Camping Park Albatros Village

Score uit 1986 reviews

• 7.5Eetgelegenheden
  • 8.1Staat v/h sanitair

Zoover silver Award 2019

We hebben een aantal aanbieders voor Park Albatros Village voor je op een rij gezet:

• Aan zee
  • Animatie
  • Kinderopvang
Meer camping info

In het Italiaanse Toscane ligt een van de grootste familiecampings van de regio: Park Albatros. Dit is een echte vakantiebestemming voor het hele gezin. De camping is van alle gemakken voorzien, zodat je tijdens je vakantie nergens omkijken naar hebt. En de kinderen? Die hebben de tijd van hun leven. Wil jij deze zomer ook op vakantie naar Park Albatros in San Vincenzo? Lees dan met ons mee.

Familiecamping Park Albatros ligt aan de Etruskische kust, vlakbij San Vincenzo. De camping beschikt over een privéstrand, op ongeveer 800 meter lopen. Het landschap om de camping heen bestaat voornamelijk uit landbouwgrond, maar de camping zelf is groen en bosrijk. Een warme Toscaanse zomer breng je hier door in de zon én de schaduw.

Park Albatros is helemaal ingericht op families. Zo vind je op de camping drie ondiepe lagunebaden, speciaal voor de allerkleinsten. Ook zijn er twee diepe zwembaden, die erg in trek zijn bij de wat oudere kinderen. Zij vermaken zich ook heel goed op het avonturenparcours van de camping. Hier klimmen en klauteren ze als apen door de bomen heen.

Willen je kinderen andere vakantievriendjes leren kennen? Dan lukt dat ze zeker in de miniclub of in de avond tijdens de minidisco. En anders staat er ’s middags en ’s avonds altijd een animatieteam voor ze klaar. In het hoogseizoen kunnen ze helemaal los gaan op het springkussen dat dan is opgezet. Verder vind je op de camping volop sportieve faciliteiten als een voetbal- en volleybalveld, tafeltennistafels en een jeu de boules baan.

Er is een centraal plein op Camping Park Albatros met onder andere een supermarkt, ijssalon en een bar. Ook vind je hier verschillende restaurants waar je à la carte kunt eten. Een Italiaanse pizzeria mag daartussen natuurlijk niet ontbreken. Geniet van een heerlijke steenovenpizza of een portie pasta met een glas wijn erbij. Voor de snelle hap is er een snackbar aanwezig en in het hoogseizoen wordt er ook regelmatig een gezellige avondmarkt georganiseerd waar van alles te doen is.

Accommodaties

Wil je het liefst op een luxe zonvakantie? Boek dan een van de stacaravans op Park Albatros. Er zijn verschillende typen stacaravans beschikbaar. Alle stacaravans op Park Albatros beschikken over airconditioning en een eigen veranda met barbecue. De luxere stacaravans hebben ook nog een eigen vaatwasser en televisie met Nederlandse zenders. Bedlinnen en handdoeken zitten bij de prijs inbegrepen. Hou er wel rekening mee dat huisdieren niet zijn toegestaan in de accommodaties. Naast in een huuraccommodatie kun je hier ook verblijven met je eigen tent of caravan. Dan kun je met een gerust hart je trouwe viervoeter meenemen, aangezien huisdieren op het terrein wel zijn toegestaan.

Reviewers op Zoover geven aan dat de camping ruim opgezet is, maar ook flink groot is. Wil je voorkomen dat je lang moet lopen naar het zwembad? Geef dat dan aan tijdens je boeking. Een fiets huren of gebruik maken van het treintje dat over de camping rijdt in het hoogseizoen is ook mogelijk.

Ligging van Park Albatros, San Vincenzo

Park Albatros ligt in een centraal gebied in Toscane, vlakbij veel bezienswaardigheden. De stad San Vincenzo ligt op een steenworp afstand en is erg geschikt om een dag naartoe te gaan. Ook ligt de camping vlakbij Piombino, waar je de boot naar Elba kunt pakken. Vrijwel de hele kustlijn in de buurt van Park Albatros bestaat uit zandstrand. Er zijn dus ook mogelijkheden om wat verder weg naar het strand te gaan.

Het dichtstbijzijnde vliegveld ligt in Pisa, op ongeveer 90 kilometer afstand. Vanuit Utrecht is het ruim 1.400 kilometer rijden naar deze vakantiebestemming in Toscane. Zin om een excursie te maken naar een grote stad in de buurt? Bij Park Albatros regelen ze onder andere excursies voor je naar Rome, Elba en Florence.

Wil jij nu je zomervakantie naar Park Albatros boeken? Let’s go!

1986 reviews over Camping Park Albatros Village

• 4M Rijnbeek16-08-2020

'In augustus niet heen gaan''

De 2e week van augustus was het erg druk. We hoorden verhalen van 70% maar dat was niet tijdens onze week. In de middag moest je vaak een half uur wachten om te kunnen zwemmen, de activiteiten voor de kinderen waren allemaal al vol. Ook de stacaravan was niet hoe de foto's op de website er uit zagen. De jongen van de camping zei: '' deze huisjes hebben we helelemaal niet op deze camping hahah "" Waarschijnlijk in het voor of na seizoen een prima camping maar niet in augustus.

• 4Eetgelegenheden
    • 3Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2020

• 8Raff12-08-2020

Mooie camping

Wat een mooie grote camping! Toen we eind juli aankwamen was de camping idd voor 70% bezet wat ze ons meerdere malen hadden beloofd maar daar kwam de tweede week steeds meer verandering in. Het werd steeds drukker! Veel Italianen en veel groepen jongeren. De ligbedjes bij het zwembad stonden niet meer 1 meter uit elkaar en er kwam een rij om het zwembad in te komen ( was beloofd dat er geen beperkingen bij het zwembad zouden zijn)

Onze stacaravan van human was perfect keurig netjes en compleet Prachtige stranden in omgeving zoals baratti en vada Leuke kleine toscaanse plaatjes om even door heen te wandelen heerlijk Ook populonia is een aanrader! Het terras was niet echt gezellig elke avond muziek wat niet om aan te horen was vreselijk Jammer dat de covid regels niet meer werden nageleefd in de tweede week dit was voor ons echt een groot minpunt Verder topcamping....wij hebben genoten!

• 8Eetgelegenheden

• 8CHP11-08-2020

Pachtig maar kom niet in augustus!

2 weken. Laatste week juli perfect. Niet te druk. Wil hier echt niet zijn als alles volgeboekt. Mooi/ verzorgd complex. Mooi chalet (Tahiti) op zeer ruime plek. 2e week stuk minder. Niks 70% bezetting. 100% en overbezetting. Weekenden volgegooid met Italianen. Wachtrijen om bij zwembaden te komen. Daar hebben we niet voor geboekt en betaald! Centrale plein is leuk, maar is enige plek om "gezellig" naar toe gaan. Door wifi overbezet door ouderen en kinderen. Houden plekken bezet voor mensen die iets willen drinken. Helaas alle drank (bier, wijn, cocktails, ect) in plastic bekers. Bah. Leuke aparte bar zou geen overbodige luxe zijn. Zwembadcomplex mooi en goed bijgehouden. Helaas 2e week keiharde muziek bij grote zwembad. Veel leuke steden/ tripjes op grotere afstand. Weinig gezellige stadjes met leuke boulevard om 's avonds naar toe te gaan. We hebben ons echter prima vermaakt.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2020

• 8Shirley Tan07-08-2020

Prima park met veel faciliteiten en mooie omgeving

We hebben het prima gehad. Blij dat bezetting 60% was en niet meer. Men liet dagjesmensen toe bij het zwembad waardoor het soms erg druk in het water was. Giotto Plus nr5: goede plek: veel schaduw, rustig en ruime stacaravan. Wifi bundels niet te koop. Alleen Wifi bij bepaalde punten. Take-Away: bestelsysteem was handig. Alleen kwaliteit eten was wat minder. Park personeel: servicegericht. Alleen inchecken duurde erg lang. Supermarkt= ideaal! Voor verse vis is Coop (10 min) verderop een aanrader. Strand: niet heel bijzonder (20 min lopen). Geen horeca op strand. Tip: ga naar Spiaggia di Baratti (7 min rijden). Leuke bartent en inktvis kiosk. Ligbedden en parasols te huur. Waterfietsen en suppen mogelijk. Omgeving: zoveel moois als Pisa, Siena, Florence, Piombino, Volterra, Massa Marritma, Survereto

• 8Eetgelegenheden

• 8Vness06-08-2020

Goed verzorgde groot park, maar het kan beter.

Goed verzorgde camping. Goed verzorgde huisjes. Prima plaatsen zowel drukkere als rustige afgelegen plekken. Suoermarkt is oké. Maar wij deden boodschappen bij de penny. Lekkere broodjes daar. Alles wordt netjes bijgehouden. Voor kleine kinderen is dit een paradijs. Vanalles te doen van grote speeltuin tot klimpark, huur van skelter, etc. Voor tieners is er een disco. Dit jaar dicht vanwege corona. Voor volwassenen iedere avond een band. Maar wel altijd dezelfde soort muziek. Vreselijk. Hier kan echt eea verbeterd worden. Hoger podium, dansvloer en meer afwisseling in amusement. Dit zijn wij gewend van andere grote campings. Bediening is nors onvriendelijk en slecht georganiseerd/ te weinig personeel. Lopen daardoor inkomsten mis. Zee is te ver weg. Treintje dat op en neer rijdt zou geen overbodige luxe zijn. In de omgeving niet veel te beleven. Piombino, polulonia, San Vincenzo, Suvereto zijn oké voor een keer.

• 4Jeroen06-08-2020

Eenmalig

grote camping die volgens de gasten die hier al vaker waren geweest "extreem rustig" was. Wij vonden het echter nu al redelijk druk, nog net niet te druk. We hadden een safaritent L en deze is ons veel beter bevallen dan de safaritent XL die we de 2 weken hiervoor hadden. Deze tent was nieuw, dus geen gebreken. En redelijk schoon. Mooie grote veranda met loungeset (inclusief kussens). Zwembaden prima. Wel veel van hetzelfde met ondiepe baden. Mag nog wel wat meer bij voor de wat oudere jeugd. Restaurant ronduit slecht. Afhaal redelijk maar wel erg prijzig. Strand in de buurt, dat is top. Verder in de nabije omgeving erg weinig te doen met Kids. Entertainment/animatieteam erg matig. Helemaal als we dit vergelijken met Norcenni. Daar was het top. Wij zullen hier niet meer naar toe gaan.

• 4Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2020

• 7Chantal03-08-2020

Leuk voor jonge kids

Mooie camping zeer schoon mooie zwembaden zeker voor jonge kinderen. Zee mooi 20 min lopen, maar een heerlijke week gehad, take away niet te pruimen, totaal geen spaak dus weggegooid geld, restaurant lekker !

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2020

• 10Rob19-07-2020

Volgend jaar weer

Top camping! Perfect voor gezin met kinderen. Sommige reviews niet te begrijpen, zullen wel zeurpieten zijn in het dagelijks leven.

• 10Eetgelegenheden

• 7Marchella D19-07-2020

Leuk en verzorgd park maar weinig voor tieners

Het park is erg netjes en schoon; alles wordt goed bijgehouden. Vanwege corona is er maar 70% van de normale bezetting toegestaan. Er is dus voldoende plek bij het zwembad. Wij zaten in een oudere stacaravan van Gustocamps; het was schoon, netjes maar klein. Je kon bijna geen koffers kwijt. Er zijn drie slaapkamers. Het tweepersoonsbed lag totaal niet lekker. Matras had een plastic laag en was keihard, het stond niet stabiel en bij draaien ging het alle kanten op. Keuken was schoon, alles is aanwezig om een maaltijd op tafel te zetten. Badkamer was ook schoon, de douche heeft een goede straal. De supermarkt op het terrein heeft alles, vers gebakken brood is er de hele dag; behalve tussen 13:00 en 15:30 want dan zijn ze gesloten. Is wel wat prijzig. Voor de rest bijna geen entertainment voor (jong) volwassenen; misschien vanwege corona. En in de buurt is er niets te doen. Strand is een 15 min lopen.

• 10Daniëlle08-06-2020

Top camping!

Wij komen hier eigenlijk al jaren.. En elk jaar bevalt het ons weer super! Lekker eten bij de restaurants, ontzettend lekker schepijs. De supermarkt op de camping is altijd netjes en schoon als je nog iets bent vergeten of snel moet ophalen kun je het hier altijd krijgen. Animatie is altijd ontzettend leuk en goed! Op het pleintje bij de winkeltjes en bar etc kun je avonds heerlijk zitten met live muziek. Ook is er een disco voor de jeugd. De zwembaden zijn top, afwisseling met diepe zwembaden en ondiepe zwembaden waar je lekker in kan liggen door het foam wat er in zit. De wc's en douchehokken worden altijd goed schoon gemaakt en zien er ook fris uit. De beveiliging die rond rijd op de camping avonds geeft mij altijd een heel fijn en vertrouwd gevoel. Ik zie vaker mensen klagen over de grote, maar ik vind dit persoonlijk erg meevallen, je went er ook wel aan! Leuke plekjes in de buurt waar je naar toe kunt rijden.

• 10Eetgelegenheden

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1 km, 12 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandDonker
  • Strand faciliteitenGratis parasols, Gratis strandbedden

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)

• Aantal cafés2

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Express check-in & check-out
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Casino
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Informatie voor trips, Kluis, Krant, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• Autovrij parkJa