ItaliëPiemontFerioloCampings FerioloCamping Village Conca d'Oro (Glamping)

Camping Village Conca d'Oro (Glamping)

ItaliëPiemontFeriolo

We hebben een aantal aanbieders voor Camping Village Conca d'Oro (Glamping) voor je op een rij gezet:

7GoedScore uit 218 reviews
+30/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

7GoedScore uit 218 reviews
  • 8.2Staat v/h sanitair
  • 7.4Eetgelegenheden

Meer camping info

Echt glamperen op Camping Village Conca d’Oro direct aan het Lago Maggiore. De mooie glampingaccommodaties, sportmogelijkheden en buitenspeeltuin voor de kinderen gecombineerd met de ligging aan het meer zorgen voor een fijne vakantie ervaring. Een dagje Milaan met de trein is goed te doen (75 min.) en vergeet zeker niet een bergwandeling te maken.

Tonen op kaart

Contact

220 Reviews over Village Conca d'Oro (Glamping)

• 8Ruben Zieverink16-09-2021

Ruime plekken, aan het meer en goede service

Goed! We hadden echt hele ruime plekken( standaard plek) met onze camperbus. Het ligt direct aan het meer, met zandstrand. Dat is top. Wel waren er wat veel planten in het water, maar ja kan een camping daar wat aan doen? De camping is een fusie van drie campings naast elkaar, daarom is niet alles even logisch. Maar echt niet storend.

Het sanitair was prima. Op sommige momenten kon het schoner, zeker de wc's bij de dames. Of het ons stoorde? Nee, maar wel een verbeterpunt.

Mini market die alles heeft wat je nodig hebt, drie barretjes en een restaurant. We hebben waar wat afgehaald en dat was erg goed.

Feriolo is op 10 minuten lopen met een paar leuke restaurantjes. Verbania en Stresa zijn goed te bereiken met fiets of bus.

Aanrader is een sub. Kun je naar een mooi strandje op de hoek.

Stresa is echt mooi! Een bezoek aan de aangrenzende eilandjes is een must see.

• 9WS24-08-2021

Mooie, gezellige camping in geweldige omgeving

Niet onze eerste vakantie aan een van de grote meren in Noord-Italië maar dit was toch echt een van de toppers! Mooi opgezette camping met veel groen en dus goede schaduwplekken, wat geen luxe is bij het mooie weer dat we hadden. Wij zaten op plek 147 en dat gedeelte is wat rustiger dan vooraan of in het midden maar toch nog steeds dichtbij het meer en centrale gezelligheid. Dus geen drukte langs je plek met iedereen die van en naar het meer loopt. De camping is leuk voor jong en oud en dat zie je ook aan het publiek: van jonge stelletjes tot wat oudere echtparen, gezinnen met jonge kids maar ook met pubers. Wij vinden het ook echt een aanrader voor een gezien met tieners. Veel sportmogelijkheden (voetbal, tafeltennis, watersport), mooi strand, gezellige boulevards (Stresa, Baveno, Feriolo) en oneindig veel mogelijkheden in de omgeving.Eigenlijk alles wat je nodig hebt voor een fantastische vakantie!

• 9Staat v/h sanitair
  • 1Storm Sebrechts10-08-2021

De camping heeft zijn charmes verloren

Mijn familie en ik kwamen vroeger al jaren naar deze camping. Ongeveer 6 keer sinds 2006. Altijd positief geweest met leuke ervaringen. Deze week kwamen we na 4 jaar weer terug. Vandaag gingen we na een oké week weer weg. Onze auto starten niet meer waarna er 2 mannen op grasmaaiers van de camping boos op ons afkwamen stormen. Onze auto stond weliswaar ook op de plek naast ons maar alleen om de kar er op te zetten. Snel kwamen onze buren ons helpen. We vertelde de mannen dat we binnen 3 minuten weg zouden zijn. Waarna we meerdere keren boos door de camping opgebeld werden en werden we afgeblazen door de grasmaaiers. En dan ook nog alles ontkennen als je verhaal komt halen. Ook zaten de grasmaaiers aan onze spullen. De camping is over de misschien te groot geworden en heeft zijn charmes met klantvriendelijkheid verloren. Wij komen niet meer terug. (PS. Let op, heel veel muggen.)

• 9Esther10-08-2021

Heerlijk tot rust komen

Net terug van camping conca d’oro. We verbleven in een river lodge. Wat hebben we genoten van de rust, het gemoedelijke sfeertje en de prachtige tent! Deze wordt afgesloten met een glazen schuifpui. Ook heeft de tent een airco en een prima badkamer. Het was echt heel erg schoon toen we aankwamen. Na een dag aan het meer (waar je zo even heen loopt) heerlijk nog even voor de tent. Wij hadden (net als vele anderen) onze eigen skottel braai mee. Ook hadden wij ons eigen (camping) servies mee. Dit hoeft niet, want er zit een kolen bbq en een kist met servies bij. Op de veranda staan 2 kisten met een kussen en een tafeltje met 2 stoelen. Aanrader is om je eigen stoelen mee te nemen! In de omgeving zoveel te doen. Heerlijk bij het meer (einde van de dag wat takjes, maar verder prima!), Dagje Milaan met de trein vanuit Verbania, naar de markt in Intra, Meer van Mergozzo, Stresa (‘s avonds), ijsje eten in Feriolo (‘s avonds). Kortom: super!

• 8Fam. van Hooff10-08-2021

Prima kleinschalige camping

Mooie groene camping met plekken die groot genoeg zijn (zeker voor italiaanse begrippen) voor een grote caravan met luifel en een grote auto. Niet te massaal, maar wel genoeg reuring. Strandje en het meer waren prima, geen last gehad van waterplanten en het water is gewoon helder. Wij vonden het restaurant geen aanrader. Pizza's waren OK, maar er zijn echt veel betere pizza's te halen in Italie. Feriolo is op loopafstand en daar zijn leuke restaurantjes. Ook verder in de omgeving veel leuke dingen te doen. Sanitair was prima. Wc-brillen én wc papier aanwezig. Bij het afwassen mis je wel een plank om je spullen op te zetten. Wat wij echt een groot nadeel vonden waren de muggen. NAtuurlijk weet je dat deze er zijn, maar dit was wel extreem. 's Ochtends bij het opendoen van de caravan vlogen ze al in het rond, zeker 40-50. Wij begonnen ons ochtendritueel met Deet 50% en dat hielden we de hele dag vol. En dan toch nog meermaals geprikt.

• 8Staat v/h sanitair
  • 9ilonka20-08-2019

super vakantie gehad zoals altijd

zoals altijd weer super genoten hier , vriendelijk personeel, ruime plekken en ook s avonds na elf uur goed rustig dit wordt goed in de gaten gehouden door de beveiliging , vanaf de camping veel mooie uitstapjes gedaan naar milaan , eilandjes bij stresa en de waterval cascatta del toce. we hebben heerlijk gezwommen in het meer op de camping, we geven deze camping een zeer goed referentie en we komen volgend jaar weer terug

• 8WvD06-08-2019

Een heerlijke, verzorgde en mooie camping

Wij zijn net terug van twee weken kamperen op Conca d’ Oro. De camping is goed verzorgd en ziet er netjes uit. Mooie en ruime plekken, goede verlichting, nette straten en een prima toiletgebouw (het ontbreken van de wc-bril was even wennen). De camping is niet te groot en doet daardoor gezellig aan. Kinderen kunnen hun eigen gang gaan en er worden leuke activiteiten voor ze georganiseerd door het animatieteam (gedeeltelijk Nederlands). Er is een winkel aanwezig op de camping, maar deze is schrikbarend duur. Verder is het meer heel mooi. Het loopt heel langzaam af en we hebben geen last gehad van waterplanten. Het wordt ook goed schoongehouden. In de omgeving is voldoende te doen. Een tripje met de gondel naar de Mattarone is een aanrader. Vooral de rodelbaan. Ook het safaripark in Pombia was erg mooi. Wij zijn ook met de boot naar de 3 eilanden geweest, maar vonden dit geen aanrader. Kortom; een super camping!

• 8Miranda05-08-2019

Heerlijke vakantie

Onze eerste camping ervaring in Italië. Caravan, luifel, vis-a-vis tent en auto op één plek...het pastte! Mooi opgezette camping met veel groen. Hierdoor veel goede schaduwplekken, maar ook voldoende zonplaatsen. Wij zaten wat meer naar achteren (109). Dit gedeelte was wat rustiger dan vooraan of in het midden. Er zijn kiezelpaadjes langs een aantal staplaatsen. Op deze paden lopen veel mensen, o.a. richting het meer (meer drukte langs je plek). Veel diversiteit aan kampeerders (veelal NL), van jonge stelletjes tot wat oudere echtparen, gezinnen met jonge kids tot aan gezinnen met pubers. Voor pubers wordt er niets georganiseerd, maar men vindt elkaar wel. Aantal groepen mensen die elkaar goed kennen en hier vaker komen, snelle aansluiting kan dan minder zijn. Niet hinderlijk hoor. Onze kids hebben veel gezellige avonden gehad. Camping is een mooie basis voor diverse uitstapjes, een aanrader!

• 7Familie uit Nederland29-07-2019

Goede camping mooi gelegen maar heel veel muggen

Neem antimugspray mee dikke kleding en horrengaas

• 6Eetgelegenheden
  • 9M. Guijt04-02-2019

Een aanrader!

Het was de tweede keer dat wij met onze tent op deze camping verbleven en onze eerste keer met onze dochter van 15 maanden. Op de camping is een restaurant, bar en een klein winkeltje waar 's ochtends broodjes te verkrijgen zijn. In het winkeltje mistten wij alleen zwemluiers. Het strand was prachtig en het water schoon. Wel hadden wij veel last van muggen en een tip is dus om horrengaas mee te nemen. Wij hadden een plek met weinig schaduw waardoor het 's ochtends snel erg warm werd. Tip is om op tijd te reserveren en om een schaduwplekje te vragen. Het sanitair is modern en vooral schoon. Meerdere keren per dag wordt het sanitair schoongemaakt. De douches zijn lekker warm. Voor kinderen en baby's is er een apart sanitairblok met wc's, douches, ruimte om te verschonen en een babybad in de vorm van een racewagen. In de omgeving is veel te doen en zijn veel leuke restaurantjes. Al met al een prachtige camping in een prachtige omgeving.

Camping Village Conca d'Oro (Glamping) info

Camping informatie