header
Karinthië

Kamperen in prachtig Karinthië, Oostenrijk

De zuidelijkste, de zonnigste én de warmste deelstaat van Oostenrijk. En stiekem misschien ook wel de actiefste. Dat is Karinthië. Geen wonder dat het een favoriete vakantiebestemming van velen is! Ga heerlijk kamperen op een van de mooie campings. Wil jij kennismaken met het echte Karinthië? Ga dan logeren bij een boer!

Inspiratie voor kamperen in Karinthië

Top 3 campings in Karinthië

Slapen midden in de natuur

Top 3 kamperen op de boerderij

Plezier voor jong en oud

Top 3 uitstapjes in Karinthië

Am see, drielandenpunt of de Aquarena

Top 3 campings in Karinthië

Camping Schwimmbadcamping Mössler

Camping Schwimmbadcamping Mössler ligt in een mooie omgeving waar veel te doen is voor jong en oud. Zoals de naam al zegt is Camping Schwimmbadcamping Mössler trots op het zwembad: dat mag ook, want het is een prachtig bad. In de omgeving is veel te ontdekken. Een aanrader: de Kärtnencard.

Leuk voor de kinderen: Camping Am Waldbad

Camping Am Waldbad is een perfecte uitvalsbasis voor een vakantie in Oostenrijk met kinderen. Er is genoeg voor ze te doen: een speeltuin, ruime ligweiden rond de (kinder)zwembaden en in het nabijgelegen Drautal is van alles te beleven. In de avond is het lekker rustig waardoor jullie genieten van een goede nachtrust.

Ruime kampeerplaatsen bij Camping Burgstaller

Camping Burgstaller heeft prachtige, ruime kampeerplaatsen. Zet je tent op of huur een stacaravan midden in de natuur van Karinthië. Je wandelt zo naar het meer waar je een lekkere frisse duik kunt nemen. De camping heeft ook een eigen zwembad met speeltoestellen waar de kinderen de tijd van hun leven zullen hebben.

Top 3 kamperen op de boerderij

Boerderijgevoel op Camping Bergfriede

Bij Camping Bergfriede lijkt de stad even heel ver weg. Hier krijg je echt het ‘boerderijgevoel’. Voor de kids is genoeg te beleven: van een ritje op de tractor met de boer tot het verzorgen van een nest kittens. Na een diner met gut burgliche Kuchen vertelt Boer Hermann je met liefde en trots over zijn boerderij.

Gastvrijheid bij Camping Am Bauernhof

Bij Camping Am Bauernhof doet de familie Mach er alles aan om het je naar je zin te maken. Deze accommodatie krijgt van jullie niet voor niets een 8,8. Je bent hier omgeven door koeien, geiten, varkens en hebt een prachtig uitzicht op de berg Dobratsch. Die laatste kun je ook beklimmen!

Dieren voeren bij Camping Lindlerhof

Werken tijdens je vakantie wordt op Camping Lindlerhof wel heel leuk! Zo mag je de dieren voeren en meehelpen met het oogsten van het hooi. Hier hoef je je geen moment te vervelen. Ook voor de kids is er genoeg te doen: spelen in de rivier, frambozen plukken of pingpongen. Ze mogen zelfs helpen bij het verzorgen en melken van de koeien.

Top 3 uitstapjes in Karinthië

Faaker See | Faak am See

Een dagje am see (aan een meer dus) hoort hoe dan ook bij een vakantie in Karinthië. Wat dacht je van het heldere Faakermeer? In de zomer is het water er lekker warm en kun je je handdoekje uitslaan op het kiezelstrandje. Of neem een lekker drankje op het bijbehorende terras. Genieten!

Drielandenpunt | Arnoldstein

Trek er met de hele familie op uit. Neem de (ski)lift naar boven en loop het laatste stukje naar het drielandenpunt in Arnoldstein waar je een prachtig uitzicht hebt over Oostenrijk, Italië en Slovenië. Bijkomend voordeel: je kunt er lekker afkoelen in de zomer, neem in andere seizoenen een vestje mee.

Aquarena | Kötschach-Mauthen

Karinthië is een fantastische bestemming voor waterratten. Roepen de kinderen – ondanks de ontelbare meren – om een zwembad? Bij Aquarena in Kötschach-Mauthen heb je best of both worlds: een prachtig uitzicht, maar wel de luxe van een zwembad. Je wilt niet meer naar huis!

Sorteren

campings Karinthië

Reviews over accommodaties in Karinthië

Laat niets te wensen over

J. Geerts
    12-7-2018
    Mooie rustige camping aan het meer. Prima sanitair. Prijs/kwaliteit verhouding is zoals het hoort. Mooie vlakke ruime plaats gehad voor onze camper. Aanrader

Super

Kim
    11-7-2018
    We komen hier al voor de vierde keer. Normaal gaan we nooit meerdere keren naar dezelfde plek maar hier is het echt heerlijk. Onze dochter is helemaal door het dolle als we hierheen gaan. Mooi zwemmeertje, speeltuin, super niet "over the top" animatie, klein kinderboerderijtje, restaurant, camping winkeltje, ruime plaatsen, plekken om de hond uit te laten, rustig niet massaal, schoon sanitair en vriendelijk personeel. Wat wil je nog meer? We kunnen geen verbeter punten noemen.

Super camping zonder hi di hi sfeer

Bart
    9-7-2018
    Na in 2016 hier een week te hebben gestaan nu ook weer 4 dagen. Kleinschalig, wel veel vaste gasten. Kabelhaspel te kort, no problem, paul otto, heeft een langere beschikbaar. Sanitair brandschoon. Elke ochtend verse broodjes, wifi bereik kan beter, nu well gratis. 2e keer staan: 5% korting. Rustige camping, waar je gewoo. Je zelf moet vermaken, prachtige locatie. Heerlijme plek

Wij hebben een zeer goed verblijf gehad

8-7-2018
    Wij hebben een zeer goed verblijf gehad. De plaatsen waren groot, schoon toilet en gezien de periode van het jaar, ook heerlijk rustig. Een absolute aanrader. Volgend jaar weer.

Mooie camping met veel " vaste" campinggasten

Susan
    8-7-2018
    Een prachtige omgeving, waar veel te doen is. De camping is niet al te groot met een mooi zwembad en sanitairgebouw. De kampeerplaatsen zijn wel erg klein met als gevolg dat je heel dicht op elkaar staat. 's Avonds tot laat rumoerig met name door de kinderen van de vele vaste campinggasten. Wat ons opviel, was dat er veel campinggasten zijn die daar al vele jaren komen en vinden dat alles moet gaan zoals zij willen. Wellicht een tip voor deze mensen om eens een andere camping te zoeken, dan bijv. voortdurend te roepen dat het "vroeger" allemaal beter en gezelliger was en zich af te zetten tegen alle nieuwe ontwikkelingen.
Karinthië scoort een 8 uit 10, op basis van 2374 reviews