Praia

We hebben een aantal aanbieders voor Praia voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Praia voor je op een rij gezet:

Reviews over Praia

• 5Hugo26-02-2018

We zullen hier niet terugkomen

We zaten in hotel Perstana Tropico, met uitzicht op het melaatsen-eiland, gelegen in de ambassade buurt. Helaas ligt het dichtstbijzijnde stadsdeel op een plateau ca. 40 meter boven het hotelniveau en bereikbaar via een onverlichte steile trap of via een omweg. Voor dit stadsgedeelte, met de nodige restaurantjes, wordt aangeraden om er niet 's avonds in het donker rond te lopen. Het stadscentrum van Praia ligt op ca. 20 minuten lopen van het hotel en ligt ook op een 40 mtr. hoger gelegen plateau. We hadden hier iets mooiers verwacht in het oude centrum het is er nogal een rommeltje. Verder wordt er in de baai en op het melaatsen-eiland een erg groot hotel gebouwd door een firma uit Macau en dat word dan incl. een Casino, verwachtte oplevering 2020, het openbare strand wordt hierdoor voor 50% opgeofferd. Let wel, er staat hier altijd een fikse frisse wind die het wandelen onaangenaam maakt.

• 6Sfeer in stad
    • 5Omgeving
    • 4Zorg voor natuur
    • 5Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd met partner in februari 2018

• 8Jacqueline20-12-2013

Dé multiculturele stad van Kaapverdië...

Tijdens onze rondreis over de Kaapverdische eilanden hebben wij Santiago als het meest multiculturele eiland ervaren. Praia als hoofdstad van Santiago is daar een typisch voorbeeld van. Het krioelt er van verschillende Afrikaanse en niet-Afrikaanse rassen en culturen.

Praia is tevens de grootste stad van de Kaapverdische eilanden en wellicht ook de drukste. Deze drukte hebben wij destijds wel als gezellig druk ervaren, al leek de stad helaas niet altijd en overal even veilig (maar welke grote (hoofd)stad is dit nu wel?)

In de stad zijn een aantal leuke restaurantjes, terrasjes en barretjes te vinden en in de omgeving een paar heerlijke stranden...

• 8Sfeer in stad

• 6Sfeer in stad
    • 3Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in oktober 2011

• 7Desiree20-02-2011

Plateau van Praia: een prima plek om te verblijven

Wij verbleven in hotel Praia Maria op het plateau. Hoewel Praia geen wereldstad is kan je er prima een dag of twee doorbrengen. De markt is heel interessant, erg druk met veel exotische producten.

Ook de Sucupira market is best aardig om overheen te lopen, veel kleiding en toeristenzooi, maar toch wel aardig.

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 7Stranden

Gereisd met partner in januari 2011

• 3Ria Tervoert28-12-2009

rommelige stad

Praia is een rommelige drukke stad. er zijn een paar leuke baaitjes om te zwemmen en het oude gedeelte van de stad is gezellig druk. Het is echter niet al te veilig om 's-avonds over straat te lopen, er zijn echter voldoende taxi's die niet duur zijn. Het eiland Santiago is prachtig!

• 9Omgeving
    • 5Cultuur

Gereisd met partner in december 2009

• 8luisa miguel28-02-2009

praia do Tarrafal, fantástica

Adorei a praia do Tarrafal,na cidade da Praia gostei essencialmente da prainha, do Hotel Oásis Praiamar, do restaurante Beramar onde comi uns búzios deliciosos e umas garoupas, as pessoas tb são muito simpáticas!

• 6Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn
    • 9Stranden

Gereisd met partner in februari 2009

• 6Marc van Lanen28-12-2008

Saaie en grote stad op verder wel prachtig eiland

Wat me tegenviel aan Praia (als hoofdstad en veruit de grootste stad van de kaapverdische eilanden) is dat er nauwelijks vertier is. Er zijn, zeker in vergelijk met andere CV steden erg weinig restaurantjes/terrasjes of cafeetjes. Ook nauwelijks cultuur

Het eiland santiago is overigens wel prachtig, mooie ribeira's en veel wandelmogelijkheden. Maar in Praia niet lang verblijven zou ik zeggen.

• 5Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur

Gereisd met vrienden in december 2008

• 6Tomás Faria02-09-2008

Um cheirinho de África

A cidade é um pouco caótica e feia: vale sobretudo pelo centro (Plateau) e pela arquitectura de traça colonial preservada. É imperativo visitar a Cidade Velha e o seu Forte, viajar pelo interior e dar um salto ao Tarrafal, sítio estupendo apesar das más memórias da História. A comidinha é, em geral, muito boa.

• 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met familie in september 2007

• 10fabian gomes monteiro05-07-2006

het is een heel mooi land met een rijke cultuur en mooie stranden,en veel gastvrij heid van de bevolking ze bieden alles aan terwijl ze haast niks hebben.

• 10Cultuur
    • 10Stranden