Camping La Chiocciola

• 6.7Staat v/h sanitair

• Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

In Toscane vind je Camping La Chiocciola Bucine. Hier verblijf je in een stacaravan met airco of met je eigen tent of caravan in het prachtige heuvellandschap. Een rustige camping met ruime, afgebakende plaatsen en meerdere zwembaden. Gelegen op iets meer dan een uur rijden van Florence en een half uur rijden van Arezzo

Contact

369 reviews over Camping La Chiocciola

• 2019
    9Helena03-09-2019

Zeker voor herhaling vatbaar!

2 weken uitstekend vermaakt, rustige camping, goede ligging

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8Jelmer03-09-2019

Prima camping, fantastische locatie

Twee weken op deze camping gebleven met het hele gezin (oudere kinderen). Schoon (openbaar) sanitair. Niks bijzonders, maar we, goed schoon. Alleen een beetje verouderd, maar doet wat het moet doen. Prima mobilhomes. Hetzelfde verhaal als bij het sanitair. De grootste drukte van het hoogseizoen was al voorbij toen wij er waren, dus het was wel wat stilletjes, maar dat kan ik de camping niet aanrekenen. Ligging is fantastisch, veel bezienswaardigheden in de buurt. Kindvriendelijk, goede en grote zwembaden. Het eten op en rond de camping is werkelijk heerlijk en zeker niet te duur. Erg leuke mensen, erg vriendelijk. Doen altijd hun best voor je. Hetzelfde geldt voor de receptie. Gelukkig is het geen toeristenfabriek. Het enige jammere waren de vele muggen. Gelukkig spuiten ze daar wel tegen, maar evengoed waren ze er nog in overvloed. Maar goed, een lange broek en een vest met lange mouwen doen veel goed!

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in september 2019

• 9Ellen03-09-2019

Mooie leuke camping!

Wij zijn hier begin augustus tot half augustus geweest. Een mooie relaxte camping. Het heeft een ruim en schoon zwembad. We werden bij de receptie ontzettend leuk ontvangen door drie Nederlandssprekende receptionisten die ons goede tips over de omgeving hebben gegeven; de camping is ook een prima uitvalsbasis om naar de mooiste plaatsen in Toscane te gaan! Je hebt hier trouwens wel de auto voor nodig. Het enige mindere van de camping waren de toiletten die wat zijn verouderd maar werden wel goed schoongemaakt. Verder hebben twee leuke meiden de animatie verzorgd en mijn zoon heeft het in twee weken tijd erg naar zijn zin gehad, en ja, dan heb je dat als ouder ook. Ondanks de muggen (dat waren er wel wat veel) is de camping absoluut een aanrader!!

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 4Catharina30-08-2019

Gemiste kans, even investeren zou ze goed doen

Ik snap de goede reviews van de mensen die met eigen caravan of tent waren. Maar ons verblijf was nogal troosteloos. De stacaravans zijn bizar klein. Wij hadden de beste van de slechtste caravans denken we, omdat we iedereen zagen komen en ook weer heel snel zagen vertrekken, omdat er nogal wat achterstallig onderhoud was. Het was niet voor niets dat iedereen de vakantie eerder afbrak. Het water stonk er voortdurend naar rotte eieren, de caravan was naar ons idee sinds vorig zomer niet meer schoongemaakt. Bij aankomst alles zelf schoon gemaakt, maar de toon was al gezet. Er staat bij dat ze een kidsclub aanbieden. Nou zijn wij niet echt uit op een fanatiek animatieteam, maar de kidsclub ging uit droevigheid ook maar naar huis, omdat er totaal geen materiaal voor handen was, om uberhaupt iets aan te kunnen bieden voor kinderen. Het zwembad is openbaar, waar zwemles gegeven wordt aan scholen. Veel muggen, stroomuitval. 1x nooit weer!

• 9Eetgelegenheden
    • 2Staat v/h sanitair

Michelle, receptioniste, 01-09-2019

Beste mensen, het spijt ons te lezen dat uw vakantie niet was wat het volgens u geweest zou moeten zijn. Echter, uw "eerder afbreken" was maar 1 dag en dat was om de eigen reis te bevoordelen: u bent de hele vakantie gebleven. De andere mensen "iedereen" zelfs, volgens uw woorden, hebben nooit eerder afgebroken. U zegt het zelf, "de toon was al gezet". Met diezelfde gezette toon heeft u geprobeerd, tevergeefs, negatieve invloed uit te oefenen op andere gasten in de hoop dat ze uw negatieve voorbeeld zouden volgen. Als de caravan niet schoon was "vorige zomer schoongemaakt" zelfs, en u zou het hebben gemeld, zou die onmiddellijk opnieuw zijn schoongemaakt. Het feit dat dit nooit is vermeld, doet ons twijfelen aan de authenticiteit van uw woorden. De animatie is niet vertrokken, maar vervangen, iets wat overal voorkomt en wat niet vreemd is daar het een extern bedrijf is dat deze verzorgt. Enfin, Camping la Chiocciola excuseert zich en went u een beter zomere toe op iedere andere wensbare camping.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8Mirella Veldman28-08-2019

Heerlijke vakantie, maar die muggen...

Wij vonden dit een heerlijke camping. Het is prachtig groen en ligt in een fantastische omgeving. Er zijn 3 flinke zwembaden met voldoende bedjes en schaduwplekken. Het is echt raar dat er zo weinig mensen staan op deze camping. Er waren alleen wat mobile-homes bezet. Voor ons geen probleem. Doordat er vooral Nederlanders waren, hadden we veel aanspraak en hadden de kinderen een leuk groepje van kinderen van allerlei leeftijden waar ze mee omgingen. Met mooi weer kwamen er veel Italianen uit de buurt naar het zwembad. Heel leuk. In het zwembad was een ontspannen sfeer. De kinderen mochten lekker spelen, bommetjes maken en met een bal gooien. In het restaurant achter de camping hebben we een aantal keer gegeten. Je zit er leuk en krijgt er prima eten. Eigenlijk was er maar 1 nadeel op deze camping; de muggen! Wat een ellende zeg, die beesten. We zijn helemaal lek geprikt.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Chris van Rijt03-08-2019

Auto meenemen is wel aan te raden. Camping is lekker ruim en de mensen bij de receptie zijn beleeft en aardig

Gereisd met vrienden in juli 2019

• 8Dion Knoops03-08-2019

Ik hen hier naartoe gegaan met vrienden, we hebben het naar onze zin gehad. Een auto kan handig zijn want zonder kom je nergens.

Gereisd met vrienden in juli 2019

• 9Leen Keizer & Louky Lem28-07-2019

Zonder meer een aanrader!

Dit jaar logeerden we voor de derde keer op de camping La Chiocciola. De eerste keer met tent en de jongste twee keer in een mobiel home. Volgend jaar gaan we weer omdat het ons uitstekend bevallen is. Genoeg schaduw, royale kavels voor de tent en grote keuze van comfortabele mobiel homes. Op het terrein is een eenvoudig restaurant met terras. Buiten de poort is nog een uitstekend en aangenaam restaurant. De sanitaire vorzieningen zijn ruim en geriefelijk. Voor verkoeling is er een groot zwembad. De gastvrije en efficiente ontvangst en service worden verzorgd door Michelle; Nederlandstalig. We verzekeren dat je van een boeking voor verblijf op deze camping geen spijt zult krijgen.

Leen Keizer en Louky Lem. Amsterdam

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2019

• 8Vermeulen24-07-2019

Aanrader voor midden Toscane.

Onbegrijpelijk dat deze camping nog zo leeg was in begin juli (6 t/m 20). De camping is mooi opgezet en in prima staat. Wij hadden een caravan gehuurd en hebben van de airco genoten, de toiletbrillen waren aan vervanging toe en dan heb je meteen het enige onderhoud gehad. Bijzonder en onprettig was dat het leidingwater last heeft gehad van vulkanische activiteit en dat dit naar rotte eieren stinkt. Bovenal blijft het mooie zwembad, ruime camping en behulpzaam en aardig personeel staan. Speciale vermelding is het restaurant L'Antico Portale, heerlijk gegeten hier voor een mooie prijs en super bediend.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2019

• 6Linda23-07-2019

Tijd voor wat onderhoud!

Wij waren hier half juli. Een enorm grote camping, maar hij was zo goed als leeg. Er waren enkele gasten maar die zaten met name in de stacaravans. Alle campingplekken waren leeg om ons heen. Dit gaf een beetje een raar gevoel, een ‘vergane glorie’ gevoel. Daarnaast vonden wij dat het wel beter onderhouden mag worden. Zoals de wasbakken bij de plaatsen, het sanitair en de kleine speeltuin die wel opgeknapt zou mogen worden. Positief: de grote plaatsen, mooi zwembad, leuk barretje/ restaurantje en vriendelijk personeel. Helaas waren er echt alleen maar muggen waar wij gek van werden. Dit i.c.m de lege plekken deed ons besluiten toch weg te gaan. Als zou de camping wat meer aan onderhoud doen en schoonmaak, is het verder een prima camping en uitvalsbasis voor de omliggende steden.

• 7Eetgelegenheden

Michelle, receptioniste, 26-07-2019

Beste familie, hartelijk bedankt voor uw recensie. We zijn op de hoogte van het feit dat er wat aan de algemene vernieuwing gedaan kan worden en nemen deze nuttige tips zeker mee voor de komende winter. Dit jaar hebben wij ons evacuatiesysteem volledig vernieuwd en de komende winter gaan we aan de mobilhomes en toiletgebouwen werken. We hopen dat jullie nog eens terugkomen om deze vernieuwingen te bekijken! Hartelijk bedankt voor uw recensie en een prettige zomer.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

43 tips over Camping La Chiocciola

• barbara , 19-04-2012

met de trein naar rome of florence siena de grote markt en arezzo met hun cultuur chianti route rijden super de moeite waard

• mdmrutte, 17-01-2014

De camping is een goede uitvalsbasis om Toscane te verkennen. Steden als Sienna, Arrezo, Cortona, Monteriggioni, San Gimignano zijn zeer goed te bereiken. Een prachtige route door het 'echte' Toscane is de SS438 vanuit (Taverne d') Arbia naar het zuiden (iedere bocht is weer een nieuwe foto waard).

• mirjamhoudijk, 09-01-2014

Bezoek de leuke kleine en niet zo bekende plaatsjes in de omgeving (b.v. Greve in Chianti, Pienza). Arezzo en Cortona zijn prachtig. Ga eens uitgebreid lunchen bij Fattoria La Vialle in Castiglion Fibocchi.

60 vragen over Camping La Chiocciola

• Naomi, 27-06-2017

Kampeerplek en onderhoud

Ik lees een paar keer het nieuwe gedeelte van de camping terug maar zie dit niet op de plattegrond terug. Wat is precies het nieuwe gedeelte? Is de camping dit seizoen nog steeds verouderd?

• Toos, 08-06-2016

Openbaar vervoer

Hoe is 't gesteld met het openbaar vervoer..? Is er een bushalte bij de camping...waar is een treinstaton..?

• michellep, 30-07-2015

sanitair

Hoe is het sanitair nu? Wij zijn er in 2013 geweest, geweldige camping maar kan me herinneren dat ik het sanitair niet super vond (geen bril op wc en douchehokjes erg donker). We hebben toen in een stacaravan gezeten dus hier geen gebruik van gemaakt maar willen misschien terug met eigen caravan.

A.A. Verveen, 11-08-2015

De wc's hebben brillen; mijn douchehokjes waren licht. Er werd verder elke dag schoongemaakt. Tussen 20.00 en 21.00 uur komt er hooguit schemer en staan de lampen nog niet aan. Vanaf +- 20.45 uur gingen de lampen aan en was probleem opgelost.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig