Kassandria (Kassandra-Chalkidiki)

Vakantie in Kassandria (Kassandra-Chalkidiki)

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Kassandria (Kassandra-Chalkidiki)

Reviews over Kassandria (Kassandra-Chalkidiki)

• 7Hillie en Andries14-11-2011

Pittoresk dorpje.

Chanioti is een klein en zeer pittoresk dorpje in Halkidiki gelegen op de eerste van het schiereiland tand op slechts een 60 minuten rijden van de noordelijke hoofdstad van Griekenland Thessaloniki._ Het dorp beschikt over hotels met alle noodzakelijke faciliteiten, talloze restaurants en traditionele tavernes. Wordt gekenmerkt door traditionele gastvrijheid door vriendelijke inwoners en kristalhelder water met veel groen.

• 8Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in januari 1988

• 7gerda14-09-2006

we waren in kriopigie op halkidiki .het was een fijne vakantie maar weinig grieks . er was veel nieuw bouw het was een prachtig strand en goed hotel .weinig nederlanders hoofdzakelijk russen en polen.

• 6Cultuur
    • 7Omgeving

Gereisd met vrienden in juni 2006

• 7I.D. van Dijk21-07-2006

Wij verbleven 1,5 km buiten polichrono (app. zephyros, incl. auto). Polichrono is een levendig plaatsje met goede voorzieningen. App. Zephyros (via Olympia) ligt op een heuveltop met een schitterend uitzicht op zee. Voor (kleine) kinderen is er net even te weinig speelruimte (zwembad heeft ruwe afwerking (?)), hetgeen voor nare blessures kan zorgen). Ideaal voor rustzoekers, midden in de natuur. Wij hebben dan ook 's avonds regelmatig vossen gezien. Het app. wordt verkocht incl. airco, echter hier moet wel naar gevraagd worden bij de eigenaresse, die vervolgens net doet of dr neus bloed. App. zijn verder prima ingericht voor een rustige en conf. vakantie.

• 8Cultuur
    • 8Omgeving
    • 7Stranden

Gereisd met familie in juli 2006

• 9G.H.Peijer17-07-2006

Kassandra is een groen en heuvelachtig schiereiland.Het ligt op één uur rijden van de grote plaats Thessaloniki.Het is een leuke vakantiebestemming,met in het oosten de erg rustige badplaats Nea Skioni en in het westen de wat drukkere plaatsen Afitos,Kalithea, Kriopigi,Hanioti en Pefkochori.In Pefkochori is het Griekse leven nog erg voelbaar. Veel Grieken hebben hier hun tweede huisje of appartement.Vooral in het oude gedeelte boven de mainroad is het goed toeven. Daar bevindt zich het oude dorpspleintje met in de hoek de taverne van Thomas en zijn familie.Hier kan je onder het genot van een hapje en een drankje de gastvrijheid van de Grieken ervaren.Wij verbleven in appartement Olympia op 200 m.lopen van het oude pleintje.Het telt 9 kamers met een leuk zwembad.De ligging is ook erg centraal.Al met al, voor ons was het weer een heerlijk verblijf in Pefkochori.

• 8Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 9Omgeving
    • 8Stranden

Gereisd met partner in juni 2006

• 8Tonny21-05-2006

Wij waren van 3-10 mei in het plaatsje Pefkohori op het schiereiland Kassandra in het noorden van Griekenland in het appartement Olympia van Olympia reizen. Goede rustige ligging in het oude dorp en toch vlakbij zee. Netjes, ruim en schoon met klein keukentje. Het weer viel tegen, wij vonden het te fris om op het strand te liggen, maar we hebben heerlijk gewandeld en gegeten. Vooral het visrestaurant aan het einde van de boulevard is super (blauwe stoeltjes) aardige bediening en kwaliteit. Het uitgaansleven is in deze periode nog helemaal niks. Wij hebben een auto gehuurd (zelf doen in het dorp in de hoofdstraat bij budget rentacar, veel goedkoper!!) en hebben ook Sithonia bezocht en een vrouwen klooster in Ormylia. Deze rit staat in het ANWB boekje over deze streek, zeer de moeite waard.... Wij gaan zeker weer naar Griekenland maar dan wat later in het seizoen.

• 8Cultuur
    • 9Omgeving