Camping Le Repos du Baladin

Weer vandaag4°-1°
Camping Le Repos du Baladin
8,7

33 reviews over Camping Le Repos du Baladin in het Nederlands

Kindvriendelijke camping midden in prachtig gebied

van Amerongen,
29-7-2018

Een mooie camping met uitzicht op het kasteel in Murol. De plekken zijn wat klein, maar wel omzoomd met mooie hagen. Genoeg schaduw. De streek Massif du Sancy is sowieso wat koeler: reken op 23-25 overdag en 12-18 's nachts.

In het midden een mooi speelveld. Kinderen kunnen rondom steppen en fietsen. Kindvriendelijk! Twee zwembaden, maar geen peuterbad. Klein restaurantje. Franse animatie.

Wat weinig douches en toiletten. Ook geen goede kraan voor vullen van je watertank. Jammer dat auto's op de camping mogen rijden. Niet heel veilig voor kinderen die rondfietsen en steppen. Sommige hondeneigenaren menen dat ze hun hond op de camping mogen uitlaten.

Aanraders: Kasteel Murol, Lac Chambon, Puy de Sancy, etc. Voor kinderen: diverse educatieve kaasboerderijen, Vulkania (aanrader!), parc Fenestre, kleinere uitjes als Pessade Plein Air (spelletjes buiten waaronder vossenjacht en een groot klimnet tussen de bomen), watervallen bezoeken, etc.

Mooie camping bij een leuk stadje

Geraldine Jansen,
19-5-2018

Mooi onderhouden camping met zeer aardig eigenaren die bereid zijn om je te helpen. Het enige nadeel vond ik dat de verlichting in de douch ruimte meer uit dan aan waren en dan was het best op de tast jezelf wassen. Zeer hond vriendelijk. Wij waren van harte welkom met onze 3 shetland sheepdogs.

Etienne, gérant propriétare, 24-5-2018
thank you for your visit and your opinion and we look forward to seeing you again. The restaurant was closed during your stay, it opens only from 15 June.

Deze camping is een aanrader.

Annelies,
24-10-2017

Prachtige camping. Mooie chaletjes en geweldige kampeerplekken met voldoende schaduw. Veel struiken, bomen, bloemen en planten. Mooi, schoon sanitair.

Uitzicht op bergen en bos en op het Chateau van Murol, middeleeuws ingericht.

Vriendelijke ontvangst.

Verrassend mooie omgeving. Korte afstand naar Massif du Sancy ong. 1800 m. hoogte.

Kratermeer Lac Pavin, wandelingen naar Lac Chambon etc.

Aanrader.

Toplocatie

Richard en Gonnie,
30-9-2017

Tijdens ons verblijf in juni 2017 waren nog weinig langdurige medekampeerders en nog weinig kinderen, wel meerdere nationaliteiten. Beheerders zijn uiterst vriendelijk en behulpzaam. In voorseizoen is het restaurant 3x per week open met goede menukaart. Sanitair is modern en schoon. Voor kinderen lage wastafels en toiletten. Zwembad wordt goed schoongehouden. Voldoende ligstoelen.

Leuke omgeving om te wandelen en fietsen. Voldoende interessante bestemmingen op wandel- of rijafstand (kasteel, meer met strand, karakteristieke dorpjes).

Prachtige omgeving

Familie Timmermans,
23-8-2017

Mooie camping met (klein) zwembad, speeltuin en restaurant. De camping heeft uitzicht op het Chateau van Murol. Een mooi kasteel om met kinderen te bezoeken. Er is nog veel meer te doen in de omgeving (Lac du Pavin, Lac de Chambon, Puy-de-Dome, Clermont-Ferrand, grotten, watervallen, marktjes in alle dorpjes rond Murol, etc.).

We hadden op de camping een nieuwe frisse en schone stacaravan (Standing sancy). De camping is met name geschikt voor gezinnen met jongere kinderen.

Helemaal prima!

Inge Megens
3-8-2016

Camping Le Repos du Baladin is een rustige en niet al te grote camping, perfect voor gezinnen met kleine kinderen. Er is een grote speeltuin in het midden en kinderen kunnen rondjes op de camping fietsen. Het sanitair is schoon, maar wat ons betreft mogen er wel een aantal wc's bij. Het zwembad is klein, wel schoon. Er kan wat meer aankleding als planten en parasols bij.

Het kasteel van Murol is een aanrader. In de middag een show met ridders en ruiters. Alles wordt uitgelegd aan de kinderen, maar wel in het Frans. 's Avonds is er een licht- en vuurwerkshow die ook vanaf de camping te bekijken is. Puy d'Ome kan beklommen worden, maar er is ook een treintje. Zeker leuk om te doen, de vele parapenters bovenop de berg is indrukwekkend.

Goed en gastvrij

Jan Nijenhuis
16-9-2015

Camping, uitermate geschikt voor gezinnen met jongere kinderen, maar waar we als 50plussers ook zeer fijn vertoefd hebben zonder overlast te ervaren. Er is een kantine met schappelijke prijzen. De eigenaren zijn zeer gastvrij en doen echt moeite om het naar je zin te maken. Mooie plaatsjes in de buurt. Veel wandel mogelijkheden met vergezichten. Ook Engelstalig.

Let wel op dat de camping redelijk op hoogte ligt waardoor het s-nachts afkoelt en het 's-ochtends fris (8 graden) kan zijn.

fantastische gastvrije camping

angelique soer
1-9-2015

Zeer gastvrij echtpaar. Ruime plekken.zeer schoon sanitair. Mooie omgeving. Heerlijk meer met terrasjes op 2 km

leuke camping voor veel tochtjes in de buurt

M. Koelemij
      13-8-2015

De camping is niet al te groot. En op de camping is toch voldoende te doen. De kinderen hebben ruime mogelijkheden om te spelen en te fietsen. Op de berg op de camping mocht worden geklommen..

Het zwembad is niet al te groot, maar voldoet. Wat één groot voordeel is dat deze volledig is omheind en hek is zelfs voor sommige ouders een uitdaging. Ideaal om te voorkomen dat kinderen die niet kunnen zwemmen zonder toezicht bij het zwembad komen.

Het sanitair is zeer schoon, en wordt ook de hele dag bijgehouden. Wel Was het water soms wat lauwer.

De eigenaren zijn zeer behulpzaam en spreken ook Engels.

In het restaurant is voor een leuke prijs aardig te eten.

Zeker voor herhaling vatbaar !

Ingrid
      11-8-2015

Heel kleinschalige, gezellige camping met hele mooie en grote staanplaatsen. Zeer net sanitair.Ideale omgeving voor jonge kinderen om in alle veiligheid te kunnen spelen !

Hier moet je naar toe komen als je midden in de natuur tot rust wil komen en van de natuur wil genieten met je kinderen. Geen grootschalige en lawaaierige animatie tot een gat in de nacht en dus ook geen luidruchtige en dronken gasten tot een gat in de nacht. Twee maal per week gezellige en familiale activiteiten (goochelshow is een aanrader voor wie met de Franse taal overweg kan !) Wat ons betreft moet dit absoluut zo blijven !

De uitbaters leven voor hun campinggasten, ze ontvangen je op een heel hartelijke manier.

Net niet perfect, 9,5/10 dus !

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Repos du Baladin in Murol (Puy de Dome), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Repos du Baladin zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.