Vakantiehuis Le Petit Chaillot

Met jonge kinderen

Mega aanrader!

Bram en Griet
9-10-2018

Wij waren te gast in een safaritent met onze dochters van 8 en 10. Wij vonden het alle vier super!

De tuin biedt zalige schaduwplekjes om te vertoeven op een warme dag. De konijntjes, kippen en geitjes, de honden, de paarden, … zijn een plezier voor dierenliefhebbers.

De tent is prima uitgerust, ruim en heeft een groot terras. ’s Morgens voor een groot deel nog in de schaduw, ’s avonds koelt de tent prima af. Het privé sanitair is ruim genoeg en heel net.

Het zwembad ligt tussen velden aan de ene kant, groen aan de andere kant en je kan er heerlijk vertoeven onder een afdakje. Er is altijd genoeg plaats en je vindt er zowel rust als gezelligheid.

Twijfel niet om mee aan te schuiven aan tafel, het eten is top! Yong Soo kookt met liefde en pure ingrediënten. Verwacht geen doorsnee maaltijden, maar echt lekker eten met een eigen twist – ook voor de kinderen.

Naast al dit, is er één iets dat deze plek echt uniek maakt: het gezin Stol zelf. Hun authenticiteit is enig, je voelt je echt welkom en er is steeds tijd voor een babbeltje. Hun humor is aanstekelijk en de warmte komt niet enkel van de zon :-)

Mira en Yong Soo, jullie hebben hier werkelijk een parel van een domein. Dàt, samen met jullie gezin, maakt van Le Petit Chaillot een enorme aanrader.

PS Jullie postkaart hangt naast het bed van de jongste dochter. Dat zegt eigenlijk al genoeg…

Genieten en zeer kindvriendelijk!

Neeltje & Michiel
7-10-2018

We hebben een super mooie tijd gehad bij le Petit Chaillot. De kinderen hebben veel gespeeld op de speelweide en in de speelschuur met andere kinderen. Daardoor konden wij ook een beetje bijkomen. Het is een knusse en rustige plek om heerlijk bij te komen. De huisjes zijn erg ruim van binnen en zijn voorzien goede bedden (belangrijk!). Het zwembad is fijn met mooi weer en veilig afgeschermd voor de kleintjes met een hek. Kortom: le

Petit Chaillot is echt een aanrader!

Fantastische vakantieplek!

Bjorn en Liona
22-9-2018

Een fantastische plek voor jong en oud. Met heel veel plezier kijken wij terug op een heerlijke vakantie op le Petit Chaillot. Eigenlijk kunnen woorden onvoldoende beschrijven wat een fijne energie het prachtige terrein van le Petit Chaillot heeft. De prachtige natuur in combinatie met de kleinschalige en intieme sfeer overtroffen onze (toch wel vrij hoge) verwachtingen.We verbleven in La Cave een ruime, schone en sfeervolle gite (veel te groot voor ons 3tjes ;). Ons zoontje van 5 kon veilig en ongeremd spelen (ook met de andere kinderen) op het terrein met de dieren, de tafelvoelbaltafel, de schommel etc. Hierdoor hadden wij volop de tijd en ruimte om zelf ook te kunnen ontspannen. De omgeving heeft voldoende gelegenheid om op pad te gaan, maar als je nergens naartoe gaat kom je de dagen ook heerlijk door. Zeker als je aan kon schuiven bij de fantastisch verzorgde table d'hotes. Daar hebben we enorm van genoten.

Aanrader dus!

Kind happy, ouders happy

Marloes, Ron & Bo
15-9-2018

Laatste dagje vakantie en nog heerlijk aan het genieten. Heel kindvriendelijk en “oudervriendelijk”. Zeer ruim huisje, van alle gemakken voorzien (ruime keuken & badkamer, slaapkamers etc.). Brood was heerlijk! We komen zeker een keer terug!

Top vakantie op een hele mooie plek!

Merijn en Carel
13-9-2018

Twee hele goede weken gehad met drie kleine kinderen. Zeer gastvrije eigenaren, mooie, schone en kindvriendelijke gite. Kinderen hebben eindeloos op het speelveldje gespeeld met andere aanwezige kindjes. Dagelijkse broodservice, zwembad en table d'hote maken het vakantiegevoel compleet.

Relaxte en ongedwongen plek voor kind èn ouder

Noortje Van de Voorde
11-9-2018

Wat hebben we hier een heerlijk verblijf gehad!

We hebben het als heel relaxed en ongedwongen ervaren. Héérlijk gegeten, vooral de Koreaanse BBQ en de pizza-avond zijn echte aanraders! Het weer zat ook ontzettend mee en door de schaduw van de grote beukenboom, konden we daardoor heerlijk buiten blijven leven. Zonder boom was het anders veel te heet geweest.

Mira en Yong-Soo hebben oog voor detail; een fles wijn en bonbons op het ouderlijk bed en een knuffel en lolly op ieder kinderbed.

Handdoeken, ........niet verwacht, een daardoor erg fijn om die wel aan te treffen.

Ieder huis heeft ook zijn eigen wasmachine, die je vrij mag gebruiken zonder daarvoor extra kosten te betalen. Erg goed, temeer je voor zo'n faciliteit meestal juist wel moet bijbetalen! Mira en Yong-Soo snappen wat gastvrijheid inhoudt!

Het domein is een erg fijne plek voor de kinderen èn voor ons! Ik heb sinds het ouderschap niet meer zoveel gelezen!

Teleurstelling

Marloes Govers- de Boer
10-9-2018

Wij verbleven in gite La Mare, een ruime schone gite met een goed terras. Groot pluspunt was de wasmachine in de gite. Er was veel speelruimte voor de kinderen.

Bij binnenkomst echter al een behoorlijk "reglement" om de oren geslingerd (inclusief het verwijderen van vieze kinderhandjes op de ramen bij vertrek, terwijl je extra kosten betaald voor de schoonmaak). Zwembad was groot, maar slecht onderhouden. Het water stond te laag en de randen waren vies. De eigenaren zijn niet erg gastvrij. Table d'hôte vond ik prijzig voor wat je kreeg (BBQ), behalve de Koreaanse versie, die was erg goed. De aanvang voor de kinderen was om 18:00uur, erg vroeg wat ons betreft. Bij het pizza maken mocht mijn dochter niet teveel olijven pakken en mijn zoon mocht geen 2e pizza (terwijl ze niet al te groot waren). Verkeerde bezuiniging naar mijn mening. Ponyrijden kost geld. Stroomdraad bij paarden, werd niet gemeld. Wij hadden er meer van verwacht.

Yong Soo en Mira Stol, Eigenaar, 23-9-2018

Het spijt ons Marloes, te lezen dat jullie de vakantie bij ons vonden tegen vallen. We merkten al bij jullie aankomst, samen met jullie vrienden in de andere gite, dat het niet was wat jullie verwachtten. Jullie vonden het te druk bij ons met de 6 gezinnen. Jullie zeiden ook dat jullie niet hadden gedacht dat er bij ons alleen gezinnen met kinderen zouden zijn.

Daarmee was het niet wat jullie verwachtten en die teleurstelling is helaas bij zowel jullie als jullie vrienden steeds leidend gebleven voor jullie vakantie. Dat maakte de sfeer er in die week ook niet leuker op, wat voor iedereen jammer is. Jullie kinderen hadden overigens wel leuk aansluiting bij alle andere kinderen. Ik ben ervan overtuigd dat jullie dochter maar vooral jullie zoontje van 4 het fantastisch vond.

Uit het overgrote merendeel van de reacties die we krijgen blijkt gelukkig dat onze gasten het hier heerlijk vinden, veel komen er terug, maar we kunnen het niet iedereen naar de zin maken helaas.

Zeer fijne vakantie in rustige omgeving

familie Aerts-Marsoul
8-9-2018

Deze plek werd ons aangeraden door familie, en stelde ons niet teleur. Rustige ligging, ruime gîte La Cave ( mét schaduw-boom, niet te versmaden tijdens de felle middag-zon) , lieve gastheer en -vrouw.

Voor ons is recupereren zeer belangrijk op vakantie, dus wij waren heel tevreden om goede boxspring-bedden te vinden in alle kamers. Ook de eigen wasmachine hebben we nog niet vaak gezien in een vakantie-gîte !

Ruim zwembad waar de kinderen niet weg te branden waren, voldoende zitruimte in de schaduw. Fijne uitstappen mogelijk, zowel dichtbij ( Mouton village, Vallée des singes) als verder gelegen ( Saintes, Île de Ré, La Rochelle, Poitiers, Chateau de Rochefoucauld ) .

Onze oudste dochter had tijdens ons verblijf niet echt leeftijdsgenootjes, waardoor ze wat verloren liep. Mira had dat snel door en nam haar op sleeptouw bij de verzorging van de paarden, en gaf zelfs wat rijles: vakantie geslaagd.

Sla zeker de Koreaanse BBQ niet over !

Enigste min-punt is de onduidelijkheid tussen BBQ (grote groepen) en table d'hôte (kleine groepen), een opmerking waar Mira en Yong-Soo rekening mee gingen houden.

Geen aanrader

Thomas Balm
4-9-2018

We hadden hoge verwachtingen voordat we hier heen gingen omdat we wat recente reviews hadden gelezen icm info van de site.

Pluspunten van Le Petit Chaillot: - Ruime schone Gites met groot terras met voldoende faciliteiten, goed bed, heerlijke Koreaanse avond met enorm lekker eten.

Minpunten: Niet gastvrij en de table d'hotes wordt er doorheen geramd. 6 uur moesten de kinderen eten, er werd niet beleefd gewacht op mensen die nog zaten te eten met tafel afruimen. veel te veel regels etc., vies en niet goed bijgevuld zwembad (aanslag op de liner), moesten vaak zelf zwembad schoonmaken. veel te weinig plek bij het zwembad om alle gasten te herbergen. Niet veilig voor ondernemende kleine kinderen die zomaar de schuur in kunnen lopen waar veel rommel staat. Slecht onderhouden plaatsen, zoals kampvuurplek. We hebben dan ook geen marshmallows geroosterd zoals op de site aangegeven. Paardrijden en andere extras kosten geld.

Yong Soo en Mira Stol, Eigenaar, 23-9-2018

Het spijt ons Thomas, te lezen dat jullie de vakantie bij ons vonden tegen vallen. We merkten al bij jullie aankomst, samen met jullie vrienden in de andere gite, dat het niet was wat jullie verwachtten. Jullie vonden het te druk bij ons met de 6 gezinnen. Jullie zeiden ook dat jullie niet hadden gedacht dat er bij ons alleen gezinnen met kinderen zouden zijn. Daarmee was het niet wat jullie verwachtten en die teleurstelling is helaas bij zowel jullie als jullie vrienden steeds leidend gebleven voor jullie vakantie.

Wat betreft de opmerkingen over het zwembad: dit wordt iedere ochtend schoongemaakt en heeft er het hele seizoen strak blauw en helder bij gelegen. De rand van het zwembad toont inderdaad een verkleuring die helaas niet meer weggaat maar ook niet afgeeft. Wel is het zo dat door de extreme droogte deze zomer er gedurende de dag meer blad in viel dan normaal. De droogte was overigens ook de reden dat we geen kampvuur konden doen, dit was te gevaarlijk deze zomer.

Geweldig!

Marloes van Wijk
3-9-2018

Alle verwachtingen die we hadden zijn overtroffen! Rust, ruimte, natuur, kindvriendelijk, dieren, kleinschalig, zwembad voor groot en klein, goed gezelschap, heerlijk eten en goede, schone accommodatie met alles wat je nodig hebt.

Wij zaten een week in safaritent La Vue, met een prachtig uitzicht omringd door de paarden die achter en naast de tent langs lopen. Even helemaal weg en kunnen uitzoomen. We zijn echt tot rust gekomen.

Gezelschap was er genoeg, andere Nederlandse gezinnen met kindjes van dezelfde leeftijd, wat enorm goed klikte. Er was alle ruimte en speelgelegenheid voor de kids. Ze konden echt hun eigen gang gaan. Vrijheid voor hen, maar ook voor de ouders.

De table d'hote die aangeboden werd, was voortreffelijk. We hebben 4 x mee gegeten.

Top locatie, super gastvrij, met aandacht voor iedereen! Zeker een aanrader! Mira en Yong Soo, Chloe en Indy enorm bedankt!

Yong Soo en Mira Stol, Eigenaar, 23-9-2018
Dankjewel voor je lieve woorden Marloes. Heel fijn om te lezen dat jullie zo genoten hebben bij ons en het leuk vonden in onze nieuwe safaritent. We moeten wel bekennen dat we een beetje nerveus waren toen we hoorden dat je man chefkok van beroep is. Dan is het toch wel een extra compliment dat jullie alle keren hebben mee gegeten en het zo lekker vonden.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Le Petit Chaillot in Sepvret, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Le Petit Chaillot zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.