Santiago

Reviews over Santiago

Een fantastische manier.

CARINE Swagerman
    21-9-2018

Om de stad te verkennen gebruik gemaakt van de Hop on Hop off bus. Een goede manier om snel een stad te leren verkennen. We hebben de San Christobal bezocht door middel van de kabelbaan omhoog en het treintje naar beneden. In ons geval bleek de keus om eerst de kabelbaan te nemen goed uit te pakken. Bij het treintje stond een enorme rij.

Gereisd Met vrienden in Sat Sep 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Niet mijn stad

Martines
    3-1-2015

Dit is niet waar ik op gerekend had. Het verkeer is immens en alles is letterlijk vol gebouwd, maar dat weet je als 30% van de totale bevolking er woont. De oude binnenstad is helaas vol gebouwt. En echt oud en cultureel kun je het niet noemen. De vismark is leuk net als de vele kleine winkeltjes. Veel politie, maar geen onveilig gevoel. Het moderne gedeelte van de stad laat zien dat hier een economische revolutie gaande is. Met het duidelijke verschil tussen arm en rijk. Hier alleen maar duitse auto's en moderne gebouwen en geen zwerfhonden.

Gereisd Met vrienden in oktober 2014

veelzijdige metropool

Jean-Paul
    22-6-2013

Een land, maar vooral een hoofdstad met diepe wonden wegens de verdreven dictatuur. Overal heb je voor- en tegenstanders van het regime maar het is sinds een aantal jaar wel bespreekbaar. In deze bruisende metropool valt heel veel te zien en beleven. Het centrum, de Barrio's, overal kijk je je ogen uit naar de architectuur, kunst op om het even welk gebouw, rijkdom of armoede of bij de vele mercado's. In de straten zie je veel armoede in de vorm van bedelaars maar nooit vervelend. Maar bovenal laat dit trotse volk zien wat men kan en vooral waar men vandaan komt. Nazaten van iedere oude bevolkingsgroep tonen hun vakmanschap op verschillende manieren. Tijdens openingstijden van de winkels, maar zeker na sluitingstijd is het heel leuk om door het centrum te lopen. Honderden mensen die dan op straat van alles verkopen. Zeker dan kun je goedkoop aan spullen komen. Als je van eten houdt ben je hier zeker op de goede plaats. Probeer eens een Peruaan en bestel seviche. MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

Gereisd Met vrienden in november 2012

Relaxte hoofdstad.

Conny
    18-11-2011

Ondanks dat Santiago de hoofdstad is van Chili is het er relatief rustig en relaxed in het centrum. Er zijn veel culturele hoogtepunten en genoeg horeca. Alleen jammer dat er op de Plaza de Armas maar 1 terrasje is om wat te drinken en/of eten.

Gereisd Met vrienden in oktober 2011

Perfecte mix tussen cultuur en natuur

FRED WIJTSMA
    31-10-2011

ligging is gunstig om zowel de musea te bezoeken als voor (dag)trios naar strand, zee en Andes. Eten is prima en sfeer uitstekend. Wel uitkijken voor zakkenrollers op de drukke punten in de stad en de bekende andere truccen van de grote stad.

Gereisd Zakelijk in Fri Oct 21 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Santiago scoort een 8 uit 10, op basis van 30 reviews