Camping Village Conca d'Oro (Glamping)

Camping Village Conca d'Oro (Glamping)stersterster

8.1Fantastisch

Italië, Piemont, Feriolo

8.1Fantastisch

• 7.5Eetgelegenheden
  • 8.2Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Village Conca d'Oro (Glamping) voor je op een rij gezet:

• Animatie
Meer camping info
Tonen op kaart

Echt glamperen op Camping Village Conca d’Oro direct aan het Lago Maggiore. De mooie glampingaccommodaties, sportmogelijkheden en buitenspeeltuin voor de kinderen gecombineerd met de ligging aan het meer zorgen voor een fijne vakantie ervaring. Een dagje Milaan met de trein is goed te doen (75 min.) en vergeet zeker niet een bergwandeling te maken.

215 reviews over Camping Village Conca d'Oro (Glamping)

• 2019
    9ilonka20-08-2019

super vakantie gehad zoals altijd

zoals altijd weer super genoten hier , vriendelijk personeel, ruime plekken en ook s avonds na elf uur goed rustig dit wordt goed in de gaten gehouden door de beveiliging , vanaf de camping veel mooie uitstapjes gedaan naar milaan , eilandjes bij stresa en de waterval cascatta del toce. we hebben heerlijk gezwommen in het meer op de camping, we geven deze camping een zeer goed referentie en we komen volgend jaar weer terug

• 7Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8WvD06-08-2019

Een heerlijke, verzorgde en mooie camping

Wij zijn net terug van twee weken kamperen op Conca d’ Oro. De camping is goed verzorgd en ziet er netjes uit. Mooie en ruime plekken, goede verlichting, nette straten en een prima toiletgebouw (het ontbreken van de wc-bril was even wennen). De camping is niet te groot en doet daardoor gezellig aan. Kinderen kunnen hun eigen gang gaan en er worden leuke activiteiten voor ze georganiseerd door het animatieteam (gedeeltelijk Nederlands). Er is een winkel aanwezig op de camping, maar deze is schrikbarend duur. Verder is het meer heel mooi. Het loopt heel langzaam af en we hebben geen last gehad van waterplanten. Het wordt ook goed schoongehouden. In de omgeving is voldoende te doen. Een tripje met de gondel naar de Mattarone is een aanrader. Vooral de rodelbaan. Ook het safaripark in Pombia was erg mooi. Wij zijn ook met de boot naar de 3 eilanden geweest, maar vonden dit geen aanrader. Kortom; een super camping!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8Miranda05-08-2019

Heerlijke vakantie

Onze eerste camping ervaring in Italië. Caravan, luifel, vis-a-vis tent en auto op één plek...het pastte! Mooi opgezette camping met veel groen. Hierdoor veel goede schaduwplekken, maar ook voldoende zonplaatsen. Wij zaten wat meer naar achteren (109). Dit gedeelte was wat rustiger dan vooraan of in het midden. Er zijn kiezelpaadjes langs een aantal staplaatsen. Op deze paden lopen veel mensen, o.a. richting het meer (meer drukte langs je plek). Veel diversiteit aan kampeerders (veelal NL), van jonge stelletjes tot wat oudere echtparen, gezinnen met jonge kids tot aan gezinnen met pubers. Voor pubers wordt er niets georganiseerd, maar men vindt elkaar wel. Aantal groepen mensen die elkaar goed kennen en hier vaker komen, snelle aansluiting kan dan minder zijn. Niet hinderlijk hoor. Onze kids hebben veel gezellige avonden gehad. Camping is een mooie basis voor diverse uitstapjes, een aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 7Familie uit Nederland29-07-2019

Goede camping mooi gelegen maar heel veel muggen

Neem antimugspray mee dikke kleding en horrengaas

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in juli 2019

• 9M. Guijt04-02-2019

Een aanrader!

Het was de tweede keer dat wij met onze tent op deze camping verbleven en onze eerste keer met onze dochter van 15 maanden. Op de camping is een restaurant, bar en een klein winkeltje waar 's ochtends broodjes te verkrijgen zijn. In het winkeltje mistten wij alleen zwemluiers. Het strand was prachtig en het water schoon. Wel hadden wij veel last van muggen en een tip is dus om horrengaas mee te nemen. Wij hadden een plek met weinig schaduw waardoor het 's ochtends snel erg warm werd. Tip is om op tijd te reserveren en om een schaduwplekje te vragen. Het sanitair is modern en vooral schoon. Meerdere keren per dag wordt het sanitair schoongemaakt. De douches zijn lekker warm. Voor kinderen en baby's is er een apart sanitairblok met wc's, douches, ruimte om te verschonen en een babybad in de vorm van een racewagen. In de omgeving is veel te doen en zijn veel leuke restaurantjes. Al met al een prachtige camping in een prachtige omgeving.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juni 2018

• 2018
    9Fam. van Dijk25-08-2018

Voor herhaling vatbaar!

Wat een fijne camping! We hadden de Mini Lodge River Suite. Onze kinderen (13 en 10 jr) sliepen in het tentje er naast. De River Suite is net een kleine hotelkamer op een camping. Prima bed, zeer schone badkamer (alles was net nieuw neergezet) en de airco konden we s'avonds goed gebruiken. Alleen het koken was wel behelpen met een 1-pitter en een nogal karige uitzet. Gelukkig is er een fijne winkel met kampeerspullen net buiten het terrein van de camping. Daar hebben we toch nog snel e.e.a. aangeschaft qua kopjes en glazen. En ach verder zijn er tal van leuke restaurantjes in de omgeving (Feriolo, Baveno). Het restaurant op de camping zelf is ook een aanrader! Wel even reserveren want het zit er echt iedere avond vol. Met verbazing lezen wij de kritiek over het zwemwater en muggen (in Nederland heb je ook muggen bij het water!). Het Lago Maggiore is geen zwembad dus ja, je hebt waterplanten. Iets verder op het water merk je dat niet.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 7Ilse18-08-2018

Geweldige omgeving, meer niet om in te zwemmen.

Mooi gelegen camping aan het Lago Maggiore. Veel mogelijkheden tot hele diverse uitstapjes en dit ook veel gedaan. Nette camping met keurige getegelde straatjes, ruime plaatsen en veel grote caravans of campers inclusief eigen (motor) boot. Door de vele waterplanten is het meer geen aanrader als je hierin graag wil zwemmen. Lange stengels die zowel in het ondiepe als diepere deel groeien en aan je armen en benen plakken. Dit laatste is een echt minpunt te noemen.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Frank16-08-2018

Heel goed

16 nachten gestaan met twee opgroeiende pubers. Geweldig leuke camping. Mooi schoon, goed onderhouden, vriendelijke mensen bij de receptie, het restaurant en in de winkel. Op het eerste gezicht lijkt er wat weinig sanitair, maar achteraf blijkt dit meer dan genoeg, en schoon. Nooit hoeven wachten op een douche en maar zelden om de vaat te doen. Bij de spoelruimte zouden wat extra planchettes om de vaat op te zetten niet overbodig zijn. Ook zouden her en der over de camping wat meer watertappunten mogen staan. Je moet nu wel erg ver lopen om wat water te halen als je niet direct in de buurt van een toiletgebouw staat. Het meer is super. Inderdaad groeit er behoorlijk wat op de bodem. Wanneer je waterschoenen aantrekt heb je hier weinig last van. Langere slierten wier worden makkelijk stuk gevaren door de motorboten en deze drijven vooraan aan het oppervlak. Dit is niet heel prettig, maar ook niet meteen 'vies'

al met al een topcamping

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 7Esther08-08-2018

Leuke camping

Nette camping direct aan het meer; het water is niet heel schoon. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Bij de pizzeria op de camping kan alleen gegeten worden als je tijdig reserveert; maar hiervoor zijn goeie alternatieven in de buurt. Groot voetbalveld bij de camping

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 8Henry Janssen30-07-2018

Mooie camping met goede faciliteiten

Camping is best. Alleen slechte elektriciteit in 4 dagen 2 x stroomstoring (rond 19:00 uur) tot nu toe in 7 dagen gehad (22-7-2018 TM 29-7-2018. Nog 7 dagen te gaan ben benieuwd. En in het water veel wier jammer genoeg en veel muggen.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2018

Direct boeken

20 tips over Camping Village Conca d'Oro (Glamping)

• Moermans Guido, 17-09-2013

Stresa is zeer mooi , ook het klooster San Caterina del Sasso is een aanrader , de Borremeese eilanden mag men niet overslaan best met de officiele ferry vervoer te bezoeken.vanuit Verbania is men met de trein in 70min in Milaan. via de Simplonpas (zeer goed bereidbaar) kan men gemakkelijk naar Briggs en vandaar met de trein naar Zermat met de beroemde Matterhorn een must voor iedereen

• Moermans Guido, 19-09-2013

Bezoek Stresa en de Borremeese eilanden zeker Pesschera en il Grande. Klooster Santa Catherina ligt zeer idyllisch langs de rotsen. Milaan is 70min per trein Ook zermat kan men via de Simplonpas gemakkelijk bereiken;

• yvonne, 17-07-2013
    • Met de trein naar Milaan shoppen.
    • de Boromee eilanden met een boot bezoeken.
    • Markt in Luino
    • het Italiaanse ijs in Feriolo: allerlaatste tente bij het strandje. hmmmmmm!
    • eigenlijk allemaal leuke plaatsjes in d eomgeving

94 vragen over Camping Village Conca d'Oro (Glamping)

• André, 05-05-2019

Fietsen

In juni gaan wij naar deze camping. Wij willen onze fietsen meenemen. Leent de omgeving zich om te fietsen langs het meer?

• Ylse Berg, 04-10-2018

Welke plaatsen geschikt

Dag,

Welke plaatsen zijn mooi qua ligging? Plaats voor 6 mtr caravan, bijzettent en liefst ook de auto. Hoor graag jullie adviezen.

A.M.J. de Brock, 10-04-2019

In principe tot 12.00 uur, maar op navraag zijn er andere mogelijkheden (afhankelijk van de geboekte kamers)

• Nummer 15, 17-01-2018

Stacaravan nummer 15 op garden gedeelte

Wie heeft er in het garden gedeelte een stacaravan gehad op of nabij plek 15? Dit is dicht bij de market/bar. Is hier veel geluidsoverlast van?

Camping Village Conca d'Oro (Glamping) info

• Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand toegangGemakkelijk toegankelijk

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenKinderdisco, Speeltuin

• Soort gerechtenGerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Italiaans, Vegetarisch
  • Aantal cafés3

• Gratis wifiGehele hotel