Camping La Chassagne Ronnet

59 reviews over Camping La Chassagne Ronnet in het Nederlands

Heerlijke natuurcamping

Annelies
24-10-2017

Prachtige natuurcamping met grote plaatsen, niet altijd vlak wel veel privacy door bomen en struiken.

Zon- en schaduwplekken.

Camping gesitueerd rondom authentieke boerderij, waarin o.a. een heel gezellig restaurant is gerealiseerd.

Zeer betrokken, Nederlandse eigenaren.

Mooie omgeving, ook om te wandelen en fietsen.

Ideaal voor honden.

10 punten !

jos_22
17-10-2017

Deze zomer hier 10 dagen gekampeerd. Een prachtige ruime plek met veel schaduw waar onze enorme vouwwagen met gemak past.

De camping ligt wat afgelegen, wat wij persoonlijk wel fijn vinden. Dit heeft wel als gevolg dat de supermarkt 15km rijden is, de internetverbinding niet snel is en mobiele dekking is ook niet best. Dat vinden wij allemaal niet erg, doe ons maar rust, ruimte en kleinschaligheid :-)

Op de camping zijn veel NL gezinnen met jonge kinderen. Ons zoontje van bijna 6 heeft een geweldige tijd gehad. Er zijn een speeltuintje en zwembad. Het zwembad is aan de frisse kant, maar heerlijk bij heet weer.

Het sanitair is netjes, wel zou het fijn zijn als de wastafels ook warm water zouden hebben, wel zo fijn met scheren.

In de omgeving is heel veel te doen, in het kantoortje op de camping zijn kaartjes met uitstapjes beschikbaar, super!

Hier komen we zeker een keer terug!

Mooie groene camping met ruime plaatsen. De camping trekt veel gezinnen met jonge kinderen die op het ruime veld en in het bos met elkaar kunnen spelen. Enig minpunt was dat er op drukke momenten niet genoeg heet water was in het sanitairhuisje.

Heerlijke natuurcamping

Vincent
16-8-2017

Genoten van een heerlijke vakantie op La Chassagne...mooie omgeving en zeer ruime plaatsen die in veel gevallen (zoals de onze) bijna helemaal privé zijn. Ook komen er veel Nederlandse families met kinderen. Voor ons (ouders die van rust ruimte en natuur houden en kinderen die veel met andere kinderen buiten willen spelen) een ideale camping en erg mooi aangelegd. De vriendelijke eigenaren, het bakkertje die in de ochtend brood bezorgt en het zwembad als bonus maken het helemaal af. Een aanrader!

T.a.v. onderstaande negatieve recensie: het sanitair zou iets groter kunnen inderdaad en de waterdruk is inderdaad wisselend. Nu komt dit wel meer voor in frankrijk. Wat betreft het bakkertje: niemand dwingt je daar je brood te halen. Je kunt zelf ook naar de bakker rijden in het naburige dorp als het je te lang duurt...wij hadden het erg gezellig in de rij...

Heerlijk ontspannen

Familie Rabbers
15-8-2017

Met onze dochter van 8 zijn we bijna tweeënhalve week op La Chassagne geweest en we hebben er van genoten. Met recht een charme-camping. Onze plek was zeer ruim met altijd wel een stuk schaduw en zon te vinden. De bakker komt langs dus je kunt rustig aan doen in de ochtend. Maarten en Mary Ann zijn uiterst behulpzaam met tips om te doen, het runnen van hun restaurantje (heerlijk) etc. Ik mocht zelfs mee naar zijn eigen bijen kijken! Wifi bij het bureautje is voldoende en verder heb je bijna geen bereik (in de regio).

Heerlijk ontspannen dus!

Fijne, rustige en groene familiecamping

Lennaert en Janita
14-8-2017

De camping is schoon en ruim opgezet, met grote plekken, en ligt in een mooie landelijke, bosrijke omgeving. Overdag kunnen kinderen zich prima vermaken. 's Avonds is het heel stil en zie je de sterren en hoor je de uilen. Door de hoogte is het 's avonds wel vrij koud. Op de camping is veel informatie beschikbaar voor uitstapjes en wandelingen in de omgeving.

Heerlijk

Familie Wit
13-8-2017

Ik herken me helemaal niet in onderstaande negatieve reactie. La Chassagne is een heerlijke natuurcamping. Heerlijke ruime plekken, zeer kindvriendelijk. Klein zwembadje dat goed is voor kinderen in basisschool leeftijd. Sanitair ruim voldoende, altijd warm water met voldoende druk. Aanliggend bos is heerlijk voor een wandeling. Eigenaars zeer vriendelijke mensen.

Met plezier voor de vierde keer op rij teruggekomen.

Fam. Wit

Nooit meer

Harm en Mirjam met kids
11-8-2017

Mooie groene camping met veel privacy en (meest) ruime plekken, maar let op als je een grote tent, vouwwagen of caravan hebt. Niet alle plekken zijn daarvoor geschikt qua oppervlakte.

Als je het niet erg vindt om buiten de spits (tussen 17 en 21 uur) te douchen omdat je anders een koude tot lauwe douche hebt met een hele lage waterdruk, kun je met een gerust hart naar deze camping gaan. Daar sta je dan; naakt met je twee kids onder een koud pisstraaltje... dan is de tip van de eigenaar om ff 20 minuten te wachten... hoe dan???!!

Als je het ook niet erg vindt om met lauwwarm water af te wassen en geen bereik te hebben op je kampeerplek, is dit een camping voor jou.

De eigenaren hebben wij ervaren als hardwerkende mensen, maar geen betrokken personen als het bijvoorbeeld gaat om te informeren na de zoveelste stroomuitval (waaronder twee keer een hele nacht) of bij vertrek hoe je het eigenlijk vond op de camping en waarom je een dag eerder vertrekt. Misschien dat het kwam omdat wij een paar opmerkingen hadden gemaakt over de koude douches zonder druk en het lauwe afwaswater... of omdat ze het erg druk hadden... geen idee.

Op de camping komt behalve op maandag elke dag een goede en betaalbare bakker. Je hoeft niet te bestellen, maar de bakker arriveert tussen 9 en 9.30 uur en als je niet op tijd in de rij gaat staan, kan het zijn dat je pas om 10 uur je brood kunt kopen. Eten op de camping kan overigens vanaf 19 uur.

Wij willen middels deze recensie mensen behoeden voor een teleurstelling (die wij hebben ondervonden), omdat sommige info die op de site staat, niet waar gemaakt wordt. Door het moderniseren/verbeteren van de camping, zoals stroom en sanitair (wat de eigenaar niet wil omdat hij dan de kosten omhoog moet brengen) en als de eigenaren open zouden staan voor kritiek en wat zouden doen met opmerkingen van de gasten, zou de camping wat ons betreft geen enkele op- of aanmerking krijgen. Jammer!

We komen terug!

Rose en Cees Lutz
30-7-2017

Gezellige, hulpvaardige leiding met veel know-how over omgeving en omliggende natuur.

Waren op doorreis naar Spanje, maar zijn een week gebleven vanwege de vele vogelsoorten/geluiden, de wandelmogelijkheden en de interessante cultuurhistorische plaatsen in de directe omgeving.

Prachtige camping!

Armin en Phé Morrison
29-7-2017

De camping heeft zeer grote staanplaatsen en zijn dusdanig gesitueerd dat ook al staat de camping vol, je nog het idee hebt dat je er alleen staat.

Maarten en Mary-Ann zijn echt geweldige mensen en je zou alleen al vanwege hun vriendelijkheid terug gaan.

Er is in de omgeving zat te doen, zie de kaartenbak in het kantoortje (Puy de Dome is echt een aanrader).

In Neris les Bains zit een heel goed restaurant (La Brasserie) en Mary-Ann kookt in het hoogseizoen een aantal keer per week. Ook de bakker komt behalve op maandag elke dag langs met vers brood.

Vanaf de camping heb je zeer mooie wandelroutes.

Als je rust en ruimte wilt moet je op deze camping zijn.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Chassagne Ronnet in Ronnet (Allier), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Chassagne Ronnet zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Chassagne Ronnet scoort een 8.75 uit 10 op basis van 59 reviews.