Camping Bel' Époque

8.5Fantastisch

Frankrijk, Rhône - Alps, Pélussin (Loire)

8.5Fantastisch

• 8.4Staat v/h sanitair

• Kinderopvang
Meer camping info

31 reviews over Camping Bel' Époque

• 2018
    8Bart Coussens18-08-2018

Groene rust

Het is rustig kamperen op deze camping, lijkt als kamperen in een park. Een camping die ondergeschikt is aan zijn omgeving, vele oude bomen, veel respect voor groen, hier en daar wat bloemenaanplant. Prima voor de rustzoeker. Het sanitair is top, altijd proper en modern. Maar 1 gebouw bij volle bezetting lijkt me een minimum? Het goed onderhouden zwembad is eerder klein, goed als verfrissing. De plaatsen zijn soms wat geaccidenteerd voor een caravan. De uitbaters zijn charmant en geven je graag en uitgebreid tips. Er is veel te ontdekken in de regio, bv Lyon is een must (via metro). Camping ligt midden een glooiend bescherm natuurpark: fiets- en wandelmogelijkheden quasi onbeperkt. Kortom een aangename 4-daagse.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• Oude reviews

7Toffe, mooie en rustige camping03-09-2017

Leuke camping in een minder goede regio

Toffe, mooie, rustige camping. Leuke speeltuin en tof zwembad. Terrein wel wat hellend dus je caravan krijg je niet overal geplaatst. Plaatsen zijn vrij te kiezen met een mix van zon en schaduw. Geen animatie in hoogseizoen dus echt super rustig en stil. Genieten dus. Sanitair was proper. Misschien wat weinig wc's op de drukke momenten. Douches mogen wel eens vernieuwd worden, er kwam niet veel water meer uit. Regio: als je van wandelen en biken houdt, dan vind je hier wel wat te doen. Anders valt er weinig te beleven tenzij je bereid bent om 100 KM te rijden. Markt van Roussillon was wel tof.

• 7Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8Tjeerdsms15-08-2017

Nette camping in mooie omgeving

Nette camping in mooie omgeving.

Ruime plekken met genoeg schaduw uiteraard is het allemaal niet even recht maar dat heb je in geaccidenteerd gebied.

Sanitair wordt prima schoongemaakt echter de douches zijn van mindere kwaliteit het zijn drukknoppen waarvan de meesten al na 5 seconden weer uitgaan. de sproeier staat op nevelstand en is niet te verstellen. Omdat de kop ook hoog hangt is het warme water alweer koud is voordat het beneden op je hoofd beland.

Genoeg gezeurd! Aardige uitbaters en helpen je met leuke uitstapjes in de omgeving! Wandelen vanaf de camping (ook enkele de te doen met kinderen) MTB (gepeilde) routes startend vanaf de camping of vanuit Pelussin of omliggende dorpjes.

Daarnaast kan je het nationaal Park waar de camping ligt ook schitterend wandelen en atb'en bijvoorbeeld bij Cret de L'Oeillon. Malleval is ook een mooi dorpje om te bekijken.

Zwembad is op zich prima voor een frisse duik. Verder een kleine speeltuin voor de kinderen.

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8Jan vD04-08-2017

Mooi camping, prima sanitair, zwembad

Schaduwrijke plekken, prima sanitair, zwembad, brood service. Veel plekken die scheef lopen, maar we sliepen recht. Tip om te eten: Tâm à l'Affiche in Pelussin, in de straat naast de kerk boven in het dorp en het postkantoor. Heerlijk voor weinig.

Gereisd met partner in juli 2017

• 8Rachel06-08-2016

Heerlijke week gehad!

De camping is ruim en avontuurlijk ingericht, afgebakende plaatsen en vrije plaatsen zijn afgewisseld. Supermooi zwembad met veilig hek eromheen. Bomen voor je hangmat. Sanitair is netjes en schoon. De dagelijkse animatie in de ochtend(in t Frans) is knus en simpel maar prima. Wandelingen in de buurt zijn mooi en interessant voor kinderen. Het dorpje is weinig actief. Op de camping altijd veel verschillende nationaliteiten. Wij zijn er al 5 keer geweest!

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9jaco_mathilde_123-08-2015

Prachtig gelegen camping met ruime plaatsen.

De camping ligt erg mooi in de heuvels. De plekken zijn erg ruim. De camping is rustig en ook in het hoogseizoen niet te vol. Niet al te groot zwembad, maar wel lekker voor als het warm is. Vanuit de camping wandel je door het bos en over een aantal voormalige spoorwegviaducten naar het dorp (drie kwartier met jonge kinderen). De eigenaren zijn erg vriendelijk. Ze hebben veel toeristische informatie. Toen we een dokter voor onze jongste nodig hadden, pakte de eigenaar meteen de telefoon om een afspraak te maken bij de lokale huisarts. Daarna pakte hij een kaartje en tekende precies de route uit. Super behulpzaam dus.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

• 9Sake en joke tuinsma06-06-2015

Uitmuntende camping!

Onverwacht, op weg naar het zuiden, nooit in het zuiden beland. Zo'n mooie camping liggend in een geweldig wandel- moutainbikegebied. Prima uitgezette routes. Wij zijn op deze prachtige camping, vriendelijke behulpzame eigenaar, 11 dgn gebleven.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2015

• 8Gerben17-08-2014

Heerlijke camping!

Na 's nachts vanuit het hoge noorden van Nederland naar Frankrijk te zijn gereden, bij toeval op deze camping terecht gekomen. We werden vriendelijk ontvangen en konden zelf een plekje uitzoeken. Op een paar flinke onweersbuien na (maar ja, daar kan de camping niets aan doen...) heerlijk gekampeerd en genoten van het fijne zwembad. We vonden het erg jammer dat we na twee nachten alweer weg moesten omdat we een andere camping hadden gereserveerd, anders waren we zeker langer gebleven.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

• 9Frank en Véronique24-08-2013

Relaxte camping

We zijn veel langer gebleven dan we van plan waren. Het is een relaxte camping, die fraai ligt binnen het Pilat-gebergte en waar vandaan je ook Lyon en Vienne, die beide meer dan de moeite waard zijn om te bezoeken, eenvoudig kunt bereiken. Lekkere grote plaatsen tussen de eikenbomen en fantastisch schoon sanitair.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2013

• 9Peeters A-M21-09-2012

Mooi uitzicht Rhônedal, rustig en lommerrijk

Alweer (we komen er geregeld sinds 1988, de kinderen waren klein) 14 dagen doorgebracht bij de gastvrije Prémilleux's. Zoon Bertrand, zijn vrouw Emilie en de kleine Max, hebben het roer overgenomen van Bernard en Brigitte. Er is tennisveld, een tafeltennistafel, een trampoline voor de kinderen en plannen voor een springkussen. Het was heel warm, dus het vernieuwde zwembad bood uitkomst. En we hebben de mogelijkheid gebruikt om koelte hoger op de Mont Pilat te zoeken. Bovendien waren het terras en de 'snack' vernieuwd. We hebben er menig avond in de koelere wind wat gegeten en buiten of binnen lezend (er is een kleine bieb met leenboeken in verschikkende talen) doorgebracht. Er draait gelukkig geen muziek. Het is er heerlijk landelijk stil.

Gereisd met partner in augustus 2012

Camping Bel' Époque info