Kasteel Schloss Möhren en vakantiehuizen

Kasteel info

Meer kasteel info

149 reviews over Kasteel Schloss Möhren en vakantiehuizen

• 10Gerty Visschers30-08-2020

Geweldige plek met fantastsiche uitzicht

Autorijden (heuveltje op heuveltje af), wandelen (heuveltje op heuveltje af), e-biken (heuveltje op heuveltje af) hardlopen (heuveltje op heuveltje af) bastubalijntjes studeren (heuveltje op heuveltje af), prachtige natuur (heuveltje op heuveltje af). Veel reeën en hun kalfjes gespot zo ook roofvogels, slangen en een das. Een kasteeltuin, een Musikschulakademie en Maybach museum (Neumarkt). Daarnaast sportieve bezigheden zoals badmintonnen, volleyballen en getafeltennist. Na het e-biken (gehuurd in Treuchtlingen) een heerlijk biertje gedronken in de biergarten Schloss Blick van Mohren. Kortom: We hebben een fantastische coronaproof week gehad met supermooi weer en supergoei wifi in de romantische torenwoning🥰 op Schloss Mohren met elke ochtend een heerlijk door de kasteelvrouwe versgebakken brood. Dank je wel voor de zeer vriendelijke gastvrijheid Sandra & familie🤩

Kasteelvrouwe Sandra, Eigentümer, 07-09-2020

Dank dank dank je wel lieve levensgenieters. Heerlijk te horen dat jullie op onze kleinschalige vakantielocatie met de vakantiehuizen zo genoten hebben. Daar doen we het voor.

Gereisd met partner in augustus 2020

• 9Corine van Leeuwen02-03-2020

Fantastisch vakantiehuis in kasteel in Duitsland

Wij komen al jaren regelmatig op dit prachtige kasteel in het zuiden van Duitsland. Meestal in de zomervakantie of herfstvakantie, dit jaar gingen we voor het eerst een weekje weg in de krokusvakantie. En wat hebben we weer genoten! Ieder seizoen heeft hier zijn eigen charme: de warme, groene zomers onder de grote walnoten boom; de herfst, als de bomen kleuren en we rozig terugkomen van een lange boswandeling. En deze krokusvakantie hadden we het geluk dat er een flinke laag sneeuw viel. Wanneer we ook gaan, altijd is er de rust, de ruimte en de warme gastvrijheid van kasteelvrouwe Sandra. Voor iedereen, van jong tot oud, is zoveel te doen in de omgeving! Voor wie een vakantiehuis zoekt voor een weekje weg (of twee, of drie) is Schloss Möhren een echte aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in februari 2020

• 2019
    9Mieke20-11-2019

Fijne vakantie, prachtig gebied, leuk appartement!

Rust, natuur en wandelen...dat zijn woorden die we ons herinneren van onze week in Schloss Mohren. Het was een heerlijke week, waarin we heel hartelijk werden verwelkomd. We verbleven in een klein, aangenaam privé appartement boven de entreepoort van het kasteel. Vanaf het kasteel is het prima wandelen, al na honderd meter ben je volop in de natuur en kan je alle kanten op. De wandelingen konden we op onze telefoon zetten, dat was een fijne service van Sandra. Beieren is een schilderachtige streek, met prachtige plaatsjes en indrukwekkende natuur. We kunnen je van harte aanraden Schloss Mohren te bezoeken en wensen je veel plezier daar! John en Mieke

Sandra, Eigentümer, 25-11-2019

Dank dank dank je wel John en Mieke voor deze waardevolle een mooie review!

Gereisd met partner in september 2019

• 9Jenny Koopmans29-09-2019

Hier gaan we zeker nog een keer heen!

Wij, natuurliefhebbers, hebben veel gewandeld in deze omgeving en voor de flora en fauna zit je daar goed. Rondom vakantiewoning "het Schweizerhaus" veel boerenzwaluwen gezien, maar ook boomvalk, groene specht, zwarte specht, vele soorten mezen. Met een beetje geluk zie je een ree, vos of das. En als het s'avonds nog warm is en de duisternis valt in, beleef je een magisch moment van vuurvliegjes! Je kunt ook "ommetjes" maken rondom het kasteel, richting steengroeve tref je veel vogels en salamanders. Of langs het riviertje, daar spot je de ijsvogel, waterspreeuw of zeer mooie libelle's. Voor een vogelaar is het Vogeleiland in de Altmuhlsee een aanrader,ong. een half uur rijden van Mohren. Dit is een groot watergebied wat bestaat uit vele beboste eilandjes die verbonden zijn dmv bruggen. Er leven daar 10 beverfamilie's! Ook is er een grote vogelkijkhut, die uitzicht biedt op een groot drassig en waterrijk gebied met veel soorten vogels.

Sandra, Eigentümer, 25-11-2019

Wat een mooie omschrijving van jullie vogelvakantie in Duitsland, Beieren en het vogelgebied het Altmühltal.

Dank je wel Jenny voor het plaatsen van deze mooie reactie. Ik waardeer het enorm dat jullie ondanks de drukte tijd hebben kunnen vinden voor deze prachtige review.

Ik wens jullie en jullie dierbare alle liefs en gezondheid.

Warme groet,

• 10Francine17-09-2019

Superfijne plek

Schloss Mohren overtreft je verwachtingen. De foto’s en reviews blijken juist te zijn: een prachtige plek, waar alles lijkt te kloppen. We hebben nog even het bed en de douche afgewacht, en de volgende ochtend wisten we: we boeken een week bij!! Er hangt een hele fijne ontspannen sfeer, het uitzicht is super en het huisje is heel erg fijn (en smorgens vers brood voor de deur!)

Er is veel te doen voor kinderen in de omgeving (Dierentuin, Dino park, fossielen zoeken en Playmobil Park is grote aanrader!) en op terrein zelf veel speelplekken (trampoline, schommel, stepjes, hockeysticks, etc.). Uit eten is hier geen probleem, bijna in elk restaurant ligt wat speelgoed en je kan lekker vroeg aan tafel. Tips liggen in een map in het huisje, heel fijn!

Onze kinderen (2 en 4) en wijzelf hebben het heerlijk gehad. Wij komen zeker terug!

Sandra, Eigentümer, 20-09-2019

Heerlijk dat jullie net zo hebben kunnen genieten van het kasteel als wij!

Gereisd met jonge kinderen in september 2019

• 9Diana, Nick & Vesper31-07-2019

Een heerlijke plek voor vakantie met onze hond!

Na meerdere keren op het Schloss geweest te zijn rond de jaarwisseling hebben we nu eens in de zomer gekozen voor deze heerlijke bestemming.

De laatste 2 weken van juni zijn we met onze jonge Briard, Vesper, te gast geweest op Möhren. We boften met het weer. 30+ op sommige dagen. Met de hond is het hier heerlijk vakantie vieren. Genoeg wandelmogelijkheden rondom het Schloss. Als je wilt wandelen heb je de auto niet nodig om ergens te komen. Overigens was het feit dat je op Möhren welkom ben met de hond DE reden dat we hier voor het eerst in het voorjaar van 2011 verzeild zijn geraakt. Sindsdien zijn we bijna elk jaar terug geweest en voelen we ons meer vrienden dan klanten. De portierswoning is ons favoriete verblijf. Ook deze keer stelde het niet teleur. In de zomer bleek dit een heerlijk koele plek als het buiten even te warm werd.

Dank je, Sandra, en eigenlijk de hele familie, waar we intussen zo vertrouwd mee zijn geraakt.

Schloss Moehren, Eigentümer, 01-08-2019

Wij genieten als hondenliefhebbers net zo genieten als wij. Vesper een poot van Jacky en lieve groeten van ons

• 10Simone29-07-2019

Geweldig echt een aanrader

We waren er voor de 2de keer en zaten in de torenspringen. Erg mooi verblijf en wat een locatie en uitzicht. De eigenaren zijn erg aardig en vinden het leuk om je van alles te vertellen over het kasteel en de omgeving. Prima locatie als je van natuur houdt en tegelijk schattige staatjes en cultuur wilt.

Gereisd met partner in mei 2019

• 10Warinka van Hooff28-07-2019

Dromen komen uit.

Herken je dit: Als kind vroeg ik me altijd af hoe het zou zijn om in een kasteel te wonen, maar dat bleef een onbereikbare droom. Nu niet meer: Schloss Möhren is een bijzondere ervaring. Wonen in een kasteel met een heuse Kasteelvrouwe, die weet wat het betekent om je thuis te laten voelen. Ook al ben je niet de enige die er verblijft, het voelt toch zo. De persoonlijke benadering was fijn, de natuur in de omgeving was rustgevend, vooral tijdens de wandelingen vanaf het kasteel met het groen zowat om de hoek. Met het Schloss als uitvalsbasis zijn er vele trips met de fiets of met de auto mogelijk. De Romantische Strasse is niet ver weg en de Middeleeuwse steden die er aan liggen, zijn dus binnen "hand"bereik. Kortom Schloss Möhren is een aanrader !!!

Schloss Moehren, Eigentümer, 01-08-2019

Wat een heerlijke review. Zo fijn dat jullie in het vakantiehuis in de kasteeltoren precies dat gedaan hebben wat je hier het beste kunt doen. Genieten :-)

• 10Diaantje27-07-2019

Heerlijk rustig en bijzonder gastvrij!

Wat was het een bijzondere ervaring deze vakantie in het kasteel! Waarom...prachtig uitzicht, veel te doen in de omgeving, iedere ochtend vers gebakken brood op je stoep vinden, lieve hond die altijd blij is , genoeg ruimte, heerlijk rustig, onze jongste zoon werd geridderd, de rondleiding door het kasteel... ach te veel om op te noemen. En last but not least...Sandra en Ruud! Zij begrijpen waar gastvrijheid om draait. Ervaar het vooral zelf!

Schloss Moehren, Eigentümer, 01-08-2019

Met een glimlach denk ik terug aan jullie mooie gezin. Zo fijn om te horen dat jullie gezin met kinderen in verschillende leeftijden (van kleine ridder tot heerlijke pubers) allemaal genoten hebben. Dank jullie wel.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 10Désirée08-06-2019

Genieten in alle rust!

Al 8 jaar lang komen wij jaarlijks op het kasteel. Volgens mij zegt dat genoeg. De eerste keer dat wij hier kwamen, hadden we net een week op een Franse camping achter de rug. We kwamen in een oase van rust terecht. Onze dochters van toen 5 en 3 jaar oud hebben hier de tijd van hun leven gehad. Bij de keuze voor het volgende jaar: of naar de camping in Frankrijk of naar het kasteel, waren wij het er allevier over eens, het kasteel! En zo komen we hier elk jaar terug. Zij het in de zomer, de lente, de herfst en dit jaar in de winter. Rondom het kasteel zijn heel veel leuke dorpjes om te bezoeken. Wat verder (uurtje rijden) heb je de steden München en Neurenberg. En niet te vergeten Playmobil Funpark (voor de jongste kinderen) en Legoland (voor de oudere kinderen/tieners). Sandra, Ruud en de meiden, jullie hebben een fantastische plek in Beieren waar het heerlijk vertoeven is en je perfect kunt opladen.

Schloss Moehren, Eigentümer, 01-08-2019

Een bijzondere vriendschap ontstaat als je je kinderen samen ziet opgroeien!

Ook als is het contact alleen tijdens de vakantie in het kasteel. Juist dat maakt dat je ziet hoe ze groeien.

En hoe mooi om te zien dat zij, ook al is het een jaar geleden, gewoon verder gaan waar ze gebleven zijn.

Gereisd met oudere kinderen in oktober 2018

Kasteel Schloss Möhren en vakantiehuizen info