Camping La Chassagne Ronnet

Camping La Chassagne Ronnet

8.7Fantastisch

Frankrijk, Auvergne, Ronnet (Allier)

8.7Fantastisch

• 7.8Eetgelegenheden
  • 8.6Staat v/h sanitair

Meer camping info

Contact

73 reviews over Camping La Chassagne Ronnet

• 10Sylvia en Piet Kulik29-06-2020

Absoluut formidabel

Kwamen hier aan in de Corana tijd. Geen, zoals later bleek in een groot deel van Frankrijk, verdere gasten aanwezig wel véél annuleringen. Zeer vriendelijk en gastvrij ontvangst. Ontzettend schoon sanitair en heerlijke douches. Geen zorgen voor besmetting dus. Verder zéér mooie omgeving waar veelte zien en te doen is. Ook de camping zelf is voor kinderen zéér leerzaam wat betreft de natuur er zijn schapen, bijen, kippen enz aanwezig en een heus bos waar ze zelf kunnen ontdekken en "verdwalen" wat is er nu spannender dan dat. Kortom nog geen plannen kom naar de Auvergne, naar de camping met echt heel veel privacy en rust.

• 9Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2020

• 2019
    9Fam Kok21-08-2019

Fantastisch.

Het is een heerlijke rustige camping met mooie ruime plekken. Het sanitair is schoon. De omgeving is nog niet zo toeristisch waardoor je het echte Frankrijk beleeft. Wij zijn hier voor de tweede keer geweest! De eigenaren zijn vriendelijke behulpzame mensen.

• 9Judith13-08-2019

Genoten!

Heerlijke camping voor jong en oud, midden in de natuur. Prachtige, ruime plekken met volop privacy. Zeer vriendelijke eigenaars.

• 9Fam Nijsten09-08-2019

Prachtige natuurlijke camping

Prachtig gelegen camping! Nederlandse eigenaars Maarten en Mary Ann. Met hele grote plaatsen midden in het groen. Alsof je alleen kampeert midden in het bos! Vooral voor kleinere kinderen, die kunnen hier heerlijk ravotten. Zwembad net groot genoeg. Een paar keer heerlijk gegeten van de table d'hôte die werd verzorgd door Mary Ann. To do- informatie is volop voorhanden. Net als spelletjes en boeken voor jong en oud. Het sanitair is ietwat gedateerd. Maar netjes. En met wc-bril, dat zie je ook niet overal. We hebben zo het vermoeden dat we hier zeker weer terugkomen!

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2019

• 8Valentijn28-07-2019

Kamperen zoals je dat als kind en ouder wil doen!

2 Weken ontzettend genoten met onze 3 zonen van 6, 4 en bijna 2. Onze tent hebben we op een hele fijne, grote en schaduwrijke plek opgezet. Wat een rust en toch zeker kindvriendelijk. Doordat er veel Nederlandse gasten waren, waaronder gezinnen met jonge kinderen, konden de kinderen samen volop genieten van de natuur. De wandeling door het piratenbos is een echte aanrader! Evenals het diner klaargemaakt door Mary Ann. De biologische 3 gangen maaltijd was een heerlijke en gezonde afwisseling tussen de zelf klaargemaakte camping maaltijden door! We hebben gebruikgemaakt van de tips die op de activiteitenkaarten staan bij de receptie, zoals de ruïne Chateau Rocher, een leuk en uitdagend klimpark, een kindvriendelijk zwemmeer, een dagje Parc le Pal, een ritje met het treintje naar Puy de dôme, markt in Neris les Bains, het Mupop museum in Montlucon, visjes vangen in het riviertje de Sioul en dammetjes bouwen... kortom een aanrader!!

• 8Dorien10-07-2019

Klein, groen, gemoedelijk, veel Nederlanders

La Chassagne is een kleine, rustige, gemoedelijke en groene camping midden in Frankrijk. Er is een klein maar fijn zwembad en er komt elke ochtend een bakker langs. De eigenaren zijn heel vriendelijk en behulpzaam. Af en toe koken ze voor de gasten in hun restaurant. Wij mochten dat 1 avond meemaken, dat was een heel gezellige avond met heerlijk eten. In de omgeving kun je vooral wandelen, op de camping kun je routes vinden. Ik raad de camping aan als je een kleine, groene camping zoekt.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2019

• 2018
    9Femke20-09-2018

Ontzettend genoten!

Een heerlijke week gehad op deze prachtige camping! In een fijne safaritent, met vriendelijke eigenaars, Maarten en Mary Ann. Beide zijn bioloog dus veel antwoorden op natuurvragen. We hebben de Wielewaal gezien! En ongeveer 48 verschillende soorten nachtvlinders, waarvan we de pracht en bijzonderheid op deze camping zijn gaan inzien :-) De sfeer op de camping was gezellig en gemoedelijk. Tegen 22.30 uur was het (bijna ;-) overal stil.

Twee keer in de week konden we aanschuiven bij een table d'hote: lekker en gezellig. Het zwembad is prima, niet supergroot, maar wel heerlijk koel en schoon. In de omgeving veel leuke dingen te doen. Een paar prachtige plekjes langs de rivier, een leuke brocante, en voor de tweede keer naar Paleopolis geweest met kinderen tussen 5 en 10 jaar. Was een groot succes.

Kortom, La Chassange, voor herhaling vatbaar!

• 9Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

• 9Anne Bouw26-08-2018

Hele fijne natuurcamping in de Auvergne!

Hebben een hele fijne week op deze natuurcamping. Prettig aan deze camping zijn de ruime, beschutte plaatsen, met veel privacy. Het terrein is mooi aangelegd, met mooie borders en overal mooie zitjes tussen de bloemen en planten. In het restaurant, dat een paar avonden per week open is, kookt gastvrouw Mary Ann een heerlijk driegangenmenu, dat ook heel erg in de smaak viel bij onze kinderen. Bij de receptie staan grote boekenkasten met leenboeken, en onder meer een kaartenbak met tips voor leuke uitjes in de omgeving. Eigenaren Mary Ann en Maarten zijn behulpzaam en heel vriendelijk. En tot groot plezier van onze kinderen heel deskundig op het gebied van dieren en de natuur. Ook alle dieren op de camping vonden onze kinderen heel leuk, evenals het kleine bos met beek, dat aan het campingterrein vast zit. Het sanitair is prima, en schoon. Een hele fijne camping waar we graag nog eens naar teruggaan!

• 10Eetgelegenheden

• 9Katinka19-08-2018

Heel fijne camping, zeker aan te raden!

Erg fijne camping. Lekker rustig door de grote en beschutte plekken. Goed en schoon sanitair waarbij niet telkens op een drukknop geduwd hoefde te worden voor nieuw water, zoals op veel andere campings, waardoor douchen erg relaxt werd. De eigenaren Maarten en Mary Ann zijn ontzettend vriendelijk en gastvrij en willen, als je daar als gast voor open staat, de tijd nemen om een praatje te maken. Verder ligt de camping in een mooie omgeving en is er voldoende te doen. Wij zullen deze camping zeker aanraden!

Gereisd met partner in augustus 2018

• 9Jasper16-08-2018

Heel vriendelijk

Zeer sympathieke camping. Prachtig aangelegd en gebruik gemaakt van de historische gebouwen. Mooie plekken in het bos, veel te doen voor kleine kinderen, rustig en natuurlijk, met vriendelijke eigenaren.

Camping La Chassagne Ronnet info

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50