Kusadasi

Vakantie vieren in Kusadasi, Turkije

De prachtige natuur, culturele rijkdom en bruisende toeristische steden aan het strand maken Turkije tot een ideale vakantiebestemming. Ontdek bijvoorbeeld het gezellige Kusadasi. Wandel langs de azuurblauwe baaien of verken het historische centrum. Meer zin om te shoppen? Grote kans dat je ook dan slaagt, om daarna te relaxen op het strand.

Inspiratie voor Kusadasi

Top 3 hotels aan het strand

Wakker worden aan zee in Kusadasi

Top 3 hotels met een groot zwembad

Een frisse duik in Kusadasi

Zeker doen in Kusadasi

De leukste must do’s

Top 3 hotels aan het strand

Comfortabel Hotel Richmond Ephesus Resort

Het vriendelijke personeel van Hotel Richmond Ephesus Resort legt je heerlijk in de watten. Op je hotelkamer ligt alles voor je klaar, van badjassen tot slippers. Zo slenter je naar één van de zwembaden of het strand om te genieten van een frisse duik. Op zoek naar rust? Er is ook een silent pool, waar je in alle rust een boek kunt lezen.

Goede locatie van Hotel Ephesia Holiday Beach Club

Hotel Ephesia Holiday Beach Club heeft een prachtige ligging pal aan het strand. Neem plaats op één van de vele ligbedjes of haal een drankje bij de gezellige strandbar. Overal staan kleine koelkastjes waar je gratis water kunt pakken. Je wandelt van het hotel zo naar het gezellige centrum van Kusadasi, om te winkelen en te eten.

Kinderen welkom in Hotel KoruMar Hotel De Luxe

Je hebt een fantastisch uitzicht vanuit je hotelkamer bij Hotel KoruMar Hotel De Luxe. Ook vanuit het enorme zwembad kijk je uit op de zee. Met kinderen op vakantie? Er is een gezellig animatieteam aanwezig, zodat je kleintjes zich geen moment vervelen. Bij de pier is er voor volwassen van alles te beleven: ga bijvoorbeeld parasailen.

Top 3 hotels met groot zwembad

Veel te doen in Hotel Pine Bay Holiday Resort

Hotel Pine Bay Holiday Resort is een ruim opgezet hotel vlak aan de kust van Kusadasi. Je vindt hier grote zwembaden met glijbanen, een leuk animatieteam en lekker eten in het goede restaurant. Op je ruime kamer ligt alles wat je nodig hebt voor je vakantie, waaronder badjassen en zelfs zonnebrandcrème.

Lekker rustig in Hotel Ramada Resort Kusadasi & Golf

Zin om in alle rust aan het zwembad te liggen? Bij Hotel Ramada Resort Kusadasi & Golf is er naast een kinderzwembad ook een adult only-bad. Geniet van wellness bij het hotel of ga ontspannen in je luxe kamer. Hotel Ramada Resort Kusadasi & Golf heeft een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding.

Mooie glijbanen bij Hotel Aqua Fantasy (Splashworld)

De naam zegt het al: Hotel Aqua Fantasy (Splashworld) heeft heerlijke zwembaden. In het aquapark zijn er grote glijbanen en een golfbad. Neem een duik of ontspan op één van de vele ligbedjes. Het hotel ligt net buiten het centrum van Kusadasi, zodat je in alle rust kunt slapen, maar toch binnen no time in de gezelligheid bent.

Zeker doen in Kusadasi

Pret voor jong en oud in Aqualand Adaland

Zin om van gave glijbanen te zoeven? Ga dan naar Aqualand Adaland. Dit waterpark heeft verschillende attracties voor jong en oud. De kleintjes kunnen spelen in de kinderbaden of van de wat rustigere glijbanen af. Ben je een durfal? Er zijn ook genoeg glijbanen voor de echte waaghalzen.

Bezoek de oude stad Efeze

Een indrukwekkend uitstapje is de historische stad Efeze. Bewonder de oude bibliotheek, het amfitheater en de overblijfselen van de markt. Heel bijzonder om te zien hoe de gebouwen na duizenden jaren nog altijd zo mooi bewaard zijn gebleven. Een tip: ga vroeg in de ochtend om de hitte én de drukte te vermijden.

Authentiek Turkije in het bergdorp Sirince

Het authentieke bergdorp Sirince is een must see nabij Kasadusi. Geniet van de gastvrijheid van de bewoners en maak een gezellig praatje. Je kunt hier prachtige lokale producten kopen, zoals vruchtenwijnen en handgemaakte tafelkleden. Een aanrader: ga hier authentiek Turks ontbijten. Heerlijk!

Kijk je ogen uit op de markt

Op zoek naar een blijvende herinnering voor thuis? Bezoek dan zeker de markt van Kusadasi. Je koopt hier typisch Turkse producten als thee, baklava en verschillende kruiden en specerijen. Op vrijdag is de markt vooral gericht op etenswaren. Proef hier vooral de verse fruitsoorten. Op woensdag koop je goedkope kleding en mooie souvenirs.

• Type accommodatie

Reviews over Kusadasi

Voor herhaling vatbaar

Yuce
    23-8-2018

Als je van uren door de stad slenteren leuk vindt is dit een prima plek om heen te gaan. Door de vele toeristen zijn er heel veel winkeltjes en meerdere shoppingmalls.

Een prachtige vakantie

Melanie
    12-8-2018

Erg mooi uitzicht vanaf het hotel en een zeer gezellig,leuk animatieteam. Activiteiten zijn de hele dag door, zowel voor jong en oud. Alex, yaya, anil, hiko, mustafa en Mike waren vooral altijd in voor een praatje. Het eten kon wel nog iets gevarieerder. De kamers waren ruim en alles stond erin wat je nodig hebt. Kortom, een prachtige vakantie gehad en we willen snel weer terug.

Veel te zien en te doen in Kusadasi en omgeving

Wilma en Hans
    4-8-2018

In de zomermaanden, met temperaturen rond en boven de 30 graden moet je vroeg in de ochtend uit de veren. Na het ontbijt met de dolmus op pad. Vanuit hotel naar verzamelpunt in de stad. Vanuit hier de hele regio bereikbaar. Spreek plaatselijke regelaar aan voor info. Bezochten Efese wat zeker de moeite waard is. Sirince is een erg mooi bergdorp met vele kraampjes en restaurantjes. Heerlijk van de lokale wijnen genieten en fotograferen. Kirazli Koy is een mooi dorpje, mooie wandelingen gemaakt door de natuur en over de landerijen met kersen, druiven, olijven, granaatappel en groentes. Heerlijk lunchen bij een van de boerderijrestaurantjes. We hebben ook Aydin (stad) bezocht en de markt in Söke. Milli Park wandelen door kloof en mooie strandjes, zicht op Samos. Dagje met boot vanaf duiveneiland heerlijk ontspannend. Bij Pansiyon Mursul fietsen huren. Stranden prima bereikbaar met dolmus. In de avond goed toeven bij haven of Ladies Beach.

Heel mooi hotel, lekkere vakantie gehad.Locatie is
    28-7-2018

Alles was super goed , we hadden een geweldige vakantie gehad

Verslavend

Marianne
    27-7-2018

Kusadasi is DE stad waar ik (deels) wil gaan wonen. Ik kom er al wat jaren , soms 3 keer per jaar en ben dan vooral onder de Turken en begin al een beetje de taal te leren. Ik zit het liefst aan het Yavansustrandje met prachtig zicht op Samos. 's-avonds even naar Pigeon eiland en wat drinken of eten bij vrienden op een uitloper in de zee; De bbq wordt dan tevoorschijn gehaald en daar wordt de zelf meegebrachte vis op gegrild (vlees mag ook) er wordt een salade bij gemaakt en vers brood. Uiteraard starten we met een Raki, ijskoud. Er worden veel spelletjes gedaan bij vrienden; OK is HET spel daar. Buiten op het terrasje en best fanatiek, al gaat het om een beetje geld. Een tocht naar Efeze is zeker de moeite waard, Pamukkale is hollend achteruit gegaan, dus dat maar niet. Maar de markt in Selcuk is absoluut de moeite waard. Met de dolmus te bereiken. Veel kleding, verse groenten, olijven, vis, kruiden, etc. Ook lekker eten en drinken.

Kusadasi scoort een 8,2 uit 10, op basis van 2933 reviews