Vakantiehuis Het Gras is Groener

Vakantiehuis Het Gras is Groener

8.8Fantastisch

Frankrijk, Limousin, Beynat (Correze)

8.8Fantastisch

• 8.4Inrichting

Vakantiehuis info

Meer vakantiehuis info

42 reviews over Vakantiehuis Het Gras is Groener

• 2019
    9Fam. Dijk18-10-2019

Kleinschalig, kindvriendelijk, op & top Frankrijk!

Een fantastische om heerlijk vakantie te vieren met (jonge) kinderen. Wij zaten in vakantehuis Bertrand en dit huis was groot, mooi ingericht en van alle gemakken voorzien zoals wifi, Nederlandse TV, een moderne keuken en een ruime badkamer.

Dit kleinschalige, kindvriendelijke domaine is een heerlijke plek om te ontspannen, op je eigen veranda / terras, of aan het zwembad. Ook is er allerlei speelgoed en zijn er dieren als Ezeltjes, kippen, katten en honden om mee mee te vermaken.

De ligging is perfect; een heel mooi plekje waar nog échte rust heerst, terwijl je toch binnen 15 minuten in Brive bent. De sterrenhemel is 's avonds adembenemend!

De Nederlandse eigenaren zijn zeer gastvrij & vriendelijk, dringen zich niet op maar stonden direct voor ons klaar toen onze auto kapot ging; eigenaar Steven regelde direct een garage, begeleide de reparatie en gaf ons een lift voor de boodschappen.

Een absolute aanrader voor gezinnen!

Gereisd met jonge kinderen in september 2019

• 9Boswinkel30-08-2019

Fantastisch ook voor pubers!

Wij hebben hier een fantastische 2 weken gehad. Wij hadden het huis Bertrand. Heerlijk en zeer compleet huis. Het totaal pakket maar dat het zo heerlijk was, dat niemand eigenlijk naar huis wilde. Dus ook met pubers is dit een klein paradijs. De dieren, het zwembad, de trampoline, Maya de hond en de aardige eigenaren Steven en Johannna en natuurlijk Feye en de prachtige omgeving (nog niet te toeristisch) maken het compleet. De luxe van bezorgde stokbrood morgen, echt heerlijk. Ook heeft Steven ons enorm geholpen met bezoek aan de huisarts met een van onze kinderen. Top. Als we een minpunt moeten noemen is dat het boven wat warm kan zijn als het buiten ook warm is en het ontbreken van horren, maar ja warm weer willen we ook ;-). Kortom een aanrader.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• Oude reviews

9Christel en Alwin...uit Almelooooo23-09-2017

Écht vakantie vieren hier!

Met een jong kind.....Gewoon gaan! Als je van rust, gezelligheid,natuur,zwemmen en kleinschaligheid houd.Dan heb je een topvakantie. :-)

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 9David05-09-2017

Perfect voor vakantie met jonge kinderen

De gites zijn heel mooi gelegen en goed bereikbaar. Wij logeerden in "Pierre" met 3 kinderen tussen 3 en 7 jaar oud. In de gite is alles aanwezig wat je nodig hebt om het gezellig te maken (o.a. bbq). Er is ook speelgoed en boeken wat handig is als je niet veel bagage kan meenemen. Ontbreekt er iets of heb je hulp nodig, dan staat Steef altijd klaar om te helpen. Elke gite heeft zijn eigen terras/tuintje maar contact met de buren is altijd mogelijk (zeker doen!!). Het grote grasveld achter de gites, de speeltuigen, het zwembad, de dieren, onze kinderen hebben er met volle teugen van genoten. Voor een uitstapje is het historische centrum van Brive zeker een aanrader, net als het meertje met strand Etang de Miel even voorbij Beynat. Een terrasje doen of eten op het plein in Beynat is ook fijn. Aan de lokale Carrefour die vlakbij is, staat ook regelmatig een busje waar pizza op bestelling afgehaald kan worden, heel erg lekker (zie folder in gite). Op het vlak van boeking/betaling etc. is Steef eveneens heel correct.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 10Jan-Willem14-07-2017

Paradijs voor kinderen en dus voor ouders

Wij zijn twee weken bij het Gras is Groener geweest en hebben genoten van het huisje, de prachtige locatie en de gastvriendelijkheid van Steef. Onze zoon van 4 jaar stond om 8.30 uur al te trappelen om in de geweldige tuin te spelen met zijn "nieuwe" vriendjes. Er was een trampoline, speelhuis, voldoende speelgoed, geitjes, kippen en voor Steef was niets te gek. Hij mocht met alles helpen. Er is voldoende ruimte voor privacy, maar als je contact wil maken met je buren dan kan dat ook. Ook voor onze dochter van 8 maanden was het een geweldige plek. Bij aankomst stond de box, het kinderbedje en de commode klaar. Wij zaten in huisje Gaston met drie ruime slaapkamers en badkamer inclusief kinderbadje. In de omgeving is er ook voldoende te doen zoals de grotten, de stoomtrein en Tours le Merle. Bij slecht weer zit er een splinternieuw zwembad in Brive. Kortom een echte aanrader voor gezinnen met jonge kinderen die willen genieten van het echte Franse leven in alle rust.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

• 10Ralph03-07-2017

Heerlijke plek voor gezinnen met jonge kinderen

Het gras is groener is een zalige plek voor ouders met jonge kinderen! Er is voor de kleintjes veel te doen en te spelen en het is voor de ouders een fijne plek omdat de kinderen heerlijk afgeschermd alle ruimte hebben om te ravotten. Wij zaten in huisje "Marie" met voldoende ruimte en een fijne authentieke uitstraling. Vanaf je terras heb je zicht op het enorme grasveld met speelhuis en trampoline. Verwacht geen 5 sterren luxe, er hangt echt tussen de balken hier en daar een spinnenweb, maar dat vonden wij zeker niet storend. Eigenaar Steef is een sympathieke man die dagelijks verse broodjes van de bakker haalt en altijd klaar staat om te helpen of tips te geven voor leuke plaatsjes of activiteiten in de omgeving. Wij kijken terug op een heel geslaagde vakantie en onze dochter van anderhalf heeft een geweldige tijd gehad met de geiten, trampoline, het zwembad en het contact met de andere kindjes.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

• 10Tineke17-10-2016

om altijd heimwee nasr te houden ....

Het gras is groener, de rust intenser. ... Ach ..... Het is gewoon een paradijsje. Scheelmakend jaloers dat de eigenaar, Steef, hier gewoon altijd mag wonen!!!!! Een pareltje ... En eigenlijk wil je niet dat het massaal ontdekt wordt, zodat er altijd plaats voor jou is. Maar eerlijk is eerlijk .... Deze plek is de moeite waard!!!!

Gereisd met vrienden in september 2016

• 10mirjam dijkman27-09-2016

een schot in de roos ! enorm genoten !

Voor de eerste keer naar het gras is groener geweest , wat een heerlijke plek en mooie omgeving! wij waren er met onze zoon Tom van 6. Tom is autistisch met verstandelijke beperking, en daarom waren wij op zoek naar een plek die kleinschalig, overzichtelijk, rustig en natuurlijk veilig is!

Dit bleek een schot in de roos, hoe fijn is het dat je als ouders vanaf je terras in je luie stoel over het hele terrein kan kijken en Tom dus de mogelijkheid te geven om fijn alles (zelf) te ontdekken zonder dat wij als ouders er continu achter aan moeten rennen . Hup vanuit ons huisje Marie , rennen naar de trampoline, een kijkje nemen bij de dieren, het zwembad ( die omheind is met een hek dus ook daar geen zorgen om..) lekker met de andere kinderen en papa en mama zwemmen. en als alles wat te veel werd , in het huis (met wifi) op de iPad !

Dit was de eerste vakantie dat wij als ouders zelf konden relaxen ! heerlijk ! De rust, relaxte sfeer, de heerlijke broodjes ,Steven en de lieve mensen die we hebben ontmoet hebben wij al besloten dat wij in 2017 weer gaan!! Wij kijken er al naar uit ...!!!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 9Louis & Loes Geerling18-09-2016

Wederom een heerlijke vakantie!

Voor de tweede keer bij het Gras is groener en wederom een heerlijke vakantie gehad, we zaten nu in huisje Gaston. Met twee kleine kinderen van 3 jaar en 4 maanden. Het is heel fijn dat het terrein zo overzichtelijk is, rustige plek maar ook voldoende vermaak! Onze dochter was dol op alle dieren. En onze zoon van 4 maand heeft heerlijk kunnen slapen in het huisje waar het koel blijft ondanks de warmte. Elke ochtend verse broodjes, helemaal top! Dankzij Steef ook een hele leuke verjaardag kunnen vieren, wederom een uitstekende gastheer!

Gereisd met jonge kinderen in september 2016

• 10Andre de Vries18-09-2016

Wat een geweldige plek !

Op een heerlijk rustige locatie een aantal authentiek huisjes. Alles keurig verzorgd door Steef, de eigenaar, die altijd voor ons klaar stond met raad en daad. Iedere dag worden de bestelde verse broodjes door Steef gehaald. Omdat wij per vliegtuig aankwamen op zondagmiddag, had Steef voor ons de boodschappen voor het diner al gedaan !

Het terrein en de huisjes zijn schoon en goed verzorgd en bij uitstek geschikt voor gezinnen met jonge kinderen. Het zwembad is leuk aangelegd met heerlijke ligstoelen er omheen. Vrolijk gemekker van de geitjes en af en toe een geluid van de ezel maken de sfeer compleet. Ook het dagelijkse bezoekje van Maya, de hond, was gezellig.

In de omgeving veel leuke stadjes, met marktjes en terrasjes. Voor ons was met name Collonges la Rouge een aangename verassing. Ook Brive is de moeite waard.

We komen hier in de toekomst zeker terug, al was het maar om een glas wijn met Steef te drinken en we zullen iedereen vertellen wat voor een fantastisch leuke plek we hier hadden gevonden !

Gereisd met partner in september 2016

4 tips over Vakantiehuis Het Gras is Groener

• lieneke, 19-06-2013 Rapporteren
    • Turenne is een mooi vestingsstadje, leuk om te bezoeken - slenteren langs de kade van de Dorogne in Argentat - het meertje op 10 minuten rijden (centre Miel touristique), ook een aanrader, vooral lekker rustig buiten het seizoen.

• sharonkuijlaars, 20-07-2013 Rapporteren

De speurtocht met de spoorwegtunnel moet je echt doen! De watervallen bij Gimel zijn prachtig, maar een flinke klim, en ook de druipsteengrotten zijn een lust voor het oog.....

• Ano niem, 03-03-2013 Rapporteren

Veel leuke bezienswaardigheden op 15 a 30 autominuten. De accomodatie ligt op een berg dus uitstapjes (op een wandeling na) moeten wel met de auto.

0 vragen over Vakantiehuis Het Gras is Groener

Vakantiehuis Het Gras is Groener info