Hotel Berghaus Val Sinestra

Met vrienden

Janny Hahndiek(
18-7-2018

Seniorenreis Juni 2018,op alle punten een 8

De seniorenbegeleiding perfect.Elmo je bent een KANJER,,

Geweldig!

Mark Buter
23-3-2018

De mooiste / fijnste / warmste plek om naartoe te gaan! Zeker met een (jong = 12) kind.

Geweldig! Een droom!

MiekeWin
20-1-2018

Val Sinestra is in 1 woord GEWELDIG. Een droom. Voor ons hele gezin. Terwijl wij allemaal heel verschillend zijn en verschillende dingen willen op vakantie. Al op de eerste dag zei elk van ons 5-koppige gezin “Laten we hier alsjeblieft vaker heen gaan!”

Het is een prachtig ‘spookslot’, schitterend gelegen, behaaglijk, overal gezellige zitjes en hoekjes, topsfeer, lekkere bedden, heerlijk en overvloedig eten (het was nooit op, er was vlees, maar er werd ook elke dag écht vegetarisch gekookt!), thee, soep, koekjes allemaal bij de prijs in. En dan die fantastische notentaart: mmmmm!

De mensen die er werken zijn lief en onvermoeibaar en doen alles om het iedereen naar de zin te maken. Groot en klein, jong en oud, iedereen loopt zichtbaar te genieten. Overal zie je mensen lezen en spelletjes doen, zingen bij de piano, etc. etc.

Ik zeg: een DROOM.

We gaan er zo snel mogelijk weer heen.

Een geweldige week.

Thea Roos
13-1-2018

Prima accomodatie met prachtige natuur en vriendelijke mensen.

Sabine
3-1-2018

Prachtige plek. Lieve mensen. Sfeer is fantastisch.

sfeervol in de rust van de natuur. geweldig

ruud
23-9-2017

Kom tot rust. Zwitserland op zijn mooist. Tijdloos hotel. Hou van die sfeer.

marc heemskerk
20-8-2017

Ik heb nog nooit een review geschreven en zal dit waarschijnlijk ook nooit meer doen, maar de twee dramatische waarderingen (een 1 en 2) eerder dit jaar vragen om een reactie. Wij wisten vooraf niet wat te verwachten maar na twee fantastische weken hier zou ik het de meeste mensen zeer willen aanraden. Niet als je gerookte zalm verwacht bij je ontbijt, de hele dag op je eigen WC wilt zitten, iedere dag een opgemaakt bed wenst en helemaal alleen wilt zijn. Wel voor mensen die van een wandeling houden, die geïnteresseerd zijn in andere mensen en ervan genieten als hun kinderen een fijne tijd hebben (met andere kinderen).

Wat wij het meest gewaardeerd hebben is het familiare karakter ( eten met medegasten met even oude kinderen, ieder avond thee in de salon met een spelletje), de rustige wandelomgeving, het kinderprogramma zodat ouders ook tijd met elkaar hebben, de ongedwongen sfeer, het met dan 100 jaar oude, maar zeer fraaie hotel, de excursies (de fietstocht mals-merano was de beste) en de flexibele instelling van het personeel. Gewoon goed was het eten en ook de prijs kwaliteitverhouding. Voor Zwitserse begrippen zelfs erg goedkoop. Wat was erg negatief? Tja, eigenlijk niets, misschien twee keer per week een eitje bij het ontbijt en misschien eens een pin-automaat aanschaffen? Maar dat doet niets af aan het feit dat het hier nog steeds een stukje Nederland paradijs in Zwitserland is. Ga hier dus met een gerust hart naar toe en schrik niet van de eerder genoemde negatieve recensies. Ik had eerst medelijden met het personeel en exploitant in Val Sinestra, dit verdienen ze echt niet. Maar het zal ze niet raken, men boekt hier via mond op mond reclame en komt dan jaarlijks terug. Ik heb nu vooral medelijden met de twee personen die de reviews hebben geschreven.

"Meest leuke vakantie ooit ",zeggen de kinderen.

Barbara, Sander, Teun en Fien.
11-8-2017

We hebben een heerlijke vakantie gehad! Prachtige omgeving. Heel mooi appartement. Heel lief en leuk personeel. De kinderen hebben zich geweldig vermaakt met alle activiteiten die er te doen waren. Tranen met tuiten toen we weer naar huis moesten. Dochter is 7 en zoon 13. Ook wij als ouders hebben ons opperbest vermaakt en veel gelachen, het helpen afruimen en afwassen was ook leuk om te doen.

De omgeving is uitdagend en stimulerend. Zeer leuke mensen ontmoet, iedereen had er zin in daar. We hebben ons echt heel erg goed vermaakt. Bijzondere en unieke vakantie gehad, we dragen val sinestra en alle mensen die daar werken een zeer warm hart toe, bedankt voor de onvergetelijke tijd!

Familiare sfeer, prachtige lokatie

Patrick Schreurs
5-7-2017

Zowel voor alleenstaanden als gezinnen goede vakantiebestemming. Door het vrijblijvende samen helpen met de afwas ontstaat een ongedwongen sfeer. Hierdoor maken gasten makkelijk contact met elkaar, ook de kinderen. Ideaal voor mensen die naar Nivonhuizen gaan. Prachtige wandelmogelijkheden, ruig. Het Engadin is een gebied met relatief veel zonuren en weinig toerisme. Sympathiek personeel, Nederlandse prijzen in de bar. De kamers zijn eenvoudig maar sfeervol. Doordeweeks worden er excursies aangeboden, in de schoolvakanties is dat vooral transport, daarbuiten soms met begeleiding en thema s (senioren, bloemen, geologie, huttentochten, panoramawandelingen). Gasten worden tegen een vergoeding ergens heen gebracht, kunnen samen of alleen verschillende wandelingen lopen en worden ergens ander weer opgehaald. Ideaal, ook als je er met eigen auto bent. Onvergetelijke omgeving, ook voor mountainbikers, prachtig oud huis, eenvoudig, netjes en sfeervol. Je voelt je er onmiddellijk thuis en dat gevoel gaat niet meer weg.

Fantastisch en dus Niet verschrikkelijk!

Peter Schreurs
20-6-2017

Inderdaad een mix tussen jeugdherberg en hotel. Unieke locatie,uniek pand.

Douche en toilet op de gang: schoon en voldoende.

Eenvoudig maar goede maaltijd;buffet. Je mag elke dag een lunchpakket maken.

Hotel Val Sinestra is een wandellocatie voor wintersport. Eigen bus- pendeldienst.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Berghaus Val Sinestra in Sent, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Berghaus Val Sinestra zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.