Camping Le Repos du Baladin

Camping Le Repos du Baladin
8,5

We hebben een aantal aanbieders voor Le Repos du Baladin voor je op een rij gezet:

32 reviews over Camping Le Repos du Baladin in het Nederlands

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8

Mooie camping bij een leuk stadje

Geraldine Jansen
19-5-2018

Mooi onderhouden camping met zeer aardig eigenaren die bereid zijn om je te helpen. Het enige nadeel vond ik dat de verlichting in de douch ruimte meer uit dan aan waren en dan was het best op de tast jezelf wassen. Zeer hond vriendelijk. Wij waren van harte welkom met onze 3 shetland sheepdogs.
Etienne, gérant propriétare, 24-5-2018
thank you for your visit and your opinion and we look forward to seeing you again. The restaurant was closed during your stay, it opens only from 15 June.

Deze camping is een aanrader.

Annelies
24-10-2017

Prachtige camping. Mooie chaletjes en geweldige kampeerplekken met voldoende schaduw. Veel struiken, bomen, bloemen en planten. Mooi, schoon sanitair.

Uitzicht op bergen en bos en op het Chateau van Murol, middeleeuws ingericht.

Vriendelijke ontvangst.

Verrassend mooie omgeving. Korte afstand naar Massif du Sancy ong. 1800 m. hoogte.

Kratermeer Lac Pavin, wandelingen naar Lac Chambon etc.

Aanrader.

Toplocatie

Richard en Gonnie
30-9-2017

Tijdens ons verblijf in juni 2017 waren nog weinig langdurige medekampeerders en nog weinig kinderen, wel meerdere nationaliteiten. Beheerders zijn uiterst vriendelijk en behulpzaam. In voorseizoen is het restaurant 3x per week open met goede menukaart. Sanitair is modern en schoon. Voor kinderen lage wastafels en toiletten. Zwembad wordt goed schoongehouden. Voldoende ligstoelen.

Leuke omgeving om te wandelen en fietsen. Voldoende interessante bestemmingen op wandel- of rijafstand (kasteel, meer met strand, karakteristieke dorpjes).

Prachtige omgeving

Familie Timmermans
    23-8-2017

Mooie camping met (klein) zwembad, speeltuin en restaurant. De camping heeft uitzicht op het Chateau van Murol. Een mooi kasteel om met kinderen te bezoeken. Er is nog veel meer te doen in de omgeving (Lac du Pavin, Lac de Chambon, Puy-de-Dome, Clermont-Ferrand, grotten, watervallen, marktjes in alle dorpjes rond Murol, etc.).

We hadden op de camping een nieuwe frisse en schone stacaravan (Standing sancy). De camping is met name geschikt voor gezinnen met jongere kinderen.

Helemaal prima!

Inge Megens
    3-8-2016

Camping Le Repos du Baladin is een rustige en niet al te grote camping, perfect voor gezinnen met kleine kinderen. Er is een grote speeltuin in het midden en kinderen kunnen rondjes op de camping fietsen. Het sanitair is schoon, maar wat ons betreft mogen er wel een aantal wc's bij. Het zwembad is klein, wel schoon. Er kan wat meer aankleding als planten en parasols bij.

Het kasteel van Murol is een aanrader. In de middag een show met ridders en ruiters. Alles wordt uitgelegd aan de kinderen, maar wel in het Frans. 's Avonds is er een licht- en vuurwerkshow die ook vanaf de camping te bekijken is. Puy d'Ome kan beklommen worden, maar er is ook een treintje. Zeker leuk om te doen, de vele parapenters bovenop de berg is indrukwekkend.

Goed en gastvrij

Jan Nijenhuis
    16-9-2015

Camping, uitermate geschikt voor gezinnen met jongere kinderen, maar waar we als 50plussers ook zeer fijn vertoefd hebben zonder overlast te ervaren. Er is een kantine met schappelijke prijzen. De eigenaren zijn zeer gastvrij en doen echt moeite om het naar je zin te maken. Mooie plaatsjes in de buurt. Veel wandel mogelijkheden met vergezichten. Ook Engelstalig.

Let wel op dat de camping redelijk op hoogte ligt waardoor het s-nachts afkoelt en het 's-ochtends fris (8 graden) kan zijn.

fantastische gastvrije camping

angelique soer
    1-9-2015

Zeer gastvrij echtpaar. Ruime plekken.zeer schoon sanitair. Mooie omgeving. Heerlijk meer met terrasjes op 2 km

leuke camping voor veel tochtjes in de buurt

M. Koelemij
          13-8-2015

De camping is niet al te groot. En op de camping is toch voldoende te doen. De kinderen hebben ruime mogelijkheden om te spelen en te fietsen. Op de berg op de camping mocht worden geklommen..

Het zwembad is niet al te groot, maar voldoet. Wat één groot voordeel is dat deze volledig is omheind en hek is zelfs voor sommige ouders een uitdaging. Ideaal om te voorkomen dat kinderen die niet kunnen zwemmen zonder toezicht bij het zwembad komen.

Het sanitair is zeer schoon, en wordt ook de hele dag bijgehouden. Wel Was het water soms wat lauwer.

De eigenaren zijn zeer behulpzaam en spreken ook Engels.

In het restaurant is voor een leuke prijs aardig te eten.

Zeker voor herhaling vatbaar !

Ingrid
          11-8-2015

Heel kleinschalige, gezellige camping met hele mooie en grote staanplaatsen. Zeer net sanitair.Ideale omgeving voor jonge kinderen om in alle veiligheid te kunnen spelen !

Hier moet je naar toe komen als je midden in de natuur tot rust wil komen en van de natuur wil genieten met je kinderen. Geen grootschalige en lawaaierige animatie tot een gat in de nacht en dus ook geen luidruchtige en dronken gasten tot een gat in de nacht. Twee maal per week gezellige en familiale activiteiten (goochelshow is een aanrader voor wie met de Franse taal overweg kan !) Wat ons betreft moet dit absoluut zo blijven !

De uitbaters leven voor hun campinggasten, ze ontvangen je op een heel hartelijke manier.

Net niet perfect, 9,5/10 dus !

Le repos du baladin is een kleinschalige camping en duidelijk gericht op gezinnen met jonge kinderen, mijn kinderen van 6 en 7 hebben zich uitstekend vermaakt.

De speeltuin ligt centraal bij de ingang en ook het zwembad(je) ligt centraal, het water is heerlijk. Over de camping werden voortdurend rondjes gestept ook is er een te beklimmen bergje waar een geheime schuilplaats te maken is.

De toiletten en douches waren schoon, echter hebben we zelden warm water gehad (douchen als niemand anders bezig is!), ook afwassen is met lauw water.

De kampeerplaatsen zijn voldoende groot, sommige zelfs zeer ruim. Wij stonden op plek 61 met zicht op de speeltuin, een smalle plek, maar de caravan + voortent + luifel paste prima. De auto maar op de P geparkeerd.

Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. De prijzen voor eten acceptabel, hoewel wij dit hier niet gedaan hebben (muv pizza en emporter).

Als uitvalsbasis voor allerlei activiteiten ligt de camping mooi en rustig.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Repos du Baladin in Murol (Puy de Dome), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Repos du Baladin zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Repos du Baladin scoort een 8.53 uit 10 op basis van 56 reviews.