Hotel Alfamar Beach & Sport Resort ****

Hotel Alfamar Beach & Sport Resort
Alfamar Beach & Sport Resort
7,9

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Alfamar Beach & Sport Resort bij:

32 reviews over Hotel Alfamar Beach & Sport Resort in het Nederlands

geweldige hotel met perfecte ligging

gdj roelofs, 9-2-2017

Hotel is moeilijk te vinden met Navigatie, Duidelijk de straatnaam in de onmiddellijke omgeving van het hotel invoeren Alfa Mar Rua Klaus Hollmann en het wordt eenvoudiger .Alfa Mar is een deel van Albufeira.
Gereisd met partner in januari 2017

Top Vakantie

James, 8-10-2016

Prachtige ligging, vriendelijk personeel, eten lekker en veel te doen. Zeker voor herhaling vatbaar.
Gereisd met partner in september 2016

Dit hotel niet meer, Algarve nog wel

stal, 22-4-2015

prachtige ligging, zeer slecht eten, heel veel van hetzelfde, Engels ontbijt, met uitgedroogde kaas en vette gekookte ham. Buffet 1 soort van alles(groente,koolhydraten en vlees of vis) Dessert alleen maar gekookte pudding.Erg afgelegen ligging zonder auto ben je nergens. Telefoonnummer van het hotel klopt niet. 3x stroomstoring gehad in de avond.Kamer voldoende groot, maar erg oud. Er wordt goed schoongemaakt. Personeel niet erg vriendelijk.
Gereisd met oudere kinderen in april 2015

Prachtig

SA, 10-8-2011

Prachtige locatie aan het strand, jammer dat er geen echt dorpje op loopafstand is. Wel een supermarkt en een aantal simpele restaurants. Voor leuke restaurants moet je echt een taxi of een bus nemen. Een aanrader is de bus naar Olhos de Agua, restaurant Aqua, prachtig uitzicht op de oceaan, heerlijk eten, leuk personeel en goede prijzen. Taxi terug is een goede optie, voor circa 7euro sta je weer voor het hotel.

Ontbijt in het resort is heerlijk, lunch en diner vielen tegen, veel het zelfde en erg simpel. Animatie is wel erg gericht op kleine kinderen, weinig voor jongeren.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

Grandioos

Irene, 9-5-2011

Geweldig hotel. Schitterende ligging aan een heerlijk lang strand. Wij zaten in het hotel, niet te verwarren met de bungalows en appartementen. Goede, schone kamers met zeer brede bedden. Goede badkamer en apart ook nog een ruimte met wc, bidet en wasbakje.

Het diner is heerlijk en iedere dag weer wat anders verdeeld in salades, warm eten, pasta en quiches en toetjes. Ook het ontbijt was prima.

Er maken veel sporters van over de hele wereld gebruik van het complex in de vorm van trainingskampen. Gaat allemaal zeer gedisciplineerd.

We hebben genoten in dit hotel en willen er graag nog eens terug komen. Overigens vonden wij wel dat wat sterrenkwalificatie betreft dit hotel tussen 3 en 4 sterren in zit. Als bv. badkamerdeur en wc-deur worden vernieuwd en roestige luchtafvoerrooster en dagelijks leuk entertainment (was er nu niet in mei)wordt aangeboden zou het 4 sterren waard zijn.

Gereisd met oudere kinderen in mei 2011

Mooie en Rustige ligging

Fam.Noerg, 11-7-2010

Wij zijn 2 jaar geleden met 3 kinderen naar de apartementen in Alfamar geweest. Zwembad & strand perfect bij elkaar gelegen. Ook leuk, er is een klein binnenzwembad, en bubbelbaden. Je liep zo van het zwembad naar het strand. Prachtig aangelegde ligweide, wel moesten wij smorgens rond een uur of 7/8 al naar het zwembad toe om een ligbed "bezet" te houden. Als je dat niet doet, is de kans dat alles al bezet is erg groot. Huisjes waren vrij verouderd, maar het oventje werkte perfect, we hebben nog nooit zo van afbak pizza's genoten! Kleine supermarkt op loopafstand. Het lopend buffet 's avonds hebben we 1 keer gedaan maar viel erg tegen. Je kunt leuker eten bij 1 van de restaurantjes naast de supermarkt. Goedkoop & Lekker. Wij raden aan om te bezoeken de plaatsjes Lagos Vilamoura en praia da rocha. Albufeira vonden wij te massaal, erg veel uitgaansgelegenheden. Verder is zoomarine erg leuk met 3 kinderen. Wij hebben al met al een prima vakantie gehad!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2009

niets mis mee

Mervyn, 26-12-2009

Wij zaten de laatste week van december in de bungalow. Prima gelegen nabij een mooi strand. Veder wel weinig commercie in de directe omgeving. Een huurauto is onmisbaar. Er wordt elke dag schoon gemaakt en dat is wel nodig want er zitten heel veel mieren. De douche is prima en de bedden ook. Pas met kleine kinderen op voor lage stopcontacten en een trapje zonder hekje. De mensen waren verder zeker wel vriendelijk. Jammer genoeg hebben we de hele week regen gehad. Sinds de Engelse pond zo laag is blijven de Engelesen weg uit de Algarve en is het overal erg stil. Veel horeca blijft gesloten is de wintermaanden. Je gaat je dan een beetje vervelen als ook het weer tegenzit. Geloof de mooi weer voorspellingen van weeronline niet.
Gereisd met jonge kinderen in december 2009

Goede prijs & kwaliteitverhouding

Denise, 2-12-2009

Het resort is gelegen in een rustig deel van Praia Da Falesia. In de directe omgeving zijn er 2 kleine supermarktjes te vinden. Ze zijn wel prijzig. Wij verbleven in een 2-kamerbungalow duplex. De keuken heeft een oven en een wasmachine (geen vaat). Het werd iedere dag schoongemaakt. Helaas hebben ze geen BVN tv meer.Er lopen wel veel zwerfkatten en honden over het resort. Het is echt iets voor rustzoekers en mensen die graag willen sporten. Het complex is wel erg verouderd. Een huurauto is een must. Golbanen van Vilamoura op circa 10 kilometer. In de winterperiode is in de gehele Algarve 's avonds bijna geen restaurants open. Hou daar rekeing mee.
Gereisd met partner in november 2009

Op zich prima maar niet bijzonder

Mireille, 20-10-2009

Het hotel heeft een bijzonder mooie ligging en zowel de tuinen met zwembad als het strand en de omgeving zijn prachtig. Het hotel zelf is echter erg gedateerd en de inrichting stamt nog uit de jaren 70 helaas. Wij hadden een bungalow en hoewel het er niet uitzag was het wel heel lekker om je eigen huisjes te hebben. Slaapkamers waren prima, keuken en woonkamer wat minder. Het eten was afschuwelijk en er zijn op loopafstand ook geen restaurants waar je naartoe kunt, op 2 lokale eettentje na die redelijk waren, in ieder geval niet duur. Een auto is dus aan te raden. Er zitten alleen Portugezen in het hotel wat wat ons betreft een verandeming was. Al met al toch een heerlijk vakantie gehad.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2009

Prima hotel met vele mogelijkheden.

Patrick Harmelink, 11-10-2009

Een degelijk hotel met een groot aantal mogelijkheden op sportief gebied. Er liggen 3 voetbalvelden, 11 tennisbanen (+ 2 indoorbanen), fitnesszaal, snookertafels, een zwembad en een atletiekbaan. Er is een supermarktje en een souvernirswinkeltje op het park aanwezig.

Je moet echter wel een taxi of huurauto nemen om in Albufeira te komen. Daar liggen de beste uitgaansmogelijkheden. Olhos de Agua en Vilamoura zijn te voet bereikbaar.

Het restaurant in het hotel heeft een uitgebreid buffet en bij het ontbijt is er de mogelijkheid om buiten, op het terras te ontbijten.

De kamers zijn degelijk, maar niet bijzonder. Er is een tv, airco en een telefoon en het toilet is apart van de badkamer. De kamers worden dagelijks schoongemaakt en van schone handdoeken voorzien.

In het hotel zijn twee barretjes. Eentje bij het zwembad met een groot terras en een binnen met heerlijke relaxfauteuils en een groot TV scherm.

Het personeel is zakelijk, maar niet onvriendelijk.

Gereisd met vrienden in oktober 2009

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Alfamar Beach & Sport Resort in Albufeira, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Alfamar Beach & Sport Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Alfamar Beach & Sport Resort scoort een 7.85 uit 10 op basis van 38 reviews.