header
Spanje

Vakantie vieren in Spaanse hotels

Viva España! Spanje is een geliefd vakantieland, en dat is niet voor niets. Ga toeren door de prachtige Spaanse regio’s Catalonië, Andalusië en Baskenland, doe je tegoed aan heerlijke Spaanse tapas en bewonder mooie bezienswaardigheden, zoals de Alhambra. Je kunt slapen in de mooiste Spaanse hotels, voor een extra bijzondere vakantie.

Inspiratie voor Spaanse hotels

Top 3 uitstapjes in Spanje

Van alles te beleven

Top 3 mooiste Spaanse hotels

Hotel Lopesan Baobab Resort op Gran Canaria

Op Gran Canaria vind je heel veel verschillende landschappen, erg bijzonder voor een relatief klein eiland. Van de fijne zandstranden rijd je zo naar de ruige klifkusten. Logeren doe je bij het fantastische Hotel Lopesan Baobab Resort: heerlijke bedden, een fijn zwembad en vriendelijk personeel.

Ook op Gran Canaria: Hotel Tabaiba Princess

Op Gran Canaria kun je je prima vermaken met talloze bezienswaardigheden en in de ongerepte natuur. Maar: een dagje zon en zwembad is ook fijn. Strijk dan zeker neer bij het enorme zwembad van Hotel Tabaiba Princess en hoor alleen de palmbomen ruisen. Geniet van je verse cocktail!

Hotel SENTIDO Ama Islantilla in Andalusië

In de prachtige Spaanse streek Andalusië ligt het mooie Hotel SENTIDO Ama Islantilla. In dit hotel slaap je heerlijk op zachte bedden, geniet je van een Spaanse maaltijd in het fijne restaurant en laat je je verwennen in de bijbehorende spa. De vriendelijke medewerkers geven je graag tips voor uitstapjes in de mooie omgeving.

Top 3 leukste regio’s van Spanje

Logeer in prachtig Andalusië

In het prachtige Andalusië, in Zuid-Spanje, geniet je optimaal van je vakantie. Bezoek sfeervolle steden als Granada, Sevilla en Cordoba, eet heerlijke serranoham en andere tapas en leer meer over culturele tradities als flamencodansen. En dat met de heerlijke warme zon! Je kunt in Andalusië ook heerlijk kamperen.

Combineer steden in Catalonië

Ruige binnenlanden, prachtige zandstranden en natuurlijk bruisende steden als Barcelona, Girona en Salou: tijdens je vakantie in Catalonië is het allemaal binnen handbereik. Je boekt gemakkelijk in elke stad een hotel, zodat je meerdere steden aan kunt doen. Moe van alle cultuur? Strijk dan neer op één van de heerlijke stranden.

De unieke cultuur van regio Baskenland

De kleinere regio Baskenland is een populaire bestemming vanwege de hoofdstad Bilbao. Deze moderne stad staat bekend om haar unieke architectuur, zoals het gebouw van het Guggenheim Museum. Verder kun je in San Sebastian heerlijk surfen en genieten van zon, zee en strand. Ook de unieke cultuur van de inwoners is de moeite waard om te ontdekken.

Top 3 uitstapjes in Spanje

Must see: de Andalusische Alhambra

Als je in Andalusië bent, is de Alhambra in Granada een must see! Dit indrukwekkende paleizencomplex met middeleeuwse en Moorse roots is gebouwd met dieprode steen, wat de naam Alhambra verklaart – dit betekent rood in het Arabisch. De vesting staat op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. Tip: de avondzon zorgt voor een nog diepere rode kleur.

Het Salvador Dalí-museum in Figueres

We kennen allemaal het schilderij van de olifanten op hoge, dunne poten, toch? Of de gesmolten klok? Typisch Dali! Figueres is de thuishaven van het surrealistische werk van Dalí en ook zijn geboorteplaats. Het museum is net zo bizar als zijn kunstwerken. Gezichtsbedrog was zijn specialiteit.

Bezoek de Sierra Nevada in Andalusië

Bijna het hele jaar door zie je sneeuw in Granada. Wat? Zuid-Spanje is toch een warme bestemming? Absoluut, maar in de verte zie je altijd de besneeuwde bergtoppen van de Sierra Nevada. Daar ligt ook het Sierra Nevada National Park, met heel veel plantsoorten, overweldigende kloven en ravijnen. Een must see!

Sorteren

9.351

hotels Spanje

Reviews over accommodaties in Spanje

Fantastis

CHASSEUR Georges
    24-9-2018

zeer verzorgt hotel vriendelijk personeel zuiver kamer

afwisselend eten

Ric en Helga perenboom
    23-9-2018

Dit was de vierde keer bij best Tenerife het voelde als thuis komen! Super vakantie gehad, fijne kamer702 is een aanrader

Op basis van logies en ontbijt

Danita vd Linden
    23-9-2018

Hier 8 dagen op basis van logies en ontbijt verbleven. Het is een prima hotel, echter vonden wij het personeel ronduit slecht. Behalve de dames van de schoonmaak. De kamers werden namelijk goed schoongemaakt en dagelijks nieuwe handdoeken. De kamer zelf was super fijn. Het ontbijt was erg uitgebreid en voor ieder wat wils. Wij konden altijd nog na het ontbijt de handdoeken aan het zwembad leggen dus genoeg plek. Vlakbij zitten drie leuke eettentjes. Wil je echt wat meer reuring en mogelijkheden om te eten kan je beter een hotel dichter bij de haven zoeken. Wil je echt rust zit je hier goed en met 8 euro voor een taxi zit je zo in de haven.

Top locatie

Miek
    23-9-2018

Zitten er momenteel nog een paar dagen . Net hotel en schone kamers en badkamer. Ligging is fantastisch. Top locatie. Hadden alleen ontbijt geboekt maar omdat dit zo goed was een paar keer ook diner gehad met bijbetaling van € 22.00 incl drinken (alcoholische dranken) en ook dat was bijzonder goed. Boek zeker een kamer met zeezicht, dat is lekker wakker worden. In de omgeving genoeg restaurants waar je tegen mooie prijzen lekker kunt eten. In tegenstelling tot de websites van de aanbieders is WiFi gewoon gratis op de kamers. Lopen naar antoni de portmany is zeker te doen en anders sta je voor € 5.00 met een taxi in het centrum. Taxistandplaats to het hotel. Hotel ligt tussen 2 plaatsen in. Zwembad is heel klein. Lijkt heel groot op de foto's maar is het niet en het water extreem koud. Kortom zeker een hotel om aan te raden.

Geweldig

Lieke Hoogstraten
    23-9-2018

Geweldig hotel, zeker voor mensen met een lichamelijke beperking.

Goed eten, schoon en vriendelijk personeel.

Je zit wel vlak bij het vliegveld, dat vonden wij geen bezwaar.

Een of twee stopcontacten extra zou in deze tijd van elektronica wel handig zijn.