Kusadasi

Vakantie vieren in Kusadasi, Turkije

De prachtige natuur, culturele rijkdom en bruisende toeristische steden aan het strand maken Turkije tot een ideale vakantiebestemming. Ontdek bijvoorbeeld het gezellige Kusadasi. Wandel langs de azuurblauwe baaien of verken het historische centrum. Meer zin om te shoppen? Grote kans dat je ook dan slaagt, om daarna te relaxen op het strand.

Inspiratie voor Kusadasi

Top 3 hotels aan het strand

Wakker worden aan zee in Kusadasi

Top 3 hotels met een groot zwembad

Een frisse duik in Kusadasi

Zeker doen in Kusadasi

De leukste must do’s

Top 3 hotels aan het strand

Comfortabel Hotel Richmond Ephesus Resort

Het vriendelijke personeel van Hotel Richmond Ephesus Resort legt je heerlijk in de watten. Op je hotelkamer ligt alles voor je klaar, van badjassen tot slippers. Zo slenter je naar één van de zwembaden of het strand om te genieten van een frisse duik. Op zoek naar rust? Er is ook een silent pool, waar je in alle rust een boek kunt lezen.

Goede locatie van Hotel Ephesia Holiday Beach Club

Hotel Ephesia Holiday Beach Club heeft een prachtige ligging pal aan het strand. Neem plaats op één van de vele ligbedjes of haal een drankje bij de gezellige strandbar. Overal staan kleine koelkastjes waar je gratis water kunt pakken. Je wandelt van het hotel zo naar het gezellige centrum van Kusadasi, om te winkelen en te eten.

Kinderen welkom in Hotel KoruMar Hotel De Luxe

Je hebt een fantastisch uitzicht vanuit je hotelkamer bij Hotel KoruMar Hotel De Luxe. Ook vanuit het enorme zwembad kijk je uit op de zee. Met kinderen op vakantie? Er is een gezellig animatieteam aanwezig, zodat je kleintjes zich geen moment vervelen. Bij de pier is er voor volwassen van alles te beleven: ga bijvoorbeeld parasailen.

Top 3 hotels met groot zwembad

Veel te doen in Hotel Pine Bay Holiday Resort

Hotel Pine Bay Holiday Resort is een ruim opgezet hotel vlak aan de kust van Kusadasi. Je vindt hier grote zwembaden met glijbanen, een leuk animatieteam en lekker eten in het goede restaurant. Op je ruime kamer ligt alles wat je nodig hebt voor je vakantie, waaronder badjassen en zelfs zonnebrandcrème.

Lekker rustig in Hotel Ramada Resort Kusadasi & Golf

Zin om in alle rust aan het zwembad te liggen? Bij Hotel Ramada Resort Kusadasi & Golf is er naast een kinderzwembad ook een adult only-bad. Geniet van wellness bij het hotel of ga ontspannen in je luxe kamer. Hotel Ramada Resort Kusadasi & Golf heeft een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding.

Mooie glijbanen bij Hotel Aqua Fantasy (Splashworld)

De naam zegt het al: Hotel Aqua Fantasy (Splashworld) heeft heerlijke zwembaden. In het aquapark zijn er grote glijbanen en een golfbad. Neem een duik of ontspan op één van de vele ligbedjes. Het hotel ligt net buiten het centrum van Kusadasi, zodat je in alle rust kunt slapen, maar toch binnen no time in de gezelligheid bent.

Zeker doen in Kusadasi

Pret voor jong en oud in Aqualand Adaland

Zin om van gave glijbanen te zoeven? Ga dan naar Aqualand Adaland. Dit waterpark heeft verschillende attracties voor jong en oud. De kleintjes kunnen spelen in de kinderbaden of van de wat rustigere glijbanen af. Ben je een durfal? Er zijn ook genoeg glijbanen voor de echte waaghalzen.

Bezoek de oude stad Efeze

Een indrukwekkend uitstapje is de historische stad Efeze. Bewonder de oude bibliotheek, het amfitheater en de overblijfselen van de markt. Heel bijzonder om te zien hoe de gebouwen na duizenden jaren nog altijd zo mooi bewaard zijn gebleven. Een tip: ga vroeg in de ochtend om de hitte én de drukte te vermijden.

Authentiek Turkije in het bergdorp Sirince

Het authentieke bergdorp Sirince is een must see nabij Kasadusi. Geniet van de gastvrijheid van de bewoners en maak een gezellig praatje. Je kunt hier prachtige lokale producten kopen, zoals vruchtenwijnen en handgemaakte tafelkleden. Een aanrader: ga hier authentiek Turks ontbijten. Heerlijk!

Kijk je ogen uit op de markt

Op zoek naar een blijvende herinnering voor thuis? Bezoek dan zeker de markt van Kusadasi. Je koopt hier typisch Turkse producten als thee, baklava en verschillende kruiden en specerijen. Op vrijdag is de markt vooral gericht op etenswaren. Proef hier vooral de verse fruitsoorten. Op woensdag koop je goedkope kleding en mooie souvenirs.

Sorteren

vakanties Kusadasi

Reviews over Kusadasi

Leuke stad met goed klimaat en bezienswaardigheden

Joost Link
    6-7-2018

Kusadasi heeft een klimaat dat voor ons perfect is. Richting het zuiden inden wij het echt te warm worden. Daarnaast zijn er leuke bezienswaardigheden zoals Efeze (opgravingen), Kirazle (wijndorp), Millipark (Natuur reservaat) en Pamukkale (natuurverschijnsel van kalk). Vooral dat laatste is zeker wonderbaarlijk om te zien. Wat ook leuk is, is om de boot te pakken naar Samos, Griekenland. Wij vinden het centrum van Kusadasi er enorm op vooruit gegaan, geen opdringerige verkopers die je naar binnen trekken. Als je van winkelen houdt, zou ik zeker adviseren om een keer naar een compleet niet winkel centrum te gaan, aan de rand van Kusadasi. Erg groot en erg leuk om te shoppen.

Mooie stad. Goed bereikbaar. Niet te druk.

J. Peters
    4-7-2018

Mooie stad. Veel te zien.

Goed bereikbaar per dolmus.

Niet te druk. Markt was alleen voor toeristen.

De leukste plek in Turkije

Ronald Vos
    3-7-2018

Kusadasi is in mijn ogen de leukste bestemming in Turkije. Ik moet wel zeggen dat ik er al meer dan 10 x ben geweest, dus er is altijd : het feest der herkenning"

Zowel in de stad als ten noorden en zuiden van de stad veel hotels en resorts, veel gezellige winkelstraten en op de boulevard een fijne, relaxte sfeer.

Er zijn winkeliers die je herkennen ( niet gek na zoveel keer ) en we hebben met een aantal zelfs contact als we weer thuis zijn. De term : vrienden kan je zeker gebruiken.

Top restaurant is Erzincan, naast de moskee. Echt Turks, wat je kunt zien aan de Turken die er komen eten. Niet alleen voor toeristen dus. Goede maaltijden, vriendelijke bediening. Ieder jaar weer ernaar toe.

Leuke stad

Bert en Marjan
    27-6-2018

Kusadasi is een leuke grote stad met winkels,restaurants,cafe,s erg gezellig

Genoeg vertier

Angela
    17-6-2018

Mooie haven, wat grenst aan het oude centrum. Helaas zitten daar veel opdringerige verkopers.

Heel druk, met name in de avonden.

Pigeon Island is gratis te bezoeken.

Ephesus ligt er 14 km vandaan, is een bezoek waard als je wat cultuur wilt opsnuiven.

Dit is prima met een Dolmus te bereiken: dit kost slechts 18 lira (3,25pp) en de entree is 40 lira (7,25) terwijl er dagtochten voor toeristen worden aangeboden voor €60,- pp bij de hotels/aan de straat.

Er is een grote “mall” net buiten de stad, ook met Dolmus te bereiken, vergelijkbaar met Bataviastad. Hier normale winkels zonder de opdringerige verkooptechnieken.

Sunset-boattrip is ook leuk, voor slechts 10 lira (1,80) vaar je een uur waarbij je de zon onder ziet gaan. Prachtig! Bij pigeonisland opstappen.

Al met al een leuke stad, genoeg vertier voor een weekje. Stranden zijn schoon. Bedjes/parasols voor een paar centen te huur.

Kusadasi scoort een 8,2 uit 10, op basis van 2927 reviews