Beijing (Peking)

We hebben een aantal aanbieders voor Beijing (Peking) voor je op een rij gezet:

vakanties Beijing (Peking)

We hebben een aantal aanbieders voor Beijing (Peking) voor je op een rij gezet:

Travel Smart

Reviews over Beijing (Peking)

China groot en druk

leo Planken,
    22-1-2019

China is erg druk! groepsreizen gaan met een snel trein vaart door het programma, ze willen je veel laten zien doch door de vaak lange files houd je praktisch geen tijd over voor je zelf. Hotels zijn over het algemeen niet al te netjes! Indrukwekkende bezichtigingen zoals de muur , Terracotta leger enz, doch door de drukte valt het wow effect weg.

Gereisd met vrienden in september 2018

Heerlijke bestemmingen

Nathalie Rompen,
    28-4-2018

Imposante bezienswaardigheden zoals De Verboden Stad, het plein van de Hemelse Vrede en het Zomerpaleis. Heerlijk om door de Hutongs te struinen en allerlei specialiteiten te proberen zoals Peking eend, dumplings en Sichuan gerechten.

Gereisd met partner in februari 2018

Prachtige, drukke stad.

Gery,
    27-5-2017

Wij waren er in mei, en dan is het er al heel heet. Hou daar rekening mee. We zaten in de Hutongwijk, NO vd verboden Stad en dit is vlakbij de metro en diverse winkelstraatjes. We konden met de metro makkelijk overal heen en hebben de Verboden Stad bezocht, de Tempel vd Hemelen de beide zomerpaleizne (het oude en het nieuwe paleis). Ook zijn we met een auto naar de muur gebracht bij Mutianyu. Dit is een stuk van 3km, wat geheel gerestaureerd is. Je hebt er prachtige uitzichten op en over de muur.

Gereisd met oudere kinderen in Mon May 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Anita,
    25-6-2016

Wij boften met onze gids. Hij dreunde geen verhaal op maar betrok je bij het leven van de Chinezen. Hij heeft veel verteld en op de manier waar hij het op vertelde blijft het hangen. De Chinese muur is een behoorlijk eind rijden en het hoogtepunt, letterlijk en figuurlijk, van onze reis. Er is veel te zien in Peking, maar shoppen viel tegen. Het was het eind van onze reis en wij wilden nog wat kleding voor onze kleindochter kopen. Was duur, maar ja je komt er maar 1 x. Onze dochter heeft later dezelfde kleding op internet gevonden en voor minder dan de helft van de prijs. Het olympisch stadion en het gebouw ontworpen door Rem Koolhaas waren indrukwekkend.

Gereisd met partner in Tue Mar 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Geweldige stad neem dus de tijd.

Paul van Wolffelaar,
    22-6-2016

Beijing is een lust voor personen die cultuur willen snuiven en lekker ontspannen willen eten. Je moet voor Beijing echt wat tijd uitrekken, minimaal vier dagen. De verboden stad, Plein van de Hemelse vrede, zomerpaleis, de Chinese muur, de oude stad, markten, winkels, food-street e.d. kosten veel tijd. Het is allemaal zo groot en het is een misvatting dat de b.v. in een paar uur de Verboden stad kunt zien. De metro is geweldig, je komt overal en het kost echt niets. Taxi is ook handig en goedkoop. Zorg voor aanvang van je trip voor een goede toeristenkaart, zo kun je aan iedereen laten zien waar je heen wil. Wees zeer voorzichtig met elke financiële transactie die je maakt (eten, taxi, fiets, gids, enz) Maak van te voren een duidelijk en keiharde afspraak. Indien men hierna toch meer wil hebben dreig je gewoon met de politie erbij te halen en de discussie is dan voorbij. Neem alleen de taxi's waarvan de meter loopt en betaal dit zonder fooi. Geen lopende meter dan geen taxi, stap desnoods gewoon weer uit. Ga voor de grote bezienswaardigheden zeer vroeg op pad. Sta letterlijk vijf minuten voor openingstijd voor de deur anders wordt het na een paar uur zeer druk. Vermijd de vakantiedagen van de Chinezen anders is het echt niet meer leuk, niet doen dus. Ga gewoon op pad sla eens een willekeurige straat of wijk in en dan zie je vele leuke zaken. We hebben zeer genoten van Beijing.

Gereisd met partner in mei 2016
Beijing (Peking) scoort een 7,7 uit 10, op basis van 162 reviews