Tournai / Doornik

We hebben een aantal aanbieders voor Tournai / Doornik voor je op een rij gezet:

Reviews over Tournai / Doornik

Leuk stadje!

Katrien
    9-6-2018

Gezellig stadje. Leuke boekenmarkt. Wel enkel Franstalige boeken natuurlijk. Mooi wandelpad / fietspad langs de Schelde. Daar zijn ook leuke terrasjes te vinden. We hadden wel pech dat overal grote werken bezig waren. De kathedraal stond in stelling, de schatkamer was niet te bezichtigen,... Langs de Schelde was het hier en daar een echte bouwwerf. Toch hebben we ons heel goed geamuseerd.

Gereisd Met vrienden in Tue May 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Eigenlijk is dit werelderfgoed.

Emiel Verhasselt
    19-3-2015

De kathedraal van Doornik, de kerkschatten enz. worden schromelijk onderschat. Ze hebben het ook een beetje aan zichzelf te danken. De presentatie o.a. van de kerkschatten is erg amateuristisch. En de kathedraal staat van voor tot achter in de steigers, ook jammer.

Gereisd Met partner in maart 2015

Historische stad, maar wel wat vervallen

R.B. Rijpkema
    17-8-2014

Doornik is een mooie stad met allerlei panden die de rijke historie van Doornik aangeven. Helaas zijn veel panden slecht onderhouden. De kathedraal en het belfort zijn erg mooi. Het plein is gezellig met de fonteinen. De VVV is net nieuw en mooi ingericht. Er wordt weinig Nederlands gesproken. Audiogidsen zijn alleen in het Frans te verkrijgen. Ook in de musea is de tekst niet in het Nederlands. Over Clovis, de eerste koning van alle Franken, is maar weinig te vinden. Museumtip: Op de eerste zondag van de maand is de toegang gratis.

Gereisd Anders in augustus 2014

Droombestemming voor liefhebbers van geschiedenis

Lars en Frans
    2-11-2013

Doornik heeft ons bijzonder aangenaam verrast. Deze stad ademt gewoon geschiedenis. Naast de kathedraal en het belfort, beiden werelderfgoed, is de stad bezaaid met talrijke andere monumenten. Religieuze, burgerlijke en militaire bouwwerken, je vind het hier allemaal. Tijdens een wandeling door de stad passeer je o.m. romaanse en gotische huizen, de lakenhal op de markt, het stadhuis in een voormalige abdij, vestingwerken,... Achter elke hoek wacht een nieuwe verrassing. Het is droevig dat veel monumentale panden zich in slechte staat bevinden. Grootscheepse restauratie dringt zich op (aan de kathedraal is men bezig). Doornik beschikt over een uitgebreid horecalandschap waar je zeker moet van genieten. De tapas van Corto Malté mag je niet missen! Het is aangenaam flaneren langs de Schelde. Elders in de stad razen de auto's zelfs in de kleinste straatjes voorbij.

Gereisd Met partner in oktober 2013

Leuke stad!

Miranda
    24-8-2013

2 leuke dagen gehad in Doornik. Stad is niet erg groot, maar wel schoon en gezellig. Een paar leuke winkeltjes, en veel lekkere eettentjes, vooral op de Grote Markt heerlijk gegeten. Vanaf 2014 is er een fietsknooppuntennetwerk.

Gereisd Met partner in Thu Aug 22 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Tournai / Doornik scoort een 8 uit 10, op basis van 24 reviews