Camping Chantegril

• 9.2Staat v/h sanitair
  • 7.9Eetgelegenheden

Meer camping info
Tonen op kaart

Camping Chantegril bij Liginiac in Frankrijk is een fijne en rustige gezinscamping. Je verblijft hier op ruime plekken met voldoende privacy. Er is een klein zwembad en dagelijks wordt er een activiteit georganiseerd. In de omgeving zijn mountainbikeroutes, ga zwemmen bij het meer in de buurt of ontdek de Franse dorpjes.

85 reviews over Camping Chantegril

• 2019
    10Ine & Leo van Osch16-10-2019

Geweldig

Begin Mei 2019 hier geweest +/- 10 dagen Hele lieve eigenaar en eigenares. Wij waren mee van de eerste bezoekers dit jaar Mooie camping een aanrader zeker voor senioren die rust zoeken in voor en na seizoen. Carla & Johan nog bedankt

Gereisd met partner in mei 2019

• 10Wim25-08-2019

Fantastischl

Deze camping moet je een keer gehad hebben. Een kleinschalige camping, met oog voor detail. Iedere ochtend vers brood! Er is bijna niets teveel voor de eigenaren, die in het hoogseizoen hulp hebben. Er is vaak wat te doen; volleybal, voetbal of een smokkelspel, om maar wat te noemen. Maar ook de Pizza-avond moet je meegemaakt hebben. Je eigen pizzabodem beleggen; daarna afgebakken in een oude broodoven, op de camping. De camping heeft een goed verzorgd zwembad én peuterbad. In de omgeving is een meer, waar je ook zeker met warme dagen goed kunt vertoeven. Kortom: een mooie plek waar je moet zíjn geweest!

Gereisd met partner in augustus 2019

• 10Johan18-08-2019

Echt top !

Het dorp stelt niks voor maar de camping des te meer , het woord camping mag eigenlijk gerust met een hoofdletter .we hebben hier een week gezeten en zou niet een minpunt kunnen opnoemen.leuke maar vooral vriendelijke eigenaars en hun hulp! De toiletten en ook de camping is zoals eerder vermeld brandschoon . Volle bezetting van plaatsen toen wij er waren maar en heel veel kinderen maar evengoed alles netjes ! Top camping maar ook hun beide ! Bedankt zeker het aanraden waard .

Gereisd met partner in augustus 2019

• 10coster15-08-2019

Aanrader!

Prachtige camping in een wonderschone omgeving. Heel erg schoon sanitair en zwembad. Mooie en ruime plaatsen. De eigenaren zijn vriendelijk, gemoedelijk en zetten net dat stapje meer als je iets meer nodig hebt. Dat hebben wij als heel prettig ervaren. Die gemoedelijkheid hangt ook door heel de camping want zelden hebben we het zo gezellig gehad. Culinair gezien werd er niet al te veel gedaan, maar de kipavond en pizza avond waren erg lekker en erg gezellig. Absoluut niet te missen is het zelf gebakken brood op maandagmorgen. Puntje om rekening mee te houden: er is bijna geen schaduw bij het peuter badje. (Ook weer brandschoon, je zou er uit kunnen drinken, bij wijze van spreken). En misschien iemand met een marketing of communicatie achtergrond de welkomst of informatie brief laten bewerken. Deze brief vonden wij wat directief en op punten verdedigend opgesteld. Die deed een beetje afbreuk aan de vriendelijke gemoedelijkheid die er was

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 10Siem05-08-2019

Voor herhaling vatbaar!

Rustige camping, kleinschalig dus heel overzichtelijk, heel fijn met jonge kinderen. Zwembad, speeltuin en schoon sanitair. Veel nederlandse gezinnen met jonge kinderen, dus onze kinderen hadden snel vriendjes gemaakt op de camping. Een stuk bos op de camping waar er hutten gebouwd kon worden of waar ze gewoon even in de schaduw konden spelen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8Marloes28-07-2019

Prachtige camping

We hebben genoten op deze gezellige camping. Enorm mooi terrein, met fijn zwembad, gezellige bar en speeltuintje. De kinderen hebben zich goed vermaakt. We huurden een hoog model safaritent, wát een luxe! Enorme veranda, met fijn een eigen toilet en wasbak. De bedden lagen heerlijk! Voor de rest alles piekfijn in orde!

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2018
    8Fam. Pallandt09-12-2018

Rustige kindvriendelijke camping

We hebben erg genoten van deze rustige camping, waar voor onze kinderen voldoende vermaak was. Erg fijn peuterbad. Speelbos, waar hutten gebouwd konden worden. Ruime staanplaatsen, waar een plek in de zon erg prettig is (plaatsen langs de bosstrook liggen in de schaduw, waardoor het op die plaatsen ook met ca. 25 graden toch nog fris was door gebrek aan zon) maar bij je boeking kun je je voorkeur aangeven. Net, schoon sanitair, ook voor de kleine jongens een urinoir op hoogte. In de omgeving ligt het meer van neuvic waar je kan kiezen tussen een rustig strand en een strand met een grote speeltuin en een opblaashindernisbaan in het water (gratis 30 min per keer) Wat onze oudste zoon fantastisch vond.

Het was een heerlijke vakantie!

• 9Staat v/h sanitair

Johan en Carla, eigenaar, 20-01-2019

Bedankt voor de leuke revieuw. We hebben weer een nieuw activiteit ontdekt eind van het seizoen die we zeer binnenkort even zullen posten op onze blog op de site en op facebook.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 10Yvette Lijnbach01-09-2018

Heerlijke vakantie

Wederom een super vakantie gehad . Mooie rustige camping, met grote staanplaatsen. Voor ieder wat wils, zwembad voor groot en klein waar hygiëne en water kwaliteit heel goed in de gaten gehouden word( fijn dat je niet in vies water of hoge concentratie chloor zwemt, speeltuin voor de kleintjes, tafeltennis 2x, volleybal veld, jeu de boules baan. Mooi nieuw en schoon sanitair, en barretje voor een ijsje of drankje. Een paar maal per week is hier frituur af te halen en met enige regelmaat worden er kip of pizza avonden georganiseerd. De kip is heerlijk en de pizza avonden gezellig onder elkaar pizza beleggen. Voor de kinderen wordt er iedere week wel wat georganiseerd smokkelspel, dieren geluiden spel in eigen bos, marsmellows bij het kampvuur. Maar kinderen vermaken zich ook prima met hun vakantie vriendjes doordat 99% Nederlandstalig is. De sfeer is gemoedelijk en zeer gastvrij . Ook in de omgeving is genoeg te doen en te zien.

Johan en Carla, eigenaar, 20-01-2019

Fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad. Inderdaad hebben we in hoogseizoen voornamelijk Nederlandse en Belgische gezinnen. In het laagseizoen is het nu door verschillende advertenties en boeken waar we in staan wat internationaler geworden.

Gereisd met partner in augustus 2018

• 7Annemarie29-08-2018

Leuke kindercamping, omgeving matig

Nette camping met ruime plekken. Sanitair was schoon en voldoende. Geen animatie, maar wel werden er wekelijks activiteiten aangekondigd zoals een pizza avond, volleybal of rivier wandelen (deels door gasten zelf georganiseerd). Erg leuk om aan mee te doen! De omgeving was erg rustig, al snel 15 km (is een half uurtje!) rijden voor een supermarkt of pinapparaat (overal moet je met contant geld betalen). Meeste bezienswaardigheden waren ook op minimaal 45 minuten tot een uur rijden. Zwembad is wat klein en naast het zwembad weinig ruimte of zelf even op een stoel de kinderen in de gaten te houden. Onze kinderen hebben dan ook bijna niet in het zwembad gelegen, maar vermaakten zich prima op de camping met alle vriendjes en vriendinnetjes of zwemmen bij het meertje op een kwartiertje rijden. Door de kleinschaligheid met vooral Nederlanders is het snel en makkelijk contact maken. Voor ons prima voor een week, maar niet langer.

• 7Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Johan en Carla, eigenaar, 20-01-2019

Bedankt voor de revieuw en die 10 voor kindvriendelijkheid vinden we ook fijn. Wie had het vroeger op school niet voor een 7 gemiddeld gedaan alhoewel dat tegenwoordig op zoover laag lijkt. Het terras van het zwembad zijn we op dit moment aan het veranderen. We zijn een kleine camping en 20 jaar geleden helemaal van 0 af aan begonnen zonder geld. Ieder jaar wordt er wat gedaan en zo is langzaam de camping ontstaan. De stapjes zijn echter wel steeds groter geworden. Na vorig jaar het bijbouwen van een kleuterbad wat zeer goed ontvangen is en het plaatsen van vele stoeltjes bij het zwembad zijn we nu het terras aan het uitbreiden zodat er plaats is voor ligbedden. Alleen maar even voor de duidelijkheid voor de lezer wat de supermarkten betreft het volgende. In onze aankomstbrief zijn alle winkelmogelijkheden genoemd. Op 9 km is er ook een Intermarche met slagerij erbij in Neuvic en 2 pinapparaten. We hebben ook een dorpswinkeltje op loopafstand die nu deze winter in andere handen is overgegaan en helemaal vernieuwd. Ook de slagerij in het dorp is overgenomen. Wat betreft de 5 supermarkten in Ussel zijn die 20 minuten rijden.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Hans27-08-2018

Heerlijke camping met leuke gasten én eigenaren!

Prima voor gezin met 2 kinderen van 11 en (net) 14 jaar. Mooie omgeving , rustige camping, erg gezellig. Goed: pizza-avond, rivierwandelen, mountainbiken (o.a. met Johan), eigenlijk alles!

• 7Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

8 tips over Camping Chantegril

• paul , 20-07-2014

probeer ook eens de nieuwe piramide tent uit. met mooie buitenkeuken. wij hebben deze tent de afgelopen keer uitgeprobeerd en waren zeer tevreden over zowel de ruimte, de lekkere bedden en de leuke keuken. bovendien staan zowel de tent, als de keuken op een robuuste vlonder.

• monicac, 06-08-2013

Pizza avond. Zelf je pizza beleggen en in de opude broodoven laten afbakken.

• Fam. Nooijen, 24-07-2013

Onze ervaring is dat de route via Brive makkelijker te rijden is met caravan (minder steil).

9 vragen over Camping Chantegril

• Dagmar Bos, 18-02-2018

weer begin juli

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het weer vanaf de 2e week van juli? (voor zover je dit tegenwoordig kan voorspellen ;)) Alvast bedankt voor de reacties!

• Mhageman, 29-09-2015

Speelbos

Ik lees op de site van de camping iets over een speelbos, wat moet ik me daar bij voorstellen? Wat kunnen ze er doen ( jongens van 6 en 9)

• Stefan, 30-09-2014

voetbal

Hoi,

Onze zonen van 9 en 11 vragen of er iets van een voetbalveldje aanwezig is; "zeer belangrijk", :-). Ik had via de reviews gelezen dat er buiten de camping een veldje zou zijn. Is dat op loopafstand van de camping. Ik hoor het graag.

Mvg Stefan

T Cleven, 01-02-2015

Er is een voetbalveldje op de camping. Waar ook een zandbak, speeltoestel en tafeltennis tafels staan. Het veld om te voetballen is daarnaast groot genoeg.

Camping Chantegril info

• Aantal sterrenstersterster