We hebben een aantal aanbieders voor Sao Felipe voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Sao Felipe voor je op een rij gezet:

Reviews over Sao Felipe

Gemoedelijk dorp, vlakbij de vulkaan

Jacqueline
    24-12-2013

São Felipe is een gemoedelijk dorpje dat enerzijds een en al rust uitstraalt, terwijl er anderzijds ook best nog genoeg te beleven is.

Een bezoek aan de Cha das Caldeiras vulkaan is een hoogtepunt. Wij hebben dit met auto en chauffeur gedaan, omdat onze dochter nog te klein was om de vulkaan te voet te beklimmen (en daarvoor moet je overigens ook in het vulkaandorp zelf overnachten).

Wij hebben hier vooral ontzettend genoten van de enorme rust, die zo heel af en toe in een verlaten straatje voor maar heel even werd verstoord door een overgaande mobiele telefoon, maar al met al was ons verblijf op Fogo en in São Felipe een van de meest relaxte tijdens onze rondreis over de Kaapverdische eilanden...

Gereisd Met jonge kinderen in Sun Jul 19 1998 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Knus stadje

Marc van Lanen
    6-1-2009

De hoofdstad van het eiland Fogo. De hoofdstad Sao Felipe is een kleurrijke stad waar je veel oude portugese huisjes ziet.

Er zijn voldoende hotels en ook vrij veel restaurantjes waar je heerlijk kan eten.

Dé attractie van het eiland is natuurlijk de vulkaan. Vanaf sao felipe te bereiken per aluguer (vertrekken rond het middaguur bij de mercado municipal) in zo'n 2 uur.

Wil je de vulkaan beklimmen dan is dat helaas niet mogelijk vanuit sao felipe, daarvoor zul je moeten overnachten in Cha de Caldeira.

Gereisd Met vrienden in december 2008
Sao Felipe scoort een 8,5 uit 10, op basis van 2 reviews