Camping Le Fonti

8 reviews over Camping Le Fonti in het Nederlands

Fijne rustige camping

Klaaske,
25-7-2017

Mooi zwembad .zon en schaduw plaatsen .prachtig uitzicht over wijngaarden .super vriendelijk ontvangst .sanitair niet altijd schoon vooral op topdagen word wel schoongemaakt elke dag.omgeving is schitterend rustige italiaanse dorpjes .

Prima camping op prachtige locatie

zoovervantessa
17-11-2016

Op doorreis vanaf de westkust terug naar Nederland drie nachten op deze camping gestaan met een tent. Rustige camping, schoon sanitair en lekkere broodjes in het campingwinkeltje. De camping ligt aan de voet van een natuurpark waarin je goed kunt wandelen en mountainbiken. We hadden zelfs een nacht wilde zwijntjes naast de tent! Een aanrader (ook voor volwassenen) is het klimpark Parco Avventura Cerwood. Grotere supermarkt is redelijk ver weg (Castelnovo ne' Monti), maar de pizza op het dorpspleintje in Cervazzera is letterlijk de beste die we ooit gehad hebben. Een aanrader!

Kleine week met tent op deze camping gestaan.

Hele nette en overzichtelijke gezinscamping.

+ goede ontvangst

+ zelf plek uitzoeken

+ sanitair netjes schoon

+ mooi zwembad

+ kookgelegenheid voor bv trekkers

+ koelkast voor algemeen gebruik

+ kampeerplekken in zon en in schaduw

+ betalen met pin

+ winkel op redelijke afstand

- koelkast voor algemeen wordt niet (voldoende) schoongemaakt

- sanitair (douche en toilet) in verhouding tot aantal kampeerplekken beperkt, evenwel maar 1 keer voor douchen moet wachten

- afmetingen van de kampeerplekken niet ruim

prachtige plek.

Daniebobby
22-11-2015

Waren hier 2 nachten in Mei op doorreis naar Toscane. Een prachtige plek op het hoogste punt van de camping. Wat een uitzicht .Het sanitair was eenvoudig maar schoon. Toen we aankwamen was de camping gesloten maar de eigenaar ging met ons mee naar boven. We moesten broodjes bestellen bij de receptie en de volgende morgen kwamen ze het persoonlijk brengen. Eerst nog mooi weer. Maar later veel regen.

Rustige, goed verzorgde camping

gkloos
14-6-2011

De camping ligt midden in de bergen. De ontvangst is zeer vriendelijk en verzorgd. Caravan wordt eventueel door de zoon van de eigenares naar de plaats gebracht.

Veel standplaatsen hebben een fantastisch uitzicht.

Pas op: ga niet op de roeutebeschrijving van TomTom af, die wijst naar een doodlopende weg, waarop je niet kunt keren met een caravan!

rust

R. v. Eldik
29-8-2010

Mooie terrassencamping op 900 meter hoogte. Kleine plaatsen maar omdat het nooit vol is heb je toch een ruime plaats. Veel Italianen met een eigen huisje. Staat los van de camping. Het is er erg rustig. Uiterst geschikt om lekker te wandelen of voor een paar dagen rust. Er is een mooi adventure park op loopafstand. Hier kun je door de toppen van de bomen klauteren en slingeren. Erg leuk. Zwembadje stelt niet veel voor. Klein winkeltje aanwezig, leuke bar en klein restaurantje. Als je op de camping bent heb je al een mooie route gehad met de auto door de bergen. We zijn er 3 dagen gewest met kleine kinderen. Aanrader voor rust en wandelen.

prachtig, schoon en heel gastvrij!!

Joantine Berghuijs
20-6-2010

Wij waren hier van 8-11 september 2009. De camping ligt steil, maar ze slepen je caravan met een jeep naar zijn plek. Het uitzicht was dan ook prachtig! Er heerst een heel gastvrije sfeer; heel behulpzame en vriendelijke mensen. Ze hadden zelfs ongevraagd voor ons het nieuwsbericht van Radio Nederland Wereldomroep uitgeprint en bij de receptie klaargelegd. Schoon sanitair; gezellig winkeltje en eenvoudig restaurantje.

Mooi uitzicht, mooie plaatsen, in de bergen

Frits Jansen
24-8-2009

We zijn op deze camping gekomen via de ANWB campinggids, waarin de camping een goede beoordeling kreeg. De kamping is het hele jaar open en dus ingericht daarop. Het zwembad is niet de moeite waard, is klein, is overdekt en je moet een badmuts op. De plaatsen zijn klein voor tenten, maar omdat ook in het hoogseizoen niet veel tentkampeerders Le Fonti bezoeken is er genoeg plek. Daardoor heb je aardig de ruimte. Sanitair voor tentkampeerders is een soort portacabin, maar wel schoon en van prima kwaliteit. Elders is een groter sanitair, maar dat is niet de moeite waard om heen te lopen. Het panoramische uitzicht is van de meeste plekken te zien en is prachtig. Bijna alle bezoekers zijn Italiaans, dus het is net waar je van houdt. Prima camping voor wandelaars en mountainbikers, maar als je er niet van houdt kun je beter een andere camping zoeken. Er is niet héél veel te doen in de omgeving en het gebrek aan een lekker koel buitenzwembad merk je dan ook snel.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Fonti in Cervarezza, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Fonti zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.