header

Vakantie vieren in Spaanse hotels

Viva España! Spanje is een geliefd vakantieland, en dat is niet voor niets. Ga toeren door de prachtige Spaanse regio’s Catalonië, Andalusië en Baskenland, doe je tegoed aan heerlijke Spaanse tapas en bewonder mooie bezienswaardigheden, zoals de Alhambra. Je kunt slapen in de mooiste Spaanse hotels, voor een extra bijzondere vakantie.

Inspiratie voor Spaanse hotels

Top 3 uitstapjes in Spanje

Van alles te beleven

Top 3 mooiste Spaanse hotels

Hotel Lopesan Baobab Resort op Gran Canaria

Op Gran Canaria vind je heel veel verschillende landschappen, erg bijzonder voor een relatief klein eiland. Van de fijne zandstranden rijd je zo naar de ruige klifkusten. Logeren doe je bij het fantastische Hotel Lopesan Baobab Resort: heerlijke bedden, een fijn zwembad en vriendelijk personeel.

Ook op Gran Canaria: Hotel Tabaiba Princess

Op Gran Canaria kun je je prima vermaken met talloze bezienswaardigheden en in de ongerepte natuur. Maar: een dagje zon en zwembad is ook fijn. Strijk dan zeker neer bij het enorme zwembad van Hotel Tabaiba Princess en hoor alleen de palmbomen ruisen. Geniet van je verse cocktail!

Hotel SENTIDO Ama Islantilla in Andalusië

In de prachtige Spaanse streek Andalusië ligt het mooie Hotel SENTIDO Ama Islantilla. In dit hotel slaap je heerlijk op zachte bedden, geniet je van een Spaanse maaltijd in het fijne restaurant en laat je je verwennen in de bijbehorende spa. De vriendelijke medewerkers geven je graag tips voor uitstapjes in de mooie omgeving.

Top 3 leukste regio’s van Spanje

Logeer in prachtig Andalusië

In het prachtige Andalusië, in Zuid-Spanje, geniet je optimaal van je vakantie. Bezoek sfeervolle steden als Granada, Sevilla en Cordoba, eet heerlijke serranoham en andere tapas en leer meer over culturele tradities als flamencodansen. En dat met de heerlijke warme zon! Je kunt in Andalusië ook heerlijk kamperen.

Combineer steden in Catalonië

Ruige binnenlanden, prachtige zandstranden en natuurlijk bruisende steden als Barcelona, Girona en Salou: tijdens je vakantie in Catalonië is het allemaal binnen handbereik. Je boekt gemakkelijk in elke stad een hotel, zodat je meerdere steden aan kunt doen. Moe van alle cultuur? Strijk dan neer op één van de heerlijke stranden.

De unieke cultuur van regio Baskenland

De kleinere regio Baskenland is een populaire bestemming vanwege de hoofdstad Bilbao. Deze moderne stad staat bekend om haar unieke architectuur, zoals het gebouw van het Guggenheim Museum. Verder kun je in San Sebastian heerlijk surfen en genieten van zon, zee en strand. Ook de unieke cultuur van de inwoners is de moeite waard om te ontdekken.

Top 3 uitstapjes in Spanje

Must see: de Andalusische Alhambra

Als je in Andalusië bent, is de Alhambra in Granada een must see! Dit indrukwekkende paleizencomplex met middeleeuwse en Moorse roots is gebouwd met dieprode steen, wat de naam Alhambra verklaart – dit betekent rood in het Arabisch. De vesting staat op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. Tip: de avondzon zorgt voor een nog diepere rode kleur.

Het Salvador Dalí-museum in Figueres

We kennen allemaal het schilderij van de olifanten op hoge, dunne poten, toch? Of de gesmolten klok? Typisch Dali! Figueres is de thuishaven van het surrealistische werk van Dalí en ook zijn geboorteplaats. Het museum is net zo bizar als zijn kunstwerken. Gezichtsbedrog was zijn specialiteit.

Bezoek de Sierra Nevada in Andalusië

Bijna het hele jaar door zie je sneeuw in Granada. Wat? Zuid-Spanje is toch een warme bestemming? Absoluut, maar in de verte zie je altijd de besneeuwde bergtoppen van de Sierra Nevada. Daar ligt ook het Sierra Nevada National Park, met heel veel plantsoorten, overweldigende kloven en ravijnen. Een must see!

9.352

hotels Spanje

Reviews over accommodaties in Spanje

Niet nadenken!! Direct gaan......👍🏼

Mariska Lemoin, 20-5-2018

Ons verblijf in dit hotel was echt helemaal top. In dit hotel wordt er alles aan gedaan om het jou naar de zin te maken en ik heb niet één van de bediening chagarijnig gezien. Nog nooit beleefd eigenlijk.

Wat mij ook opviel(en had het ook gelezen) dat alles zo schoon was, elk kruimeltje wordt opgepakt en overal zie je keurig schone werkkleding en hand schoentjes. De receptie is altijd voldoende bemand dus direct aan de beurt als je er staat te wachten. Kamers zijn zeer modern en keurig en ruim. Wij hadden een deluxe kamer met terras. 👍🏼

Het enige vervelende wat ik kon bespeuren was het neerleggen van de handdoeken en dan vervolgens de hele dag niet komen opdagen, en het koude water in het zwembad. ( wij zijn 12-05 tot 19-05-2018 geweest).

Wij vlogen vanaf Eelde met Nordica. Was ook goed.

we komen zeker een keer terug .

tamara, 20-5-2018

ik en mijn kinderen 6 en 15 hebben een fantastische vakantie gehad ! super netjes en schone hotels . het eten was prima !

5 minuten lopen en je bent op het strand en het stadje . wij zaten in hawai en daar geen enkel last gehad van jongeren !

en animatie was Fantastisch heb heel wat campings en animatie teams gezien maar nog nooit zo.iemand als lisa !

wat is dat een geweldige meid ! wat een intresse en liefde voor de kinderen en wat een ongelofelijke energie . zij heeft er echt voor gezorgd dat mijn jongste de tijd van dr leven heeft gehad . kamers zijn klein maar hebben alles wat je nodig hebt .

Goed,schoon,vriendelijk en eenvoudig

Fam. Janssen, 20-5-2018

Een mooi en rustig gelegen complex nabij het strand. Ruim en zeer schoon appartement, meubels zijn gedateerd. Medewerkers zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. Het eten is goed en ruim voldoende keuze, verwacht echter géén hoogstandjes.

De eetzaal is niet echt gezellig maar alles bij elkaar genomen is de prijs /kwaliteit prima.

Voor luxe moet je betalen en dat mag je niet verwachten van een drie sterren hotel.

geweldig

Bianca van Meerwijck, 20-5-2018
    Het is geen modem hotel maar de service is onwijs goed. Gelijk eten en vriendelijk personeel. Nog 2 dagen en dan gaan we weer. Top hotel.

Eenmalig.

Ton Claessens, 20-5-2018
    Nette, ietwat gehorige kamers, verdeeld over diverse blokken. Om bij je kamer te komen moet je niet slecht ter been zijn ! Eten was wel lekker, niet altijd even warm, wel voldoende. Zwembaden lagen vol, dus ben op tijd als je een bedje wil. Gehele park was overal even netjes. Gelet op ligging is huurauto wel makkelijk. Aardig en hulpvaardig personeel.
Spanje scoort een 7,9 uit 10, op basis van 51591 reviews