8,6

Omschrijving
Camping Chantegril bij Liginiac in Frankrijk is een fijne en rustige gezinscamping. Je verblijft hier op ruime plekken met voldoende privacy. Er is een klein zwembad en dagelijks wordt er een activiteit georganiseerd. In de omgeving zijn mountainbikeroutes, ga zwemmen bij het meer in de buurt of ontdek de Franse dorpjes.

79 reviews over Camping Chantegril in het Nederlands

Rustige kindvriendelijke camping

Fam. Pallandt,
9-12-2018

We hebben erg genoten van deze rustige camping, waar voor onze kinderen voldoende vermaak was. Erg fijn peuterbad. Speelbos, waar hutten gebouwd konden worden. Ruime staanplaatsen, waar een plek in de zon erg prettig is (plaatsen langs de bosstrook liggen in de schaduw, waardoor het op die plaatsen ook met ca. 25 graden toch nog fris was door gebrek aan zon) maar bij je boeking kun je je voorkeur aangeven. Net, schoon sanitair, ook voor de kleine jongens een urinoir op hoogte.

In de omgeving ligt het meer van neuvic waar je kan kiezen tussen een rustig strand en een strand met een grote speeltuin en een opblaashindernisbaan in het water (gratis 30 min per keer) Wat onze oudste zoon fantastisch vond.

Het was een heerlijke vakantie!

Heerlijke vakantie

Yvette Lijnbach,
1-9-2018

Wederom een super vakantie gehad . Mooie rustige camping, met grote staanplaatsen. Voor ieder wat wils, zwembad voor groot en klein waar hygiëne en water kwaliteit heel goed in de gaten gehouden word( fijn dat je niet in vies water of hoge concentratie chloor zwemt, speeltuin voor de kleintjes, tafeltennis 2x, volleybal veld, jeu de boules baan. Mooi nieuw en schoon sanitair, en barretje voor een ijsje of drankje. Een paar maal per week is hier frituur af te halen en met enige regelmaat worden er kip of pizza avonden georganiseerd. De kip is heerlijk en de pizza avonden gezellig onder elkaar pizza beleggen. Voor de kinderen wordt er iedere week wel wat georganiseerd smokkelspel, dieren geluiden spel in eigen bos, marsmellows bij het kampvuur. Maar kinderen vermaken zich ook prima met hun vakantie vriendjes doordat 99% Nederlandstalig is. De sfeer is gemoedelijk en zeer gastvrij . Ook in de omgeving is genoeg te doen en te zien.

Leuke kindercamping, omgeving matig

Annemarie,
29-8-2018

Nette camping met ruime plekken. Sanitair was schoon en voldoende. Geen animatie, maar wel werden er wekelijks activiteiten aangekondigd zoals een pizza avond, volleybal of rivier wandelen (deels door gasten zelf georganiseerd). Erg leuk om aan mee te doen!

De omgeving was erg rustig, al snel 15 km (is een half uurtje!) rijden voor een supermarkt of pinapparaat (overal moet je met contant geld betalen). Meeste bezienswaardigheden waren ook op minimaal 45 minuten tot een uur rijden.

Zwembad is wat klein en naast het zwembad weinig ruimte of zelf even op een stoel de kinderen in de gaten te houden. Onze kinderen hebben dan ook bijna niet in het zwembad gelegen, maar vermaakten zich prima op de camping met alle vriendjes en vriendinnetjes of zwemmen bij het meertje op een kwartiertje rijden.

Door de kleinschaligheid met vooral Nederlanders is het snel en makkelijk contact maken. Voor ons prima voor een week, maar niet langer.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Prima voor gezin met 2 kinderen van 11 en (net) 14 jaar. Mooie omgeving , rustige camping, erg gezellig. Goed: pizza-avond, rivierwandelen, mountainbiken (o.a. met Johan), eigenlijk alles!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Een super camping,Het voelde als thuiskomen!

Joost Claesen,
26-8-2018

Camping Chantegril is een goed onderhouden camping met ruime plaatsen voor je campeermiddel. Het sanitair is erg netjes en altijd schoon en ruikt de hele dag lekker fris.een mooi zwembad en een gezellige bar voor een koud biertje of wijntje om even te kletsen. Johan en Carla zorgen samen met Pien en Koen goed voor hun gasten. Meerdere keren per week kun je deelnemen aan een uitstapje en is er de mogelijkheid om mee te eten s’avonds. Wij komen graag nog eens terug! Mvg fam.Claesen

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Camping met hele ruime plekken met veel privacy en prachtig en heel schoon sanitair ( geen verstopte putjes in de douches door met een goot in de doucheruimte te werken!) Als we een nadeel moeten noemen is het hoog aantal Nederlandse gezinnen dat in het hoofdseizoen aanwezig is. Diverse keren gelegenheid om lekker te eten op de camping, pizza avond was erg leuk en lekker! Voor leuke uitstapjes moet je soms een eindje rijden, maar er is voldoende te zien in de omgeving ( er liggen mappen op de camping met informatie. Van het zwembad geen gebruik gemaakt, vandaar geen cijfer gegeven

Gereisd met partner in augustus 2018

Prima camping, maar niet bijzonder

Chantal,
21-8-2018

Ook wij hadden na de reviews iets meer verwacht. De safaritent was niet goed schoon, daar zijn we zelf nog met een sopje doorgegaan. We misten bij het zwembad plek (ligbedden) om lekker te zitten met een boek, uiteindelijk ben ik er niet alleen om op de kinderen te letten. Ook jammer dat tijdens ons verblijf het zwembad vanwege de waterwaarden anderhalve dag dicht was. Ik snap dat daar rekening mee gehouden moet worden, maar ik boekte wel een camping mét zwembad. De activiteiten werden wel gewaardeerd door onze kids en ook bij het meer hebben we het heerlijk gehad.

Voor herhaling vatbaar

Fam. van Olst,
13-8-2018

Prettige, kleinere camping met mooie kampeerplekken in een prachtige omgeving. De sfeer is gemoedelijk. Veel kan, niets hoeft.

Wij waren op de camping met oudere kinderen (13 en 15 jaar), die zich prima hebben vermaakt. Onze zoon deed 's avonds vaak mee met Molkky , jeu de boules of volleybal.

De rivierwandeling was voor ons een spannende en geweldige ervaring. Het meer is een heerlijke plek om te zwemmen/plonsen en de Gorges de Dordogne zijn erg de moeite waard.

Op de laatste avond zijn we uit eten geweest bij Chez Lisa op aanraden van Johan. Een heel goed advies. Een (voor Franse begrippen) erg sfeervolle plek om een lekker hapje te eten.

Carla, Johan, Koen en Pien zijn erg behulpzaam en gastvrij. Het sanitair is keurig en schoon.

Wij zijn niet zo van het terugkeren naar een camping waar we al eens geweest zijn, maar ik verwacht dat we hier over enkele jaren nog wel eens terugkeren.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Fantastisch en voor herhaling vatbaar.

Brian Wiegmans,
13-8-2018

Stille en goed verzorgde camping. Er is elke ochtend brood waarvoor je 's avonds kan inschrijven. Sanitair is schoon. Er zijn ook genoeg douches en toiletten.

Het zwembad is super schoon en er is ook nog een mooi peuter bad. Er wordt bijna elke avond wat georganiseerd voor de kinderen en er zijn ook nog 2 weken knutsel ochtende. De omgeving is voorzien van een mooie natuur en oude Franse dorpjes.

Gereisd met partner in augustus 2018

Mooi als je van bos houdt, weinig te beleven

Fam.Koster,
12-8-2018

Onze verwachtingen waren hoog na alle lovende reviews, maar de camping viel ons flink tegen. De website is misleidend; de sfeer van samen spelen, activiteiten en soms samen eten was ver te zoeken -in de week dat wij er waren is er 1 spel laat in de avond georganiseerd en verder niks, de pony's zijn er niet. De eigenaren zouden veel meer van de camping kunnen maken. Het zwembadje is omheind door een hek, met wat ligbedden eromheen zou je er al wat meer tijd willen doorbrengen terwijl je op je kinderen let. Het 'terras' bij de bar heeft potentie maar is nu een sfeerloos triest gebeuren met wat grind, plastic stoeltjes en uitzicht op rommel. Niet een plek waar je nog gezellig een drankje zou willen drinken (niet dat kan kan, want om 22u moet het stil zijn). Wij sliepen slecht door geluiden van de kerkklok en van de weg(wat ons verbaasde, overdag lijkt er in de wijde omgeving geen leven te zijn). Pluspunten: pierenbadje en ruime safaritent

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Chantegril in Liginiac, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Chantegril zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.