Camping El Far

El Far
5,9

34 reviews over Camping El Far in het Nederlands

Prima camping, gunstig gelegen aan strand en centr

Pelgrim, 23-8-2016

Camping was netjes verzorg en personeel heel erg vriendelijk. Gunstige ligging aan strand en centrum van Calella. Nadeel was de steile wegen omhoog op de camping om met de auto bij je plek te komen.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Vriendelijk, maar nooit meer!

M, 17-8-2016

Wij zijn zonder geboekt te hebben naar deze camping gegaan, hebben hierbij voor 2 nachten gereserveerd, bij aankomst moesten we meteen betalen. Onze eerste indruk van de camping was mooi, maar wel erg stijl. Werden vriendelijk geholpen bij de receptie, zijn bij een medewerker in de auto meegereden om een plekje te zoeken. Deze was er (gelukkig dachten wij toen) nog. Zaten helemaal bovenin op de camping, een erg mooie plek met prachtig (vooral 's avonds) uitzicht over de stad. Maar wel een hele klim om op je plekje te komen. Verder moest de auto een aparte parkeerplaats staan. Maar tot nu toe waren we erg tevreden, totdat we de wc's en de douches zagen. Deze werden slecht bijgehouden en waren niet echt schoon. 's Avonds naar de winkelstraat in Calella gelopen, ongeveer 15 minuutjes. 's Nachts veel last gehad van de jongeren op de camping die gingen en/of terugkwamen van het stappen. Verder hadden we dat het leek dat er 's nachts iemand steeds langs onze tent liep? Voelden ons hier niet echt veilig bij, volgende dag gevraagd of we ons geld voor de 2e nacht terug konden krijgen, maar dit was niet mogelijk. Hebben besloten toen toch gewoon naar een andere camping te gaan i.p.v. hier nog een (verschrikkelijke) nacht te blijven.
Gereisd met partner in augustus 2016

Nooit meer!

Atie, 5-6-2016

Mensen met hartklachten en minder validen moeten hier niet zijn! Giga steil omhoog lopen. Accommodatie is oké en personeel vriendelijk. Ver lopen voor boodschappen! ! Want campingwinkel heeft geen vlees, groenten en brood. Animatie is alleen in juli en augustus. Volgens personeel is dat hoogseizoen.
Gereisd met vrienden in mei 2016

Top camping

Tahira van Rooij, 1-8-2015

Mooie camping met alleen tenten. Een terras camping met mooie plekken, eventueel met zicht op zee. Zeer vriendelijk personeel die 24/7 aanwezig is. Camping winkel was 24/7 open (als je à nachts wilde snacken liep je naar de receptie en ze opende dan speciaal de winkel voor je. Je moet alleen niet bang zijn om een stijle berg op te rijden (ingang).
Gereisd met vrienden in juli 2015

Geen familiecamping!

petra steurs, 28-8-2012

Op de website prijzen zij de familiecamping ten zeerste aan. Na ons verblijf hebben wij hier echter een andere mening over. De ligging is niet geschikt voor kinderen noch voor kinderwagens. Je moet een ontzettend stijl stuk beklimmen voor je aan de tentplaatsen komt. Enkel aan het zwembad is er 1 verzorgingskussen voorzien in de gehandicapten-wc. Er komen zoveel groepen van jongerenreizen waardoor je nooit rust hebt. Zelfs 's nachts om 4 uur worden er feestjes in de douches gehouden. Er is controle maar er wordt niets aan gedaan. Er is te weinig sanitair voor de capaciteit van de camping en de staanplaatsen zijn te klein en niet gezellig. Er is wel een kleine shop aanwezig en een self-service bar waar je enkel drank en junkfood kan krijgen. De camping is duur voor wat je krijgt. Tevens betaal je voor kinderen jonger dan 1 jaar mee wat op veel campings niet het geval is. Niet iedereen spreekt Engels en al zeker geen Nederlands.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2012

Pikhouweel en stijgijzers

Jan, 9-8-2012

Aangekomen bij El Far schrik je je rot bij het aanzicht van de weg waarover je naar boven moet rijden. Bizar steil, ik schat dat het eerste stukje 25-27% is, daarna gaat het wel.

Samen met vier vrienden verbleef ik twee weken op deze camping. Het stikt er van de Duitsers. Verder hadden we weinig last van deze lui maar lol heb je er ook niet van!

Het zwembad is klein maar goed verzorgd en er is altijd wel een ligbedje over. Ook over het sanitair waren we tevreden, het is niet state-of-art en de verlichting in de douches laat te wensen over maar het was er schoon en het water altijd warm. De plekken voor tenten zijn belachelijk klein, misschien 30% van een normale plek. Tot 0:30 's avonds mag er herrie gemaakt worden, daarna loopt er bewaking over de camping om de rust te bewaren, ideaal.

Het is een prima camping voor jeugd maar ik kan me voorstellen dat gezinnen geen zin hebben om elke dag gedwongen te moeten bergklimmen.

Gereisd met vrienden in juli 2012

dat viel mee!

anisa, 4-5-2012

Na alle slechte beoordelingen viel het me heel erg mee. Oke, het is steil, met de auto vond ik het eerst doodeng, maar het went. 61 treden beklimmen hebben we ook overleeft. Ontzettend behulpzaam personeel. een man die mij de eerste keer hielp met de auto (ik durfde de helling niet op in het donker), Sonia die ons uitgebreid advies gaf over tripjes, treinreis enz. en vriendelijke dame die haar uiterste best deed om ons een lekker ontbijt te bezorgen wat zeker ook lukte. de vijfpersoons bungalow was klein maar compleet, mooi uitzicht, goede bedden, lekkere douche, schoon en netjes, leuk met veranda. 1 slaapkamer met tweepersoonsbed en 1 slaapkamer met een stapelbed en eenpersoonsbed. Heerlijk ontbijt met warme croissantjes, geklutst ei, geroosterd brood, lekkere koffie en voor de kids warme chocomelk. Het strand is vijf minuten lopen, het centrum ongeveer tien/vijftien minuten. Al met al een prima verblijf gehad in camping El Far.
Gereisd met oudere kinderen in april 2012

Nooit meer!

Marleen, 19-8-2011

Ik ben samen met mijn vriend deze vakantie naar Camping El Far geweest. Backpacken met de tent, eerst naar Calella en daarna naar Coma Ruga. Aangekomen op camping kregen we een enorm kleine plek aangewezen, die al bezet was door de buren op de plek naast ons. We moesten zelf regelen dat zij van deze plek af gingen, zodat wij onze tent ertussen konden proppen. 1 meter ruimte voor de tent, en dan een hek. Wat ons al snel opviel, was dat mensen elkaar niet groeten op de camping! Daarnaast werden we genegeerd in het restaurant, omdat de bediende geen engels sprak. Na een HALF uur werden we pas geholpen. Nadat we een dag weggeweest waren, was er in onze tent ingebroken. De tent stond open en al onze spullen lagen naast de tent en door elkaar. Gelukkig hadden we onze spullen in kluisjes, maar we wilden meteen weg! Geld kregen we niet terug, omdat dat volgens de receptie het risico van kamperen is! Nou dit is ons nog nooit overkomen en we werden dus niet serieus genomen. Een echte afrader dus
Gereisd met partner in juli 2011

Dramatisch

Andre en Sanne, 5-8-2011

Na een reis van 16 uur met 2 kleine kinderen achterin eindelijk aangekomen bij de camping. De camping oogte leuk alleen zagen we gelijk al de steile hellingen... Maargoed daar is mee te leven dachten we nog.

Na het aanmelden bij de receptie onze plekken toegewezen welke helaas helemaal bovenaan de camping waren. Dat werd dus volop lopen de berg op en af.

Helaas geen speelgelegenheden voor de kids en het zwembad was te klein. Zowel op de dag als in de nacht zeer veel overlast van jongeren die helemaal naar de kl.... waren van drank en drugs. Dit vond ook op de dag plaats, heel intimiderend voor de kinderen. Helaas werd hier ook niet tegen opgetreden

minpunten:

- ligging plek

- geen speelplaatsen

- klein zwembad

- overlast jongeren

- bewakers die geen engels spreken

pluspunten:

- geen

ik ga hier nooit meer heen!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Slechte ervaring met El Far.

Jer, 4-8-2011

Slechte ervaring met camping El Far.

- Te ver van het centrum af.

- De berg die beklommen moet worden is veel te lang en stijl.

- Personeel is niet betrouwbaar en verteld consequent onwaarheden.

- Zwembad is veel te klein.

- Service restaurant heel matig (byna zelfbediening)

- Internetaansluiting zeer slecht, geen aanstalte iets te verbeteren.

- Activiteiten als Poolen en Tafeltennis konden door de slechte staat amper uitgevoerd worden.

- Service bij het winkeltje was zeer slecht. Erg veel moeite om iemand gedag te zeggen of te helpen.

Gereisd met vrienden in juli 2011

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor El Far bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping El Far in Calella, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping El Far zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping El Far scoort een 5.9 uit 10 op basis van 43 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: