vakanties Zambia

Reviews over accommodaties in Zambia

Geweldig!

Margo,
    10-8-2015

We hebben het onuitsprekelijke geluk gehad hier te mogen. Naast de indrukwekkende natuur is het eten ook nog eens fantastisch en de accommodaties spic and span. In deze lodge loop je de kans een olifant, nijlpaard of leeuw vlak buiten je slaapplek te krijgen. In de avond loopt er daarom altijd een bewaker met je mee. Het team organiseert dagelijks game drives. Je ziet de dieren in hun natuurlijke omgeving. De Nederlandse eigenaren zijn zeer begaan met de wildlife stand en doen er alles aan om die ook zo goed mogelijk te houden. Geen rare jachttoestanden, maar wel de liefde voor die overweldigende natuur. Naast de lodge zijn er, meer in het binnenland, twee tentenkampen opgericht. Deze zijn onwaarschijnlijk luxe... Witte lakens op het bed, wc ernaast en ook hier drie maal per dag eten, waaronder een warme lunch. 's avonds is het licht voor je aangedaan (olielampen) en ligt er een warme kruik in je bed. Vanuit je bed naar de zonsopkomst kijken! Wij gaan hier zeer zeker terugkomen!

Schitterende ligging op de oever van de Zambezi

Leon ,
    27-10-2011

De lodge ligt op de oever van de Zambezi en is goed te bereiken vanuit Chirundu. Ophalen met de boot is ook een optie. Mooie huisjes met mooi uitzicht, maar wel erg warm. Lodge is prima, alleen weinig plekken als je in de schaduw wilt zitten. Ideaal om een van de activiteiten te ondernemen die georganiseerd worden, zoals een boot cruise, kano tocht of wandelsafari op het prive eiland. Je ziet vooral veel Nijlpaarden en Olifanten en heel veel vogels. Vissen schijnt populair te zijn, maar zelf niet geprobeerd.

De beste safari ooit

Leon ,
    6-10-2011

Prima accomodatie en het beste park voor een safari. In 2 uur tijd heb ik meer dieren gezien dan andere mensen in jaren op safari. Maar ook de lodge zelf is fantastisch. Alles tot in de puntjes verzorgd, zeer goede gidsen. Kamers zijn schitterend gelegen tussen de valei en het water. Begeleiding is aanwezig om je op en neer te brengen 's avonds. Terrein is niet omheind, dus er lopen olifanten door de receptie en leeuwen proberen aan te schuiven bij het avondeten. 's nachts waan je je buiten tussen de dieren. Je hoort ze overal. Een waar kun je staan douchen terwijl een paar meter verder de krokodillen voorbij drijven.

Goede uitvalsbasis voor Livingston & Vic.Falls

Ronald83,
    1-10-2011

Hier in november 2010 verbleven in een tented lodge:

- Eenvoudige maar verder prima ingerichte tented lodge

- Klein zwembad

- Gelegen aan rivier

- Goed, eenvoudig ontbijt/lunch/diner

- Goede lokatie om victoria Falls te bezoeken

Om nooit te vergeten !

Electra,
    4-5-2011

Wij waren hier 2 nachten, maar het mochten er meer zijn. We kozen voor een tent aan het water. Douche - toilet en lavabo zijn aan de tent en heel proper. Je kan in het donker niet alleen naar je tent, hiervoor krijg je steeds een begeleider mee. Nijlpaarden lopen namelijk tussen de tenten. Op het land zijn ze niet gevaarlijk, maar het is toch wel even schrikken. Het was zalig slapen in de open natuur, en het wakker worden van een hippo die staat te grazen aan je voordeur neem je er graag bij. Het eten was spectaculair lekker , zeker als je bedenkt dat je toch ver van de bewoonde wereld bent. Neem zeker het vliegtuig naar mfuwe, niet de weg via Chipata! Dat duurt+-5 uur als je gelukt hebt .

De safari was ook ongelooflijk! Zeker een aanrader!