Camping Portofelice ****

WebsiteLink naar website

371 reviews over Camping Portofelice in het Nederlands

Super camping

P.van den Berg, 26-1-2018

Zonder bandje kom je de camping niet op. Prima en niet zoals in Kroatië en Spanje dat je caravan wordt leeg geroofd gezien er totaal geen controle is. Tussen 13:00 en 15:00 geen rijdende auto;s maar gewoon siësta, heerlijk. Gewoon regels die je na moet komen en geen gedoogbeleid. Geen vechtende Hollanders en/of Duitsers die de avond van te voren of s' morgens vroeg de handdoeken alvast op een ligbed(jes) gaan leggen bij het zwembad en vervolgens niet komen opdagen. Maar gewoon een ligbedje huren voor een goedkoop tarief.. Ja en vervelende personen worden uit het zwembad gezet en of van de camping. Is misschien even wennen voor sommige dat hufterig gedrag in Italië niet wordt getolereerd en dat je hierop wordt aangesproken. Echter genoeg campings in Europa waar ze het niet zo nauw nemen, Dit jaar gaan wij voor de 7x terug en wij zijn niet de enige.

Camping had iets weg van een strafkamp

H.Vermeulen, 17-1-2018

Voor mij de eerste ervaring met Italië maar wat een tegenvaller was dit !

Grote camping maar weinig plek, alles hutje mutje op elkaar. Lijkt wel een woonwijk met allemaal dezelfde straatjes met aan de kop alleen maar geparkeerde auto's.

Kom je met de eigen caravan? afkoppelen op straat en dan naar je plek duwen gewoonweg omdat je het campingveld niet opkomt met aangekoppelde caravan. Plaatsen zijn wel ruim en bijna alle plekken hebben ook schaduw. Sanitair is ook schoon dat is eigenlijk wel 1 van de weinige pluspunten van de camping.

Ligging: aan het einde van een industrieterrein.

Bij aankomst wordt je gelabeld met een bandje om je arm, sticker op je auto en worden gelijk even de gedragsregels doorgenomen. Dat begint eigenlijk al voor het inchecken dan komt er iemand vertellen waar je wel en niet mag parkeren. Parkeerplaats is parkeerplaats lijkt mij en ik stond lekker in de schaduw en heb dat zo gehouden.

Dan nog even over de regels: camping verlaten tussen 13:00 - 15:00 uur? vergeet het maar, hek gaat op slot !! Oja, heel consequent gaan ze niet om de middagrust want de restaurantjes en de bar blijven uiteraard open want de mensen hebben honger en kunnen het park niet af. Slim toch? Het ergste van deze middagrust vond ik wel het omroepsysteem die in alle talen nog even de regels uitlegt dan voelt het echt als een gevangenis in de zon.

Duiken, springen of met duikbril in het zwembad? vergeet het maar. Met je kind in het bubbelbad? vergeet het maar. 10 jaar of ouder? dan geen glijbaan meer ! Bedjes bij het zwembad en strand moet je huren ook zoiets belachelijks.

In de avond lijkt de camping het meest op een kermis compleet met gokhal en van allerlei dingen die je kan doen uiteraard tegen betaling zelfs het springkussen !! De hele avond herrie over de camping van het animatieteam dat ben je na twee dagen ook wel zat.

Dan raak je aan de praat met andere Nederlanders en kom je er achter dat er mensen zijn die hier al jaren komen, onbegrijpelijk aangezien er in de omgeving ook echt niks te doen is. Je kan elke dag naar het strand maar dan moet je eerst door een poort waar ze checken of je wel echt op deze camping thuishoort aan de hand van je bandje. Een soort vee voel je jezelf dan wat van weiland naar weiland begeleid wordt.

Als laatste kan ik vertellen dat het eten erg lekker is maar om dan toch weer even in de zeikmodus te gaan, voor het gene wat je krijgt te duur net zoals alles op deze camping. Uiteindelijk ook een paar dagen eerder weggegaan zodat we onderweg nog even konden genieten van Italië.

Kortom hier kom ik nooit meer !!

Mooie maar te drukke camping, tegenvallend zwembad

Fam. Van Duin, 29-8-2017

De accommodatie en De campingsanitair uitstekend. Schoon, netjes. De douches goed. eigen parkeerplaats voor de auto. Jammer dat we aan de weg, vlakbij zwembad en animatiepodium stonden erg druk en veel lawaai. De animatie begint en eindigd laat. (20.30 uur tot 23.00 uur). Hierdoor erg lawaaierig, in de avond niet rustig bij tent zitten. wordt veel georganiseerd door animatieteam. voetbal, tennis en volleybal liefhebbers is elke dag van 10 tot 12 uur les. de kinderen vonden het zwembad niks. Je mag niet duiken, springen, gekke sprongen maken. De glijbanen vielen tegen. Een tot 6 jaar ,ander tot 12 jaar. voor strandmensen is het goed vertoeven. Omgeving van de camping was weinig te doen.Voor leuke glijbanen kun je bij aquafollia terecht.Venetië is goed bereikbaar per boot vanaf punta sabbioni. Er is een grote supermarkt, campingwinkel aanwezig. Het eten op de camping is goed en lekker. Stadjes in omgeving bezoeken is lastig. Dit omdat ze siësta houden van 12.00 uur tot 17.00 uur

We hebben een aantal aanbieders voor Portofelice voor je op een rij gezet:

Dit is een top camping. Met ruim 500 plaatsen/accomodaties is het voor Italiaanse begrippen een middelgrote camping. Deze camping is strak georganiseerd met een duidelijk regelement. Zo zij. Er strenge regels in het zwembad waar iedereen aan gehouden wordt. Dat zorgt ervoor dat het voor iedereen een prettig en veilig zwembad is. Wel zo fijn. Badmuts trouwens niet verplicht. Er zit een grote supermarkt, restaurant, en winkel op de camping. De supermarkt is vrij duur. Op 5 km afstand zit een grote, goedkopere supermarkt. Het strand ligt tegen de camping aan en is bereikbaar via een bospad. Het animatie team is zeer uitgebreid, meertalig en professioneel. Er worden veel activiteiten georganiseerd voor groot en klein. Twee kunstgrasvelden aanwezig voor voetballers. Het park is zeer schoon, en wordt continu onderhouden door een team van 7 onderhoudsmensen.

Al met al hebben wij een supervakantie gehad hier. Dit was ons 7e jaar in Italië, waarbij we elk jaar een andere locatie gekozen hebben. Dit wordt de eerste keer dat we terug gaan naar dezelfde locatie.

super camping!

Fam. Nabuurs, 23-8-2017

Mooi aangelegde camping, veel groen, veel schaduw, goed onderhouden en zeer netjes. Zelfs het sanitair bij het zwembad was super schoon. Veel faciliteiten, maar omdat het geen grote camping is geen massaproductie. Auto's niet parkeren bij de standplaatsen maar dichtbij onder schaduw/hageldoek. Supermarkt en (afhaal)restaurant zijn prima. Leuk en enthousiast animatieteam.

Ligging is ook goed; 5 min. lopen naar het strand (met barretje) en 10 min. naar het dorpje met diverse winkeltjes en restaurantjes.

Zwembaden mooi en netjes, ligbedden huren lijkt in eerste instantie vreemd maar is eigenlijk ideaal, geen handdoeken-leggers, je bent altijd verzekerd van een plekje en je kunt het al maanden van tevoren online doen. Niks gemerkt van strenge badmeesters en de 2 glijbanen zijn exact gelijk, de enige reden dat er op leeftijd geselecteerd wordt is om de "kleintjes" te scheiden van de oudere (meer onbesuisde) jeugd. Prima zaak dus.

Ook de siësta was voor ons geen probleem; om 1 uur wat eten, daarna relaxen bij de caravan of naar het strand en het is zo 3 uur. Als je 's middags met de auto weg wilt moet je hem wel vóór 1 uur op de parkeerplaats buiten de slagboom zetten.

Paar kleine minpuntjes:

-Dorpje is op zich wel gezellig maar doordat er vooral sfeerloze appartementencomplexen staan oogt het niet zo. Caorle doet dat wel maar dan moet je met de auto.

-Lopen naar dorpje moet via onverlicht bospad of langs slecht verlichte weg, zonder voetpad waar behoorlijk hard gereden wordt.

-Muggen worden intensief bestreden maar helemaal vrij ervan is het helaas niet.

-Wifi was (in ons geval) niet best.

Afschuwelijk

Denise, 12-8-2017

Mobilhome gehuurd van touroperator. Wij hebben geen goede ervaring met het huren via organisatie's. Advies, huren via de camping zelf. Deze zijn kwalitatief meestal vele malen beter. Deze via touroperator, zeer gedateerd. Wij kwamen vanuit Kroatie camping Valkanela. Dezelfde prijs maar wat een luxe. Dit was daarom voor ons helemaal een shock.

Was leuk

Xo, 30-7-2017

De camping was goed zeker een aanrader met kleine kinderen. Maar voor pubers is er weinig tot niets te doen. Dat was wel jammer.

Top camping

M.w.m.b, 27-6-2017

Geweldige camping alles ie er wat je nodig hebt om een top vakantie te beleven

Leuke camping

petra, 17-9-2016

wij hebben hier eind aug 2 weken op de camping gestaan in de gloednieuwe stacaravans van een touroperator. Gezellige camping waar je niet het gevoel heb dat het heel druk is in het hoogseizoen. 's ochtends bij de broodjes hoef je dus ook niet in een lange rij te staan. Goede supermarkt waar je veel kunt krijgen. Animatie was prima. Vooral veel voetbal was er. Het strand was echt top. blijft lang ondiep en een groot zandstand ideaal voor de kleine kinderen. Restaurant was goed we hebben een paar keer gegeten op de camping, je hoeft niet lang te wachten en het eten smaakt prima. het zwembad is wat saai, je moet betalen voor de bedjes en er staat iemand bij de glijbaan die het verbied om kleine kinderen van de "grotere" glijbaan af te laten gaan, terwijl onze kinderen zelf van glijbanen af gaan die wel 3x langer zijn.

Heerlijk

Karin, 17-9-2016

Vanaf de camping, via een bospad ben je zo op het strand. Er is van alles en nog wat te doen voor kids tot 12 jaar. Helaas zijn de italianen erg van de siesta en gaat dus alles dicht aan het begin van de middag (tussen 13.00 en 15.00 is het zwembad dicht) Voor de rest is het een prima camping waar genoeg te beleven is, ook in de avond. Het sanitair wordt ook zeer regelmatig gepoetst.

We hebben een aantal aanbieders voor Portofelice voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Portofelice in Eraclea Mare (Venetiaanse Kust), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Portofelice zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Portofelice scoort een 8.31 uit 10 op basis van 425 reviews.