Camping Chantegril

66 reviews over Camping Chantegril in het Nederlands

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8
  • Matig / voldoende: 5 - 7

Super vakantie gehad! Wij komen hier zeker terug!

Fam. Dekkers
13-7-2018

Mooie rustige camping middenin de natuur met ruime staanplaatsen. Schoon en ruim sanitair er is zelfs een apart sanitairgebouw voor baby's en kleine kinderen. Zwembad en apart peuter zwembad. Voor de kids is er voldoende speelgelegenheid voor elke leeftijd; speeltuin, badminton/volleybalveld, pingpongtafels en er is een bos op de camping wat leuk is voor allerlei bosspellen. Jeux de boules/petanque baan en overkapping waar je tv kan kijken, een spelletje kan doen of kan lezen. Een barretje en keuken waar je een paar avonden per week frietjes kan eten. Wasmachine. Droger. Er worden allerlei activiteiten georganiseerd voor jong en oud zoals bv kampvuur met marshmallows, rivierwandelen, voetbalwedstrijd, klimmen en pizza avond. Johan, Carla Koen en Pien zijn super gastvrij en doen er alles aan om je een onvergetelijke vakantie te bezorgen. Veel gasten blijven terugkomen..dat zegt al genoeg.

Kamperen zoals kamperen hoort te zijn

Fam. Hopman
10-7-2018

Wie houdt van "natuur, gemoedelijkheid, geen gedoe en heerlijk rustig" kan met een zeer gerust hart naar Chantegril gaan. Wij waren er voor het 2e jaar net voor het hoogseizoen en we hebben wederom genoten. Carla en Johan zijn enorm vriendelijk en behulpzaam en ze houden de camping goed bij. Het is overal netjes. In de avond kun je gezellig op het campingterrasje zitten en plezier hebben, je kunt ook heerlijk op je zeer ruime campingplaats de avond doorbrengen of een lekkere wandeling maken in de mooie natuur rond de camping. In de ochtend zorgen Carla en Johan voor heerlijk vers brood (vooraf even bestellen). Kortom: genieten zoals het met kamperen hoort. Carla en Johan, Top en enorm bedankt !

Karin de Coo
1-7-2018

Een heerlijke, schone, rustige camping met eigenaars die zeer enthousiast zijn en waar niets te veel is. Het sanitair is heel schoon en de plekken zijn erg ruim. Zelfs in het voorseizoen wordt er het een en ander georganiseerd bijv jeux de boules, wandelweek, samen pizza eten uit een hout gestookte oven en kip met verschillende salades en gepofte aardappelen. De camping ligt in een gebied wat voor een ieder wat te bieden heeft. Een prima zwembad en een mooi nieuw peuterbadje.

Branderhorst
16-5-2018

Dit is een geweldige kleine Charmecamping met een ontzettend vriendelijke beheerders echtpaar in een nog ongerepte omgeving.De Correze is niet zo bekend en is niet zo druk als de Dordogne terwijl het niet ver van elkaar vandaan ligt

Johan en Carla, eigenaar, 16-6-2018
Bedankt voor leuke review. We lezen hem nu pas. Hebben nu inmiddels ook een mooi peuterbad. Zie site voor eerste foto's

Heerlijke camping

Fam. van Dijken
27-8-2017

Een kleine rustige camping met ruime plekken, kindvriendelijk, goed onderhouden.

Vriendelijke eigenaren die altijd klaar staan om zaken uit te leggen of te regelen.

Prachtige omgeving waar van alles te doen is, onder andere een meer waar je heen kunt om lekker te zwemmen/varen.

Het zwembad is klein, maar schoon en bied een heerlijke verkoeling.

Brood in de ochtend op bestelling af te halen en 3x per week kun je kleine snacks bestellen.

Weinig entertainment wat wij juist zoeken. Het entertainment wat er wel is wordt spontaan door eigenaren of campingbezoekers georganiseerd, zoals volleybal voor kinderen en volwassenen of smokkelspel voor kinderen in het speelbos.

Sanitair wordt goed schoon gehouden en is centraal gelegen voor alle campingplekken.

De plekken op de camping zijn verschillend. Zo kun je zon/ schaduwplekken aantreffen. Wij stonden op een plek vlakbij het speelbos, daardoor overdag veel zon en in de namiddag/ avond geen zon meer.

Om 22 uur is het echt stil tot uur of 9. Heel fijn.

Top-camping

Famillie wallaert
9-8-2017

Dit jaar hebben we het echt getroffen met onze camping. Het was een kleine gemoedelijke camping die rustig gelegen is. Bij onze aankomst werden we hartelijk ontvangen met een drankje voor een kennismaking en daarna een rondleiding over de camping waarna ons plekje aangewezen werd.

Het is een mooie camping met veel struiken en bomen en redelijk ruime plaatsen. De Nederlandse uitbaters Johan en Carla zijn heel vriendelijk en behulpzaam. De twee vakantiehulpen, Koen en Nina, zijn ook echte schatten. Er wordt best veel georganiseerd voor zo'n klein team. We zijn 2x naar de kip aan het spit avond geweest. Gezellig en lekker. We hebben ook de pizza-avond aan de hout gestookte broodoven meegedaan. Ook een voltreffer! 3 avonden in de week kan je er ook frietjes afhalen. Ondanks dat er geen bistro of taverne bij de camping is geef ik hiervoor toch een 10 voor eetgelegenheid.

Het sanitair wordt goed onderhouden en is goed in orde. Door de andere campinggasten werd er ook redelijk respectvol met de infrastructuur om gesprongen.

Het zwembad is klein en fijn. Opblaasbare speeldingen waren niet toegelaten wat ik wel positief vond. Daarvoor is het bad eigenlijk te klein.

Er is ook een speelbos aan de camping wat leuk is voor de kinderen. Het is samen met de camping omheind zodat je er ook gerust in kunt zijn als er ze gaan spelen.

Verder is er nog een speeltuintje, volleybal veld, pingpong tafels en petanque velden. Ook is er veel info voorhanden over de streek. Beschreven wandeling of autotochten. Via gps is er ook een en ander voorzien maar daar zijn we niet aan toegekomen. De mooie wandeling naar een waterval (cascade du Roc Grand) op een paar Km van de camping is zeker de moeite waard.

Een zeer fijne camping waar we onze zeer welkom gevoeld hebben. Als Belg werden werden we niet buitenstaander bekeken. Johan is zelf afkomstig van Kessel-Lo bij Leuven en kwam zelfs een momentje om herinneringen aan het Leuvens dialect op te halen. Kei-tof gewoon. Deze staat alvast in ons lijstje met campings om zeker opnieuw naartoe te gaan.

Fantastische camping

Fam.lijnbach
5-8-2017

Zeer mooie camping net buiten het dorp Liginiac, mooie grote staanplaatsen. Sanitair is keurig schoon en nieuw. Zeer gastvrije camping waar je je altijd welkom voelt. Wordt veel georganiseerd voor kinderen en volwassen, zoals rivier wandelen, kippen en pizza avonden. Zelf je pizza beleggen en daarna wordt hij voor je gebakken in een oude traditionele brood oven in de open lucht. Kortom een geweldige camping, zeker een aanrader!

Fantastische plek

Bitter
4-8-2017

We hebben hier in de zomer van 2016 gekampeerd. Het was er heerlijk en onze kinderen vonden het ook erg leuk. De pizza avond was een moment om nooit meer te vergeten...en het smokkelspel in het bos was ook erg leuk. Er is veel te doen in de omgeving; karten, klimbos, rodelbaan en prachtige grotten. Wel even ervoor rijden... We hadden lekkage met onze vouwwagen en Carla redde ons met een groot dekzeil! Het enige minpunt wat we vonden is dat er iets meer gezelligheid zou mogen zijn bij de bar. Verder fantastisch!!!!

Minder geschikt voor baby's / peuters

Gerdien
31-7-2017

In juli hebben we een week doorgebracht in de Safaritent. Een fijne tent waarin alles aanwezig was. Een mooi baby sanitair is aanwezig. Ons zoontje van 11 maanden had helaas wat minder bewegingsvrijheid, de vloer in de tent was erg ruw. Rondom de tent een klein grasveldje met veel aarde en molshopen, door de regen was dit wat drassig geworden. Familie muis kwam ook regelmatig op bezoek.

Helaas mogen kinderen die niet zindelijk zijn het zwembad niet in, ook niet met een zwemluier; dit is niet op de website terug te vinden maar wel fijn om van te voren te weten. Ook het NL karakter van de camping is iets waar je van moet houden.

Voor wat oudere kinderen is dit vast een hele leuke camping, maar met een kleintje vonden wij het wat tegenvallen.

Johan en Carla, eigenaar, 22-2-2018
Het zwemluierbeleid heeft een week of 3 in onze aankomstbrief gestaan. Het was ook eigenlijk niet zo handig van ons, We wilden gewoon dat het duidelijk werd dat men anders met de hygiëne om moet gaan in Frankrijk in de hoop dat onze waterkwaliteit verbeterde en dat heeft gewerkt. Maar dit kwam natuurlijk niet alleen door de baby's maar ook andere mensen gingen minder plassen in het zwembad. De normen zijn gewoon anders en we zijn van het uitleggen een beetje moe. Zwembadbeheer in Frankrijk voelt als een bepaalde onmacht. Als je hem toepast dan vindt de kampeerder het niet leuk hoeveel voorlichting je ook geeft want in Nederland is het immers niet. Als je het los laat loop je regelmatig tegen de overheid aan. Dit is ook de reden dat er zoveel verschillende regels zijn op campings in Frankrijk. We proberen allemaal onze eigen weg te vinden tussen de kampeerder en de overheid. Na wat praten met andere camping eigenaren gaan ook wij het een en ander versoepelen en af en toe de correcties van de overheid ook maar voor lief nemen. Voordeel van de strenge normen in Frankrijk is wel dat je nooit rode oogjes krijgt, oorontstekingen enz. want dit komt door een bijproduct wat gevormd wordt en niet door chloor zelf. Kortom wij worden soepeler met bestaande zwembad en overwegen nu ook de aanleg van een peuterbad.

Een heerlijke, rustige camping

familie Waterham
23-7-2017

Op deze camping zijn een paar veldjes en verder staanplaatsen langs de paden van de camping. Wij stonden op een veldje en hadden het geluk dat we 's morgens zon hadden, want het was anders erg nat. Het zwembad is klein, maar heerlijk om in af te koelen. De Nederlandse eigenaren zijn ontzettend vriendelijk. De pizza-avond, die 1x per week wordt georganiseerd is hartstikke leuk. Zelf je pizza samen stellen en dan wordt hij in een mooie, oude buitenoven gebakken. het sanitair is netjes en wordt een paar keer per dag schoongemaakt.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Chantegril in Liginiac, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Chantegril zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Chantegril scoort een 8.74 uit 10 op basis van 66 reviews.