Camping Orlando in Chianti Glamping Resort

Italië, Toscane, Cavriglia

7.9Goed

• 8.3Eetgelegenheden
  • 7.2Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Orlando in Chianti Glamping Resort voor je op een rij gezet:

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Kinderopvang
Meer camping info

Ontdek de natuur op Camping Village Orlando in Chianti. Glampingaccommodaties, een zwembad met een waterval en voor de kinderen een leuke minidisco. Camping Village Orlando ligt midden in de natuur. De perfecte uitvalsbasis voor wandelingen tussen de glooiende bergen van Toscane. Tips om te bezoeken zijn Radda, Greve en Sienna.

285 reviews over Camping Orlando in Chianti Glamping Resort

• 8Familie S02-08-2020

Fantastisch nu het rustig is.

Mooie camping gelegen op een heuvel wel ver van de bezienswaardigheden. De weg er naartoe is wat hobbelig en er zijn veel haarspeldbochten. Dit wisten we van te voren. De camping lang na niet vol (Corona) en daardoor waren er voldoende bedjes bij het zwembad en was het fijn vertoeven. Als het wel vol is zou de camping voor ons minder interessant zijn. De restaurant is fantastisch. Prachtig interieur en heerlijk eten. De camping is leuk met kinderen tot een jaar of 10 (Veel kleine kinderen). Leuke animatie voor kleine kinderen. Wij verbleven in een tendi tent. Prachtig uitzicht, mooi ingericht, prima bed en van alle gemakken voorzien. De tent was wat stoffig maar wel schoon. Een verbeterpunt zou zijn om de gloeilampen van de lees lampjes te vervangen door ledverlichting. Onze dochter heeft haar vinger verbrand maar het is ook uitkijken met het beddengoed en klamboe (brandgevaar). Dit is het enige verbeterpunt. Top week gehad!

• 10Eetgelegenheden

• 9Esmeralda29-07-2020

Genoten

Wat een mooie camping, even getwijfeld ivm Covid 19 maar je kunt gerust gaan. Nette camping, overal desinfect en zeep. Alleen mondkapjes op als je restaurant en winkeltje inloopt, geeft alleen maar een veilig gevoel. Grote steden lekker rustig dus ook daar voldoende afstand van iedereen. Ik kan iedereen deze camping aanraden.

• 8Hans Haselhorst28-07-2020

Heerlijk met kids- prachtig zwembad!

Wij hebben zeker getwijfeld of we moesten gaan ivm COVID-19. Wat zijn we blij dat we gegaan zijn. We hebben ons geen moment zorgen gemaakt, zwemmen gaat gewoon. Het is een dag wennen dat je in de supermarkt een mondkapje draagt en bij binnenkomst restaurant. Je voelt hierdoor eigenlijk veiliger. Een voordeel: de grote steden Florence en Siena zijn erg rustig nu en dat is wel eens anders. Op de camping wordt goed voor je gezorgd om dr vakantie zo aangenaam mogelijk te maken. Voor wie nog twijfelt om te gaan, doen!

• 9Staat v/h sanitair

• 9Rianne21-07-2020

Super camping!

Net terug gekomen van 2 weken Orlando in Chianti. Wat een fijne camping! Wij verbleven in een Lodge tent Deluxe met veel vrije ruimte om ons heen. Alles op de camping is heel gemoedelijk en overzichtelijk. Een paar kleine Corona-regels, maar geen badmutsen, zwemtijden oid. Super fijn zwembad, aardig personeel, leuke activiteiten voor de jonge kinderen, super leuke en grote speeltuin, de nieuwe Spotty Jeeps en niet te vergeten heerlijk eten in het restaurant. Dat is op veel campings wel anders.

Het enige minpuntje is de locatie boven op de berg, je bent niet zomaar in een dorpje. Dat heeft ons niet tegen gehouden. De uitzichten langs de slingerwegen zijn prachtig en vervelen nooit!

Hoop leuke kleine dorpjes in de buurt en ook Siëna, Florence, Arezzo, San Gimignano etc. zijn heel goed te doen. Vergeet niet de vele wijngaarden.

• 10Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

• 9Irene Salomons21-07-2020

Absolute aanrader, geen Corona fratsen.

Hele mooie camping, vriendelijk en relaxte sfeer. Geen rare Corona-fratsen. Heerlijk rustig nu zelfs overal. Florence, Siena, lijkt wel voorseizoen zo rustig en relaxed.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2020

• 9Iris16-07-2020

Fantastisch! Leuk met kinderen!

Wat een heerlijke mooie camping! Personeel is allemaal heel erg aardig en het eten is lekker. Het is fijn dat er een animatie team is, onze kinderen hebben elke ochtend geknutseld en savonds mee gedaan aan het dansen in de mini-disco. Vaak met mascotte Spotty. Hun held! Wij zaten in een NEXT L een fijne sta-caravan. Het fijne aan het camping is dat alles zo ruim is opgezet. Dit in tegenstelling tot vele Italiaanse campings. De camping is wel een stukje verwijderd van de bewoonden wereld dus rijden in de bergen moet je niet erg vinden. (Verder Corona proof deze camping, ook wel even een puntje dit jaar.) wij hebben in ieder geval genoten!

• 5Fam Van Sante01-05-2020

Viel HEEL erg tegen

Wij hadden twee weken geboekt in een Airdreamer, op een aanbeveling van de touroperator. Maar wat een drama. Het toilet trok regelmatig niet door, het warme water was op na 1,5 (korte!) douchebeurt, geen muggengaas in de slaaptenten, ramen van de slaaptent die niet goed sloten, totaal geen opbergruimte in de tent, een twee-pits kookstel met niet naast elkaar passende pannen, en tot overmaat van ramp een volledig natte tent na een regenbui. De regen liep zó naar binnen. Na een klacht mochten we naar een stacaravan verhuizen, maar zo gruwelijk klein dat we uiteindelijk na 1 week vertrokken zijn....we waren er zó gruwelijk klaar mee. Bijzonder slecht.

Pluspunten: - Vriendelijk personeel - Leuk zwembad voor de kids

Minpunten: - Prijs-kwaliteit verhouding DRAMATISCH slecht - Nauwelijks bergruimte voor kleding ed - Afgelegen locatie - heel onhandig met boodschappen als je weinig bergruimte hebt

• 7Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 2019
    8Rene05-09-2019

Leuke en goede glamping site

Verbleven in cube glamping huisje voor 3 dagen. Camping ligt erg afgelegen dus gebruik navigatie coordinaten on te vinden (tip). Alles ziet er top uit en personeel erg vriendelijk. Restaurant en zwembaden zijn goed. Omgeving erg mooi om te bekijken met de auto. Nadeel: wifi is matig en warm water om te douchen zeer beperkt.

Gereisd met partner in september 2019

• 9Fam. Wever26-08-2019

Schaduwrijke camping, goed zwembad en restaurant.

Een mooie camping met veel Nederlanders op één van de heuvels in Toscane. De stacaravans staan mooi opgesteld op de camping, d.w.z. ze staan niet naast elkaar en hierdoor heb je meer privacy. Het zwembad is prima, een leuke glijbaan eindigt in het lagunebad voor zien van waterval. De grootte van dit bad is uitermate geschikt om in te liggen zonnebaden, wat wij dan ook vaak gedaan hebben. Het zwembad is netjes, met nieuwe toiletten en douchejes. Om het zwembad staan ligbedjes waar helaas het handdoekje leggen ook gebeurt. Het restaurant is prima en niet duur. In de nabijheid van de camping is niet veel te doen, dus een auto is noodzakelijk om de buurt te verkennen en steden als Firenze, Siena, Lucca en Pisa te bezoeken. De kans is groot dat wij nog een keer terugkeren.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8de Jong21-08-2019

Kindvriendelijke camping

Wij zaten in een tent deluxe. Was eenvoudig maar schoon, lekkere douche en prima bedden. Ook een heerlijke veranda De kinderen hebben zich elke dag prima vermaakt met een heel leuk en enthousiast animatie team! Wat een leuke groep jongens en meiden die elke dag vol enthousiasme leuke activiteiten aanbieden. Restaurant was ook heerlijk. Wij hebben regelmatig pizza's afgehaald en deze waren heerlijk. Wij hebben ontzettend genoten en hopen volgend jaar weer terug te komen!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Peuterbad, Zwembad
  • WaterparkAanwezig

• Strand faciliteitenStrandbedden aanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar)
  • Aanbod voor kinderenPeuterbad, Speelruimte, Speeltuin, Waterpark

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bibliotheek, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Fietsverhuur, Informatie voor trips, Krant, Ticket service, Wasserette

• Autovrij parkJa
  • ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeerplaats