Vakantiehuis Het Gras is Groener

39 reviews over Vakantiehuis Het Gras is Groener in het Nederlands

Mooi authentiek plekje!

Jorien
9-9-2018

Wij hebben ontzettend genoten. Het is heerlijk om hier met kinderen naar toe te gaan. Je hebt een goed overzicht over het terrein en ze kunnen lekker hun gang gaan.

Steef is vriendelijk en respecteert je privacy. Het is wel jammer dat er geen tables d'hotes wordt georganiseerd, maar wij hebben op eigen initiatief met de andere gasten een paar keer gegeten.

Minpunten vonden wij dat het 's nachts erg heet was in de gite, vanwege de muggen buiten kon je moeilijk de ramen openzetten, en het ouderbed aan de krappe kant. Wij zaten in gite Marie.

Hier geen massa's toeristen, de omgeving is prachtig en nog echt Frans!

Heerlijke vakantie, met alle comfort en rust

Familie uit Deventer
27-8-2018

Wij hadden huis Bertrand gehuurd, prachtig huis en van alle gemakken voorzien.

Extra toilet boven bij de slaapkamers was erg prettig. Het huis is ruimer dan je verwacht (als je de foto's op de site bekijkt).

De rust en de ruimte met daarnaast de vele voorzieningen voor kinderen maakten het voor ons heel relaxed.

Leuk zwembad (gaat van ondiep naar diep) is precies groot genoeg.

Prettige bijkomstigheid is de broodjes service s'ochtends.

Het bed in de "ouder" slaapkamer vonden wij wat klein (1.40 x 1.90) maar steven heeft aangegeven dit aan te gaan passen.

Veel bezienswaardigheden in de buurt (gemiddeld 45 min rijden) maar ook op 10 min afstand een leuk meer met veel activiteiten.

Tijdens ons verblijf is er een haan aangeschaft, dat vonden wij minder prettig.

Omdat er geen horren bij de ramen zaten en je daardoor met de ramen open moest slapen werd je wel heel erg vroeg gewekt.

We hebben een week met twee kleine kinderen (2 en 5) bij Steef vakantie gevierd en het erg naar onze zin gehad. Voor de kinderen was het perfect, een erg grote (overzichtelijke) weide om te spelen, met als favoriet op de grote trampoline met de nieuwe vriendjes, 2 pony's die geborsteld mochten worden en waar een rondje op mocht worden gemaakt, vers eitje halen bij de kippen, lekker in het zwembad, etc. De vier gites en de terassen bieden een mooie balans tussen privacy en contact met de buren. Rustig en relaxed voor de ouders en heerlijk voor de kinderen.

De gemoedelijkheid en vriendelijkheid van Steef zorgen voor een erg aangename, relaxte sfeer waarin niets moet maar zo'n beetje alles kan en mag ('s ochtends vers brood/croissants). Verder voldoende te doen in de omgeving, leuke stadjes, grotten, etc (soms wat verder rijden). Al met al een echte aanrader, wij vonden het jammer dat we er maar 1 weekje konden blijven!

Heerlijke vakantie!

Carla
22-7-2018

Wat een fijne vakantie hebben wij (gezin met kinderen van 7 en 5) hier gehad! Voor kinderen het walhalla: elke dag de kippen en pony’s eten geven, zelfs een paar keer rondjes op de pony gereden, hun angst voor honden overwonnen met behulp van goedzak Maya, een zwembad letterlijk naast de deur en andere kinderen om mee te spelen. De sfeer was erg relaxed, zeker mede door gastheer Steef. Het was voor ons een goeie mix tussen kletsen met de buren en op onszelf zijn.

Het Gras is groener ligt in een mooie, groene omgeving. Genoeg klimmetjes voor de wielrenner. Erg rustig op de weg toen wij er waren. De grotere bezienswaardigheden liggen op tenminste 45 min rijden. In de directe omgeving zijn wel mooie stadjes en meren te vinden.

Een echte aanrader!

Écht vakantie vieren hier!

Christel en Alwin...uit Almelooooo
23-9-2017

Met een jong kind.....Gewoon gaan! Als je van rust, gezelligheid,natuur,zwemmen en kleinschaligheid houd.Dan heb je een topvakantie. :-)

Perfect voor vakantie met jonge kinderen

David
5-9-2017

De gites zijn heel mooi gelegen en goed bereikbaar. Wij logeerden in "Pierre" met 3 kinderen tussen 3 en 7 jaar oud. In de gite is alles aanwezig wat je nodig hebt om het gezellig te maken (o.a. bbq). Er is ook speelgoed en boeken wat handig is als je niet veel bagage kan meenemen. Ontbreekt er iets of heb je hulp nodig, dan staat Steef altijd klaar om te helpen. Elke gite heeft zijn eigen terras/tuintje maar contact met de buren is altijd mogelijk (zeker doen!!). Het grote grasveld achter de gites, de speeltuigen, het zwembad, de dieren, onze kinderen hebben er met volle teugen van genoten. Voor een uitstapje is het historische centrum van Brive zeker een aanrader, net als het meertje met strand Etang de Miel even voorbij Beynat. Een terrasje doen of eten op het plein in Beynat is ook fijn. Aan de lokale Carrefour die vlakbij is, staat ook regelmatig een busje waar pizza op bestelling afgehaald kan worden, heel erg lekker (zie folder in gite). Op het vlak van boeking/betaling etc. is Steef eveneens heel correct.

Paradijs voor kinderen en dus voor ouders

Jan-Willem
14-7-2017

Wij zijn twee weken bij het Gras is Groener geweest en hebben genoten van het huisje, de prachtige locatie en de gastvriendelijkheid van Steef. Onze zoon van 4 jaar stond om 8.30 uur al te trappelen om in de geweldige tuin te spelen met zijn "nieuwe" vriendjes. Er was een trampoline, speelhuis, voldoende speelgoed, geitjes, kippen en voor Steef was niets te gek. Hij mocht met alles helpen. Er is voldoende ruimte voor privacy, maar als je contact wil maken met je buren dan kan dat ook. Ook voor onze dochter van 8 maanden was het een geweldige plek. Bij aankomst stond de box, het kinderbedje en de commode klaar. Wij zaten in huisje Gaston met drie ruime slaapkamers en badkamer inclusief kinderbadje. In de omgeving is er ook voldoende te doen zoals de grotten, de stoomtrein en Tours le Merle. Bij slecht weer zit er een splinternieuw zwembad in Brive. Kortom een echte aanrader voor gezinnen met jonge kinderen die willen genieten van het echte Franse leven in alle rust.

Het gras is groener is een zalige plek voor ouders met jonge kinderen! Er is voor de kleintjes veel te doen en te spelen en het is voor de ouders een fijne plek omdat de kinderen heerlijk afgeschermd alle ruimte hebben om te ravotten. Wij zaten in huisje "Marie" met voldoende ruimte en een fijne authentieke uitstraling. Vanaf je terras heb je zicht op het enorme grasveld met speelhuis en trampoline. Verwacht geen 5 sterren luxe, er hangt echt tussen de balken hier en daar een spinnenweb, maar dat vonden wij zeker niet storend. Eigenaar Steef is een sympathieke man die dagelijks verse broodjes van de bakker haalt en altijd klaar staat om te helpen of tips te geven voor leuke plaatsjes of activiteiten in de omgeving. Wij kijken terug op een heel geslaagde vakantie en onze dochter van anderhalf heeft een geweldige tijd gehad met de geiten, trampoline, het zwembad en het contact met de andere kindjes.

om altijd heimwee nasr te houden ....

Tineke
17-10-2016

Het gras is groener, de rust intenser. ... Ach ..... Het is gewoon een paradijsje. Scheelmakend jaloers dat de eigenaar, Steef, hier gewoon altijd mag wonen!!!!! Een pareltje ... En eigenlijk wil je niet dat het massaal ontdekt wordt, zodat er altijd plaats voor jou is. Maar eerlijk is eerlijk .... Deze plek is de moeite waard!!!!

een schot in de roos ! enorm genoten !

mirjam dijkman
27-9-2016

Voor de eerste keer naar het gras is groener geweest , wat een heerlijke plek en mooie omgeving! wij waren er met onze zoon Tom van 6.

Tom is autistisch met verstandelijke beperking, en daarom waren wij op zoek naar een plek die kleinschalig, overzichtelijk, rustig en natuurlijk veilig is!

Dit bleek een schot in de roos, hoe fijn is het dat je als ouders vanaf je terras in je luie stoel over het hele terrein kan kijken en Tom dus de mogelijkheid te geven om fijn alles (zelf) te ontdekken zonder dat wij als ouders er continu achter aan moeten rennen .

Hup vanuit ons huisje Marie , rennen naar de trampoline, een kijkje nemen bij de dieren, het zwembad ( die omheind is met een hek dus ook daar geen zorgen om..) lekker met de andere kinderen en papa en mama zwemmen.

en als alles wat te veel werd , in het huis (met wifi) op de iPad !

Dit was de eerste vakantie dat wij als ouders zelf konden relaxen ! heerlijk !

De rust, relaxte sfeer, de heerlijke broodjes ,Steven en de lieve mensen die we hebben ontmoet hebben wij al besloten dat wij in 2017 weer gaan!!

Wij kijken er al naar uit ...!!!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Het Gras is Groener in Beynat (Correze), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Het Gras is Groener zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.