Camping Ferme de Prunay ****

47 reviews over Camping Ferme de Prunay in het Nederlands

Prima maar overgewaardeerd

Albert, 22-7-2017

+ Grote kampeerplaatsen, schoon sanitair

- Klein zwembad, stevig aan de prijs (55 p/nacht voor 2 volw en 2 kinderen) en weinig info op de website

Het hoge cijfer op Zoover in mijn ogen niet waard.

Vooral geschikt voor kleine kinderen tot 8 a 9 jaar.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

prima camping

vijftigers uit België, 20-8-2016

Toevallig op internet gevonden via boerderijcampings. Mooie camping en zeer ruime plaatsen. Het sanitair is prima in orde.

Zeer leuke tijd gehad (5 dagen), je moet wel tegen de drukte van de kinderen kunnen. Het personeel is super vriendelijk en werkt keihard. Steeds bereid om info te geven en je verder te helpen. Voor ons was het prima en voor ouders met kinderen is het een superlocatie.

Gereisd met partner in augustus 2016

Niet meer zo knus als vroeger...

Hanky, 15-8-2016

Wij zijn deze zomer voor de 3e keer naar deze camping geweest, die inmiddels 2x zo groot is geworden. De eigenaren zijn nog steeds ontzettend aardig en de plekken zijn nog steeds erg ruim, maar het knusse en gemoedelijke is er inmiddels een beetje vanaf en het is dan ook een stuk drukker, met name rondom het (te kleine) zwembad en het restaurant.

Wij verbleven in een 'roulotte': niet al te groot, maar verder van alle gemakken voorzien en aan de rand van de camping, dus heerlijk rustig.

Het is voor kampeerders in het 'nieuwe' gedeelte wel ver lopen richting sanitair.

Voor kleine kinderen die van (boerderij)dieren houden is het echter nog steeds een walhalla. Er zijn leuke activiteiten zoals broodbakken, konijnenaaien en huifkar-tochtjes. Ook de omgeving is mooi: glooiende landschappen en vele prachtige kastelen. De steden Blois (lekker dichtbij) en Tours zijn ook zeker een bezoek waard.

De campingprijzen zijn hoog, maar dat is nooit anders geweest...

Voor ons was dit bezoek waarschijnlijk de laatste keer, want onze kinderen worden te oud voor deze camping die met name gericht is op gezinnen met kleine kinderen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Uit z'n jasje gegroeid

Bas, 9-8-2016

Het is een mooie kindvriendelijke camping met vriendelijke mensen die je graag te hulp schieten. Er is veel te doen. Zwembad kan behoorlijk druk zijn. De omgeving is ook schitterend!

Echter, ze zijn de afgelopen tijd behoorlijk gegroeid. De afstanden tot het sanitair en zwembad zijn in geval van de nieuwe plekken erg groot. De staat van het sanitair houdt ook niet over. Warm water is geen zekerheidje...Er is ook weinig verlichting op de camping. Ik zou het zeker geen 4 sterren camping noemen. Ook omdat hij aardig aan de prijs is. Ben bang dat ze wat uit hun jasje gegroeid zijn.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Heerlijk relaxen en veel privacy

Fam. Martijn, 3-8-2016

Marine en Christiane runnen hier echt een heerlijke camping met uitzicht op glooiende heuvels en met een boomgaard met fruitbomen. Ze kennen je bij naam en dat voelt erg huiselijk. Wij hadden een 'cabane du pecheur' gehuurd, zo'n blauw-groen huisje. Deze had een supergroot houten terras en dito grasveld (groter dan onze tuin in NL 😂). 's Ochtends heerlijk genoten van verse broodjes en 's avonds kon je (eenvoudige) gerechten afhalen bestellen. Leuk dat je die ook kon meenemen naar je huisje om daar op te eten.

Het zwembad was wel klein, maar dat werd weer ruimschoots goedgemaakt door de leuke activiteiten die ze organiseerden. Ook in de omgeving zijn allerlei leuke dingen te doen: kasteel de Cheverny was erg mooi van binnen met een leuke LEGO-tentoonstelling op het moment dat wij er waren. Daarnaast vonden onze 3 kids het Maison de la Magie en het Musee de la Sorcellerie (hekserij) erg leuk. En probeer zeker ook even een dagje naar de Zoo de Beauval te gaan: een hele mooie dierentuin met reuzenpanda's, witte tijgers en andere bijzondere dieren.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Heerlijke kindvriendelijke camping

Yvonne, 7-2-2016

Wij waren in het voorseizoen op deze camping en deze werd op dat moment gerenoveerd. Het restaurant/de snackbar werd volledig opgeknapt. Hierdoor was deze gedurende ons verblijf niet open. De voorlaatste dag ging alles open en hebben wij op de valreep nog heerlijk gegeten in het restaurant. Het was top opgeknapt. Verder een top camping, erg vriendelijke eigenaren en alle voorzieningen voor m.n. kleinere kinderen zijn aanwezig. Echt een aanrader en voor ons zeker een locatie om terug te keren.
Gereisd met jonge kinderen in juni 2015

Hele leuke camping in prachtige omgeving!

Michael en Bianca, 11-1-2016

We hebben deze camping gekozen om te overnachten, maar zijn er gebleven.

Ruime plaatsen, leuk zwembad, bar, wifi, schoon en veel sanitair.

Moeder en dochter runnen de boel perfect! Hele lieve mensen en ze doen alles voor je. Omgeving is geweldig om erop uit te trekken. Veel natuur, dorpjes, kastelen en de dierentuin in de buurt is de mooiste die ik ooit heb bezocht.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Ruimte en plezier

Lotblaauw, 24-8-2015

* Erg grote staanplaatsen.

* Erg leuk voor kinderen tot jaar of 12.

* Wegens uitbreiding nog weinig beschutting bij de nieuwe plaatsen. Meeste plaatsen TOP!

* Goed sanitair.

* Voldoende speelvoorzieningen.

* Veilig.

* Ideaal voor mensen die niet ver willen rijden en een veilige plek zoeken voor hun jonge kinderen.

Wij waren hier maar 1 nacht (op doorreis), maar komen vast nog wel eens terug.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Een aanrader

Ulrike, 15-8-2015

+ punten:

- Leuke indeling in perceeltjes rond centrale bar en zwembad

- Voldoende en proper sanitair

- Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel

- Mogelijkheid om (lekker) brood te bestellen voor het ontbijt

- Fietsverhuur

- Rustig (bar en zwembad hadden sluitingsuur waardoor je 's nachts en 's ochtends weinig hinder hebt van anderen).

- Gratis Wifi aan de bar

- Afvalsorteersysteem

- Veel informatiebrochures over de streek

- Leuke bar om te vertoeven (met normale prijzen)

kleine minpunten:

- Geen douche aan het zwembad

- Afvalcontainers slechts op 1 centrale plek aan de parking

- De verlichting in het sanitair werkt met voelers. In enkele hokjes werkte dit systeem minder goed (was vooral minder aangenaam als het buiten reeds donker was)

Gereisd met partner in augustus 2015

Zeer kindvriendelijke Camping

Meijburg, 10-8-2015

Super leuke camping met jonge kinderen. Zwembad, boerderijdieren en educatief programma voor de kinderen (in het het frans maar dat maakt die kids niets uit).
Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Ferme de Prunay in Seillac (Loir et Cher), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Ferme de Prunay zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Ferme de Prunay scoort een 8.69 uit 10 op basis van 65 reviews.