Camping RCN Val de Cantobre ****

RCN Val de Cantobre

275 reviews over Camping RCN Val de Cantobre in het Nederlands

Mooie Nederlandse panorama camping

Marco en Fien, 20-9-2017

Zeker aan te bevelen voor gezinnen die van en kamperen en van rust houden. Kinderen komen niets te kort op de goed onderhouden camping. Van alle gemakken voorzien.

Min punt vonden wij dat als je iets wilde ondernemen je wel eventjes in de auto op pad moet. ligt redelijk afgelegen, wat ook zijn charme heeft hoor. Ook voor de boodschappen kun je in Nant terecht bij de Vival(vlak voor t dorp rechtsaf).

Dorpje Nant is klein en 1 keer per week kleine gezellige markt. Lokale spullen te koop.

Voor wat grotere stad kun je naar Millau toe gaan(camping af en dan links richting Nant) via grote weg en brug van Millau(40 minuten) of binnendoor (camping af en dan rechts) 45 minuten rit door en langs de bergen slingeren. Elke rit zijn eigen charme, als je rechtsaf gaat kom je meteen ook langs wat bruggetjes en kiezelstrandjes(bijv.Roque-Sainte Marguerite), erg leuk onderaan brug mooi keizelstrand aan de rivier de Dourbie.

Tip: tank voordat je weer op de tol/snelweg gaat richting Millau, rechterkant

Supervakantie in de Cevennen

Dorine, 7-9-2017

Val de Cantobre is een leuke Nederlandse camping aan de onderzijde van de Cevennen. De omgeving is werkelijk prachtig!

Wij hadden een safaritent van een touroperator voor drie weken gehuurd. Die was perfect. De tent stond op de schaduwrijke plek 46, en vanaf die plek had je een geweldig uitzicht op de vallei en het bergdorpje Cantobre (zie foto's).

De camping zit aan de Dourbie, daar kun je met je voeten in het water en waterbeestjes zoeken. Om te zwemmen in de rivier moet je wel even rijden naar een strandje. Er zit er een op nog geen vijf minuten rijden van de camping af. Wij reden vaak nog een kwartiertje verder, naar Roque Sainte Marguerite. De kids vonden het geweldig om daar van de steen onder de brug in het water te springen.

We hadden dit jaar expres een RCN-camping uitgekozen, want onze zoon van 9 jaar wil het liefste voetballen met Nederlandse jongetjes, en dat heeft hij ook volop gedaan op het voetbalterrein. Op het einde van de vakantie zat hij gezellig met een groepje bij het zwembad of in de chillhoek; geweldig!

Onze dochter heeft geregeld meegedaan met de animatie, dat was ook leuk.

Het zwembad was prima, met een leuke wildwaterbaan. Het zwembad is niet al te groot maar het was te doen.

In de omgeving is genoeg te doen. Je kunt vanaf de camping wandelen naar Nant (4 kilometer), naar het uitzichtpunt bovenop de berg of naar Cantobre, kanoën in de rivier de Dourbie (veel stroomversnellingen; aanrader!), naar het viaduct van Millau of naar de tempeliersplaats La Couvertoirade.

Wij zijn ook naar het zuiden afgereisd, onder andere toen we drie hele koude dagen hadden. De ene week was het heel warm, de andere week was het 15 graden en moest de verwarming in de tent echt aan.... We zijn toen naar het leuke stadje Pezenas en Meze aan de Middellandse Zee geweest. Dat was een goede combi.

Ik had een heel lijstje met wat ik wilde doen, maar daar is de helft niet van gekomen. De kinderen vonden het fijn op de camping met alle vriendjes en vriendinnetjes, dus zijn we hier vaker dan anders gebleven. We hebben in elk geval een reden om nog een keer terug te komen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Prachtig onderhouden camping, schitterende natuur.

A.v.E. te Utrecht, 20-8-2017

Prima onderkomen, goede service, goed onderhouden camping, mooie omgeving, ook om te wandelen. leuke dorpjes in de omgeving om te bezoeken.

Horeca op de camping niet berekend op mensen met een allergie! levensgevaarlijk!

Geweldige service

smits, 17-8-2017

Prachtige camping. Wij hadden mooie chalets.Verwacht geen winkelcentra in de buurt
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Prima camping in een prachtige omgeving!

Monique, 16-8-2017

Val de Cantobre is een prachtige gelegen en gezellige familiecamping. Vriendelijk personeel, voldoende faciliteiten en mooie ruime plekken. Wij stonden met een gehuurde stacaravan op een kampeerveldje en dat was een prima plek! Optimale combinatie van de kampeersfeer en de luxe van een eigen accommodatie. Het zwembad was goed, maar wel erg druk, met handdoekjeleggen als gevolg. Het is een terrassencamping met flink wat hoogteverschil, maar als je je van te voren verdiept in de camping, mag dat geen verrassing meer zijn. De natuur in de omgeving is adembenemend. Het feit dat je ver moet rijden om ergens te komen is hierdoor een stuk minder erg. Kortom: een gezellige, gemoedelijke camping!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Hele mooie camping en prachtige ligging in rustig

Heerlijke camping, 16-8-2017

De camping ligt in een schitterend natuurgebied. Je komt hier echt voor de rust. In het hoogseizoen zal het ongetwijfeld wat drukker zijn. Er is een prachtig splinter nieuw sanitairgebouw, (mooier dan thuis) heel veel ruimte, met grote douchecabines met wastafel.

Wat jammer is dat wij op een plek stonden die wat lager op het terrein lag en daar is geen toiletgebouw, dus je moet altijd klimmen. De plek was overigens heerlijk, ook heel ruim met werkelijk schitterend uitzicht.

Gereisd met partner in juni 2017

Heerlijke camping met mooi zwembad

Judith, 15-8-2017

Mooie terassencamping, niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Sanitair wordt heel goed schoongehouden. Het zwembad is mooi en leuk voor de kindeeen. Wel wat druk op bepaalde tijden. Het restaurant is mooi gelegen en heeft een goede kaart.

Prachtige camping, ruime kampeerplaatsen

Claudia, 15-8-2017

Mooie camping met schitterend uitzicht! Vriendelijk personeel en schoon sanitair. Je moet wel goed ter been zijn.
Gereisd met partner in juni 2017

Prachtige camping

Art van Rijn, 15-8-2017

Wat een prachtige camping is Val de Cantobre. Mijn vrouw en ik hebben ons met ons gezin van 3 kinderen in de leeftijd van 7, 10 en 13 jaar meer dan prima vermaakt. De camping ligt in een wonderschone vallei tussen de bergtoppen. Elke dag lekker eigen gebakken vers brood in het campingwinkeltje. Het sanitair is net vernieuwd en ziet er fantastisch uit. Er was alleen weinig warm water om af te wassen maar dat mocht de pret niet drukken en zal ook wel spoedig opgelost worden. De kinderen en volwassenen maakten veelvuldig gebruik van het leuke zwembad met glijbanen en een wildwaterbaan. Er zijn leuke dorpjes en stadjes in de buurt waar je ook nog eens goedkoop en lekker kunt eten. Bij de plaatsen Nant en Cantobre kun je erg leuk aan de rivier de Dourbie vertoeven als je eens wat anders wilt. Ook was de kanotocht op de Dourbie een aanrader. Het personeel is erg kind en klantvriendelijk. Keep up the good work!
Gereisd met vrienden in juli 2017

Mooie Camping, erg stijl

pvdw27, 12-8-2017

Genoten van de mooie omgeving van Val de Cantobre. Wij stonden helemaal bovenaan, dus een flinke klimpartij. Met weinig conditie of lichamelijke problemen zou ik niet kiezen voor deze camping. Omgeving schitterend. Voor uitje is alles wel erg ver rijden, zo ook de grote supermarkten, die in Millau zitten. Op de camping een klein supermarktje, maar met flinke prijzen en dat geldt ook voor in het dorp.

Op dinsdag in het dorp markt. Vanaf de camping kan je dit dan in gezelschap met elkaar lopen. Erg leuk. Heerlijk pizza gegeten in het dorp!

Mooie stacaravan met dakterras. Hadden een heel mooi uitzicht en zaten daar erg rustig. Ruime caravan met vaatwasser en een zeer grote, gedeeltelijke overdekte, veranda. Heerlijk genoten daar.

Receptie erg vriendelijk, Beheerders van de camping zeer aardig en attent. Restaurant een paar keer gegeten. Wij vonden het erg lekker en goed betaalbaar.

Zwembad heerlijk. Wij gaan er niet heel de dag zitten, dus verder geen probleem van wel of geen bedje.

Kortom topcamping, helaas door het stijle van de camping gaan wij er niet heen, maar zullen deze zeker aanbevelen bij andere mensen.

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor RCN Val de Cantobre bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping RCN Val de Cantobre in Nant , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping RCN Val de Cantobre zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping RCN Val de Cantobre scoort een 8.03 uit 10 op basis van 299 reviews.