Hotel Occidental Ibiza ****

Occidental Ibiza
8,1

WebsiteLink naar website

183 reviews over Hotel Occidental Ibiza in het Nederlands

Prima hotel maar niet geweldig

Iris, 24-9-2017

Prima hotel, mooi gerenoveerd dus kamers zien er netjes uit en worden ook netjes schoon gemaakt. Eten is veel hetzelfde, 2 dagen muizen zien lopen in het restaurant, dit gemeld bij het restaurant personeel maar enige wat we zeiden was sorry. Zwembad is niet verwarmd dus aan de koude kant. Ligging is rustig, huur een auto en ga er lekker op uit.
Gereisd met partner in september 2017
Pedro Junquero Trabado, Director, 26-9-2017

Dear Guest,

The vision of our clients is the key to complete guest-satisfaction, therefore we are very grateful for the time you spent writing this review

Regarding the incident in the restaurant you comment on, I would like to inform you that our hotel meets all the required requirements in terms of sanitary and pest control. Our facilities are reviewed every now and then by an approved control company and it is a matter that we take very seriously. However, we are located next to the field and may, on this occasion, escape our control mechanisms. Please be assured that we give the importance it deserves to HACCP controls in all our facilities. However, we apologize for the incident .

Thank you for pointing out the beauty and comfort of our newly refurbished accommodations designed to make our guests' stay as comfortable as possible with design furniture and the latest technology, being fully aware that an attractive accommodation plays a key role to our guests' overall holiday expérience, we are therefore very pleased to read that you were satisfied with yours.

We are glad to read that you really enjoyed our unbeatable location to visit the wonders of a vacation in Ibiza.

Thank you once again for making us your choice hotel and for your constructive critics, we certaily look forward to serving you again and to have the opportunity to exceed you expectations in a not too distant future.

Regards,

Pedro Junquero Trabado

Director

Geweldige vakantie gehad!

Johanny Slegers, 7-8-2017

Het hotel is modern en ziet er heel mooi uit. Het is rustig gelegen, er is dichtbij een strand (300 m ) maar wil je de drukte opzoeken van St Antoni of Ibiza stad dan zijn gemakkelijk te bereiken via openbaar vervoer. Leuke strandjes zoals Cala Bassa, Cala Comte liggen in de buurt. Overal gratis Wifi, wat ook belangrijk is voor tieners. De kamers zijn modern ingericht, netjes en worden elke dag schoongemaakt. De bedden lagen heerlijk, beter dan mijn bed thuis.Het personeel is erg vriendelijk, zowel bij de receptie alsook in de rest van het hotel, animatie is er maar niet overdreven aanwezig. Er zijn 3 zwembaden , 1 apart bij het sportterrein voor kinderen. Daar is het ook niet zo druk.

Er zijn voldoende bedden alleen dat handdoek liggen is vervelend. Het eten is prima verzorgd. Cava met ontbijt is altijd lekker :-). Ontbijt, lunch en diner is heel gevarieerd en alles was erg lekker bereid. De week is omgevlogen. Huur een auto, er is zoveel te zien.

Kortom een aanrader!!!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

onze eerste vliegreis samen met de kids

Heidi, 22-6-2017

ik zou onmiddellijk terug gaan voor het eten, super lekker en elke dag wat anders. voor ons was dit de eerste all inn reis met de kindjes. we hadden wat schrik omdat het toch kleiner is dan de camping die wij gewoon zijn. er waren geen glijbanen voor de kids maar toch hebben ze zich goed geamuseerd in het zwembad. kamers groot genoeg om te slapen en je om tekleden. regen douche , alleen jammer dat de schuifdeuren van de kleerkast stuk waren. airco werkt maar zou toch koeler mogen zijn. de airco die wij gewoon zijn van op camping is veel frisser. op wandel afstand van het strand en van een bushalte waarmee je heel ibiza rond kan reizen.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Occidental Ibiza bij:

Heerlijk hotel met fijne kamers.

Stientje, 7-6-2017

We zijn 4 nachten in dit hotel geweest. Maar dat was veel te kort!. Wat een verwennerij! De kamers zijn erg modern en luxe! Ook wij zijn bekend met de Turkse all-inclusive. Ik vond dit veel verfijnder. Je kon 's ochtends zelf beginnen met een champagne ontbijt. Huur een auto: in de buurt zijn heerlijke strandjes. En wil je shoppen? Je bent zo in Ibiza stad. Wij hebben een dag gekozen voor een lunchpakket. Was keurig in orde. Het complex en de tuinen zijn goed verzorgd en schoon. Ook de zwembaden. Er staan wel veel bedjes rondom het zwembad. Scheveningse toestanden!! Maar er is altijd plek. Ik vond het hier heerlijk bijkomen en we zullen ook zeker terugkomen naar dit hotel.
Gereisd met oudere kinderen in mei 2017

Zeer goed

JOS BERGHMANS, 29-5-2017

Wij verbleven drie weken in Occidental. Onze bevindingen = zeer goed hotel.Eerste twee weken was echt genieten(weinig volk) Laatste week vrij druk met veel Engelstaligen.Zeer goed animatieteam! ,zeer vriendelijk personeel en zeer lekker gevarieerd eten. Omdat we nooit 2 x naar een zelfde hotel gaan zijn we met gemengde gevoelens vertrokken op 28 mei. Zeker een aanrader voor de eerste drie weken van mei. Kamers ,beetje aan de kleine kant en geen badkamer,privacy??. All Inn = vrij goed alleen spijtig dat glazen bijna onmogelijk kunnen worden gegeven.Alles is kort bij de zwembaden en vermoedelijk is dat de reden. Verder ...boeken Ibiza is zo mooi. Autootje huren en zeker Formentara niet vergeten...een stukje Caraibiën in Europa.
Gereisd met partner in mei 2017

Top Hotel prettige service

Martin, 25-2-2017

Eigenlijk was alles gewoon goed in orde. Dit hotel is geheel gerenoveerd en hierdoor is alles beter geworden. Het eten blijft soms een aandachtspunt, het is niet slecht maar er zou wat meer variatie in kunnen en de aanvulling van het buffet zou vaker moeten met kleinere porties, zodat de temperatuur gegarandeerd goed blijft.
Gereisd met oudere kinderen in mei 2016

Heerlijk hotel

Linda, 16-9-2016

Gewoon doen. Kamers, service, eten, locatie niks mis mee.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016
Pedro Junquero Trabado ( Director), Director, 20-10-2016

Beste Linda,

Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring met andere reizigers. Het is iets wat we zeer op prijs.

We zijn erg blij om te weten dat je al onze diensten in Barceló Pueblo Ibiza hebben genoten en dat u een goede service van het personeel hier ontvangen.

Wij hopen u hier te zien erg snel weer en aarzel niet om contact met ons op voor uw volgende boeking.

Vriendelijke groeten,

Goed in z'n eenvoud

Cybill, 13-9-2016

Een familiehotel dat ook geschikt is voor koppels. Ik zou het niet aanraden aan vrienden gezien je weinig privacy hebt in de kamer. Het toilet is open aan de bovenkant waardoor je alles kan horen. Er is géén aparte, afgesloten badkamer. De regendouche is wel mooi en ruim.

Alle personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Het poetsen van de kamer gebeurde bij ons niet altijd even grondig (soms lag er nog vuil of zand op de vloer). In het algemeen is er een goede service.

De maaltijden in buffetvorm zijn eenvoudig maar goed. Er is voor ieder wat wils en voldoende plaats om te zitten. Ik eet graag vis maar mijn vriend is een vleeseter en hij miste soms wat variatie in het eten.

De ligging is rustig. Wij hebben een auto gehuurd zodat we toch alles konden ontdekken. De taxi's zijn vrij duur. Op de meeste plaatsen is het veilig rijden in Ibiza en er zijn genoeg betrouwbare bedrijven waarbij je kan huren (wij kozen voor Autos Mari).

In het algemeen hadden we een aangenaam verblijf. Enkel de kamer viel voor ons een beetje tegen. Een afgesloten deur voor het toilet is een must! Ook een grotere spiegel had gemogen (ik ben klein van gestalte en kon mezelf maar tot de borst zien).

Gereisd met partner in september 2016
Pedro Junquero Trabado, Director, 21-9-2016

Dear Guest,

Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring en bevelen het Barcelo Pueblo Ibiza hotel.

we zijn altijd blij om te lezen dat onze klanten mee te nemen enkele mooie vakantieherinneringen.

Met de voltooiing van de hervorming, hebben Barceló Pueblo Ibiza gewaagd in nieuwe geïntegreerde minimalistische stijl kamers. Wij betreuren het dat je niet naar zijn zin hebben.

Heel erg bedankt weer voor het beoordelen van onze Resort als "Ideaal voor gezinnen" geeft me veel vreugde en hoop dat we kunnen blijven maken van uw landmark hotel in het gebied.

We nemen deze gelegenheid gebruik om u te begroeten en we hopen u binnenkort te mogen verwelkomen.

Met vriendelijke groet,

Uitstekend hotel in Ibiza uit de drukte!!

Marcel Bergen, 4-9-2016

Na aardig wat geklaag te hebben gelezen op Zoover toch spannend wat we hier zouden aantreffen. Wij zijn met 2 kids (15 en 12) geweest.

Kamers:

We hadden de (geschakelde) familiekamer - dit was echt enorm luxe. Superfijne bedden, allebei de kamers een flatscreen, aparte tv en stortdouche, airco, wasbak en balkon. Kortom: zo luxe hebben we het niet eerder gehad. Niets te klagen dus.

Eten (all inclusive):

Voorgaande jaren waren we Turkije gewend, en hadden ons er al op ingesteld dat het eten iets minder uitgebreid zou zijn als in Turkije en dat klopt. Er is echter voldoende keuze en afwisseling om 2 weken lekker te kunnen eten. Thema avonden (Mexicaans, Sushi, Piratenavond, Spaans) zorgen voor de nodige variatie. Geen enkele avond hebben we moeten wachten op tafel, er is altijd plek. Wat wel klopt is dat het eten wat in de "voorraadbakken" gelegd wordt niet warm blijft, dit is het enige verbeterpunt (tip: wacht tot kok het er warm oplegt).

Bij het zwembad kan je hamburgers/knakworst halen en zelf drinken halen. Maar ook koekjes, vers fruit (met datum erop), chips etc. Prima geregeld. Wil je het minder standaard, dan kan je naar het restaurant om uitgebreider te eten.

Zwembaden:

Zwembaden zijn prima, geen glijbanen zoals Turkije maar dat wisten we van tevoren. Animatie werkt zich uit de naad, niet alles was ons ding, maar ze doen enorm hun best en hun actieve gemotiveerde houding zorgt voor een enthousiaste sfeer. Geen luchtbedden toegestaan. Badmeesters houden goed de wacht. Ligbedden worden vroeg gereserveerd helaas. Gelukkig houden ze nog stapel aan de ketting tot tegen 11 uur voor de laatkomers. Helaas is dit een ergernis die je overal tegenkomt (zelfs gezin met 4 die steeds 5 bedden reserveerden zodat er niemand naast zou komen te liggen).Te zielig.

Ligging:

Waarom mensen klagen over de ligging snap ik aan de ene kant wel maar aan de andere kant niet. Het klopt dat het wat afgelegen ligt (wel een strand met paar tentjes op loopafstand), maar hier kies je toch voor? Wij wel in ieder geval. Wij wilden niet in het lawaai van Sant Antonio zitten, dus kozen we voor dit hotel en hebben een week aan auto gehuurd. Uitstekend bevallen. Ja, zoek je grote boulevard met winkels etc dan moet je hier niet zitten, maar ik neem aan dat je dit meeneemt in je zoektocht naar een hotel op Ibiza.

Personeel:

Echt niets op aan te merken. Alles gaat wel Ibiza stijl en I love it - ze laten zich niet opfokken, doen alles kalm aan maar als jij aan de beurt bent nemen ze ook de tijd voor jou, ongeacht of er 10 man achter je staat. Relax!

Kortom: wij hebben heel veel gezien van Ibiza en willen zeker nog een keer terug om te rest te gaan bekijken. Wij twijfelen er geen moment aan om dan dit hotel weer te reserveren. Wat ons betreft een aanrader (mits je je realiseert dat het geen Turkije all-inclusive hotel is met glijbanen park EN dat de ligging in het rustige deel van Sant Antonio is)!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016
Pedro Junquero Trabado (Director), Director, 20-10-2016

Beste Marcel,

Hartelijk dank voor uw fantastische beoordeling.

We vinden dat je zo'n geweldige tijd gehad in ons hotel Barceló Pueblo Ibiza en dat u genoten van onze kamers, onze prachtige gemeenschappelijke ruimtes met geweldige zwembaden en de thematische diner bij restaurante

Onder onze nieuwe stijl van de kamers volledig gerenoveerd, hebben wij een nieuwe minimalistische stijl ruime en lichte kamers voor alle soorten gasten. Ik ben blij dat je het leuk vindt.

Wij waarderen uw standpunt over het entertainment. Het team hebben een enorme motivatie en passie voor hun werk.

We hopen dat je had een goede reis terug naar huis en blij te mogen verwelkomen u mee terug in de nabije toekomst zou zijn.

Vriendelijke groeten,

Familievakantie

Saskia Desloovere, 31-8-2016

Mooi en kleinschalig hotel qua oppervlakte, maar wel top! Mooie en propere kamer voorzien van alle benodigdheden: zalige regendouche, lekkere goede bedden, van alle gemak voorzien. Toffe kinderclub en topanimatie team, je zou je hotel niet buiten willen. Eten is lekker en goed maar nog wat meer variatie kan geen kwaad.

Ietjes verder leuk strandje dat niet te druk is, waar een toffe beachbar is met lekker cocktails en toffe avondanimatie ( in hotel ook top!)

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Occidental Ibiza bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Occidental Ibiza in Port d'Es Torrent, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Occidental Ibiza zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Occidental Ibiza scoort een 8.14 uit 10 op basis van 191 reviews.