Liginiac

Reviews over Liginiac

Rustige kindvriendelijke camping

Fam. Pallandt,
    9-12-2018

We hebben erg genoten van deze rustige camping, waar voor onze kinderen voldoende vermaak was. Erg fijn peuterbad. Speelbos, waar hutten gebouwd konden worden. Ruime staanplaatsen, waar een plek in de zon erg prettig is (plaatsen langs de bosstrook liggen in de schaduw, waardoor het op die plaatsen ook met ca. 25 graden toch nog fris was door gebrek aan zon) maar bij je boeking kun je je voorkeur aangeven. Net, schoon sanitair, ook voor de kleine jongens een urinoir op hoogte.

In de omgeving ligt het meer van neuvic waar je kan kiezen tussen een rustig strand en een strand met een grote speeltuin en een opblaashindernisbaan in het water (gratis 30 min per keer) Wat onze oudste zoon fantastisch vond.

Het was een heerlijke vakantie!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018
    Johan en Carla, eigenaar, 20-1-2019
    Bedankt voor de leuke revieuw. We hebben weer een nieuw activiteit ontdekt eind van het seizoen die we zeer binnenkort even zullen posten op onze blog op de site en op facebook.

Heerlijke vakantie

Yvette Lijnbach,
    1-9-2018

Wederom een super vakantie gehad . Mooie rustige camping, met grote staanplaatsen. Voor ieder wat wils, zwembad voor groot en klein waar hygiëne en water kwaliteit heel goed in de gaten gehouden word( fijn dat je niet in vies water of hoge concentratie chloor zwemt, speeltuin voor de kleintjes, tafeltennis 2x, volleybal veld, jeu de boules baan. Mooi nieuw en schoon sanitair, en barretje voor een ijsje of drankje. Een paar maal per week is hier frituur af te halen en met enige regelmaat worden er kip of pizza avonden georganiseerd. De kip is heerlijk en de pizza avonden gezellig onder elkaar pizza beleggen. Voor de kinderen wordt er iedere week wel wat georganiseerd smokkelspel, dieren geluiden spel in eigen bos, marsmellows bij het kampvuur. Maar kinderen vermaken zich ook prima met hun vakantie vriendjes doordat 99% Nederlandstalig is. De sfeer is gemoedelijk en zeer gastvrij . Ook in de omgeving is genoeg te doen en te zien.

Gereisd met partner in augustus 2018
    Johan en Carla, eigenaar, 20-1-2019
    Fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad. Inderdaad hebben we in hoogseizoen voornamelijk Nederlandse en Belgische gezinnen. In het laagseizoen is het nu door verschillende advertenties en boeken waar we in staan wat internationaler geworden.

Leuke kindercamping, omgeving matig

Annemarie,
    29-8-2018

Nette camping met ruime plekken. Sanitair was schoon en voldoende. Geen animatie, maar wel werden er wekelijks activiteiten aangekondigd zoals een pizza avond, volleybal of rivier wandelen (deels door gasten zelf georganiseerd). Erg leuk om aan mee te doen!

De omgeving was erg rustig, al snel 15 km (is een half uurtje!) rijden voor een supermarkt of pinapparaat (overal moet je met contant geld betalen). Meeste bezienswaardigheden waren ook op minimaal 45 minuten tot een uur rijden.

Zwembad is wat klein en naast het zwembad weinig ruimte of zelf even op een stoel de kinderen in de gaten te houden. Onze kinderen hebben dan ook bijna niet in het zwembad gelegen, maar vermaakten zich prima op de camping met alle vriendjes en vriendinnetjes of zwemmen bij het meertje op een kwartiertje rijden.

Door de kleinschaligheid met vooral Nederlanders is het snel en makkelijk contact maken. Voor ons prima voor een week, maar niet langer.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018
    Johan en Carla, eigenaar, 20-1-2019

Bedankt voor de revieuw en die 10 voor kindvriendelijkheid vinden we ook fijn. Wie had het vroeger op school niet voor een 7 gemiddeld gedaan alhoewel dat tegenwoordig op zoover laag lijkt. Het terras van het zwembad zijn we op dit moment aan het veranderen. We zijn een kleine camping en 20 jaar geleden helemaal van 0 af aan begonnen zonder geld. Ieder jaar wordt er wat gedaan en zo is langzaam de camping ontstaan. De stapjes zijn echter wel steeds groter geworden. Na vorig jaar het bijbouwen van een kleuterbad wat zeer goed ontvangen is en het plaatsen van vele stoeltjes bij het zwembad zijn we nu het terras aan het uitbreiden zodat er plaats is voor ligbedden.

Alleen maar even voor de duidelijkheid voor de lezer wat de supermarkten betreft het volgende. In onze aankomstbrief zijn alle winkelmogelijkheden genoemd. Op 9 km is er ook een Intermarche met slagerij erbij in Neuvic en 2 pinapparaten. We hebben ook een dorpswinkeltje op loopafstand die nu deze winter in andere handen is overgegaan en helemaal vernieuwd. Ook de slagerij in het dorp is overgenomen. Wat betreft de 5 supermarkten in Ussel zijn die 20 minuten rijden.

Heerlijke camping met leuke gasten én eigenaren!

Hans,
    27-8-2018

Prima voor gezin met 2 kinderen van 11 en (net) 14 jaar. Mooie omgeving , rustige camping, erg gezellig. Goed: pizza-avond, rivierwandelen, mountainbiken (o.a. met Johan), eigenlijk alles!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Een super camping,Het voelde als thuiskomen!

Joost Claesen,
    26-8-2018

Camping Chantegril is een goed onderhouden camping met ruime plaatsen voor je campeermiddel. Het sanitair is erg netjes en altijd schoon en ruikt de hele dag lekker fris.een mooi zwembad en een gezellige bar voor een koud biertje of wijntje om even te kletsen. Johan en Carla zorgen samen met Pien en Koen goed voor hun gasten. Meerdere keren per week kun je deelnemen aan een uitstapje en is er de mogelijkheid om mee te eten s’avonds. Wij komen graag nog eens terug! Mvg fam.Claesen

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018
Liginiac scoort een 7,4 uit 10, op basis van 9 reviews