6,9

Matig

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping La Baume/La Palmeraie**** bij :

446 reviews over Camping La Baume/La Palmeraie in het Nederlands

Mooie camping maar niet meer dan dat.

René, 20-8-2017

De camping was op zich mooi maar niet up-to-date, onze accommodatie (caravan) was verouderd; dicht op buren en geen ruimte rondom. Dit gold overigens niet voor alle plekken op de camping dus blijkbaar hebben we hier erge pech mee gehad.

De caravan was niet schoon, kleverige handvaten dus eerst de boel maar schoongemaakt voordat de vakantie kon beginnen, dit hadden we nooit eerder meegemaakt!. Diverse zaken in de caravan waren ook niet in orde; wisselend koud/warm water tijdens douchen, gas fornuis waarvan enkele pitten niet werkten. Ik heb dus in de eerste dagen behoorlijk wat bezoekjes gebracht aan de receptie van de touroperator...Deze waren overigens zeer behulpzaam en de zaken werden ook goed opgelost welke op te lossen waren.

De camping is zijn 5 sterren niet waard, 's avonds erg donker op de paden en veel autoverkeer. De receptie is 24 uur open, medewerkers erg behulpzaam/vriendelijk.

Dichtstbijzijnde stad is Fréjus, ver weg gelegen van camping maar dit was ons bekend. Daar is ook het strand wat goed begaanbaar is en voldoende plaats voor parkeren van de auto (deze was zeker nodig omdat het strand ver weg gelegen is van de camping). Omgeving is mooi, Saint-Tropez is het bezoeken waard maar wel erg druk wat overigens voor hele de omgeving gold.

Samengevat een mooie camping maar we gaan hier niet meer naar terug.

Gereisd familie in juli 2017

We komen niet meer terug omdat ......

Rob van den Hurk, 19-8-2017

Goed:

Het chalet/8 persoons caravan met airco en 2 badkamers: ruimte per persoon, twee badkamers is handig, oven, magnetron en vaatwasser is erg fijn. En de ruimte rond het chalet was voldoende, incl de veranda

Camping: alle faciliteiten aanwezig, toiletten en douches, wasserette, sportgelegenheden (fitness, tennisbanen, zwembaden, voetbalveld etc.) Ook ruime campeerplekken (10x10 m) met stroom en water, veel bomen dus beschut tegen de felle zon, er is een rust/nachtrusttijd tussen 23.00 en 06.30 u die geeerbiedigd wordt.

Niet goed/minder:

Chalet: wij huurden via touroperator. Het personeel was vriendelijk en ons ter wille als we iets vroegen. Maar er ontbrak veel aan onze chalet: zogenaamd ingericht voor 8 personen voldeed het amper voor 5. Te weinig stoelen, te weinig pannen en potten, te weinig keukengerei (garde bijvoorbeeld) zodat je eenvoudige maaltijden lastig kunt bereiden en zelf moet bijvragen/bijkopen. Onder het chalet was het vies met troep van enkele generaties bewoners voor ons, de binnenkant was niet gepoetst toen wij er aankwamen (vet en plakkerig).

Camping en omgeving

1. Herrie van de snelweg te horen op de hele camping

2. Camping ligt afgelegen t.o.v. het dorp Frejus, al lijkt dat op Google anders te zijn. Je kunt namelijk niet lopend of fietsend naar Frejus. De wegen zijn druk met vrachtverkeer, er is geen trottoir of fietspad en het openbaar vervoer hapert d.w.z. gaat maar twee keer per dag en bus komt soms niet opdagen waardoor je niet even lekker het dorp in kunt gaan zonder je eigen auto te pakken. Betekent dus niets drinken of taxi nemen (Nederlandse prijzen!)

Wij zijn hardlopers en voor hardlopers is geen plaats langs de drukke wegen waardoor toevlucht gezocht is op het terrein van een naburig mariniers oefenterrein.

3. Het verkeer in Frejus en St Raphael zit vaak vast waardoor te weinig parkeerplaatsen en er relatief veel agressie is in het verkeer

4. Wij hebben een boulevard bij de camping gemist, hoewel we dat vantevoren wel wisten (maar we hadden het idee naar het dorp en strand te lopen, wat niet lukte)

5. Het strand is te ver weg, 7,5 km ( alleen met auto bereikbaar)

We gaan hier niet terug omdat we de laatste punten erg belangrijk vinden. Daar kiezen we onze volgende bestemming op uit 😉

Gereisd familie in augustus 2017

Mooie camping voor een keer

Familie Swart, 17-8-2017

De camping heeft op zich een mooie ligging tussen de pijnbomen. Door de zeer vele palmbomen heb je echt een vakantiegevoel. Wel zijn er nogal wat minpunten te benoemen. Wij hadden zelf een hele mooie (misschien zelfs wel de mooiste) plaats met een Avent stacaravan van de bekende touroperator, op het vrij centrale deel van La Baume (plaats nr 748). Maar zelfs daar was het snelweglawaai duidelijk te horen. Op de plaatsen dichterbij de snelweg was het lawaai hinderlijk. De naalden vonden wij wel lekker, ruikt ook lekker tussen de pijnbomen (waar af en toe een eekhoorn in te zien was). Er waren ook veel kalere plaatsen, die wij veel minder mooi vonden. De staplaatsen voor eigen tent of caravan waar wij langs liepen waren mooi en groot. Onze stacaravan was helaas niet goed schoon bij aankomst, dus eerst zelf alles afgenomen etc. De douche was of heet of koud, door de afstelling van de thermostaat/boiler konden we niet lekker douchen. Volgens de touroperator medewerker kon dit niet anders. De waterdruk is ook matig en het douchewater loopt erg slecht weg. Je kan natuurlijk uitwijken naar een washok op de camping, maar die zijn ook aan vernieuwing toe. Dat geldt trouwens voor de camping in zijn geheel. Met een paar investeringen kan het zo een topcamping worden, maar het onderhoud laat nu te wensen over. Dat is in de zwembaden ook te zien. Bodems met scherpe korreltjes vonden onze kinderen niet prettig. De bar/afhaal op La Baume doet ordinair aan en duurt erg lang. Op La Palmeraie is alles wat netter. Al met al gelukkig wel een lekkere vakantie gehad, maar we zullen hier niet terugkeren voordat er flink geïnvesteerd wordt.

mooi maar geen 5 sterren

moon, 16-8-2017

ruime plaatsen voor caravan

wel op zand en veel naaldbomen

toiletten en douche wel oke niet nieuw beetje veroudered

zwembaden wel heel mooi vooral voor kleine kinderen een geweldig apart speelparadijs in een apart zwembad echt heel erg mooi!!!

hele vakantie alleen maar aardige fransen gezien en gesproken

strand is wel een eindje rijden

Monaco was echt prachtig!!een aanrader.....

geweldige vakantie!

Kirsten, 13-8-2017

Fantastische camping. Veel faciliteiten, mooi winkeltje met ruime keuzes. Vriendelijk personeel overal. Zwembaden heel druk maar geweldig voor kinderen.

Schaduwrijke plaatsen met veel ruimte naast de tent om te spelen. Veel animatie overdag en 's avonds.

De stranden in de buurt zijn ook fijn. Het verkeer om ergens naartoe te gaan is wel een tegenvaller! ZOOO druk op de baan. Geen moed om verre uitstappen te maken om dan meer dan een uur in de auto te moeten. Camping super, omgeving ietsje minder ons ding.

Nooit meer

Veerle vanlaerhoven, 12-8-2017

Vuil vervallen huisje. Het personeel was ongelooflijk onvriendelijk , enkel tegen betaling willen ze naar je luisteren.

Heel weinig plaats aan het zwembad, dat dan ook nog eens oud is. Glijbanen zijn van slechtonderhouden beton. Bikini van onze dochter was na 1 dag voor de vuilbak.

Zo kan ik nog een tijdje doorgaan. ....

geweldige camping

michel, 5-8-2017

net terug van een week la palmeraie. top camping met geweldige zwembaden, waar de handoekleggers pech hebben want die worden door de badmeesters weg gehaald.

eten in de restaurants en snackbars is redelijk tot goed en betaalbaar.

hadden een stacaravan van touroperator en was prima in orde. ook de ligging was prima.

mis wel het strand, maar je bent binnen 15 minuten aan het strand van Frejus met de auto.

op de camping zijn haast geen vuilnisbakken te vinden dat mag verbeterd worden ivm zwerfvuil.

top vakantie gehad en kan deze camping ook zeer aanbevelen.

Niet meer

Jan, 1-8-2017

Vieze caravan

Oude glijbanen van beton

Erg duur

Minimaal pinbedrag 10€ erg irritant

Gereisd familie in juli 2017

De vakantie op de camping was fantastisch.

Mira, 28-7-2017

Je kunt je ligstoelen aan de zwembaden helaas niet reserveren.

En als je 's middags gaat eten en het duurt langer dan 30 min. nemen sommige redders jullie handdoeken weg van jullie ligstoelen, met het gevolg dat je je plaats kwijt bent.

Er zijn ook geen parasols aan het zwembad.

Het was er zeer proper en het eten in het restaurant,, le palmerai" was zeer lekker en zeker een aanrader.

Top camping

Stephano, 25-7-2017

Camping La baume in Frejus is een kindvriendelijke leuke camping. Veel faciliteiten voor een goede prijs. Personeel is toegankelijk en erg klantvriendelijk. Ruime caravan die schoon is en in goede staat verkeerd. De camping ligt in bosrijk gebied . Genoeg te doen voor kinderen van diverse leeftijden. Waaronder meerdere zwembaden en een skatepark.
Gereisd familie in juli 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Baume/La Palmeraie in Fréjus, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Baume/La Palmeraie zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Baume/La Palmeraie scoort een 6.92 uit 10 op basis van 523 reviews.