Beijing (Peking)

vakanties Beijing (Peking)

We hebben een aantal aanbieders voor Beijing (Peking) voor je op een rij gezet:

China Online
China Online

Over Beijing (Peking)

Beijing is de hoofdstad van China en is gesitueerd in het oosten van het land. De stad telt ruim 8 miljoen inwoners. De gemeente Beijing telt zo´n 15 miljoen inwoners.

Beijng is een stad met een grote geschiedenis en heeft enorm veel te bieden als het gaat om sightseeing. Vele van deze staan op de werelderfgoed lijst. Één van de hoogtepunten is de Verboden Stad. Grenzend aan de Verboden Stad bevindt zich ´s werelds grootste plein: Plein van de Hemelse Vrede. In het midden van dit plein staat het mausoleum waar Mao Zedong begraven ligt. Verder zijn onder andere het zomerpaleis, monument van de volkshelden en de minggraven zeker het bezoeken waard. Beijing heeft tevens tientallen tempels die te bezoeken zijn. De tempel van de Hemel, Aarde, Zon en Maan, Tanzhe-tempel en de Jietal-tempel zijn slechts enkele aanraders!
Museums zijn er ook vollop. Palace Museum, Tongzhou Museum, Beijing Museum of National History en Chinees Military Museum zijn de grootste en bekendste museums.
Vanuit de stad is een bezoek te brengen aan de Ming Dynasty Tombs, Peking Man Site in Zhoukoudian en de Grote Muur van China.

Wangfuijng is het grootste winkelgebied van het land. Xidan en Silk Street behoren tevens tot de grootste winkel centra van de stad.
Thee speelt in China een belangrijke rol. Om deze reden zijn er vele theehuizen te vinden in de stad. In deze theehuizen is er de gelegenheid om diverse soorten thee te nuttigen die op traditionele wijze zijn klaargemaakt.
In de keuken van Beijing worden zo goed als alle gerechten volgens de Mandarijnse keuken bereid. Peking eend is lokaal het meest beroemde gerecht en wordt in vrijwel alle restaurants bereid. Tevens is Manhan Quanxi (soort van banket) een lokale specialiteit. Veel toeristen bezoeken daarom vaak het bekendste restaurant Qianmen Quanjude Roast Duck, waar beide specialiteiten bereid worden.
Beijing heeft tevens een zeer gevarieerd en bruisend nachtleven. Het gebied rondom Sanlitun heeft hiervoor het meeste aanbod.

Beijing heeft zeer warme zomers en hele strenge winters. In de wintermaanden liggen de temperaturen tegen het vriespunt en ’s zomers is het een graad of 30.
Tijdens een bezoek aan Beijing zul je versteld staan van het chaotische verkeer. Om deze reden wordt het huren van een auto ook vaak afgeraden. Maar de stad biedt veel mogelijkheden om van a naar b te komen. Er zijn een aantal metro- en buslijnen en taxi’s zijn er volop. Voor toeristen zijn er speciale fietsroutes ontwikkeld en fietsen kunnen op tientallen plaatsen te huren.
De winkels in Beijing zijn van 9:00 tot 19:00 geopend.

Reviews over Beijing (Peking)

• 6leo Planken22-01-2019

China groot en druk

China is erg druk! groepsreizen gaan met een snel trein vaart door het programma, ze willen je veel laten zien doch door de vaak lange files houd je praktisch geen tijd over voor je zelf. Hotels zijn over het algemeen niet al te netjes! Indrukwekkende bezichtigingen zoals de muur , Terracotta leger enz, doch door de drukte valt het wow effect weg.

• 3Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 6Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in september 2018

• 8Helen01-12-2018

Prachtig gelopen over de chinese muur, vooral vroeg in de ochtend er na toe gaan. Je bent dan voor de drukte en de warmte. Echt genieten.

• 9Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juni 2018

• 9Nathalie Rompen28-04-2018

Heerlijke bestemmingen

Imposante bezienswaardigheden zoals De Verboden Stad, het plein van de Hemelse Vrede en het Zomerpaleis. Heerlijk om door de Hutongs te struinen en allerlei specialiteiten te proberen zoals Peking eend, dumplings en Sichuan gerechten.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in februari 2018

• 9Gery27-05-2017

Prachtige, drukke stad.

Wij waren er in mei, en dan is het er al heel heet. Hou daar rekening mee. We zaten in de Hutongwijk, NO vd verboden Stad en dit is vlakbij de metro en diverse winkelstraatjes. We konden met de metro makkelijk overal heen en hebben de Verboden Stad bezocht, de Tempel vd Hemelen de beide zomerpaleizne (het oude en het nieuwe paleis). Ook zijn we met een auto naar de muur gebracht bij Mutianyu. Dit is een stuk van 3km, wat geheel gerestaureerd is. Je hebt er prachtige uitzichten op en over de muur.

mei 2017

• 9Anita25-06-2016

Wij boften met onze gids. Hij dreunde geen verhaal op maar betrok je bij het leven van de Chinezen. Hij heeft veel verteld en op de manier waar hij het op vertelde blijft het hangen. De Chinese muur is een behoorlijk eind rijden en het hoogtepunt, letterlijk en figuurlijk, van onze reis. Er is veel te zien in Peking, maar shoppen viel tegen. Het was het eind van onze reis en wij wilden nog wat kleding voor onze kleindochter kopen. Was duur, maar ja je komt er maar 1 x. Onze dochter heeft later dezelfde kleding op internet gevonden en voor minder dan de helft van de prijs. Het olympisch stadion en het gebouw ontworpen door Rem Koolhaas waren indrukwekkend.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in maart 2016

• 8Paul van Wolffelaar22-06-2016

Geweldige stad neem dus de tijd.

Beijing is een lust voor personen die cultuur willen snuiven en lekker ontspannen willen eten. Je moet voor Beijing echt wat tijd uitrekken, minimaal vier dagen. De verboden stad, Plein van de Hemelse vrede, zomerpaleis, de Chinese muur, de oude stad, markten, winkels, food-street e.d. kosten veel tijd. Het is allemaal zo groot en het is een misvatting dat de b.v. in een paar uur de Verboden stad kunt zien. De metro is geweldig, je komt overal en het kost echt niets. Taxi is ook handig en goedkoop. Zorg voor aanvang van je trip voor een goede toeristenkaart, zo kun je aan iedereen laten zien waar je heen wil. Wees zeer voorzichtig met elke financiële transactie die je maakt (eten, taxi, fiets, gids, enz) Maak van te voren een duidelijk en keiharde afspraak. Indien men hierna toch meer wil hebben dreig je gewoon met de politie erbij te halen en de discussie is dan voorbij. Neem alleen de taxi's waarvan de meter loopt en betaal dit zonder fooi. Geen lopende meter dan geen taxi, stap desnoods gewoon weer uit. Ga voor de grote bezienswaardigheden zeer vroeg op pad. Sta letterlijk vijf minuten voor openingstijd voor de deur anders wordt het na een paar uur zeer druk. Vermijd de vakantiedagen van de Chinezen anders is het echt niet meer leuk, niet doen dus. Ga gewoon op pad sla eens een willekeurige straat of wijk in en dan zie je vele leuke zaken. We hebben zeer genoten van Beijing.

• 9Zorg voor natuur
    • 3Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in mei 2016

• 4Mark02-02-2016

Gave stad

In Beijing is echt heel veel te zien en te beleven. Rondreizen per OV (metro en bus kosten bijna niets). Bij taxirit van tevoren de prijs afsprkeen, anders wordt je vaak bedonderd. Ook risico dat je lang en vaak in de file staat; ook in het weekend. Stad is verder relatief heel veilig voor westerlingen. Bij de grotere attracties in in de toeristisch winkel spreken ze wel Engels. Verder kom je er ook wel uit. Wie van de Chinese keuken(s) houdt, kom uitgebreid en voor weinig geld aan zijn trekken.

• 8Omgeving
    • 6Zorg voor natuur
    • 10Uitgaanslevenn

Alleen gereisd in januari 2016

• 9Heidy04-09-2015

Waanzinnig mooie stad

Beijing is een waanzinnig mooie stad met veel, heel veel mooi gebouwen, parken en monumenten. Wij zijn er 1 week geweest en kwamen ogen te kort. We gaan er zeker nog eens terug.

• 2Zorg voor natuur

• 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2015

• 9Christine09-05-2015

Exciting

Beijing is a great city, liturally. There are soo many things to discoer. If you plan to go t Beijing, count in at last 5 days!

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving