8,8

73 reviews over Camping La Chassagne Ronnet in het Nederlands

Fantastisch.

Fam Kok
21-8-2019

Het is een heerlijke rustige camping met mooie ruime plekken. Het sanitair is schoon. De omgeving is nog niet zo toeristisch waardoor je het echte Frankrijk beleeft. Wij zijn hier voor de tweede keer geweest! De eigenaren zijn vriendelijke behulpzame mensen.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2019

Genoten!

Judith
13-8-2019

Heerlijke camping voor jong en oud, midden in de natuur. Prachtige, ruime plekken met volop privacy. Zeer vriendelijke eigenaars.

Prachtige natuurlijke camping

Fam Nijsten
9-8-2019

Prachtig gelegen camping! Nederlandse eigenaars Maarten en Mary Ann. Met hele grote plaatsen midden in het groen. Alsof je alleen kampeert midden in het bos! Vooral voor kleinere kinderen, die kunnen hier heerlijk ravotten. Zwembad net groot genoeg. Een paar keer heerlijk gegeten van de table d'hôte die werd verzorgd door Mary Ann. To do- informatie is volop voorhanden. Net als spelletjes en boeken voor jong en oud. Het sanitair is ietwat gedateerd. Maar netjes. En met wc-bril, dat zie je ook niet overal. We hebben zo het vermoeden dat we hier zeker weer terugkomen!

Gereisd Met partner in juli 2019

Kamperen zoals je dat als kind en ouder wil doen!

Valentijn
28-7-2019

2 Weken ontzettend genoten met onze 3 zonen van 6, 4 en bijna 2. Onze tent hebben we op een hele fijne, grote en schaduwrijke plek opgezet. Wat een rust en toch zeker kindvriendelijk. Doordat er veel Nederlandse gasten waren, waaronder gezinnen met jonge kinderen, konden de kinderen samen volop genieten van de natuur. De wandeling door het piratenbos is een echte aanrader! Evenals het diner klaargemaakt door Mary Ann. De biologische 3 gangen maaltijd was een heerlijke en gezonde afwisseling tussen de zelf klaargemaakte camping maaltijden door! We hebben gebruikgemaakt van de tips die op de activiteitenkaarten staan bij de receptie, zoals de ruïne Chateau Rocher, een leuk en uitdagend klimpark, een kindvriendelijk zwemmeer, een dagje Parc le Pal, een ritje met het treintje naar Puy de dôme, markt in Neris les Bains, het Mupop museum in Montlucon, visjes vangen in het riviertje de Sioul en dammetjes bouwen... kortom een aanrader!!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2019

Klein, groen, gemoedelijk, veel Nederlanders

Dorien
10-7-2019

La Chassagne is een kleine, rustige, gemoedelijke en groene camping midden in Frankrijk. Er is een klein maar fijn zwembad en er komt elke ochtend een bakker langs. De eigenaren zijn heel vriendelijk en behulpzaam. Af en toe koken ze voor de gasten in hun restaurant. Wij mochten dat 1 avond meemaken, dat was een heel gezellige avond met heerlijk eten. In de omgeving kun je vooral wandelen, op de camping kun je routes vinden. Ik raad de camping aan als je een kleine, groene camping zoekt.

Gereisd Met partner in juli 2019

Ontzettend genoten!

Femke
20-9-2018

Een heerlijke week gehad op deze prachtige camping! In een fijne safaritent, met vriendelijke eigenaars, Maarten en Mary Ann. Beide zijn bioloog dus veel antwoorden op natuurvragen. We hebben de Wielewaal gezien! En ongeveer 48 verschillende soorten nachtvlinders, waarvan we de pracht en bijzonderheid op deze camping zijn gaan inzien :-) De sfeer op de camping was gezellig en gemoedelijk. Tegen 22.30 uur was het (bijna ;-) overal stil.

Twee keer in de week konden we aanschuiven bij een table d'hote: lekker en gezellig. Het zwembad is prima, niet supergroot, maar wel heerlijk koel en schoon. In de omgeving veel leuke dingen te doen. Een paar prachtige plekjes langs de rivier, een leuke brocante, en voor de tweede keer naar Paleopolis geweest met kinderen tussen 5 en 10 jaar. Was een groot succes.

Kortom, La Chassange, voor herhaling vatbaar!

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2018

Hele fijne natuurcamping in de Auvergne!

Anne Bouw
26-8-2018

Hebben een hele fijne week op deze natuurcamping. Prettig aan deze camping zijn de ruime, beschutte plaatsen, met veel privacy. Het terrein is mooi aangelegd, met mooie borders en overal mooie zitjes tussen de bloemen en planten. In het restaurant, dat een paar avonden per week open is, kookt gastvrouw Mary Ann een heerlijk driegangenmenu, dat ook heel erg in de smaak viel bij onze kinderen. Bij de receptie staan grote boekenkasten met leenboeken, en onder meer een kaartenbak met tips voor leuke uitjes in de omgeving. Eigenaren Mary Ann en Maarten zijn behulpzaam en heel vriendelijk. En tot groot plezier van onze kinderen heel deskundig op het gebied van dieren en de natuur. Ook alle dieren op de camping vonden onze kinderen heel leuk, evenals het kleine bos met beek, dat aan het campingterrein vast zit. Het sanitair is prima, en schoon. Een hele fijne camping waar we graag nog eens naar teruggaan!

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2018

Heel fijne camping, zeker aan te raden!

Katinka
19-8-2018

Erg fijne camping. Lekker rustig door de grote en beschutte plekken. Goed en schoon sanitair waarbij niet telkens op een drukknop geduwd hoefde te worden voor nieuw water, zoals op veel andere campings, waardoor douchen erg relaxt werd. De eigenaren Maarten en Mary Ann zijn ontzettend vriendelijk en gastvrij en willen, als je daar als gast voor open staat, de tijd nemen om een praatje te maken. Verder ligt de camping in een mooie omgeving en is er voldoende te doen. Wij zullen deze camping zeker aanraden!

Gereisd Met partner in augustus 2018

Heel vriendelijk

Jasper
16-8-2018

Zeer sympathieke camping. Prachtig aangelegd en gebruik gemaakt van de historische gebouwen. Mooie plekken in het bos, veel te doen voor kleine kinderen, rustig en natuurlijk, met vriendelijke eigenaren.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2018

Natuur, omgeving, zwembad, en ruimte.

Anne Wim
13-8-2018

Prima camping, veel kinderen, agrarische omgeving. Hier komen we zeker nog eens terug. Kids vermaakten zichzelf, zelf lekker gefietst: route vlak langs camping. Nadeel: wespen... Maar die hadden we ook op de vorige camping

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurWasmachine

• Warme douchesAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Chassagne Ronnet in Ronnet (Allier), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Chassagne Ronnet zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.