We hebben een aantal aanbieders voor l'Escala voor je op een rij gezet:

Reviews over l'Escala

L'Escala, Spanje

J.Z.,
    27-8-2018

L'Escala is een gezellige plaats, veel eetgelegenheden, winkeltjes en cultuur. Ook de mooie stranden zijn schoon, wel druk in de zomer, een toeristisch gebied. Maar we hebben genoten van de sfeer en alles wat L'Escala te bieden heeft. We komen vast nog wel eens terug.

Gereisd met partner in juli 2018

Fantastische omgeving

Annemarie Roozendaal,
    5-8-2017

In l'escala zelf is vooral het oude dorp aantrekkelijk en de baai bij St. Marti. Het nieuwe gedeelte is erg op toeristen gericht. Ook het strand van cala Montgo is erg druk. Er is daar wel een top restaurant Oreig, heerlijke sushi, vis etc. Bij st. Marti de Empuries heerlijk gegeten bij Esculapie. Het is zeer de moeite waard om Cadaques en Cap de Creus te bezoeken evenals Pals, een dorpje en Girona is een geweldig mooie stad. Natuurlijk een bezoek brengen aan het Dali museum. Tip, reserveer van te voren kaarten on lineaal en kies een zo vroeg mogelijk tijdstip. Anders is het lang wachten en file lopen!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Leuk dorp

A.Bos,
    1-7-2017

L'escala is een gezellig dorp, zondags grote markt, mooie stranden, veel goede restaurantjes, leuke oude straatjes met winkeltjes, fietsmogelijkheden in de omgeving langs appelboomgaarden en strandjes van Empuries, leuke steden in omgeving Figueres, Gerona en Barcelona. Bereikbaarheid: vliegveld Gerona, met auto 50 km van Frans/Spaanse grens.

Gereisd met partner in mei 2017

Leuke plaats met karakteristiek oud centrum.

Piet,
    24-6-2017

Vriendelijke gastvrije mensen, niet opdringerig, mogelijkheden om te wandelen en te watersporten. Niet ver van Fiqueras en Girona, mooie steden om te bezoeken met o.a. het museum van Dali. Zeer de moeite waard.

Gereisd met partner in juni 2017

een klein stukje hemel op aarde

Sara,
    7-3-2016

Het is er hemels om te genieten van de rust, maar ook van de winkeltjes.

De mensen zijn bijzonder vriendelijk en zullen alles doen om je te helpen.

Op de marktjes moet je afbieden en je aan de prijs houden wat je wou uitgeven. Als die verkoper nors begint te doen, dan zeg je van sorry ik heb het ergens anders tegen die prijs geboden gekregen, geen probleem dan ga ik wel naar daar. En waarschijnlijk hapt de marktverkoper wel toe.

En anders sla je je slag wel voor dat item bij een ander kraampje.

Gereisd met vrienden in juli 2015
l'Escala scoort een 8 uit 10, op basis van 259 reviews