We hebben een aantal aanbieders voor Altea / Altea la Vieja voor je op een rij gezet:

vakanties Altea / Altea la Vieja

Reviews over Altea / Altea la Vieja

Heerlijk slenterstadje

conny
    20-3-2019

Altea ligt tussen Calpe en Benidorm en heeft een beneden deel aan de kust en een hoger gelegen deel tegen de heuvel. Hier vind je het oude deel met zijn smalle straatjes, pleintjes en de kerk. Je kunt hier heerlijk rondslenteren, de mooie kerk bezichtigen en vanaf verschillende punten het uitzicht naar zee en de bergen bewonderen. Ook bijzonder: langs de weg naar Calpe staat een russisch orthodoxe kerk, iets wat je hier niet zou verwachten!

Gereisd Met partner in maart 2019

Prachtige plek

Chris
    16-6-2015

Veel leuke strandjes in de buurt (Calpe en Benidorm), en Altea is een klein maar heel gezellig en redelijk toeristisch stadje. Lekkere restaurantjes en een mooie boulevard! Watervallen van Algar moet je zien, beautiful!

Gereisd Met jonge kinderen in mei 2015

Leuk stadje

marianne
    26-5-2015

Leuk stadje met vooral een mooi, oud centrum en enkele leuke straatjes met restaurantjes, toeristen winkeltjes en terrasjes. Bij het strand en de boulevard zijn wij niet geweest, zijn er alleen langs gereden. Opzich leuk, maar doordat er geen zandstrand was reden wij door naar stranden in de buurt. Boulevard zag er leuk uit en ook hier aardig wat winkels, terrasjes en alles wat de meeste toeristen willen.

Gereisd Met jonge kinderen in mei 2015

Alles is er!

Frans Wagemans
    6-1-2014

Een uitstekende bestemming om te overwinteren! Altea Hills doet Beverly Hills achtig aan. Luxe dus. Schoon. Mooie verlichting. Prachtige exotische vegetatie.

De stranden liggen verspreid langs de kust. Wij zijn weinig aan zee geweest, omdat wij er in december waren. Het weer was zonnig en warm, maar het zeewater was net te koud om te zwemmen. Wel heerlijk op het terras gezeten en langs zee gewandeld. Kan daar goed.

Wij waren vooral verbaasd over de hoge kwaliteit van sommige restaurants. Echt top!

Vooral het binnenland bleek een verassing qua natuurschoon. Binnen een paar minuten was je vanuit Altea Hills aan de levendige kust in de complete stilte van het platteland met zijn vele sinaasappel boomgaarden en weidse vergezichten.

Best of both worlds.

Gereisd Met oudere kinderen in december 2013

leuk dorp

Cleton
    21-8-2013

het oude standje en boulevard zijn leuk voor wat eten of drinken. Oude stadje is in de avond erg leuk te bezoeken. Stand altea zelf is kiezel strand, maar binnen max 20 minuten sta je aan het zandstrand van Calpe of Benidorm.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2013
Altea / Altea la Vieja scoort een 8,5 uit 10, op basis van 78 reviews