Vakantiepark Lalandia Billund ****

Lalandia Billund
8,7

• Activiteiten8,5
  • Onderkomen9,2

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Vakantiepark Lalandia Billund bij:

170 reviews over Vakantiepark Lalandia Billund in het Nederlands

Fantastisch, voor herhaling vatbaar

Van Lieshout, 1-9-2017
  • Activiteiten10
  • Onderkomen10

Reisgezelschap: ik en mijn man, kinderen van 4 jaar, 3 jaar en 11 maanden.

We zijn met de auto richting Denemarken vertrokken, maar ook met het vliegtuig is het prima te doen, aangezien Billund Airport pal naast het Lalandia Resort en Legoland Resort ligt. Dus is vliegen geen probleem? Dan zeker doen. Er wordt overigens alleen overdag tot ergens in de avond gevlogen, dus 's nachts hoor je de vliegtuigen niet. Niet dat we er last van hadden trouwens. Attractiepark Legoland ligt pal onder de aanvliegroute, dus als je dat park bezoekt vliegen er een stuk of wat vliegtuigen per uur over. Indrukwekkend!

Er zijn eigenlijk 2 grote parken waar je kunt overnachten, naast de verschillende hotels in de directe omgeving van Legoland. Je hebt het Lalandia Resort, en het Legoland Resort. Hoe dit laatste allemaal is geregeld, kan ik niet vertellen. Wij hadden bewust voor het Lalandia Resort gekozen. Het waterpretpark was hierbij inbegrepen, evenals de shuttletrein, de dierenweide en binnenspeeltuin en nog veel meer.

De shuttle trein rijdt iedere keer om xx.15 en xx.30 richting de vakantiehuisjes. Als je vanuit de vakantiehuisjes naar de 'Dome' wilt, dan kun je iedere keer om xx.00 en xx.30 opstappen. Ideaal als je met het vliegtuig bent gekomen. Maar ook wij hebben er, ondanks dat we met de auto zijn gekomen, met veel regelmaat gebruik van gemaakt omdat de kindjes het zo leuk vonden.

Na lang wikken en wegen hebben we toch besloten een upgrade van de resortpas te doen. Dit houdt in dat je voor ongeveer € 85,- extra p.p. (voor kinderen vanaf 3 jaar) onbeperkt Legoland in en uit kan lopen en ditzelfde geldt voor de dierentuin. Het verschil daarin: Legoland ligt letterlijk om de hoek, de dierentuin is een minuutje of 20 rijden met de auto. Of er een bus heen gaat, weet ik niet. Dus als je met het vliegtuig komt, moet je dat even uitzoeken. Voor onze nog kleine kinderen, ideaal. Want die hebben 's middags echt nog een dutje nodig. Zo zijn we iedere dag ofwel in de ochtend, ofwel later in de middag Legoland binnen gelopen om een stukje van het park te ontdekken danwel een attractie nogmaals te bezoeken.

Doordat wij in de laatste week van de schoolvakantie in Billund waren, was het zodanig rustig dat we nergens langer als 5 minuten in de rij hebben moeten staan. Ik heb overigens toch wel even mijn bedenkingen gehad over die upgrade want ik vond het echt heel veel geld. Achteraf ben ik toch blij dat we het gedaan hebben. Eenmalig entree voor Legoland vanaf 3 jaar is ongeveer € 50,-. Dat had ik er dan weer niet aan uit willen geven. Maar omdat we nu de de onbeperkte mogelijkheid hadden van bezoeken, hebben we het er voor mijn gevoel dubbel en dwars uit gehaald.

De dierentuin was erg mooi en leuk met fijne speelmogelijkheden, maar na 1 keer hadden we dat wel gezien.

Het waterpretpark is ontzettend mooi en groot opgezet. Iedereen kan hier zijn ei kwijt, kleine kinderen maar ook oudere kinderen die al aardig kunnen zwemmen en ook aan de pubers is gedacht. Over een jaar of wat, als al onze kinderen hun zwemdiploma's hebben, gaan we waarschijnlijk nog wel een keertje terug.

Ik vind de Denen erg vriendelijk, prettig , modern en behulpzaam vol. Niet alleen in het toeristische stuk, maar ook de plekken die we daarbuiten hebben bezocht in the middle of nowhere. Verder vond ik het opvallend schoon overal.

Als je een beetje bekend bent met CP, ook Lalandia kent een soort 'Market Dome' waar alles in is ondergebracht. Mooi aangekleed en ja, ze kennen de prijzen daar ook wel natuurlijk. Wij zitten in de situatie dat het allemaal niet zo nauw komt, maar goedkoop is anders. Voordat wij gingen had ik mij op internet ingelezen en wat reviews gelezen. Zo wist ik dat het mogelijk was om een parkeerkaart voor een week aan te schaffen.Dan hoef je niet na ieder bezoekje aan de 'Dome' naar de parkeerautomaat te lopen. Overigens begonnen ze daar niet zelf over bij de receptie bij het inchecken, dus ik was blij dat ik die kennis van tevoren al vergaard had. Datzel

Geweldige en heerlijke vakantie

Familie, 27-8-2017
  • Onderkomen9

Ons huisje aan Hyldestien was rustig gelegen. De achterzijde lag aan een grasveldje en niet aan de wegzijde. Het huisje was netjes ingericht en toonde geen gebruikssporen. De kamers waren ruim. Voor de kinderen een aparte slaapkamer met twee losse bedden en een kledingkast. De ouder slaapkamer een twee persoonsbed, twee kledingkasten en een babybedje. Badkamer voorzien van wasmachine en droger (ideaal met twee kinderen van 6 en 11). Douche aan de kleine kant maar verder netjes en schoon. Keuken voorzien van koelkast met vrieskast, magnetron, heteluchtoven, 4 pits elektrische kookplaat, koffiezetapparaat, waterkoker, vaatwasser en mixer.

elk huisje is voorzien van een wifi verbinding. Dat werkt prima. Wel even op letten dat in het buitenland Netflix, ziggo etc NIET werkt ivm buitenlandse rechten. dat kan omzeild worden met een VPN netwerk. Vooraf thuis in verdiepen.

Afhankelijk van de locatie huisje kan het 2 km lopen zijn tot aan Lalandia dome.

Bij inchecken krijgt iedereen een bandje. Daarmee open en sluit je de woning, heb je toegang tot het zwembad en het gebruik van het kluisje in het zwembad, toegang tot Monkey town en je kunt het gebruiken om mee te betalen (vooraf dus wel opwaarderen). Geen extra sleutels nodig dus.

Het zwembad kent gescheiden kleedruimten. Dames beneden en heren boven. Vooraf verplicht douchen. De glijbanen zijn spectaculair maar niet geschikt voor kinderen van 6 jaar. (daar zijn wel enkele andere glijbanen voor beschikbaar). De grote glijbanen alleen met een opblaasband te gebruiken. Als het druk is sta je dus even te wachten voordat er weer een beschikbaar is. Vervolgens 8 trappen naar boven sjouwen en naar beneden zoeven. Het eten in het zwembad is aan de dure kant.

In de buurt (3,5 km) ligt een supermarkt Netto en een Coop. Iets verderop (15 min rijden) een Lidl. Het scheelt behoorlijk in de kosten tov de supermarkt in lalandia. Daar is ook van alles te krijgen maar als je toch onderweg bent stop dan bij de lokale super.

Legoland is erg leuk om te doen. Wij hadden gelukkig onbeperkt toegang zodat we ook soms maar voor een paar uur naar Legoland geweest zijn. De dierentuin Givskud Zoo is een leuke dagbesteding. Je kunt met je eigen auto door het park rijden. Erg leuk om te doen. Parkeerplaatsen voldoende. Ook het dino gedeelte is erg leuk. Verder zijn Ribe, Esbjerg en het strand bij Vejers aan te raden. Het strand mag je met de auto op. Heel apart en voor de kids bijzonder.

Niet te vergeten: parkeren bij Lalandia kost DKK55 per dag. Een jaarkaart kost DKK120 (ca €15). Die zijn op marktplaats te vinden. Ze zijn namelijk niet kenteken of persoons gebonden.

Leuk maar kan beter...

Fam. Platteaux, 21-8-2017
  • Activiteiten6
  • Onderkomen6

Lalandia Billund is een leuk vakantiepark met een fantastisch zwemparadijs , hier kan zowel jong als oud zijn hartje ophalen.

Wat er wel geweten moet zijn is dat je apart ( man en vrouw) moet omkleden in gezamenlijke kledingruimtes alsook gezamenlijke verplichte douches ( naakt) voor je gaat zwemmen. Alles is gecentreerd in het hoofdgebouw van activiteiten , op het domein zelf wat zeer netjes is valt er verder weinig of niets te beleven op een paar speelpleintjes na die niet zo uitgebreid zijn. De huisjes liggen allemaal vrij van elkaar en geven de nodige privacy ..; echter was ons huisje bij aankomst niet proper alles plakte in de keuken.. niet leuk bij het begin van je vakantie! Verder wel ok.

Groot probleem is de huizen is hun verduistering.. of beter het gebrek aan verduistering ... wij waren s'morgens om 5 uur wakker! Tip: neem zwarte vuilzakken mee en papiertape en plak je ramen af ...

Je moet na je verblijf nog extra kosten betalen van elect, gas en water...en ze zijn slim want bij aankomst staat je verwarming aan op 19 graden ( jaja zelfs in augustus!) en is het ongemakkelijk warm in je huis! Ik vind voor de prijs je betaald want ze zijn niet goedkoop mag je verbruik er zeker bij zitten!

Legoland ligt op loopafstand en is zeker een aanrader!

Wij waren hier voor een week maar zijn sneller naar huis gegaan... week is te lang voor wat het park aanbied..

Personeel is zeeeeeer vriendelijk en behulpzaam , de deense mentaliteit is echt super!

Een prachtig park!

Nancy, 21-8-2017
  • Activiteiten8
  • Onderkomen10

Wij hadden een 8 persoons huisje. Ideaal voor 2 gezinnen. Het huisje was groot, mooi en schoon. Echt een aanrader! Wij hadden ons huisje zo'n 10 min. lopen vanaf het hoofdgebouw, dit was ideaal. Park is echt mega groot. Er rijd ieder half uur een treintje rond op de hoofdweg zodat je daarmee naar het hoofdgebouw of terug naar huisje kunt.

Het zwembad is niet super groot maar wel heel veel te doen, kinderen hebben echt genoten. (en wij als ouders dus ook) Ze hebben wel alleen grote gezamenlijke omkleed lokalen en gezamenlijke douches. Ze verwachten dat je naakt doucht voor je badkleding aan doet en gaat zwemmen en dit ook weer herhaalt nadat je naar toilet bent geweest. Hier is echter geen controle op.

De supermarkt in het hoofdgebouw is niet echt veel duurder dan supermarkt in de buurt. Iedereen zei dat Denemarken duur is maar op snoep, chips en chocolade na vond ik het niet duurder dan Nederland. Legoland is leuk om heen te gaan, vooral voor kinderen van 5 a 6 jaar. (veel attracties vanaf 120 cm) Het was druk in het park maar we hebben nooit langer dan 20 min. hoeven wachten in de rij.

Omdat er weinig gezond eten te krijgen is bij zwembad en legoland (voornamelijk burgers, friet en pizza) namen we voor de kids zelf broodjes en ranja mee.

We zijn een dagje naar Velje geweest. Is 1 winkelstraat. Leuk om even te bezoeken.

Ook naar Kolding geweest. Centrum was niet bijzonder. Wel de grote shoppingmall was leuk om even te shoppen en te slenteren.

Denen zijn heel vriendelijk!! Erg behulpzaam en aardig. Meeste konden ook heel goed Engels. Ik zou zo weer terug gaan!

Gereisd met vrienden in augustus 2017

Super accommodatie met geweldig zwemparadijs

Ron, 19-8-2017
  • Onderkomen9

Erg mooi en ruim huisje met fijne bedden. Het park is heel erg groot met veel huisjes, maar het is niet massaal omdat er veel ruimte is. Er zijn verspreid over het park veel speelgelegenheden voor de kinderen (grote springkussen, speeltuintjes, skate/step circuit, voetbalarena etc).

Enige nadeel vonden we dat de ramen slecht verduisterd kunnen worden, waardoor er 's ochtends veel licht naar binnen valt.

Er is een centraal gebouw waar veel activiteiten zijn (winkel, restaurant, bowlen, zwembad, klimmen, sporthal etc). Wij hadden een huisjes dat het verst van die activiteiten lag (20 minuten lopen). Maar er rijdt 2x per uur een treintje dat je tot bijna bij je bungalow brengt. Legoland ligt op loopafstand van het park. Ook in de omgeving hebben we een mooie tocht gemaakt met de auto (deel van de margrietroute langs de kust).

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Aanrader met kinderen

A, 19-8-2017
  • Onderkomen9

Lalandia geboekt via touroperator met resortspas voor Legoland en givskud zoo. Boek zeker via NL is goedkoper dan België en hè krijgt Lego cadeau van 69€. Lalandia zwembad ideaal voor kinderen die >1m. Verschillende glijbanen met banden (enkele wel pas van 1,2m). Douchen voor betreden zwembad is verplicht. Je kan zowel in de groepscabines (gescheiden mannen en vrouwen kinderen tot 6 jaar mogen in allebei) of boven rechts naast mannencabines in familie kleedkamers. Wij verbleven in birkenstien 18 dit is dicht bij centrum en dus goed te doen te voet. Huisje was voorzien van alle comfort en huishoudgerief (inclusief stofzuiger, strijkijzer, bubbelbad). Let op water en elektriciteit moet je achteraf bijbetalen (wij betaalden 25€ voor een week). Legoland ligt schuin tegenover Lalandia en is zeker de moeite met kinderen tot 12 jaar. Voor wilde attracties moet je hier niet zijn wel heel mooi aangekleed in Lego allemaal. Begin je dag zeker achteraan in het park dan is het daar nog lekker rustig
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Heel leuk met jonge kinderen.

Fam. van der Stok, 15-8-2017
  • Activiteiten8
  • Onderkomen9

Het enige min punt dat wij konden bedenken is het treintje. Maar dat kan je heel makkelijk ontwijken door de te gaan lopen of met de auto naar voren te rijden.

Plus punten :

Huisje design 6 personen ruim en schoon. Het lijkt wel of het huisje nieuw was.

Park is zeer schoon en zeer vriendelijke mensen niemand lijkt hier haast te hebben of zich te storen aan de onwetende toeristen.

Het levensonderhoudt vonden wij persoonlijk wel aan de duren kant maar dat is omdat wij normaal all in vakanties doen in Turkije.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Mooi verblijf met wat aandachtspuntjes

Milica Ruijgers-Elsinga, 13-8-2017
  • Onderkomen8

Het huisje was ruim. Wij zaten met 4 personen in een +6 huis omdat onze kinderen dan elk een eigen kamer hadden. Op het oog prima schoon. Badkamer was minder schoon. De "gordijnen" zijn erg lichtdoorlatend en dat maakte dat we handdoeken hebben moeten gebruiken voor extra blindering. Treintje naar het centrale gedeelte ging twee keer per uur wat erg weinig is met de hoeveelheid mensen die er zijn. In je energieverbruik waarvan je achteraf de rekening krijgt, heb je totaal geen inzicht. Bij onze aankomst stonden alle thermostaten hoog en was het in het huisje net een sauna. Wel melding van gemaakt, maar of het ook echt van ons verbruik is afgehaald... geen idee.

Zwembad is groot en mooi. Het was wisselend druk, daardoor dus ook verschillende wachttijden voor de banden die je nodig hebt voor sommige glijbanen.

Legoland is super. Echt een aanrader. Lego moet je er niet willen kopen. Dit is hier duurder dan in Nederland.

Wij hadden een resortpas: onbeperkt zwembad, legoland en givskud zoo. Hierdoor ben je vrij in wat je wilt en kunt.

Eten is duurder in zowel supermarkt, centrale plaza als de parken.

Geweldig!!

R, 29-5-2017
  • Onderkomen9

Mooi, schoon park met veel te doen voor de kids. Huisje is schoon, groot en van alles voorzien ( wasmachine, droger, vaatwasser, oven, magnetron enz). Raambekleding is lichtdoorlatend dus slaapmasker mee ;) Monkeytonkyland is leuk maar niet heel groot. Zwembad is fantastisch!! Voor baby's tot pubers is er voor elke doelgroep genoeg te doen. Glijbanen zijn super gaaf!! Sommige wel vanaf 1.20 m, ze zijn daar ook streng in. Omkleden in gezamenlijke ruimtes ( dames en heren apart, kids tot 6 jaar mag bij beide) en voor je gaat zwemmen moet je onder de douche. Ik werd teruggestuurd omdat mijn haar niet nat was. Wel hygiënisch dus! Park is gigantisch groot, als je achteraan zit moet je een behoorlijk stuk lopen. Treintje gaat in de ochtend en namiddag/avond. Vaak zit hij al vol waardoor je alsnog moet lopen. Wij waren met het vliegtuig en gelukkig in het begin/midden van het park. Ga je met de auto neem dan vooral fietsen mee!! Dan fiets je zo naar legoland ook. Of voor de kids iig iets van een step/bolderkar. Prijzen in de supermarkt van lalandia vielen mij mee. Denemarken is gewoon wat duurder.

Legoland zit aan de overkant, loop je zo heen. Zo de moeite waard! Wij hebben een 2 dagen kaart genomen. Was erg rustig dus veel attracties 2 a 3 keer gedaan. Heel mooi park, zooo leuk!! Wat een aardige mensen ook die daar werken.

Kortom een aanrader om hier naar toe te gaan!! Enige wat jammer is dat je zowel in lalandia als legoland alleen maar fastfood hebt. Na 5 dagen ben je pizza, patat en hamburgers wel zat. Iets gezonds kun je alleen zelf maken in het huisje. In het zwembad mag je geen eigen eten/drinken mee. Wij deden dit wel, want ga niet in de middag weer aan de vette bende. Moeten ze maar gewone broodjes met beleg en fruit aanbieden. Wij smeerden zelf brood voor in de beide parken (lekkere Hollands). De prijzen op het park zijn ook heel apart. Als je een pizza afhaal neemt is dat €3 goedkoper. Wij aten het daarop op een bord. Mensen naast ons aten hem uit de doos op, dat mag dus ook. Hotdog is in het zwembad rond de €4 en bij plaza café €9, erg veel verschil in hetzelfde.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2017

Voor herhaling bestemd!

Betty Rietveld, 25-5-2017
  • Onderkomen9

Luxe en goed onderhouden bungalow in Park.

Activiteiten op loopafstand, ongeveer 500 meter.

Spectaculair zwembad. Goede hygiene

Gereisd anders in april 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Lalandia Billund in Billund, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Lalandia Billund zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiepark Lalandia Billund scoort een 8.67 uit 10 op basis van 179 reviews.