt waterplanten. Iets verder op het water merk je dat niet.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Mooi gelegen camping aan het Lago Maggiore. Veel mogelijkheden tot hele diverse uitstapjes en dit ook veel gedaan. Nette camping met keurige getegelde straatjes, ruime plaatsen en veel grote caravans of campers inclusief eigen (motor) boot. Door de vele waterplanten is het meer geen aanrader als je hierin graag wil zwemmen. Lange stengels die zowel in het ondiepe als diepere deel groeien en aan je armen en benen plakken. Dit laatste is een echt minpunt te noemen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Heel goed

Frank,
16-8-2018

16 nachten gestaan met twee opgroeiende pubers. Geweldig leuke camping. Mooi schoon, goed onderhouden, vriendelijke mensen bij de receptie, het restaurant en in de winkel. Op het eerste gezicht lijkt er wat weinig sanitair, maar achteraf blijkt dit meer dan genoeg, en schoon. Nooit hoeven wachten op een douche en maar zelden om de vaat te doen. Bij de spoelruimte zouden wat extra planchettes om de vaat op te zetten niet overbodig zijn. Ook zouden her en der over de camping wat meer watertappunten mogen staan. Je moet nu wel erg ver lopen om wat water te halen als je niet direct in de buurt van een toiletgebouw staat. Het meer is super. Inderdaad groeit er behoorlijk wat op de bodem. Wanneer je waterschoenen aantrekt heb je hier weinig last van. Langere slierten wier worden makkelijk stuk gevaren door de motorboten en deze drijven vooraan aan het oppervlak. Dit is niet heel prettig, maar ook niet meteen 'vies'

al met al een topcamping

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Leuke camping

Esther,
8-8-2018

Nette camping direct aan het meer; het water is niet heel schoon.

Vriendelijk en behulpzaam personeel.

Bij de pizzeria op de camping kan alleen gegeten worden als je tijdig reserveert; maar hiervoor zijn goeie alternatieven in de buurt.

Groot voetbalveld bij de camping

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Mooie camping met goede faciliteiten

Henry Janssen,
30-7-2018

Camping is best. Alleen slechte elektriciteit in 4 dagen 2 x stroomstoring (rond 19:00 uur) tot nu toe in 7 dagen gehad (22-7-2018 TM 29-7-2018. Nog 7 dagen te gaan ben benieuwd. En in het water veel wier jammer genoeg en veel muggen.

Gereisd met partner in juli 2018

Heel vriendelijk Nederlands sprekende receptionistes. Wij hadden een prima mobilhome op de camping. Daar hadden wij geen last van muggen. Heerlijk langzaam aflopend strand met prachtig uitzicht over het Lago Maggiore. Deze camping ligt heel centraal voor uitstapjes. De boten voor bezoek aan de 3 eilanden liggen om de hoek. Nog veel meer leuke uitstapjes in de omgeving. Wij zijn 3 weken geweest en hebben alleen dagen op de camping doorgebracht voor de was. De omgeving is niet geschikt om te fietsen omdat dat op de autorijbaan moet.

Heerlijk

Annebel,
19-11-2017

Mooie camping direct aan het meer. We hadden niet gereserveerd, waren er halverwege september, en de camping stond goed vol. Plekken met zon en schaduw, ze zijn vrij ruim. Ook een paar dagen veel regen gehad maar het liep goed weg. Vooral jonge gezinnen en oudere koppels. Bij het restaurant op de camping kan je goed eten en vooral ook lekkere wijn drinken. Sanitair was altijd schoon, nooit druk en erg ruim. In de omgeving is genoeg te doen, zoals het water op, maar wij zijn ook de bergen in gegaan 40 minuutjes rijden) en dat is echt een aanrader! Bij de receptie kan je altijd om tips vragen. Dagje Milaan met de trein is ook zeker goed te doen. Kortom, zeer fijne camping in een prachtige omgeving!

Mooi gelegen camping

Marloes,
18-10-2017

Camping ligt prachtig aan het meer. Mooi strandje alleen jammer dat je niet lekker vanuit het strand het meer in kan duiken ( veel waterplanten ). De lodgetent was prima. De medewerkers bij beide horecagelegenheden waren erg vriendelijk. Bij de receptie kan het mijns inziens verbeterd worden. Heerlijke vakantie gehad in een prachtige omgeving!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Nooit meer op het River gedeelte

Don Braad,
15-9-2017

Geen plaats reserveren op het River gedeelte.Wij stonden op het gedeelte River. Schandalig dat je voor dat stukje camping net zo veel betaald als het hoofd gedeelte. Totaal van de camping verscholen , ver lopen van het hoofd gedeelte. We hadden een stacaravan die de hele dag in de schaduw staat onder de bomen, 's-nachts was het te koud in deze caravans. Water in het Lago Te smerig om in te zwemmen . Met name de bodem mer vieze planten en groene drek en dat werd ook niet schoon gemaakt door de camping.Voor dit geld of een heel klein beetje meer heb je vele malen mooiere camping aan het Lago. Het bedienend personeel in de winkeltjes en bar en restaurant was zeer klantvriendelijk, maar de dames van de receptie kunnen nog wel een cursus klantvriendelijkheid volgen. In de eerste week vroeg ik een vervangende caravan in het garden gedeelte, maar zonder het na te kijken kreeg ik een bitch antwoord dat alles vol was, terwijl er stacaravans waren die de hele week leeg hebben gestaan. Ik heb deze vraag twee keer gesteld maar kreeg een zeer kortaf antwoord dat alles was volgeboekt. Op het River gedeelte voelde je als vakantieganger buiten gesloten, geen vakantie gevoel.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Village Conca d'Oro (Glamping) in Feriolo, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Village Conca d'Oro (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.