l'Escala

vakanties l'Escala

We hebben een aantal aanbieders voor l'Escala voor je op een rij gezet:

Reviews over l'Escala

• 9Fam Vos05-09-2019

Knus dorp met mooie strandjes en baaien.

l'Escala is een leuk dorp. Geen massa toerisme, veel locals (Spanjaarden/Catalanen). Vooral het oude gedeelte is zeer de moeite waard om een hapje te eten of om door de straatjes te slenteren. In het oude gedeelte liggen ook een paar kleine strandjes. Langs de nieuwe boulevard met het strand is het drukker door de aaneenschakeling van restaurants en winkeltjes. Er is een (moderne) jachthaven met watersportmogelijkheden als verhuur van boten etc. De mooiste baai met strand vind je even buiten l'Escala aan de zuidkant: Cala Montgo. Verhuur van kano's en waterfietsen. Een klein strandtentje op het strand voor een drankje, rondom het strand een aantal restaurants en leuke barretjes. Weinig uitgaansgelegenheden voor jeugd/tieners. Vanwege het gebrek aan massa toerisme is l'Escala zeker knus (authentiek?) te noemen en zouden wij er graag terugkomen.

• 5Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

augustus 2019

• 10Annick11-08-2019

Onze tweede thuis

Al sinds begin jaren 80 een dorp waar we elk jaar terug naartoe gaan. Het oude vissersdorp is in de loop van al die jaren niet veel veranderd en dat is goed! Heerlijk klein gezellig dorpje!

• 9Cultuur
    • 10Sfeer in stad
    • 10Stranden
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in januari 2019

• 10theo en alida18-11-2018

geweldige vakantie gehad

je kunt er prachtig mooi fietsen en schitterende wandeling naar oud lÉscala

• 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur
    • 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Stranden

Gereisd met partner in september 2018

• 8J.Z.27-08-2018

L'Escala, Spanje

L'Escala is een gezellige plaats, veel eetgelegenheden, winkeltjes en cultuur. Ook de mooie stranden zijn schoon, wel druk in de zomer, een toeristisch gebied. Maar we hebben genoten van de sfeer en alles wat L'Escala te bieden heeft. We komen vast nog wel eens terug.

• 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2018

• 9Terry25-07-2018

A beautiful place to visit

The scenery, the food and some excellent bars. The beaches are also very clean and not over crowded in May/June and September/October. The season there could be longer, which might encourage some restaurants and bars to stay open for a longer period in the year. We visited L'Escala in June 2018 not as above, in April, however, we go every year.

• 9Cultuur

Gereisd met partner in april 2018

• 8G Kleijer23-10-2017

Prachtig

Mooi en gezellig stadje, vooral het oude gedeelte!

• 8Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in juni 2017

• 8Annemarie Roozendaal05-08-2017

Fantastische omgeving

In l'escala zelf is vooral het oude dorp aantrekkelijk en de baai bij St. Marti. Het nieuwe gedeelte is erg op toeristen gericht. Ook het strand van cala Montgo is erg druk. Er is daar wel een top restaurant Oreig, heerlijke sushi, vis etc. Bij st. Marti de Empuries heerlijk gegeten bij Esculapie. Het is zeer de moeite waard om Cadaques en Cap de Creus te bezoeken evenals Pals, een dorpje en Girona is een geweldig mooie stad. Natuurlijk een bezoek brengen aan het Dali museum. Tip, reserveer van te voren kaarten on lineaal en kies een zo vroeg mogelijk tijdstip. Anders is het lang wachten en file lopen!

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

juli 2017

• 8A.Bos01-07-2017

Leuk dorp

L'escala is een gezellig dorp, zondags grote markt, mooie stranden, veel goede restaurantjes, leuke oude straatjes met winkeltjes, fietsmogelijkheden in de omgeving langs appelboomgaarden en strandjes van Empuries, leuke steden in omgeving Figueres, Gerona en Barcelona. Bereikbaarheid: vliegveld Gerona, met auto 50 km van Frans/Spaanse grens.

• 7Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in mei 2017

• 1Ellert26-06-2017

Politie is een farce; wat een waardeloos welkom.

Straatje keren en EUR 200 boete; mij zien ze er niet meer. We zijn direct vertrokken op 1e vakantiedag.

Gereisd met partner in juni 2017

• 9Piet24-06-2017

Leuke plaats met karakteristiek oud centrum.

Vriendelijke gastvrije mensen, niet opdringerig, mogelijkheden om te wandelen en te watersporten. Niet ver van Fiqueras en Girona, mooie steden om te bezoeken met o.a. het museum van Dali. Zeer de moeite waard.

Gereisd met partner in juni 2017

10 van de 261 reviews gezien