Cebu

vakanties Cebu

We hebben een aantal aanbieders voor Cebu voor je op een rij gezet:

Reviews over Cebu

• 10Debbie31-07-2017

Home away from home

Ik ben een maand in de Filipijnen geweest en cebu heeft mijn hart veroverd. De mensen, cultuur en niet te vergeten natuur. Iedereen heeft het over palawan maar mijn persoonlijke mening gaat echt naar cebu en bohol. De beste ervaring was de zee in stappen in moalboal en nog geen drie meter verder kwam ik de eerste schildpad tegen, enkele meters verder een muur van sardines, oneindig veel sardientjes. Iets wat iedere waterrat meegemaakt moet hebben! En de knoflookrijst mis ik nog iedere dag ;)

• 10Sfeer in stad
    • 10Stranden

Gereisd met vrienden in februari 2017

• 6Frank10-02-2014

Haast geen touristen

Typisch filipijnse stad waar je als tourist bijna alleen bent. Niet veel te zien, maar goede uitvalsbasis voor enkele leuke plekken zoals de eilandjes ten noorden van Cebu.

• 6Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 5Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 6Stranden

Gereisd met vrienden in januari 2008

• 5c_a_vandew19-08-2012

De eerste en de laatste keer Cebu

Wij zijn naar Cebu gegaan omdat we een bruiloft hadden op het Shangri-la dat was echt geweldig. wat een prachtig resort, lieve en heel goed personeel. Verder hebben we niet veel gedaan. We horen dagelijk van kidnapping op de Filipijnen wat het niet aantrekkelijk maakt Cebu City in te gaan. Verder kom je eigenlijk geen Nederlanders tegen. En het is duur hier, heel duur!!

• 5Sfeer in stad
    • 5Omgeving
    • 5Cultuur
    • 5Stranden

Gereisd met partner in augustus 2012

• 5Cebu City14-12-2011

Cebu City

Rommelige stad met grote shopping malls. Op Mactan Island is het goed toeven. Hotyels in alle prijs- en kwaliteitsklassen. De stranden zijn deels kunstmatig aangelegd, maar doet aan het geheel geen afbreuk. De luchthaven is zeer goed bereikbaar.

• 5Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 5Cultuur
    • 7Stranden

Gereisd met partner in februari 2011

• 8Frank21-10-2010

Nicht in der City bleiben

Ich empfehle nach einem Kurzbesuch von Cebu-City den Urlaub in Lambug, oder Panagsama zu verbringen. In Lambug hat man einen sehr schönen Strand. Man kann auch von Panagsama mit dem Motorrad fahren. Das Wetter ist das ganze Jahr super. Die Wassertemperatur beträgt immer zwischen 27° und 30°. Unbedingt auch tauchen gehen. Panagsama ist auch ein guter Ort um das Tauchen zu erlernen (wenig Strömung und immer gute Sicht). Ich fliege jedes Jahr auf Cebu.

• 8Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 9Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in januari 2010

• 8A. Schipper23-07-2010

fantastische tijd gehad.

Ik woonde destijds in manila en heb toen diverse eilanden bezocht waaronder mactan island in cebu.

• 8Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 7Cultuur

Alleen gereisd in januari 1996

• 2Wernher22-09-2009

Cebu City sollte man meiden.

Cebu (Cebu-City) ist ein Drecksloch. Nur die sehr schönen Einkaufscenter Ayalo und SM lohnen für ein Besuch. Die Stadt stinkt, hat sehr schmutzige und kaputte Strassen und sollte gemieden werden. Unverständlich warum diese Stadt von den verantwortlichen Menschen im Rathaus zu runtergewirtschaftet wird. Kaum Strassenbeleuchtung, kaum Polizei zu sehen, keine Notrufnummern und keine erste Hilfe ausserhalb der Hotels.

Schön sind die grossen Sterne Hotels in Mactan-Island die alle nur 15 Minuten vom internationalen Flugplatz Mactan zu erreichen sind. Diese Hotels haben auch die besten Restaurants (Hilton, Shangri-La, Imperial-Palast)

• 1Cultuur
    • 5Stranden

Gereisd met partner in januari 2009

• 8berry22-08-2009

Echt de moeite waard

Heel fijne lokatie zeker een topper niet duur en schitterende omgeving

• 9Omgeving
    • 9Cultuur

Gereisd met vrienden in augustus 2009

• 7Peter Jansen18-07-2009

Cebu City: Grote stad met vriendelijke mensen

Ik zit nu al ruim twee weken in Cebu City, grote Aziatische stad met een paar miljoen inwoners, met alle voor- en nadelen daarvan. Nadelen natuurlijk de grote drukte, het chaotische verkeer, veel uitlaatgassen op de wegen en weinig natuur. Zelfs een simpel parkje of hier en daar wat groen is niet te vinden, of het moet een stuk braakliggende bouwgrond zijn vlakbij de grote Shopping Mall Ayala. De voordelen van de grote stad zijn het makkelijke transport. Ongeveer elke minuut passeert er wel een Jeepney (prachtig opgepimpt Jeep-achtig busje dat gebruikt wordt voor stadsvervoer). Je houd'm aan en stapt in en hoeveer je ook gaat in de stad, het kost je niet meer dan 8 pesos = 12 eurovent. Taxi's kosten meestal hooguit een euro. Er zijn heel veel kleine eettentjes langs de wegen, soms heel gezellig, maar het eten is erg simpel. Verder dan rijst met worstjes, soort babi pangang, vis of sateh komt je niet. Groenten bijna niet te vinden. Ik ga nu naar Bohol, eiland met mooie natuur vlakbij.

• 7Omgeving
    • 6Cultuur
    • 6Stranden

Gereisd met partner in juli 2009

• 8Australian21-02-2009

Relaxing

Mactan Island near the airport has some excellent and some reasonable resorts (quality of the beach varies); Cebu has terrific shopping (SM Mall plus Coron Market in city centre), plus good fast ferry (hydrofoil) connections to Bohol.

• 9Omgeving
    • 8Cultuur