Konakli (bij Alanya)

Vakantie Konakli

Genieten van zon, zee en strand? Dan zit je goed tijdens een vakantie in Konakli. Het centrum van Konakli is levendig en langs de lange kuststrook vind je genoeg terrasjes en barretjes. Volgens Angelique is het hier vooral ‘s avonds erg gezellig: ‘Vooral 's avonds in het donker is het helemaal mooi. Leuke, sfeervolle verlichting in de winkelstraatjes.’ Benieuwd wat je hier kunt zien, doen en wat de meest populaire hotels zijn in deze badplaats? Lees met ons mee.

Bezienswaardigheden

Tijdens een vakantie in Konakli zit je vooral goed wanneer je houdt van gezelligheid, want dat is hier ook buiten je hotel genoeg te vinden. Je kunt hier uren mensen kijken op het terras en struinen langs de boulevard. En in het centrum van Konakli vind je genoeg winkeltjes om naar hartelust te shoppen.

Wil je je mengen met locals en inkopen doen? Bezoek tijdens je vakantie in Konakli dan de bazaar. Cornelieke bezocht deze bazaar: ‘In Konakli is er op woensdag een grote markt. Heel veel prachtige fruit en groente kramen. Het fruit wordt prachtig opgestapeld, kramen zien er zeer verzorgd uit. Voor een spotprijs koop je kilo's fruit. Groenten ook volop te krijgen. Daarnaast natuurlijk de voetbalshirts, adidas schoenen etc allemaal nog nepper dan nep maar hartstikke leuk om te zien.’ Jullie schrijven daarnaast dat ook een bezoek aan Alanya een aanrader is. Deze badplaats ligt zo’n 14 kilometer verderop en is gemakkelijk te bereiken met de dolmus.

Meer inspiratie nodig voor je vakantie in Konakli? Hieronder vind je alle populaire hotels in deze badplaats.

Bekijk alle accommodaties

Andere bestemmingen in Turkse Rivièra

Bekijk alle plaatsen

vakanties Konakli (bij Alanya)

We hebben een aantal aanbieders voor Konakli (bij Alanya) voor je op een rij gezet:

Kras
Kras
Corendon
Corendon
Floow Travel
Floow Travel
Neckermann
Neckermann

Reviews over Konakli (bij Alanya)

Heel erg gezellig stadje.

Angelique,
    5-11-2018

Konakli is echt een schitterend plaatsje. Mooie gebouwen, leuke winkeltjes en goedkope restaurantjes. Vooral 's avonds in het donker is het helemaal mooi. Leuke, sfeervolle verlichting in de winkelstraatjes. Verkopers niet zo opdringerig als in Alanya. Mooi fontein van mozaïek, schitterende moskee. Makkelijk een taxi te krijgen. Maar ook de Dolmus stopt overal wanneer je je hand opsteekt. Op woensdag een hele leuke markt met allerlei kleding, tassen enzovoorts, maar ook met verse groentes en fruit. En de kruiden ruiken heerlijk.

Gereisd met oudere kinderen in oktober 2018

leuke vakantie bestemming voor zon en shoppen

gezinus hagedoorn,
    29-5-2018

voor velen is er een heel leuk winkelcentrum in Konakli. is maar net waar je hotel zich bevindt. strand erg goed aangelegd met van vele hotels aparte strandjes. en op ieder hotel strand is ook vaak een buffet aanwezig ivm de all in pricipe. er zijn genoeg trips te boeken bij de plaatselijke reisagenten. veel goedkoper dan de aanbiedingen van je eigen reisburo. alleen vaak kans op GEEN eigen nederlandse gids.

Gereisd met partner in mei 2018

Geweldig

Maurice,
    10-2-2018

Super leuk winkelcentrum plaats licht super goed en centraal, in 15 min ben je in het centrum van alanya.

In de omgeving is genoeg te doen. En zeer zeker de rafting tour doen 👍

Boek deze niet in het hotel moor voor het hotel kan men ook vanalles boeken, veel gunstiger in prijs.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

leuk plaatsje als aanvulling op de buurstad Alanya

vakantiegangers,
    5-10-2017

leuke markt niet al te groot maar leuk voor een ochtend, taxi naar Alanya centrum tussen de 15 en 20 euro goed te doen zelfs voor 6 personen te vervoeren geen probleem. er zijn enkel restaurantjes/ terrassen en een nieuw overdekt winkelcentrum voor een klein plaatsje aangenaam te noemen

Gereisd met vrienden in september 2017

Gezellig

Cornelieke,
    17-9-2017

In Konakli is er op woensdag een grote markt. Heel veel prachtige fruit en groente kramen. Het fruit wordt prachtig opgestapeld, kramen zien er zeer verzorgd uit. Voor een spotprijs koop je kilo's fruit. Groenten ook volop te krijgen. Daarnaast natuurlijk de voetbalshirts, adidasschoenen etc allemaal nog nepper dan nep maar hartstikke leuk om te zien. Afdingen moet!

Tip, betaal op een terras gewoon met Lire. Dat scheelt je vaak een hoop geld.

Gereisd met partner in september 2017
Konakli (bij Alanya) scoort een 7,8 uit 10, op basis van 866 reviews