Bed and Breakfast De Smederij Texel (Cocksdorp) ****

Bed and Breakfast De Smederij Texel (Cocksdorp) ****

Bed and Breakfast De Smederij Texel (Cocksdorp)
Bed and Breakfast De Smederij Texel  (Cocksdorp)
9,2

WebsiteLink naar website

Weer vandaag3°-2°

We hebben een aantal aanbieders voor De Smederij Texel (Cocksdorp) voor je op een rij gezet:

221 reviews over Bed and Breakfast De Smederij Texel (Cocksdorp) in het Nederlands

Fantastisch vertoeven!

Kersten, 2-2-2018

Ik was hier een aantal dagen met mijn hond, die zeer welkom was. Mandje, eet- en drinkbakken stonden klaar. De eigenaren Marjon en Wout waren er zelf na een warm welkom niet meer, maar ze zijn uitstekend vervangen en het ontbrak mij aan niets!

Heerlijk rustig in een appartement aan de tuin en elke morgen een zeer uitgebreid ontbijt in een mandje voor je deur, het kan bijna niet luxer.

Stukje wandelen naar het strand, maar zeer zeker de wandeling waard.

Het verblijf hier heeft mijn tripje Texel van alle kanten de moeite waard gemaakt.

Buitengewoon gastvrij

Hennie, 31-1-2018

Gastvrije ontvangst, praktisch en sfeervol ingerichte kamer (vuur), iedere dag weer een uitgebreid verrassingsontbijt op de kamer en er is daarbij zelfs aan de hond gedacht..

Enkele (gratis) parkeerplaatsen voor de deur, strand dichtbij en restaurants in dezelfde straat.

Een aanrader dus.

Ik kan "De Smederij" van harte aanbevelen. De kamer (Droom) was met veel oog voor detail in een thema ingericht. Behang, interieur etc. was helemaal op elkaar afgestemd. Dat gaf een hele leuke sfeer. Badjassen, sokken, sfeerlichtjes, vacht op de vloer; aan alles was gedacht! Het ontbijt was een beleving op zich: met veel zorg samengesteld, vers en heerlijk! En op onze gewenste tijd op de kamer bezorgd. We komen hier zeker terug!

Kijk op de website en in het echt is het nog leuker.

We komen graag nog eens terug.

irene, 22-10-2017

Sfeervolle B&B, gastvrije eigenaren, heerlijk ontbijt, centrale ligging in het dorp.

Hond zeer welkom (er zat zelfs een hondenkoekje bij het ontbijt!).

Wat een sfeer!

Anke van beek, 30-9-2017

Een heel sfeervol B&B, eigenlijk meer dan een B&B. Je voelt je er meteen thuis, prima bed, heerlijke douche. 't Uitgebreide ontbijt wordt in een mand gebracht op de tijd die jezelf kunt aangeven. Zeer gastvrije ontvangst. Veel zorg en liefde is aan dit onderkomen besteed. En niet te vergeten: een heel gezellige tuin met zitjes e.d.

Niets, maar dan ook niets negatiefs te melen.

Weer superfijn verblijf in ons favoriete Smederij!

Carolina van Iperen, 3-9-2017

Marion & Wout begrijpen als geen ander wat het begrip gastvrijheid inhoudt: een warm welkom, overheerlijk ontbijt (elke dag weer een verrassing), fijne slaapkamer en super relaxte living, goede badkamer EN de tuin niet te vergeten! Ontbijten kan in de tuin, lezen kan in de hangmat of gewoon even chillen. Onze zoon is na diverse bezoeken bevriend geraakt met de honden Joris, Fleur en Isa. De Smederij voelt dan ook als thuiskomen!

Hardlopen naar het wad, fietsen door de duinen naar de zee, uitwaaien en relaxen!

Wanneer mogen we weer???

Harriët, 23-8-2017

We hebben een paar heerlijke dagen gehad bij De Smederij...gastvrije ontvangst,heerlijke ontbijtjes,een studio waar je elke keer weer iets anders 'ontdekt',rust,mooie omgeving...

We zaten dit keer op de begane grond in studio Droom.Een lekkere schone studio met een apart woon- en slaapgedeelte.Ideaal!

De badkamer is eenvoudig maar overal is aan gedacht...aan de binnenkant van de deur haken met 2 badjassen,een inloopdouche met een heerlijke straal,een krukje waar je bijv. de toilettassen op kwijt kan,een stopcontact voor mijn stijltang (ook niet onbelangrijk...haha) en een handdoekenradiator.

In de slaapkamer staat een mand met schone handdoeken en washandjes en een fohn.

Heb je de handdoeken gebruikt kan je steeds weer schone pakken in de hal van De Smederij.

Hier vind je ook schoon serviesgoed,bestek,koffie,thee,dvd's etc.

Fijn dat je alles zo kan pakken en er niet steeds om hoeft te vragen.

Dat je zo de tuin in kan lopen vinden wij een pluspunt.We hebben zelfs in de tuin kunnen ontbijten.Gezellig met het geluid van de kippen op de achtergrond.

De sfeer van De Smederij vind je ook zeker terug in de tuin.

Enne...wij hebben al ons volgende verblijf geboekt. :-)

Dus dat zegt toch genoeg.

helaas een afknapper

Hans, 19-8-2017

Deze zomer wilden we graag een 5 daagse mini-vakantie op het mooie Texel doorbrengen en we kozen voor een B&B formule waar ook ons hondje welkom is. Op basis van de voorstelling van de B&B op de website (inclusief de promovideo), de uitstekende ligging en de uitermate positieve reacties van vele klanten op Zoover kozen we voor B&B De Smederij in De Cocksdorp.

Omwille van onze gezinssamenstelling, twee personen met hondje, werd dit voorjaar gastenverblijf ‘Droom’ op de benedenverdieping voor ons gereserveerd. Dit gastenverblijf wordt beschreven met de woorden ‘Een droom komt uit’ en ‘Proef de sfeer van vroeger en geniet van de luxe van nu’.

Met hoge verwachtingen kwamen we gepakt en gezakt en voorbereid op diverse weerstypes na een trip van vier uur aan bij onze B&B en konden er onze wagen kwijt op een van de parkeerplaatsen vlak voor de B&B . Het gebouw straalt een echte retro-sfeer, je stapt a.h.w. terug in de ‘goeie ouwe tijd’ binnen. We werden vriendelijk onthaald en rondgeleid door gastheer Wout. Onder andere de formule met de ontbijtmand en het systeem van handdoekenverversing, etc. werden toegelicht zoals beschreven op de website.

Ondanks de moderne badkamer met inloopdouche viel de inrichting van gastenverbljf ‘Droom’ ons toch al vlug tegen. De badkamer is proper maar zonder daglicht en we zagen geen haakjes of legplank bij de douche. Aan de wastafel vonden we geen stopcontact en ook is er geen haardroger aanwezig. Bij het ontsteken van de verlichting slaat een motortje aan voor luchtcirculatie. De inrichting van het zitgedeelte/woonkamer is bijzonder vintage wat we op zich best oké vinden. De ‘sfeer van vroeger’ wordt waargemaakt maar de ‘luxe van nu’ vonden we er amper terug. De aftandse meubeltjes met ouderwets geurtje bieden amper zitcomfort en de tv met dvd speler blijkt een mini schermpje waar je vlakbij met gaan zitten om iets te kunnen zien. De leefgeluiden van de bovenburen hoor je erg goed. Ook de netheid van de zitkamer beviel ons geheel niet, zo troffen we troffen allerlei kruimels in het zeteltje onder een schapenvel en op de kast een laagje stof met een dode spin. Op meerdere plekken waren er kleine stofnetten. In het slaapgedeelte bevindt zich een ingewerkt bed (of hoe noem je zoiets) waar je op bijzondere wijze langs de achterkant moet inklauteren omdat er langs de zijkanten geen plaats is. We merkten in alle gedeeltes van het gastenverblijf een bepaalde, niet te beschrijven geur, die voor ons storend was.

Langs het koertje naar de tuin zagen en roken we een paar overvolle afvalcontainers, niet fijn. In de mooie, rustige oude tuin troffen we al meteen een pakket hondenpoep aan. Helaas niet van een klein hondje. Ook als hondenliefhebbers is dat voor ons storend en onaangenaam. Het tuinmeubilair kon ons niet verleiden om er gebruik van te maken wegens vervuild, rommelig en versleten. Deze authentieke tuin zou een echte troef zou kunnen voor deze B&B maar lost die verwachting niet in wegens verwaarloosd.

Een sfeer van authenticiteit naar vervlogen tijden is mooi als concept maar dat mag niet ten koste gaan aan comfort, zorg en netheid. Als gasten willen we ons behaaglijk en comfortabel voelen in onze vakantieverblijf en dat kon deze B&B ons totaal niet bieden.

We troffen een financiële regeling met de eigenaars, stapten de auto in (zonder dat bagage er uit gekomen was) en vier uur later kwamen we na een verloren dag en ondanks een wrang gevoel toch blij weer thuis. Alhoewel vele andere gasten het uitgebreid deden, zullen wij deze B&B niet aanbevelen.

een echte aanrader!

Peter, 11-8-2017

Het is een sfeervolle b&b. We mochten in 'lucht' bivakkeren. Dit is ons goed bevallen. Deze studio is ingericht in brocante stijl. Alleen dat was al genieten. Alles was netjes en schoon. Er is zelfs een klein balkonnetje, mét een zitje, bij deze studio. Eigenaren zijn zeer hartelijk. Het ontbijt was ronduit super.

Wat ons betreft: voor herhaling vatbaar!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Bed and Breakfast De Smederij Texel (Cocksdorp) in Texel, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Bed and Breakfast De Smederij Texel (Cocksdorp) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Bed and Breakfast De Smederij Texel (Cocksdorp) scoort een 9.18 uit 10 op basis van 224 reviews.